Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2011 o.a. Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Rondreis 2011 o.a. Yellowstone

Bericht door plume »

Na zojuist teruggekeerd te zijn van het bekende rondje zuid-west Amerika, ja ook wij zijn aangestoken door het bij jullie welbekende Amerika virus, zitten wij te denken aan een ander rondje.
Hierin zou o.a. Yellowstone moeten zitten en de Grand Teton. Wie doet er een voorstel? Wij hebben 3 weken in september 2011.
We willen wel veel zien, maar ook wat dagen op dezelfde plek doorbrengen. Wij zijn vooral geinteresseerd in de natuur. Wij willen wel in Amerika blijven, dus willen wij Canada niet opnemen in onze reis.
Alvast bedankt,
Plume
Laatst gewijzigd door plume op 18 okt 2010, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan & Wilma
Amerikafan

Re: Rondreis 2011 o.a. Yellowstone

Bericht door Jan & Wilma »

Kijk eens naar onze verslagen van 2006 en 2010.( zie de link onderaan dit bericht)
Misschien kun je er wat tips uithalen.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Wilma.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ook wij zouden graag weer een reis willen doen waar Yellowstone in is opgenomen.
Misschien dat je iets aan onze plannen hebt (ben er ook nog niet helemaal uit): http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=30483

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door bigroc »

Hoi,

Misschien heb je iets aan onze geplande aangepaste route voor 2011: viewtopic.php?f=7&t=30329
Daarin hebben we naast YNP en Grand Teton ook Zion, Capitol Reef en Moab opgenomen in een trip van 3 weken, zo te zien waren jullie daar nog niet geweest.

Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

wij zijn in 2006 en 2008 via verschillende routes naar Yellowstone en Grand Teton geweest. Misschien kun je wat ideëen opdoen uit onze reisverslagen

Reisverslag 2006

reisverslag 2008

Marjon
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Na even gespiekt te hebben bij anderen, waarvoor mijn dank, heb ik een ruwe opzet gemaakt voor ons rondje Denver.
Start begin september.
2 nachten Denver
2 nachten Moab
1 nacht Salt Lake city
2 nachten Jackson
3 nachten Yellowstone (waar?) of 4?
1 nacht Big Horn
3 dagen Rapid City
1 nacht Denver (terugvlucht)

Nu heb ik nog 5 nachten over. Wat kan ik hier mee doen? Welk park(en) kunnen wij nog bezoeken. We hebben totaal 22 dagen, dit is incl. vliegdagen.
Weten jullie leuke overnachtingsplaatsen (hotel of motel)? Wij zijn geen campeerders dus a.u.b. geen cabine o.i.d.
Ik wacht weer vol spanning op jullie berichten.
Bedankt alvast,
Plume
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Misschien zijn de Great Sand dunes (onder Denver) iets voor jullie of misschien Black Gunnison?
Als je schrijft 2 nachten Denver, pak je dan ook RMNP mee, misschien dat je hier dan 3 nachten van zou kunnen maken?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Vijf nachten over. Wat een "probleem". :wink:
Je hebt m.n. in het zuidelijk deel van de route nog mogelijkheden zat.
Capitol Reef N.P., Goblin Valley S.P., Natural Bridges, Moki Dugway, Muley Point, Monument Valley, Mesa Verde N.P., Million Dollar Highway, Black Canyon of the Gunnison N.P. en Colorado N.M. Je zult waarschijnlijk niet alles mee kunnen nemen, maar een aanzienlijk deel wel.
Als je de route in het zuidelijk deel uitbreidt kun je overwegen de route om te draaien en het koudere noordelijke deel eerst te doen en het warmere zuidelijke deel later. Wij hadden dit jaar begin september al koud weer in Yellowstone en op de Beartooth Pass zelfs lichte sneeuw.
In het noordelijk gedeelte denk ik aan Cody. Je zou 's morgens de Beartooth Pass kunnen rijden. De gunfight heb ik niet gezien, maar het Buffalo Bill Historical Center vond ik zeer interessant. Tussen Yellowstone en South Dakota heb je behalve Bighorn Canyon ook nog Devils Tower.

Succes bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in elk geval nog een nacht Yellowstone kunnen toevoegen; met 3 nachten heb je ruim 2 volle dagen, en ik denk dat een extra dag wel zo rustig is; je kunt dan ook eens andere geisers dan alleen de Old Faithful uit zien barsten (vaak indrukwekkender, maar ook minder voorspelbaar), en wat andere wandelingen doen dan alleen over de boardwalks.
Zie ook ons 2004 en 2008 verslag om een idee te krijgen.
Verder is Rocky Monuntain NP inderdaad een aanrader, ligt op de route. Tussen Yellowstone en Rapid City (kijk eens naar Hill city of Keystone om te overnachtne) is een extra oivernachting ook niet verkeerd, dan heb je tijd voor Cody en de Beartooth Hwy.
Een extra nacht Moab is ook een aanrader.

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Bedankt allemaal,
Nog een vraagje, is het verstandig om Rocky mountain in het begin of aan het einde van september te plaatsen i.v.m het weer?
Ik ga van het weekend eens kijken naar de vele aanwijzigen en reisverslagen van jullie en zal dan een nieuwe route ter beoordeling op het forum zetten.
Plume
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wordt moeilijk denk ik want je kan zowel in Yellowstone NP als in Rocky Mountian NP al sneeuw hebben in die periode.
Als je beide wil doen zou ik RMNP als laatste doen licht toch iets zuidelijker dan Yellowstone.
Little Raven
Amerika-newbie

Bericht door Little Raven »

Wij hadden in augustus al wat lichte sneeuw in Yellowstone dus neem iets warms mee.
Je hebt 3 dagen in Rapid City, ik neem aan dat je naar Mount Rushmore gaat, sla ook Crazy Horse Memorial niet over.
Zo wie zo is de Needles Highway door the Black Hills een aanrader, we hebben daar behalve big horns ook buffalo elk en moose gezien, prachtig.

In die buurt kan je ook nog naar Deadwood als in de excellente gelijknamige HBO-series, waar Wild Bill Hickok werd doodgeschoten holding the dead man's hand aces & eights.

Zorg wel dat je een auto hebt met een slot op de gascap want in de buurt van Wall Drugstore bleek iemand de benzine
harder nodig te hebben dan wij :)
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Na heel veel plussen en minnen en lezen van reisverslagen ben ik tot het volgende rondje gekomen.

3-sep Denver
4-sep Denver naar Rocky mountan national park
5-sep Rocky mountain NP
6-sep RMNP naar Custer state park
7-sep Custer state park
8-sep Custerstate park naar Cody
9-sep Cody naar Cooke
10-sep Yellowstone NP
11-sep Yellowstone NP
12-sep Yellowstone NP
13-sep Yellowstone naar Jackson
14-sep Grand Teton
15-sep Jackson naar Salt Lake City
16-sep Salt Lake City naar Moab
17-sep Moab
18-sep Moab
19-sep Moab
20-sep Moab naar Gunnison
21-sep Gunnison naar Denver
22-sep Denver
23-sep terugvlucht

Wat denken jullie van dit rondje. Graag jullie zeer gewaardeerde op en of aanmerkingen.
Mocht Yellowstone al volzitten, waar kunnen wij dan het beste overnachten?
Alvast bedankt.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hele mooie route lijkt mij. Het ziet ernaar uit dat wij precies hetzelfde rondje gaan doen in 2012. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Enige verschil (met mijn nog lang niet helemaal uitgewerkte plannen): ik heb een overnachting in Bighorn voor ogen in plaats van Cody. En in plaats van Gunnison heb ik Glenwood Springs als tussenstop, (ik weet even niet meer waarom... dus als iemand hier nog iets over kan vertellen hou ik me aanbevolen!). Verder denk ik dat wij de volgende route aanhouden: SLC-GT-Y-Custer-RMNP-Denver-Moab-SLC. Dus beginnen en eindigen in SLC ipv Denver (wij zijn van plan in juni te gaan, dus dan zit RMNP niet te vroeg in de route ivm sneeuw - alhoewel je dit natuurlijk ook in Yellowstone nog kan hebben).

Nici
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In Yellowstone NP zal in september al een deel van de overnachtingsmogelijkheden gesloten zijn dus op tijd boeken, als alles vol zit zou ik in West Yellowstone gaan zitten of eventueel in Gardiner maar dat is eigenlijk allen geschikt voor het noordelijke deel van het park.
West Yellowstone is best een leuk plaatsje met genoeg overnachtingsplekken en een leuk winkel aanbod, in Gardiner is niet veel te beleven.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een hele relaxte route. :thumbup:
Alleen het stuk van South Dakota naar Cody is een heel eind voor één dag en dan heb je geen tijd voor Devils Tower en Bighorn Canyon. Ik vond beide zeker een bezoek waard en ik vind de wandeling rond Devils Tower ook een aanrader. Ik zou dus een overnachting tussen South Dakota en Cody plannen in Buffalo of Sheridan. Die overnachting kun je terugwinnen door van Cody door te rijden naar Yellowstone zonder in Cooke City te overnachten. Wij reden van Cody via de Beartooth Pass naar West Yellowstone en dat ging prima.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Old faihtful

Ik geloof dat jij dit zo in gedachten had?
Lijkt me inderdaad een stuk rustiger om te rijden.

3-sep Denver
4-sep Denver naar Rocky mountan national park
5-sep Rocky mountain NP
6-sep RMNP naar Custer state park
7-sep Custer state park
8-sep Custerstate park naar Sheridan
9-sep Cody naar West Yellowstone
10-sep Yellowstone NP
11-sep Yellowstone NP
12-sep Yellowstone NP
13-sep Yellowstone naar Jackson
14-sep Grand Teton
15-sep Jackson naar Salt Lake City
16-sep Salt Lake City naar Moab
17-sep Moab
18-sep Moab
19-sep Moab
20-sep Moab naar Gunnison
21-sep Gunnison naar Denver
22-sep Denver
23-sep terugvlucht

Heeft er nog iemand suggesties of iets dergelijks, altijd welkom. Anders ga ik van het weekend eens kijken wat er allemaal vrij is.
Vliegreizen blijken nog niet allemaal op internet te staan. Heeft iemand hier ook nog suggesties over?
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

Dit is vrijwel hetzelfde rondje al ik afgelopen september heb gemaakt.

Ik vind zelf 4 nachten Moab erg veel eerlijk gezegd. Ik denk dat je aan 1 dag Arches NP en 1 dag Canyonlands genoeg hebt. In Moab zelf is verder weinig te doen (of je moet van extreme sporten houden, je kunt hier o.a. rafttochten / abseilen / mountainbike tochten boeken)

Yellowstone inderdaad vroeg boeken. Dat zit echt in no time vol. Wij zaten 2 nachten in Canyon Lodge en 1 nacht in de Old Faithfull in en hebben die hotels ongeveer 9 maanden van te voren geboekt en toen waren de goedkoopste kamers in Canyon Lodge al vol!

Custer State Park is echt prachtig. Hier heb je wel 2 dagen nodig vanwege de verschillende autoroutes die allemaal de moeite waard zijn. V
Ik vind persoonlijk Crazy Horse Memorial echt niet de moeite waard om hier zoveel entreegeld voor te betalen. Je kunt het ook prima zien vanaf de weg.
Mount Rushmore is ook s'avonds helemaal geweldig. Normaal gesproken is hier elke avond een avondceremonie. Toen wij er waren onweerde het heel erg hard en is het afgeblazen maar het was sowieso erg bijzonder om hier te zijn in het donker.

De route tussen Sheridan en Cody is echt schitterend (Bighorn Montains) dit vond ik persoonlijk indrukwekkender als de Chief Josef Highway tussen Cody en Yellowstone waar iedereen zo lyrisch over is.

Vanuit Salt Lake City hebben wij een omweg gemaakt naar Las Vegas. Dit was niet de planning maar uiteindelijk wel gedaan. Het is ongeveer 6,5 uur rijden. Hierna zijn we naar Moab gereden vanuit Vegas en dit was ongeveer 7 uur rijden. Het zijn lange ritten maar voor ons was het absoluut de moeite waard

Misschien heb je iets aan ons reisverslag http://cellavie.waarbenjij.nu/
Mocht je vragen hebben, vraag gerust! Het zit allemaal nog erg vers in mijn geheugen. Ook eventueel voor hoteltips uiteraard :)

Oh ja, vluchten kan je vanaf 9 maanden voor vertrek boeken! Wij vlogen vanuit Brussel naar Denver (via Chigago) scheelde 200 euro met Amsterdam!

Succes met het plannen van je reis!
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt weinig tijd voor South Dakota: vanuit RMNP is het een lange dag rijden, dus je hebt maar 1 dag voor Custer SP, Mount Rushmore, etc, en geen tijd voor bijvoorbeeld de Badlands.
cellavie schreef: Ik vind zelf 4 nachten Moab erg veel eerlijk gezegd. Ik denk dat je aan 1 dag Arches NP en 1 dag Canyonlands genoeg hebt. In Moab zelf is verder weinig te doen (of je moet van extreme sporten houden, je kunt hier o.a. rafttochten / abseilen / mountainbike tochten boeken)
Vier nachten/3 dagen is misschien niet nodig, maar je krijgt die dagen echt wel vol. Wij hadden er in 2008 3 nachten en we hebben eigenlijk te weinig tijd gehad voor Arches. Met de Fiery Furnace Walk waren we al een halve dag kwijt. Ook buiten de parken is er nog genoeg te zien zoals de Corona Arch, de UT 128 met Fisher Tors, etc.
Het raften bij Moab zou ik geen extreme sport willen noemen; de meeste mensen klagen dat het te rustig is. Hangt natuurlijk ook af van de periode wanneer je gaat.
cellavie schreef: Ik vind persoonlijk Crazy Horse Memorial echt niet de moeite waard om hier zoveel entreegeld voor te betalen. Je kunt het ook prima zien vanaf de weg.
De meningen hierover lopen nogal uiteen. Je kunt inderdaad het beeld ook vanaf de weg zien, maar de toegang die je betaalt is niet aleen voor het bekijken van het monument, maar ook voor alle informatie die je krijgt over de geschiedenis van de bouw ervan. Het is erg indrukwekkend om te horen en te lezen hoe dit project tot stand gekomen is. Omdat men weigert overheidsgeld aan te nemen is men afhankelijk van de entreegleden om het project af te kunnen maken.

Kijk voor Yellowstone en Moab eens in ons 2008-verslag en voor het South Dakota stuk tot Yellowstone in ons 2004-verslag.

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Leuk al die positieve berichten. We hebben net besloten om dit rondje te rijden, maar om in SLC te beginnen, dan zijn we begin september in Yellowstone en niet in een weekend. Dit geeft wat meer boekingsruimte voor de hotels en kans op beter weer.

Het lijkt mij wel leuk om in Yellowstone in verschillende hotels te zitten, wat kunnen jullie mij aanraden. :?: :?: :?:

Wij willen in Moab, Arches, Canyonlands en Capitol Reef bezoeken, dus vandaar de 3 dagen Moab. Ook leuk om een dagje niet zo heel veel te hoeven en misschien een middagje zwembad te pakken zo aan het einde van de vakantie.

Las Vegas staat niet op het programma, daar zijn wij dit jaar september 3 dagen geweest en eerlijk gezegd, het was leuk om een keer gezien te hebben, maar dat was voor ons dan ook wel genoeg. Wij vonden Las Vegas vooral druk en op een gegeven moment begonnen de 'vertegenwoordigers' die 'dames' in de aanbieding hadden, wel heel erg irritant te worden. Om de 25 meter wel een stuk of zes, die de kaartjes in je handen duwden. Je weet wat ze zeggen van Las Vegas, je houdt ervan of je houdt er niet van. Wij zijn toch meer van de rust en de natuur en af en toe een dagje stad, er moet tenslotte toch ook gewinkeld worden.

Groetjes,
Plume
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer