Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone - reserveren campsites noodzakelijk?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ruud_Amerika
Amerika-newbie

Yellowstone - reserveren campsites noodzakelijk?

Bericht door Ruud_Amerika »

Hallo,

In augustus gaan we met een camper een paar dagen naar Yellowstone. Ik ben nieuwsgierig of het noodzakelijk is om campsites van te voren te reserveren?
Wat zijn jullie ervaringen?

Als vast bedankt voor jullie reactie.

M.vr.gr. Ruud
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Yellowstone - reserveren campsites noodzakelijk?

Bericht door Rob »

Dat is een ruim begrip, Augusteus heeft 31 dagen :wink:
Begin augustus is het zeker aan te bevelen, eind augustus zou door de week zonder kunnen maar in het weekend kan je beter reserveren.
Als je een campsite met full hook-up wilt (Fishing Bridge campground) moet je een jaar van te voren al reserveren.
Een deel van de campgrounds is alleen maar first come, first serverd daar is het verstandig om 's morgens vroeh al aanwezig te zijn en je plek voor de komende dagen vast te leggen als er iets vrij is/komt.
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Onze ervaring ( helaas nog maar van 1 keer) is dat de campings erg snel volstromen in de zomer, afgelopen zomer waren zelfs de beheerders hierover zeer verbaasd, maar houden het erop dat de Amerikanen zelf niet ver weggaan ivm de crisis.
Wij reisden met een tentje, maar waren iedere ochtend om 9 uur alweer op een andere camping, om maar zeker te zijn van een plaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal misschien ook uitmaken of je er begin augustus of aan het eind van de maand bent, en of je er in een weekend zit of niet, maar ik zou zelf voor de zekerheid reserveren, tenzij je heel ruim in de tijd zit en het niet erg vindt om heen en weer te rijden.

Marianne
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Volgens mij kun je maar een paar campings reserveren, de meesten zijn op "first come- first serve" basis.
Dus vroeg aankomen ;-)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bridge Bay, Canyon, Fishing Bridge RV Park, Grant en Madison kan je reserveren.

Indian Creek, Lewis Lake, Mammoth, Norris, Pebble Creek, Slough Creek en Tower Fall zijn allemaal first come, first served
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Vanuit het zuidwesten wil ik ook een uitstapje maken naar Yellowstone en Grand Teton. Ik wil op campings verblijven, maar met name de eerste dag moet ik uit Salt Lake City komen, dus wel iets reserveren. Het volgende had ik in gedachten:

Vr. 24 juni: Salt Lake City - Jackson Hole (via Bear Lake en Jackson)

Zat. 25 juni: Jackson - Canyon Village (via West Thumb, Yellowstone Lake en Mud Volcano) : overnachting Canyon Village

Zon. 26 juni: Upper loop (incl. Lamar Valley) : overnachting Canyon Village

Ma. 27 juni: Naar Old Faithfull (via Norris, Lower and Midway Geyser Basin) : daar overnachten (campings?), anders bij Grant Village

Di. 28 juni: Old Faithfull - Jackson Hole

Graag jullie meningen. Ik reis met een auto en een tentje. Het liefst reserveer ik, omdat het me lastig lijkt om 's ochtends vroeg al ergens te staan, terwijl je de hele route er naar toe dingen wil bekijken. Heeft iemand ervaring met campings reserveren voor Yellowstone? Dit moet perse telefonisch toch?
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Reserveren gaat inderdaad telefonisch. Ik begreep van de man die ik sprak dat ze al vanaf november reserveringen voor 2011 aannamen.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Joycee schreef:Reserveren gaat inderdaad telefonisch. Ik begreep van de man die ik sprak dat ze al vanaf november reserveringen voor 2011 aannamen.

Gaat dat ook op dat je vroeg moet vastleggen als je met een camper komt :?:
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij hebben gereserveerd voor een camper. Er zijn maar een paar campings waarbij je kan reserveren. Ik denk dat het zeker aan te raden is als je zeker wil zijn van een plek om hier niet mee te wachten. Wij durfde het risico hier niet te nemen.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

Echt reserveren in het hoogseizoen. Wij hadden afgelopen zomer (begin augustus) de gok genomen om zonder reservering te gaan (de campgrounds zonder reservering spraken ons meer aan). Helaas was alles om half 9 al vol. Ook de dagen daarna waren de campgrounds voor 9 uur vol.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Yellowstone is aan het rommelen...

http://news.nationalgeographic.com/news ... a-science/
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Heb een half uur geleden gereserveerd voor 4 nachten op Canyon campground.
Nu zouden ze een email-confirmatie sturen, maar heb niets ontvangen. Misschien heeft de man mijn adres verkeerd genoteerd.
Heb het nochtans gespeld...
Mensen met ervaring die weten of dit normaal is? Duurt het altijd even voor ze een mail sturen?
Kan je je reservatie ergens online checken met de reservatiecode die ze geven? Ik vermoed van niet aangezien je ook niet online kan reserveren.
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Heb vandaag de bevestiging per mail ontvangen. De brave man had me dus wel goed begrepen... :)
corien
Amerika-ontdekker

Bericht door corien »

Wij gaan begin juni, is het dan ook nodig om te reserveren, wij willen in Norris op de campsite staan met de camper?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Norris kan je niet reserveren dat is een first come, first served campground, begin juni zal door de week wel lukken maar in het weekend is het een kwestie van er vroeg bij zijn.
Wij zitten er eind juni en komen de eerste dag laat aan bij norris daarom heb ik Madison achter de hand als backup die is in het voorseizoen niet zo druk dus kunnen we eventueel uitwijken voor 1 nacht dan gaan we de volgende morgen vroeg naar Norris om te kijken of er een plekje vrij komt, wij reizen met een 31ft en daar zijn niet zo heel veel plekken voor op Norris.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij gaan met 2 tenten kamperen op Canyon campground, nu kan ik kiezen uit grote tent only site, grote tent of rv 20ft total or less of een tent of rv 30ft total or less. Welke kan ik het best nemen zodat we genoeg ruimte hebben voor de 2 tenten??
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Vanaf vrijdag kan je reserveren voor de lodges/hotels in Yellowstone. Nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen: kan dat ook online al of alleen telefonisch? Vanaf welk uur kan je reserveren? Het begint te kriebelen!!
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je voor 2016?
Ik denk dat dat niet zo heel snel zal gaan, zeker niet nu ze kosten voor wijzigen en annuleren gaan aanrekenen. Het kan online via http://www.yellowstonenationalparklodges.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar telefonisch zal ook kunnen.
Heeft niets met campings te maken, dus dit is niet zo'n handig topic eigenlijk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer