Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperreis Denver-Denver 30 dagen, graag advies

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Camperreis Denver-Denver 30 dagen, graag advies

Bericht door Snoopy »

Na vorig jaar een overweldigende rondreis gemaakt te hebben in het Zuidwesten van de USA, zijn we besmet geraakt met het 'USA-virus' en willen we nog meer zien van dit prachtige land. We zijn nu bezig met de voorbereidingen van een nieuwe rondreis per camper, weliswaar pas voor 2012 (misschien zelfs wel 2013 :( ) maar aangezien de planning erg veel tijd/inlezen vergt, nu al vast een opzet van onze route. We hebben de vorige keer veel gehad aan de adviezen en sowieso aan de uitgebreide info die er op dit forum te vinden is.

Graag jullie advies over onderstaande route.
In de Black Hills willen we Custer SP, Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial, Badlands bezoeken. Eigenlijk ook Windcave en Jewel Cave NP. Voor Badlands is 1 dag uitgetrokken, is de rest te doen in 1 dag (zie dag 7)? Of kunnen we dan beter 1 dag Rocky Mountain NP of 1 dag Yellowstone inwisselen voor 1 dag extra Black Hills?
Vanaf dag 20 vraag ik me af of de route zo te doen is of hebben we te weinig tijd voor de in deze dagen geplande NP's en NM's? We willen in elk park toch minstens een trail doen. Flaming Gorge willen we er graag inhouden. Eigenlijk wilden we ook naar Craters of the Moon, maar dat hebben we geskipt omdat het toch wat uit de route ligt. Of is Craters of the Moon toch meer de moeite waard dan bijvoorbeeld Great Sand Dunes?

Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver – Nederland - Estes Park - Rocky Mountain NP (camper ophalen) (ca. 3 uur rijden)
Dag 4: Rocky Mountain NP
Dag 5: Rocky Mountain NP
Dag 6: Rocky Mountain NP – Scottsbluff – Hill City (lange reisdag, ca. 7 uur rijden)
Dag 7: Black Hills (Wind Cave NP-Jewel Cave NM-Custer SP-Mount Rushmore-Crazy Horse Memorial) Te veel voor 1 dag?
Dag 8: Black Hills (Badlands NP)
Dag 9: Badlands NP - (Wall–Deadwood–Spearfish) – Devils Tower – Buffalo (ca. 6 uur rijden)
Dag 10: Buffalo – Sheridan - Medicine Wheel - Bighorn Canyon RA (3½ uur rijden) Via route 14a, uitstapje Medicine Wheel reken op ca. 1,5 uur
Dag 11: Bighorn Canyon RA – Cody (ca. 2 uur rijden) In Cody o.a. naar Buffalo Bill museum
Dag 12: Cody – Red Lodge (Beartooth Pass) – Yellowstone West (1 hele dag voor uittrekken)
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP - Grand Teton NP (hele dag Grand Teton NP) (ca. 1½ uur rijden)
Dag 18: Grand Teton NP
Dag 19: Grand Teton NP – Bear Lake – Salt Lake City (ca. 7 uur rijden) Waar overnachten?
Dag 20: Salt Lake City – Flaming Gorge (4 uur rijden) ½ dag in SLC / Kennecott Copper Mine?
Dag 21: Flaming Gorge – Vernal - Dinosaur NM (ca. 3½ uur rijden)
Dag 22: Dinosaur NM – Grand Junction - Colorado NM (ca. 5 uur rijden)
Dag 23: Colorado NM - Black Canyon of the Gunnison (ca. 2,5 uur rijden)
Dag 24: Black Canyon of Gunnison – Silverton – Mesa Verde (ca. 4 uur rijden)
Dag 25: Mesa Verde - Great Sand Dunes (ca. 5 uur rijden)
Dag 26: Great Sand Dunes - Colorado Springs – Denver (ca. 4.30 uur rijden)
Dag 27: Denver – New York
Dag 28: New York
Dag 29: New York
Dag 30: New York - Amsterdam
Snoopy
Amerika-ontdekker

Re: Camperreis Denver-Denver 30 dagen, graag advies

Bericht door Snoopy »

Niemand?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het forum heeft er een tijd uitgelegen dus even geduld hebben.

Het is een mooie route. Ik zou inderdaad een extra dag South Dakota doen, ten kosten van RMNP of Yellowstone/GT. In welke tijd van het jaar wil je gaan?
Ik zie West Yellowstone staan, wil je niet in het park overnachten? Het voordeel van zo vroeg met de route beginnen is dat je op tijd bent om de beste accommodatie te reserveren.
Het Colorado-deel ken ik niet - behalve Mesa Verde. Voor het stuk Denver - Yellowstone zou je ons 2004-verslag kunnen bekijken.

Mariannne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hadden in 2008 een zeer geslaagde camperreis Denver-Denver in 24 dagen, misschien kan je er wat tips uithalen?
Zie onderschrift.
Snoopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Snoopy »

Beiden bedankt voor jullie reactie!
Ik weet dat het forum eruit gelegen heeft, maar daarvoor zag ik dat veel mensen mijn onderwerp gelezen hadden en geen reactie geplaatst hadden. Dat kan natuurlijk zijn omdat ze niet bekend zijn met (vooral het laatste stuk van) de voorgenomen reis. En ja, dan word ik toch wat ongeduldig :oops: Het plannen kost veel tijd, ik wil zo snel mogelijk campgrounds boeken vooral in de NP's. de reis kost een hoop geld en ik zou het echt heel jammer vinden als ik achteraf zou constateren dat ik de reis anders gepland zou moeten hebben.....
We zijn van plan om in juli/augustus te gaan. We willen in Yellowstone zelf overnachten en komen via de Beartooth Highway volgns mij dan de Noordoost-ingang van Yellowstone binnen (Yellowstone West is een foutje in de route).
Marianne, jouw reisverslag heb ik tijdens de planning van onze vorige USA-reis gelezen en ik heb daar veel info uit gehaald. Gypsygirl, jouw reisverslagen staan inmiddels ook bij mijn favorieten. Leuk verslag met nuttige info.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je al verschillende verslagen gelezen hebt ben je die van ons waarschijnlijk ook al tegen gekomen.
Onder andere in de verslagen van 2003, 2006, 2007 en 2009 kom je verschillende dingen tegen die ook in jullie reis zitten.
Mogelijk heb je ook wat aan het (live)verslag wat eind deze maand start daar zitten ook weer heel wat punten van jullie reis in.
http://www.robenannie.nl/
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het laatste gedeelte van jullie reis, vanaf Colorado NM hebben wij vorig jaar ook gedaan. Misschien kun je ook nog wat tips uit ons verslag halen
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hallo Snoopy,
Ik hoor dus bij die mensen, die jouw post wel gelezen maar niet gereageerd hebben. De reden: we zitten zelf nog in de planningsfase voor onze reis Denver - Denver in september dit jaar. Dus ik kan je helaas nog geen tips uit eigen ervaring geven. Toch lijkt me jullie programma in de Black Hills wat ambitieus: Custer SP, Wind Cave, Jewel Cave, Crazy Horse en Mt. Rushmore allemaal in één dag lijkt me geen haalbare kaart. Ik zou dan ook aanbevelen om daar of een extra dag voor uit te trekken of een aantal attracties in de Black Hills te schrappen. Misschien kun je die dag met de attractie boven aan je lijstje beginnen en vervolgens kijken, waar je nog meer aan toe komt.
Ook wij zullen trouwens twee dagen in de Black Hills doorbrengen. Op dag één willen we Badlands NP en Mt. Rushmore (evening ceremony) bekijken en op dag twee Custer State Park en misschien - als we er aan toe komen - Wind Cave NP. Ook Jewel Cave en Crazy Horse lijken me best interessant, net als een hoop andere attracties in de Black Hills trouwens, maar ik vrees, dat we daar echt gewoon te weinig tijd voor hebben.
Met het tweede deel van je reis ben ik helaas niet vertrouwd, want het zuidelijke gedeelte van Colorado zullen wij op deze reis niet bezoeken. Wij hebben echter ook maar 21 dagen voor ons rondje Denver - Rocky Mountain NP - Dinosaur NM - Grand Teton NP - Yellowstone NP - Black Hills - Denver.
Ik kan me trouwens goed voorstellen, dat je wat ongeduldig bent. Met name Yellowstone NP staat erom bekend, dat de accommodaties en campings vaak al maanden van tevoren volgeboekt zijn. Ik kan me dus goed voorstellen, dat je nu zo snel mogelijk wilt reserveren.
Alvast heel veel plezier met jullie reis en nog heel veel voorpret toegewenst!
Groetjes,
Franziska
Snoopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Snoopy »

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties :D
Rob, jullie verslagen ken ik inderdaad. Staan ook bij de favorieten. Ik ga jullie reisverslag zeker volgen en wens jullie alvast een hele goede vakantie toe.
Ko-Mar, heb gisteren jullie verslag gelezen. Dank voor de tip en we hebben er zeker wat aan!
Franziska, blij dat je mijn ongeduld begrijpt :wink: Ga me binnenkort eens vastbijten in Yellowstone, bekijken welke campground(s) we willen boeken en dit dan ook zo snel mogelijk doen. Vorig jaar met het boeken van Yosemite hadden we 4 computers met verschillende tabbladen openstaan, dochter hielp ook mee en we zagen het ene na het andere plekje voor onze neus weggekaapt worden. Uiteindelijk hadden we toch een schitterende plek aan de Merce River. Maar wat een zenuwentoestand zeg. Ik neem aan dat dat bij Yellowstone ook wel zo zal gaan.....
We gaan 1 dag skippen bij RMNP of Yellowstone ten gunste van nog 1 extra dag Black Hills, omdat Wind Cave en Jewel Cave toch ook wel erg de moeite waard lijken te zijn. Jullie ook succes met de voorbereiding en uiteraard een supervakantie in september toegewenst.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Paar korte toevoegingen en opmerkingen:

- Black Hills zou ik minimaal 2 dagen voor aanhouden, excl. een bezoek aan Badlands
- Misschien is Badlands wel erg ver rijden voor een dagbezoek vanuit Custer en omstreken, dus overweeg een overnachting dichterbij
- Die dag extr ain de Black Hills zou ik weghalen bij Yellowstone om het iets evenwichtiger te maken. Het grootste gedeelte van de dag 17 zou je nog in Yellowstone kunnen doorbrenge (alhoewel ik persoonlijk ook wel 2 dagen in Grand Teton zou verblijven).
- Craters of the Moon is wel aardig, maar ik zou er persoonlijk niet zo ver voor omrijden (is nog wel aardig ver vanuit Yellowstone of Grand Teton)
- Voor Mesa Verde heb je (te) weinig tijd ingepland. Dit park vergt behoorlijk wat tijd voor een bezoek. Je bent zo een uur verder vanaf de ingang tot de cliff dwellings via het visitor center en je moet dan geluk hebben dat een tour nog vrij is. Een tour is wat mij betreft wel een must om het park goed te kunnen waarderen (Balcony House is hier favoriet).
- Dag 20 t/m 25 ziet er inderdaad erg vol uit, maar ik heb met deze trajecten geen ervaring, dus kan je niet verder helpen aan een betere opzet.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

Vorig jaar ongeveer in dezelfde tijd dezelfde route gedaan -muv dag 18 t/m 24-, ik kan je dit deel van de VS aanraden.Een stuk rustiger dan Zuidwest en dus ook niet zoveel geplan ivm campings.
Denk eraan dat Windcave NP je wel tijd kost, want je moet je inschrijven voor een tour en dan moet je soms een (half) uurtje wachten tot je mee kunt. Wel erg de moeite waard.
Custer State Park (prachtige campings overigens) vonden wij zeer de moeite waard, dus wellicht daar een nachtje extra? Wij hebben ons voornemen om Badlands NP te bezoeken laten varen, je rijdt tijdens deze trip sowieso al genoeg.
Wij hebben uiteindelijk (met pijn in het hart) ervoor gekozen om Craters of the Moon te laten vervallen, achteraf een goede keuze want dat bezoeken zouden nog meer miles zijn geweest.
Great Sand Dunes hebben wij wel bezocht en we vonden dat een geweldig park. Hier hadden we gereserveerd op de camping maar tot in de loop van de middag was er voldoende ruimte.
Mesa Verde hoef je absoluut niet te reserveren, want die stond 2 jaar gelden op 31 juli/1 augustus bijna leeg (Pancakebrunch vonden onze kinderen daar fantastisch).
Succes met je planning
Anna Martha
Snoopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Snoopy »

We moeten dus toch nog eens kritisch kijken naar het laatste deel van de reis. Ik was al bang dat dit te strak gepland was. Het is ook zonde als je alles moet afraffelen, dus toch iets skippen daar. Pfff, kiezen is lastig. Misschien Salt Lake City laten vallen of Mesa Verde. Nou, we hebben gelukkig nog even de tijd, als het 1e deel van de reis maar een heel eind goed is dan komt dat laatste stuk nog wel.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zijn jullie al eens in Moab (Canyonlands/Arches etc) geweest? Van GTNP kan je meteen naar Flaming Gorge ipv via Salt Lake City, tenzij SLC een must is natuurlijk. Ik zou ook overwegen na het ophalen van de RV meteen naar Estes Park te rijden ipv Peak to Peak. Mooie route maar je gaat nog veel meer mooie routes rijden. Van Estes Park naar BH via Scottsbluff is een omweg. Ik zou ook zeker een extra dag aan BH toevoegen. Voor ons zouden 2 nachten Estes Park en RMNP voldoende zijn maar we zijn allemaal anders.
Snoopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Snoopy »

Vorig jaar zijn we 2 volle dagen/nachten in Arches geweest, niet in Canyonlands.
Extra dag BH hebben we nu wel in de route opgenomen. Het laatste stuk van de reis gaan we toch anders doen. We overwegen om New York eruit te halen. Daar zijn we zelf al eens geweest, maar dat leek ons leuk voor de kids als afsluiter. Twee dagen New York vinden we eigenlijk ook te kort en zo geeft het ons wat meer rust in de route. We hebben Scottsbluff in de route opgenomen vanwege Scottsbluff NM. Is dat het omrijden dan niet waard? Hoe zouden we anders het beste kunnen rijden?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Snelst is via Lusk maar met de extra tijd die je nu hebt kan je wel een omweggetje maken. Wellicht is Carhenge dan ook iets voor jullie. http://www.roadsideamerica.com/set/OVERhenges.html
Snoopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Snoopy »

Dat is een vette tip. Dat gaan we zeker doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer