Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer Seattle Airport (Sea-Tac) naar Seattle Centrum

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Vervoer Seattle Airport (Sea-Tac) naar Seattle Centrum

Bericht door Heleen72 »

Volgende week donderdag is het zover en landen we om 11.25 uur op Sea-Tac Airport. Onze auto halen we pas op na 3 nachten Seattle, dus we moeten nog van het vliegveld naar het hotel (Seattle centrum) zien te geraken.
Ik heb eens zitten zoeken op internet, maar een taxi schijnt al snel $ 50,00 te kosten. De light-rail daarentegen is maar $ 2,50 p.p. Heeft iemand ervaring met de light-rail? Is het ver lopen (lees slepen met koffers) van de aankomsthal naar het light-rail-station? Uit de kaartjes op de website van Sea-Tac kan ik dat niet echt halen. Ik heb wel al gezien dat het light-rail-station waar we uit moeten stappen maar zo'n 300 meter van ons hotel (The Paramount) af ligt, dus dat is goed te doen.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vervoer Seattle Airport (Sea-Tac) naar Seattle Centrum

Bericht door dutch_in_seattle »

Misschien biedt deze pagina wat nuttige informatie: http://www.portseattle.org/seatac/groun ... nsit.shtml.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Die had ik gezien en die vond ik dus onduidelijk. Ik was meer op zoek naar ervaringen van mensen die er gebruik van hebben gemaakt.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Even een reactie op mijn eigen post :wink: .

We zijn vandaag aangekomen op Sea-Tac en hebben de light rail genomen. Het was wel een eindje lopen (ca 1 km) van de aankomsthal naar het station (onze bagage kwam op de 1e band binnen en we moesten helemaal naar de andere kant), maar voor de rest was het top! We stapten op de laatste halte uit (Westlake) en toen was het nog maar zo'n 300 meter naar het hotel. Toch weer $45,-- uitgespaard tov een taxi :D.
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Hoe lang rij je ongeveer van de luchthaven naar het centrum? (Pikes Place)
Wij zijn de laatste twee dagen van onze vakantie in Seattle en zou misschien een hotel willen nemen in de buurt van de luchthaven.
Alvast bedankt en geniet van jullie vakantie!
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Dank je wel!

De light rail deed er zo'n 35 minuten over om van Sea-Tac naar Westlake station te komen. Westlake is ook het eindstation en (volgens mij) het dichtst bij Pike Place (5 minuutjes lopen).
Hotels zijn hier heel duur, vind ik. Dus als je het geen probleem vindt om niet in het centrum te zitten, zou ik dat qua prijs zeker doen. Aan de andere kant is het wel weer een stuk gezelliger om in het centrum te zitten, dan bij het vliegveld. Wij betaalden $ 113,-- per nacht (excl tax) voor ons hotel (The Paramount hotel) en zitten midden in het centrum. Geboekt via Hotwire.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer