Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Whalewatching vanuit Seattle?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
schellie
Amerikafan

Whalewatching vanuit Seattle?

Bericht door schellie »

Hallo.
Wie heeft er ervaring met Whalewatching vanuit de omgeving van Seattle WA, met name vanuit Anacortes . Is het nodig om hier te reserveren? Hoe zit het verder met het meenemen van levensmiddelen ( uitgezonderd Fruit,Groenten ,Zuivel en Vlees, wat niet mag) van en naar Canada en de VS? Wij reizen met een Camper
schellie
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Whalwatching vanuit Seattle?

Bericht door elninjoo »

Ik ben vanuit Canada de VS ingereden en had nog kaas en bier in de auto en er werd niet naar gevraagd. Op de terugweg van de VS naar Canada werd wel gevraagd naar alcohol en ik vertelde dat ik nog 'n paar corono's in m'n koelbox had, maar dat was geen probleem.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Voor het whale watchen in Anacortes denk ik niet dat je moet reserveren, zo druk is het in die omgeving namelijk niet. Je kan eventueel ook een ferry nemen richting Friday Harbour en dan rijden naar Lime Kiln Point State Park. Vanuit dit park kan je de orca's regelmatig zo zien vanuit het park zonder dat je daarvoor met een tour operator moet gaan whale watchen. Het is maar een tip...hier is de google map voor de locatie van dit park: http://maps.google.com/maps?q=Lime+Kiln ... 0&t=m&z=14

Het is geen probleem om voeding mee te nemen van Canada naar USA of andersom. Wij gaan regelmatig in de zomer voor een week of 2 op vakantie in Amerika en moeten dan ook altijd de grens over. Wij nemen al een deel dingen mee zoals mayonaisse, ketchup, mosterd, boter, brood en dergelijke omdat we dat in huis hebben. Kaas mag ook mee, de meeste groenten zijn ook geen probleem...behavle TOMATEN! Wij hadden in de zomer tomaten mee en die moesten wij afgeven. Verder hadden wij druiven, kersen en sla mee en dat was allemaal geen probleem. Dus fruit mag wel mee zolang het geen CITRUS vruchten zijn zoals sinaasappelen, pompelmoezen, citroenen en dergelijke.

Als wij een dagje gaan winkelen in Amerika dan kopen wij daar ook melk, kaas, vlees en dergelijke en hebben daar nog nooit geen problemen mee gehad. Het is wel allemaal nog verpakt en niet geopend. Als je niet 100% zeker bent, laat het gewoon achter en koop het opnieuw in Amerika.

Groetjes,
Ann
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hebben wel degelijk gereserveerd in Anacortes, was ook wel nodig toen.

Maar ik moet zeggen dat ik het weinig spectaculair vond. Grote trage boot, orrka's waren erg ver weg. Het was een lange tocht voor weinig. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

http://www.island-adventures.com/

We zijn hier mee geweest. Wellicht hadden we pech, maar we zijn al eerder met zodiacs naar orca's wezen kijken en dat was gewoon veel gaver! Ik vond dit echt meg lang duren.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Dus Ann als ik het goed begrijp, de ferry nemen van Anacortes naar Juan Island en dan naar dat park gaan?
Dimple ik heb op de site gekeken van Advatures en het is inderdaad een tocht van ongeveer 6 uur met een redelijk grote boot. Maar waar kunnen we dan eventueel met een zodiac naar de whals gaan kijken vanaf de Amerikaanse kant ? Wij willen n.l. niet oversteken naar Vancouver Island.
schellie
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Shellie,

Inderdaad, als je dat park wil bezoeken dan kan je kan best met de ferry naar Friday Harbor vanuit Anacortes. Friday Harbor is gelegen op Orca Island. Als ik me niet vergis is dat ook de enige ferry die naar Friday Harbor gaat. En voor zover ik weet moet je alleen maar betalen voor de trip van Anacortes naar Friday Harbor, voor de trip van Friday Harbor terug naar Anacortes moet je niets betalen. Je kan eens kijken op de Washington State ferry website voor de juiste tijden en kosten: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/

Hier is een lijst van Whale Watching tour operators in de buurt van Seattle. Je kan eens kijken op de websites en welke met zodiacs gaan en welke niet: http://www.whalewatching.com/seattle/wh ... tory.shtml

Zo, hopelijk heb je daar wat aan!
Groetjes,
Ann :D
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Friday Harbour ligt op San Juan Island. Ik vond het er prachtig om enkele dagen te verblijven. Er zijn veel whale watch bedrijfjes op San Juan Island.
Ik zou aanraden om met een kleinere boot mee te gaan. Wij gingen met captain Carli. Hij heeft een boot voor max. 6 passagiers. Ik vond dit veel aangenamer dan de grote boot die we vorig jaar genomen hebben vanuit Vancouver. Captain Maya heeft een vergelijkbare boot. Als het kan zou ik enkele dagen op het eiland verblijven. Wij keren er zeker ooit terug!
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Wij hebben 23 mei van dit jaar een whalewatchtour gedaan vanuit anacortes.
We hadden de tour wel van te voren gereserveerd.
Het was een mooie tour alleen hadden wij weer het geluk dat we geen orka's zagen (sinds die datum hebben ze zo ongeveer iedere dag orka's gezien) dus daar baalde we flnk van.
Wel zagen we Minke whales en ongeveer10 bald eagles.
Volgens mij waren wij gewoon te vroeg om de orka's te zien.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
karin1978
Amerika-ontdekker

Bericht door karin1978 »

Hoihoi,

Wij zijn net terug uit the states en hebben in het begin van de trip (we waren begonnen in Seattle) een boot-tripje gedaan met whale watching.
Je vertrok om 7.45 vanuit seattle en dan voer je tussen de eilanden door naar Friday Harbour, tijdens het varen word je regelmatig verteld dat er een bijzondere vogel of soort zeehond te zien is. Als je dan aankomt in Friday Harbour dan kan je op de boot blijven (als je dit er bij hebt geboekt) en dan ga je whale watchen. Het is een vrij grote boot, maar we hebben heel veel orka's gezien. Echt heel erg gaaf! Ze hadden een soort sonar aangezet waar door je ook de orka's kon horen communiceren met elkaar. Het whale watchen duurde ongeveer 2,5 uur en dan had je nog 2 uur te besteden in Friday harbour. Terug voer je langs de andere kant van de eilanden. De boot is goed verzorgd en het personeel is behulpzaam en vriendelijk.
Wij vonden het een van onze hoogtepunten van onze vakantie!

http://www.clippervacations.com/whalewa ... ndsdaytrip

groetjes karin
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Klinkt goed Karin!! Ik ga je link even bekijken. (opslaan op de schijf voor een evt volgende x)
karin1978
Amerika-ontdekker

Bericht door karin1978 »

Het was ook echt heel erg gaaf en mooi!
Ik zal van de week wat foto's er op zetten, moet ze eerst ff verkleinen.
karin1978
Amerika-ontdekker

Re: Whalewatching vanuit Seattle?

Bericht door karin1978 »

Het heeft iets langer geduurd, maar hier zijn een paar foto's van de whale watching.
IMG_0552-2.jpg
IMG_0539-2.jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer