Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone met 2 kids

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Yellowstone met 2 kids

Bericht door hke »

Ik heb al veel topics gelezen en ben bezig alles te verzamelen wat we allemaal willen gaan bekijken in Yellowstone.
We reizen met z'n vieren met een auto. Mijn vrouw en ik en m'n 2 zoons van 12 en 10.
Ze wandelen graag als het maar niet continue is. In Yosemite hebben we in 2010 bijvoorbeeld de panorama trail/Mist Trail gelopen en dit vinden zij ook fantastisch.

De planning is nu als volgt:
Op dinsdag 10 juli 2012 rijden we van Jackson naar Zuid Yellowstone.
Ik wil hier graag West Thumb bekijken en hier al gaan wandelen. (een van de wandelingen hier.)
Daarna doorrijden naar Old Faithfull. (overnachten bij old faithfull ergens)

woensdag 11 juli wil ik dan naar boven. (Mammoth) en daarna naar Roosevelt.
oa. boiling river trail
overnachten in canyon.

donderdag 12 juli wandelen in de buurt van canyon. (fishing bridge)

vrijdag de 13e hebben we ook nog in Yellowstone.

Zaterdag de 14e vertrekken we dan naar Cody.

Ik heb al veel gelezen en weet dat er erg veel te zien is maar welke tips kunnen jullie mij geven.
Met name ook dingen die leuk zijn voor mijn 2 kinderen.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Yellowstone met 2 kids

Bericht door katrienenluc »

Wij willen met onze kinderen in 2012 ook Yellowstone bezoeken, en hebben veel info gehaald uit http://www.michelly.nl/.
Zij hadden toen ook 3 kinderen van de leeftijd van die van jou en ons.
Succes!
katrien
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Wij zitten van 11-14 juli ook in Yellowstone. Onze kinderen zijn iets ouder, maar ik kan waarschijnlijk dezelfde tips als jullie gebruiken. Er is zoveel te doen daar, dat het soms lastig is om een planning te maken. Wel willen we in ieder geval 1 ochtend vroeg op om wild te gaan spotten. We weten nog niet of we dan met de camper zullen gaan rijden of dat we met een tour gaan. Wij staan 2 nachten bij Canyon village en 1 nacht bij Grant village. In Cody willen we in ieder geval het Buffalo Bill museum bezoeken. Ook trekken we een hele dag uit voor de Beartooth Highway en Chief Joseph Highway.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je in Yellowstone niet bang hoeft te zijn dat je continu aan het lopen bent. Er zijn natuurlijk wel langere trails, maar voor een eerste bezoek aan het park heb je al genoeg te doen met alle bezienswaardigheden, en dat betekent vaak maar een klein stukje wandelen.
Het gebied bij West Thumb bijvoorbeeld is maar klein; in een uur heb je hier een rondje gelopen, ook als je het met een ranger doet (wat ik een aanrader vind).

Misschien is het wel een goed idee om alvast eens naar de overnachtingen te kijken, het kan snel volgeboekt raken. Wij vonden bij Old Faithful (met één l) de Inn erg mooi, zie daarvoor ons 2008-verslag.

Voor kinderen is de Boiling River (neem waterschoenen mee als je het water in wilt) erg leuk. In de buurt van Old Faithful kun je ook zwemmen, in de Firehole River, mischien is dat ook leuk ter afwissseling.
Wij hebebn ook paardgereden. Op mijn planning stond ook de cook out bij Tower, maar daar zijn we niet aan toegekomen.

Er zijn mooie gidsen voor Yellowstone (en Grand Teton), zoals die van de Lonely planet, en de Rough Guide. Erg handzaam en met veel informatie. Kan ik beide aanraden voor het plannen van je bezoek.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

In Yellowstone kun je veel loops lopen van 'n paar km, ver van de betreden paden af gaan wordt niet aangeraden vanwege beren.

BIj Old Faithful heb je 'n mooie loop van ca. 5 km.

Vlak voorbij Grand Prismatic kun je auto wegzetten op de parking richting Fairy Falls en als je dan ongeveer 'n km dat pas oploopt kun je de heuvel opklimmen zodat je Grand Prismatic van bovenaf ziet. Erg de moeite waard!

Tussen Canyon Village en Fishing Bridge kun je 'n paar keer per dag (maar zeker rond zonsopkomst en ondergang) op en neer gamedriven.

Een noordelijk rondje langs Mammoth heb je in 'n halve dag wel gezien. Bij Old Faithful en Canyon Village kun je beiden wel 2 nachten gebruiken en eentje in Grand Teton.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Martin & Marianne schreef:Misschien is het wel een goed idee om alvast eens naar de overnachtingen te kijken, het kan snel volgeboekt raken. Wij vonden bij Old Faithful (met één l) de Inn erg mooi, zie daarvoor ons 2008-verslag.
Marianne
Ik heb vorige week overnachtigingen geboekt in YNP en dat valt al niet meer mee, er zijn al meerdere dagen in juli gewoon vol! Dus daar moet je inderdaad niet lang mee wachten.
katrienenluc
Amerikakenner

Bij Old Faithful is ALLES al volgeboekt voor juli 2012.
Wij moeten daarom nu ook in West Yellowstone logeren...
Succes!
Katrien
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Er is nog wel beschikbaarheid bij de Old Faithfull Lodge. Ik heb dat geboekt en blijf kijken of er nog wat in de Inn vrijkomt.
katrienenluc
Amerikakenner

Toch niet voor 2 volwassenen en 2 kinderen (dus 2 queen beds), ik heb een mail gekregen van hen met wat nog vrij was.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 okt 2011, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Die kinderen zijn toch oud genoeg voor 'n eigen kamer? 'k Heb vroeger nooit bij m'n ouders op de kamer hoeven slapen op vakanties.
katrienenluc
Amerikakenner

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Onze kinderen zien het niet als "hoeven slapen bij de ouders", zij willen zelfs niet op een kamer apart. Dat is bovendien leuk meegenomen, want op de meeste plaatsen in Amerika slapen kinderen gratis als je gebruik maakt van de bestaande bedden.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 okt 2011, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

katrienenluc schreef:Wij moeten daarom nu ook in West Yellowstone logeren...
Dat is geen straf hoor :) De weg naar West Yellowstone langs de Madison River is mooi en het is een leuk klein toeristisch plaatsje met winkeltjes. Ik zou hier niet alle Yellowstone overnachtingen boeken, maar voor een nachtje is het helemaal niet verkeerd.

Wij sliepen wel met zes op een kamer (4 kinderen) als er 3 queen bedden waren :lol:
Laatst gewijzigd door Felicitas op 10 okt 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
katrienenluc
Amerikakenner

We logeren eerst een nacht in Gardiner, dan in Canyon Lodge in het park zelf en dan 2 keer in West Yellowstone. Maar er moest toch één nacht in het park zelf bij zijn vonden we, alleen al voor het gevoel dat je daar echt logeert, en onze kids hopen om 's morgens wild life te spotten vanuit de kamer :roll:
Laatst gewijzigd door Rob op 10 okt 2011, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben in 2009 ook op verschillende lokaties geslapen (ook in Canyon village, Gardiner en West Yellowstone). Dat beviel heel goed en was voor de kinderen (die van ons waren al wel een stuk ouder) ook afwisselend. Als je in het park zelf slaapt is het wel leuk om heel vroeg op te staan. 's Morgens vroeg is Hayden Valley bijvoorbeeld heel mooi met al die dauw en de zonsopgang.
katrienenluc
Amerikakenner

Felicitas schreef: Als je in het park zelf slaapt is het wel leuk om heel vroeg op te staan. 's Morgens vroeg is Hayden Valley bijvoorbeeld heel mooi met al die dauw en de zonsopgang.
Bedankt voor de tip! Wat bedoel je met "heel vroeg"?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

6 uur 's morgens. Zie eventueel ook onze video (vierde filmpje vanaf 1:45 minuut).
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Volgens mij kun je bij Old Faithfull bijna een dag doorbrengen omdat de geysers niet steeds spuiten als jij er staat. Wij liepen in 1993 af en toe terug. Castle Geyser vodnen we toen erg leuk om te zien naast OF.
West Thumb is noet zo ver lopen.
Ook wij zitten in Yellowstone (maar dan op camping) en ik wil met onze pubers (13 en 15) ook wat wandelingen doen. Grand Prismatic spring staat ook op programma maar dan daar naar boven om er op te kunnen kijken. Wij zijn er van 5 - 9 juli.
Die Boiling River lijkt me erg lollig waterschoenen hebben we nog van deze vakantie in F.

Even over 10 juli.. ga je niet in Grand Teton iets doen??? Of heb je dat ervoor gedaan vanuit Jackson? Je zou ook een hotel / lodge in Teton kunnen nemen dat scheelt al wat km-ers en Teton is landschappelijk erg mooi.

Voor meer info zie ons blog.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elninjoo schreef:Die kinderen zijn toch oud genoeg voor 'n eigen kamer? 'k Heb vroeger nooit bij m'n ouders op de kamer hoeven slapen op vakanties.
Twee kamers betekent (bijna) twee keer zoveel kosten voor de accommodatie, dat kan aardig oplopen.

Marianne
katrienenluc
Amerikakenner

Felicitas schreef:6 uur 's morgens. Zie eventueel ook onze video (vierde filmpje vanaf 1:45 minuut).
6 uur valt nog mee; op dat uur zijn we nog al opgestaan...
Mooi filmpje, met die mist erbij:prachtig! En wat een rust daar....
katrienenluc
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:[Twee kamers betekent (bijna) twee keer zoveel kosten voor de accommodatie, dat kan aardig oplopen.
Volledig mee eens!
katrien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer