Ik ga dit jaar terug met mijn vriendin naar de US. We vertrekken begin September (6/09) en komen helemaal op het einde terug (28/09).
Twee jaar geleden hebben we al de typische ZuidWesten trip gedaan en die is toen zo goed bevallen dat we dit jaar na een sabbatjaar de US terug de uitverkoren bestemming werd.
Het doel van de reis is om wat van de Rockies en Colorado te zien en dan wat dagen te spenderen in Grand Teton en Yellowstone om daarna via Moab tot in San Francisco af te zakken en een aantal parken die we graag opnieuw willen bezoeken (Arches, Yosemite).
We zijn vooral geïnteresseerd in verschillende parken te bezoeken voor een paar dagen en dan verder te rijden.
Een mix tussen natuur en road trippen feitelijk

Steden bezoeken interesseert ons niet zo veel en met 1 echte stad waar we tijd voor nemen (San Francisco) in de trip hebben we al lang voldoende.
Ik besef dat het een stevig ritje wordt, het onderstaande schema telt op dit moment tot rond de 5000km voor 21 dagen, maar ik ben gewoon aan lange afstanden te rijden (op de veel hectischere Belgische/Europese wegen).
Hieronder staat het voorlopige plan, maar hier moet nog aan gesleuteld worden.
Op dit moment heb ik enkel de vliegtuigtickets en de huurauto geregeld,maar nog geen overnachtingen.
1. Heeft zin om een dag in Denver te blijven of kan ik best die dag al richting Rock Mountain NP trekken. Bijvoorbeeld tot in Boulder om dichterbij maar niet in het (duurdere) park te slapen.
2. Heeft het zin om een serieuze omweg te doen naar Grand Lake om via de Trail Ridge Road te rijden?
3. Van Yellowstone naar Moab had ik gedacht om rond Salt Lake City te overnachten om zo die stevige afstand te delen door 2. Zien jullie hier een andere optie in? (Yellowstone/Grand Teton omdraaien?) Hebben jullie ook een tip om iets op de route tussen Yellowstone en Salt Lake City?
4. Van Moab dachten we via Valley of the Gods of Monument Valley tot in Page te rijden, hier de Upper Antelope Canyon te doen (vorige keer de Lower gedaan) en dan via Kanab door Zion NP naar Las Vegas te rijden (goedkoop overnachten en wat schopping). Dit is echter weer een redelijk stuk rijden met niet super veel inhoud (of tijd om iets te doen) Maar ik zie hier niet echt een alternatief (via de I-70 en I-15 met nog veel minder te doen is het amper korter).
5. Ten slotte zouden we onze trip willen afsluiten met Sequoia NP/Kings Canyon NP en Yosemite NP. Is het de moeite om die trip (+-650km) op te splitsen in 2 dagen door bijvoorbeeld een tussen stop in Barstow en langs de Mpjave te gaan of kan ik hier beter een driving day van maken en ergens een dag extra te plakken.
Zoals jullie kunnen lezen heb ik nogal een aantal vragen waar ik niet echt meteen een antwoord op vind. Ik heb het gevoel dat ik een beetje vast zit in de route die ik bedacht heb en ik geen (al dan niet radicale) alternatieven zie.
Uiteindelijk zijn enkel de start (Denver) en Finish (San Francisco) vast en is buiten het Rockies/Grand Teton/Yellowstone deel alles nog vrij flexibel.
Dus bij deze, hebben jullie tips?

Bedankt
Stijn
De Route:
Day From - To
Day 1 Brussel - Atlanta - Denver
Day 2 Denver
Day 3 Denver - Rocky Mountain NP - Boulder
Day 4 Boulder - Rocky Mountain NP - Laramie
Day 5 Laramie - Jackson Hole
Day 6 Gran Teton NP
Day 7 Grand Teton NP/Yellowstone NP