Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

yellowstone : advies

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
cornet
Amerika-ontdekker

yellowstone : advies

Bericht door cornet »

Mijn vriendin en ik zullen 3.5 dagen in Yellowstone vertoeven en slapen in Canyon Village. Ik heb het forum doorzocht en uit reeds eerder gegeven advies heb ik deze slaapplaats en reisroute in elkaar gestoken. Ook gebasseerd op reisverslagen zoals die van Marianne. Kunnen jullie volgende dagindeling eens kritisch bekijken thx
Dag1 ( ongeveer halve dag)
Binnenrijden west entrance
Canyon Education center bezoeken
Grand canyon van Yellowstone ( north rim road) zie pg 489
Zeker Brink of the lower falls

Dag2 bovenste lus tegen de klok
Naar Lamar Valley (wild spotten)
Terified tree
Mammoth Hot springs
Norris Geyser Basin

Dag3 onderste lus met de klok mee
Hayden valley
Mud volcano en Sulfur Caldron
Upper Geyser Basin en Old Faithfull (afhankelijk uur erupsie)

Dag4
Tijd voor andere bezienswaardigheden gezien onderste lus niet volledig afgewerkt
Welke dingen zeker zien?
- Lower en midway geyser
- Artist paintpots
- Fountain Paint Pot
-Firehole drive (even zwemmen)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: yellowstone : advies

Bericht door Isis »

Waar kom je op dag 1 vandaan?
Waar overnacht je want dat heeft wel invloed op hoe vroeg je op moet voor de Lamar Valley.
Je zou die dag vanuit West Y via Norris kunnen rijden .. of eerst naar Canyon Village.. ik weet dus niet hoe laat je er aankomt.

Je kunt in de avond ook een keer Tower Roosevelt District ofzo wild kijken.
Of richting Yellowstone meer.
IK neem aan dat ik niet op p 489 hoef te lezen? :D

Dag 2 niet de Terified tree, maar de Petrified tree... :mrgreen:
Tower fall nabij Mnt Washburn is ook mogelijk. Je kunt nog bij Boiling River kijken/ zwemmen even boven Mammoth HS.

Dag 3
Die Sulphur Caldron enzo zou je ook op dag 1 kunnen doen...
Alleen het geiser deel doen; Het deel van Norris naar Old Faithfull is echt heel veel. Zeker als je ook wat uitbarstingen wilt zien. Misschien is die extra dag daarvoor wel heel gecshikt.. vergeet West Thumb niet
Van lower, middle naar upper. Kun je je een hle dag vermaken of wel 2.

Miscshien kun je nog ideeën halen uit onze planning.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

wij komen via "20" dus westelijke ingang en ik denk het park binnen te rijden tegen 10 uur s'morgens. Het is de bedoeling dat het stuk van norris en old faithful opgesplits wordt in twee dagen (dag3-4) de ene dag old faithful en upper geyser en andere dag de andere twee geyser. Ik ga je raad van de ander bezienswaardigheden ook inplannen, we zien wel tot waar we komen. Het zullen wel lange dagen zijn hihih. Is het voor de rest qua tijdindeling goed?
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Op zich is het allemaal goed te doen. Hou je niet te strak aan een schema. Sommige dingen wil je zien andere zou mooi en extra zijn. Bepaal per dag wat je perse wilt zien en als je tijd over hebt doe je de extra's. Laat je verrassen door de dingen die je onderweg tegenkomt en ziet, bijvoorbeeld bizons en ander wildlife. Het is wel handig de plattegrond van Yellowstone er bij te gebruiken. Dan heb je een idee wat waar ligt en van de afstanden, http://www.nps.gov/carto/pdf/yellmap1.pdf
Wat wij hebben gedaan is veel reisverhalen te lezen en daaruit keuzes te maken van wat we wilden doen. Door de reisverhalen heb je vaak ook meer idee wat per dag haalbaar is. Misschien heb je ook iets aan ons reisverhaal uit 2009. Succes met de planning.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

En misschien heb je ook nog wat aan ons verslag van juni 2011, met 5 overnachtingen in Yellowstone (onderbroken door één nacht cody voor de powwow)
Zie onze website : http://www.bartenevy.be

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat K&N zegt is heel waar. Maak een planning maar maak er geen punt van als je niet precies doet wat je op je lijstje staat omdat je ergens heerlijk hebt gekeken/ genoten etc.

Er zijn "must-sees" en dingen die je ook wilt doen en zien. Ik wil bijv. echt graag naar de Grand Prismatic Spring en daarnaast zijn er nog wel dingen te doen die dag... maar dat is dan een Must-see de andere zaken zien we wel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer