Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij route Seattle - Los Angeles
Hulp bij route Seattle - Los Angeles
Wij gaan binnenkort 16 dagen van Seattle naar LA reizen, maar ik zit enorm met de route te worstelen.
We willen in ieder geval:
Dagje Seattle
2 a 3 dagen Olympic National Park
portland (1 dag?)
Via Bend ? naar Crater Lake (overnachten waar???)
Redwood (national park of state park????)
Wellicht San Fransisco Alcatraz tour (SF zijn we al geweest, alcatraz toen gemist)
Kings Canyon & Sequoia
Terugvlucht LA (LA al gezien)
We nemen een tent mee dus kunnen in state parks en NP op campings staan...
Ik zit gewoon te worstelen met de tijd die tussen bepaalde punten ligt en waar dan te overnachten. Hoeveel dagen heb ik nodig voor Olympic NP? En Crater lake bijvoorbeeld, daar een nacht of dit bekijken op de route? Redwood bestaat uit verschillende parken bij elkaar.. Welke is het mooist? Kings canyon & Sequoia: we willen graag die grote bomen zien, waar zijn die precies?
Help help help please??
Dagje Seattle
portland (1 dag?)
Wellicht San Fransisco Alcatraz tour (SF zijn we al geweest, alcatraz toen gemist)
Kings Canyon & Sequoia
Ik zit gewoon te worstelen met de tijd die tussen bepaalde punten ligt en waar dan te overnachten. Hoeveel dagen heb ik nodig voor Olympic NP? En Crater lake bijvoorbeeld, daar een nacht of dit bekijken op de route? Redwood bestaat uit verschillende parken bij elkaar.. Welke is het mooist? Kings canyon & Sequoia: we willen graag die grote bomen zien, waar zijn die precies?
Help help help please??
Maggie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp bij route Seattle - Los Angeles
Voor reistijden, accommodatie etc kun je eens in ons 2006-verslag kijken. Wij zijn toen in seattle begonnen en zijn via Olympic NP, Mount Rainier, Mt St Helens naar het zuiden gegaan. wij hebben niet veel tijd aan Crater Lake besteed, ik denk dat een halve dag daar wel voldoende is. Voor Sequoia/Kings Canyon hebben we toen 2 nachten uitgetrokken. Je kunt op de NPS-site zien waar je de bomen kunt vinden. Zie http://www.nps.gov/seki voor meer informatie en een kaart van het park.
Wij hebben het stuk van Seattle tot LA in 21 dagen gedaan. Dat was zonder SF, maar mét Yosemite, Lassen Volcanic NP en Lake Tahoe.
Marianne
Wij hebben het stuk van Seattle tot LA in 21 dagen gedaan. Dat was zonder SF, maar mét Yosemite, Lassen Volcanic NP en Lake Tahoe.
Marianne
Wij hadden twee volledige dagen voor Olympic NP, dus de dag ervoor tot 's avonds gereden om in Port Townsend te slapen, en dicht bij het park op te staan. Daar hadden we wel nog een dagje kunnen vullen, maar minder is toch krap om alles te zien. De highway omheen het park is vlot te rijden, maar de wegen die tot bij de verschillende visitor centers en trailheads gaan, nemen wat meer tijd in beslag.Maggie schreef:Wij gaan binnenkort 16 dagen van Seattle naar LA reizen, maar ik zit enorm met de route te worstelen.
Dagje Seattle
portland (1 dag?)
Kings Canyon & Sequoia
Help help help please??
En Redwood is inderdaad een lastige. Dat bestaat uit verschillende stukken, en wij hebben enkel het stuk ten noorden van Arcata gedaan. Het is gewoon wat opzoeken over wat waar ligt, maar toen wij er waren, was er al zo veel dicht dat we er eerder hebben doorgereden. Maar dat maakte het niet minder de moeite waard.
Ik herinner me vooral de Tall Trees Grove hike vanaf het Kuchel Visitor Center, iets voorbij Orick, de wei waar de Roosevelt Elk staan te grazen voor het visitor center van Prairie Creek Redwood SP, en de korte wandeling die we daar hebben gedaan. De Newto B. Drury Scenic Byway hebben we bijna de hele tijd gevolgd, en was een heel mooie rit. Aan het Jedediah SP was ook de Howland Hill Road, maar die was unpaved, met daaraan de Stout Grove Trail als geprezen hike.
Dank voor jullie reactie. De reis van Seattle naar SF zal ik zeker bekijken. Erg handig. Wj hebben helaas minder tijd dus moeten echt keuzes maken. Het is niet anders... Zitten ook weer met Labour day weekend erin.. Das minder... We zijn niet zo van het vantevoren boeken nl... Nouja, nog genoeg voor te bereiden.
Mochten anderen miji nog kunnen helpen tussen keuze wel/niet Redwood of Lassen Volcanic... Graag...
Mochten anderen miji nog kunnen helpen tussen keuze wel/niet Redwood of Lassen Volcanic... Graag...
Maggie
Ben je aan het twijfelen tussen Redwood of Lassen ? Of eerder aan het twijfelen of Lassen en Redwood de moeite waard zijn ?
Lassen was bij ons bijna helemaal afgesloten door de sneeuw (begin oktober), dus daar heb ik jammer genoeg amper wat van gezien. Redwood vond ik zeker de moeite.
De "grote bomen" (=sequoia's) vind je trouwens in Sequoia NP
. In Yosemite ook al, en natuurlijk in Redwood ook, maar Sequoia is wel zo ongeveer het bekendste.
Lassen was bij ons bijna helemaal afgesloten door de sneeuw (begin oktober), dus daar heb ik jammer genoeg amper wat van gezien. Redwood vond ik zeker de moeite.
De "grote bomen" (=sequoia's) vind je trouwens in Sequoia NP

Wij komen net terug uit Amerika en voor Crater Lake heb je wel genoeg aan een halve dag. Ga in ieder geval niet slapen bij het Union Creek Resort bij Prospect. Je kunSt wel aan de overkant van dit resort bij Beckies heerlijke pie eten. Seattle zou ik zelf twee dagen doen, ik vond het een geweldige stad. Misschien kan je vlak bij het vliegveld een hotel nemen en dan met de lightrail naar het centrum. Autorijden in Seattle centrum vonden wij erg lastig. Wij hebben de redwoods bij Crescent City in Californie bekeken. Daar zitten de dikste hebben wij ons laten vertellen en ze zijn inderdaad heel groot. We hebben daar op aanraden van een bewoner Elk Valley road genomen, afslaan naar Howland Hill road en dan kom je op een smal weggetje dat dwars door het Jedediah Smith Redwoods State park gaat.Daar kan je ook verschillende trails lopen. Uiteindelijk kom je dan uit op de 199 waarover je dan terug kan naar Crescent. Wij hebben Olympia np ook gedaan en overnacht in Forks. Hurricane ridge hebben we toen niet gedaan omdat het heel erg bewolkt was maar dit schijnt zeer de moeite waard te zijn en ook Lake Crescent is mooi. Wij hebben de getijdepoelen bij Rialto Beach bezocht en die waren zeer de moeite waard. Let op het tij! Wij hebben het HOH rain forest bekeken en was ook zeer mooi. Twee dagen voor Olympia is wel nodig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6949 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 3 Reacties