Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jarrah: Noordwesten
Reis jarrah: Noordwesten
Het is nu twee jaar geleden dat mijn man en ik naar de States geweest zijn en het begint nu toch weer te kriebelen. Vorige maal hebben we van Las Vegas naar Salt Lake city getrokken. Ikzelf heb al twee maal de staten Idaho - Montana - Wyoming gedaan. (Dit doordat er vrienden van me in Rexburg (Idaho Falls) wonen).
We zijn nog aan het twijfelen of we volgend jaar eind juni- begin juli of eind augustus- begin september zouden gaan. We reizen samen met ons dochtertje die rond die periode ongeveer een haar en acht maanden oud zal zijn. (ervaringen over het reizen met een jong kind zijn ook altijd welkom). Doordat we met ons dochtertje reizen willen we ook geen hele lange in de auto rij dagen hebben.
Wat we zeker willen doen zijn olympic NP en Orka's spotten. (Als jullie nog andere goede plekken dan de orcas islands hebben om dit te doen dat minder rijden is vanuit Seattle, tips altijd welkom).
Ik had volgende route in gedachte:
Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle --> Orcas Islands (3u)
Dag 4: Orcas Islands
Dag 5: Orcas Islands --> north cascades NP (3u)
Dag 6: North cascades NP
Dag 7: North cascades NP --> Spokane (4u) / Coeur d'Alene (5,5u)
Dag 8: Spakane/Coeur d'alene -- > Glacier (5u/4,5u)
Dag 9: Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP --> Yellowstone/Cody(5 à 6 u)
Dag 12: Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP via Grand Tetons --> Rexburg/Idaho Falls (3,5)
Dag 14: Rexburg
Dag 15: Rexburg --> boise (5u)
Dag 16: Boise --> Mountain Rainier NP (9u)
Dag 17: Mountain Rainier NP
Dag 18: Mountain Rainier NP via Mount saint helens--> Olympic NP (3,5u)
Dag 19: Olympic NP
Dag 20: Olympic NP
Dag 21: Olympic NP --> Seattle (2,5u)
Dag 22: Seattle --> Amsterdam
De reden waarom we maar één dag uittrekken voor Yellowstone is dat we dit vorige maal uitgebreid hebben kunnen bewonderen en dit voor mij de vierde keer zou zijn dat ik hier doorrij.
Wat denken jullie hiervan?
We zijn nog aan het twijfelen of we volgend jaar eind juni- begin juli of eind augustus- begin september zouden gaan. We reizen samen met ons dochtertje die rond die periode ongeveer een haar en acht maanden oud zal zijn. (ervaringen over het reizen met een jong kind zijn ook altijd welkom). Doordat we met ons dochtertje reizen willen we ook geen hele lange in de auto rij dagen hebben.
Wat we zeker willen doen zijn olympic NP en Orka's spotten. (Als jullie nog andere goede plekken dan de orcas islands hebben om dit te doen dat minder rijden is vanuit Seattle, tips altijd welkom).
Ik had volgende route in gedachte:
Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle --> Orcas Islands (3u)
Dag 4: Orcas Islands
Dag 5: Orcas Islands --> north cascades NP (3u)
Dag 6: North cascades NP
Dag 7: North cascades NP --> Spokane (4u) / Coeur d'Alene (5,5u)
Dag 8: Spakane/Coeur d'alene -- > Glacier (5u/4,5u)
Dag 9: Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP --> Yellowstone/Cody(5 à 6 u)
Dag 12: Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP via Grand Tetons --> Rexburg/Idaho Falls (3,5)
Dag 14: Rexburg
Dag 15: Rexburg --> boise (5u)
Dag 16: Boise --> Mountain Rainier NP (9u)
Dag 17: Mountain Rainier NP
Dag 18: Mountain Rainier NP via Mount saint helens--> Olympic NP (3,5u)
Dag 19: Olympic NP
Dag 20: Olympic NP
Dag 21: Olympic NP --> Seattle (2,5u)
Dag 22: Seattle --> Amsterdam
De reden waarom we maar één dag uittrekken voor Yellowstone is dat we dit vorige maal uitgebreid hebben kunnen bewonderen en dit voor mij de vierde keer zou zijn dat ik hier doorrij.
Wat denken jullie hiervan?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis jarrah: Noordwesten
De San Juan Islands zijn een prima uitvalsbasis om orka's te spotten, het maakt niet zoveel uit welke. Orcas is heel mooi, wij waren van de zomer op San Juan, maar ik denk dat Orcas mooier is, echt een wandeleiland. Augustus is een betere maand dan juni of juli voor orka's.
Heb je al een idee wat je wilt doen in North Cascades? Let erop dat je niet of nauwelijks in het park zelf komt vanaf de weg, het is vanaf Hwy 20 wel 3 uur wandelen om in het park te komen. Een brede strook aan beide zijden van de weg is Recreation Area, geen beschermd gebied, vandaar dat je stuwmeren ziet, electriciteitsmasten en een electriciteitscentrale. De oostkant (met oa Mazama) is mooier dan de westkant , zoals ook zo vaak in de Rocky Mountains.
Glacier en Yellowstone zijn natuurlijk geweldig. Niet naar Waterton NP?
Zie voor de eerste twee weken van jullie trip ook onze reisbelevenissen.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet, Ferry
Heb je al een idee wat je wilt doen in North Cascades? Let erop dat je niet of nauwelijks in het park zelf komt vanaf de weg, het is vanaf Hwy 20 wel 3 uur wandelen om in het park te komen. Een brede strook aan beide zijden van de weg is Recreation Area, geen beschermd gebied, vandaar dat je stuwmeren ziet, electriciteitsmasten en een electriciteitscentrale. De oostkant (met oa Mazama) is mooier dan de westkant , zoals ook zo vaak in de Rocky Mountains.
Glacier en Yellowstone zijn natuurlijk geweldig. Niet naar Waterton NP?
Zie voor de eerste twee weken van jullie trip ook onze reisbelevenissen.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet, Ferry
Dat wordt een prachtige reis. Zo een hebben wij 5 jaar geleden ook gedaan. Alleen hadden wij er nog een stuk Canada bij. Je gaat wel tijd tekort komen in Yellowstone, maar daar heb je inderdaad je redenen voor.
Glacier NP daar zou ik wel een dag bij doen. Dat is het mooiste park wat ik ooit gezien heb. Olympic NP is denk ik ook 1 dag tekort.
Succes met het Whale Watchen. Wij hebben dat ook vanaf Olympic gedaan. 99% kans om ze te zien maar helaas.... ze waren er die dag niet. Gelukkig inmiddels goed kunnen maken in Alaska.
Glacier NP daar zou ik wel een dag bij doen. Dat is het mooiste park wat ik ooit gezien heb. Olympic NP is denk ik ook 1 dag tekort.
Succes met het Whale Watchen. Wij hebben dat ook vanaf Olympic gedaan. 99% kans om ze te zien maar helaas.... ze waren er die dag niet. Gelukkig inmiddels goed kunnen maken in Alaska.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Glacier staat ook bij ons absoluut in de top 5
. Hier was bij ons, vorig jaar eind juni, de Going-to-the-sun road, op zo'n 10 mijl na, nog niet volledig geopend omwille van de vele sneeuw dit jaar. Maar we vonden ze zo mooi dat we gewoon terug naar de west-entrance gereden zijn en dan helemaal rond om er via de east-entrance terug in te rijden tot op de plaats waar ze weer afgesloten was. Dan weer gewoon rechtsomkeer om het park uit te rijden. We hebben ze dus, op 10mijl na, 2x gereden, maar geen moment dat dit er te veel aan was. Dus in dat opzicht is later in de zomer misschien wel beter.

Hallo Jarrah,
Wij hebben afgelopen zomer een rondje Noord-westen gedaan en zijn vanuit Anacortes vertroken voor een orcatocht. Er vertrekken dagelijks 2 bootmaatschappijen vanuit Anacortes en het scheelt je toch flink wat tijd. Anacortes zelf vonden wij niet zo'n erg leuke plaats. Wij hebben er voor gekozen om in Coupeville te slapen, zo'n 40 minuten rijden vanaf Anacortes. Je hebt er een aantal erg leuke B&B's.
Vanuit Coupeville kun je de ferry nemen naar Port Townsend en vanuit daar ben je zo in het Olympic NP.
Veel plezier gewenst met je voorbereidingen.
Groet, Winny
Wij hebben afgelopen zomer een rondje Noord-westen gedaan en zijn vanuit Anacortes vertroken voor een orcatocht. Er vertrekken dagelijks 2 bootmaatschappijen vanuit Anacortes en het scheelt je toch flink wat tijd. Anacortes zelf vonden wij niet zo'n erg leuke plaats. Wij hebben er voor gekozen om in Coupeville te slapen, zo'n 40 minuten rijden vanaf Anacortes. Je hebt er een aantal erg leuke B&B's.
Vanuit Coupeville kun je de ferry nemen naar Port Townsend en vanuit daar ben je zo in het Olympic NP.
Veel plezier gewenst met je voorbereidingen.
Groet, Winny
merci allemaal voor de handige tips.
Als we idd vanuit Anacortes een boottocht kunnen doen sparen we hier een dag mee uit en kunnen we bijv een dag Olympic of Glacier bij doen.
Wat betreft North cascades, is het mss best dat we hier ook een dag minder doen en dan een ander park een dag langer, vermits we toch nog met een peuter reizen, is het niet makkelijk om echte dagtochten te doen. We zijn uiteraard wel van plan om te gaan wandelen, het is niet zo dat wij zoals de typische Amerikaan rondrijden in NP om dan uit te stappen, een foto te nemen en terug in te stappen.
@Ferry, ik zal Waterton NP eens bekijken. Het komt me bij naam bekend voor en volgens mij heb ik dit park reeds gedaan een twaalf jaar geleden (ik zal eens in mijn fotoboeken moeten snuffelen), maar ik kan het altijd opnieuw zien natuurlijk. Ik zal ook eens op je website zien
Als we idd vanuit Anacortes een boottocht kunnen doen sparen we hier een dag mee uit en kunnen we bijv een dag Olympic of Glacier bij doen.
Wat betreft North cascades, is het mss best dat we hier ook een dag minder doen en dan een ander park een dag langer, vermits we toch nog met een peuter reizen, is het niet makkelijk om echte dagtochten te doen. We zijn uiteraard wel van plan om te gaan wandelen, het is niet zo dat wij zoals de typische Amerikaan rondrijden in NP om dan uit te stappen, een foto te nemen en terug in te stappen.
@Ferry, ik zal Waterton NP eens bekijken. Het komt me bij naam bekend voor en volgens mij heb ik dit park reeds gedaan een twaalf jaar geleden (ik zal eens in mijn fotoboeken moeten snuffelen), maar ik kan het altijd opnieuw zien natuurlijk. Ik zal ook eens op je website zien

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij reden twee weken geleden van Winthrop naar Mt Vernon. Zoals hierboven al gezegd, loopt er eigenlijk maar één weg door North Cascades N.P., liever gezegd door Lake Ross Recreational Area. Het is wel een weg met mooie uitzichtpunten.Wij hebben onderweg twee korte trails gedaan, om even de benen te strekken. De Trail Of The Cedars in Newhalem vonden wij een leuke en gemakkelijke wandeling. Winthrop is een leuk plaatsje om te overnachten.
Wij zijn 10 september j.l. in Seattle geland en hebben sindsdien nauwelijks een wolkje gezien in Washington (daar zijn we één week geweest), Oregon en Californië (ik schrijf dit in Susanville, Ca). Helaas is dit geen garantie voor volgend jaar.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Wij zijn 10 september j.l. in Seattle geland en hebben sindsdien nauwelijks een wolkje gezien in Washington (daar zijn we één week geweest), Oregon en Californië (ik schrijf dit in Susanville, Ca). Helaas is dit geen garantie voor volgend jaar.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 4188 Weergaves
-