Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag: watervallen, kust en bomen

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Reisverslag: watervallen, kust en bomen

Bericht door Henriëtte »

Op 19 mei zijn we thuisgekomen na drie mooie weken in Washington, Oregon en noord-Californië. Het heeft ons twee maanden gekost om het reisverslag te schrijven en de vele foto's uit te zoeken, maar 't is nu eindelijk helemaal af! Onze reis in het kort: Seattle - Olympic National Park - de Oregon Coast - Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds - North Umpqua Scenic Byway - Redwood National Park (en andere redwood parken) - de California Coast - en tot slot: San Francisco. En ons reisverslag in het lang: http://ontdek-amerika.nl/reisverhalen/r ... 013-1.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reisverslag: watervallen, kust en bomen

Bericht door kalaman »

Tijdens jullie reis hebben we al elke morgen genoten van het live-verslag.
Het definitieve verslag komt, zoals altijd :wink: , onder de categorie "naslagwerk bij reisvoorbereiding" :thumbup: .
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Dat is weer een heel mooi uitgebreid verslag met veel mooie foto's. Bedankt voor het delen.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Heel mooi reisverslag, Henriette & Hanz met bijhorende schitterende foto's! :clap: :thumbup: Ik heb jullie verslag al gevolgd toen jullie op reis waren, maar om het nu nog eens te herlezen is toch wel de moeite!

Je hebt gelijk dat het rijden door Washington State en Oregon eigenlijk niet zo aangenaam is. Je komt uiteindelijk wel op hele mooie plekjes terecht, maar het is een beetje eentonig onderweg. Wij gaan de laatste 13 jaar naar Mara Lake (in de North Shuswap regio van British Columbia, Canada) en dat is zo'n 550km rijden. Ik geniet nog steeds elk jaar van deze rit (vooral als het mooi weer is) omdat je door de bergen rijdt en dan door een iets of wat woestijnachtig/droger gebied en dan langs vele meren op. We deden de rit naar de Oregon Coast (vanuit Vancouver, Canada) voor de derde keer dit jaar en het is zo'n 650km tot Lincoln City wat we op 1 dag doen en ik vind het maar een saaie route! Uiteindelijk zitten we wel aan een heel mooi strand, er zijn wat mooie scenery plekjes dichtbij en dat maakt gelukkig heel veel goed! :mrgreen:

Bedankt om dit verslag met ons te delen!
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Ook wij (Jody en Jan) hebben elke dag genoten van jullie verhalen. Het uiteindelijke verslag is voor ons een stukje leidraad voor onze toer. 25 Augustus vertrekken we naar Vancouver om van daaruit in 17 dagen de staat Washington en Oregon te herontdekken. Voor ons was toen DE TOPPER: John Day fossilbeds. 11 Jaar geleden hebben we er ook al uitgebreid van genoten. We rijden door tot de Redwoods ( als we zo ver komen?! ) Vanuit het Olympic ( port Angeles) nemen we de ferry naar Victoria op Vancouver Island om nog een dag of 5/6 bij onze familie te zijn. Zij wonen een uurtje van Victoria ( Cobble Hill) en runnen daar al 20 jaar een B&B. Mijn neef was ooit De ( nederlandse) Opperkok van het grote Conventioncentre in Vancouver. Wij verheugen ons weer op zijn maaltijden. Na zijn pensionering werd hij concierge op De roeikostschool van de Canadeese Olympische kampioenen. Inmiddels is hij ook roeicoach. Hij komt om de 2 jaar naar Europa en maakt dan fietstochten van 2á 3000 km. Hij verheugt zich altijd op "mijn" patatje met!
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

AnnInBC schreef: Je hebt gelijk dat het rijden door Washington State en Oregon eigenlijk niet zo aangenaam is. Je komt uiteindelijk wel op hele mooie plekjes terecht, maar het is een beetje eentonig onderweg.
Ook in het zuidwesten heb je natuurlijk soms hele lange eentonige wegen, maar gek genoeg vind ik dat nooit vervelend. Die eindeloze verte, muziekje erbij.... voor ons is dat ook vakantie. Maar de langere rijroutes in Washington en Oregon heb ik veel meer ervaren als 'noodzakelijk afstand overbruggen'.
Jody schreef: Voor ons was toen DE TOPPER: John Day fossilbeds.
Wij vonden John Day Fossil Beds ook helemaal fantastisch. We hadden natuurlijk wel geluk met de prachtige zonsondergang, daar. Ik hoop dat jullie volgende maand ook weer een mooie tijd tegemoet gaan, leuk dat jullie dan ook nog op familiebezoek kunnen gaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:
Jody schreef: Voor ons was toen DE TOPPER: John Day fossilbeds.
Wij vonden John Day Fossil Beds ook helemaal fantastisch. We hadden natuurlijk wel geluk met de prachtige zonsondergang, daar. Ik hoop dat jullie volgende maand ook weer een mooie tijd tegemoet gaan, leuk dat jullie dan ook nog op familiebezoek kunnen gaan.
Eigenlijk bijna niet te geloven dat wij precies JDFB absoluut het minste vonden van onze afgelopen trip...precies omwille van de weersomstandigheden (hitte) :( ...
Ooit moeten we er dus nog eens terug :wink: .
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef: Ooit moeten we er dus nog eens terug :wink: .
Ach, het is nooit verkeerd om een goede reden te hebben om nog eens terug te gaan, toch :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We hebben dezelfde mening Henriëtte...en dit is niet de eerste keer :wink:
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Henriëtte schreef: Ook in het zuidwesten heb je natuurlijk soms hele lange eentonige wegen, maar gek genoeg vind ik dat nooit vervelend. Die eindeloze verte, muziekje erbij.... voor ons is dat ook vakantie. Maar de langere rijroutes in Washington en Oregon heb ik veel meer ervaren als 'noodzakelijk afstand overbruggen'.
Daar kan ik wel inkomen, maar dat is dan weer een heel ander landschap denk ik met misschien toch wel wat vergezichten....ik ben er zelf (nog) niet geweest. In Washington en Oregon is het ook niet echt verlaten landschappen (de stukken die wij reden toch niet) en dat maakt het toch wel vrij eentonig. En de kust route is zeker niet helemaal kust route want er zijn enkel maar gedeeltes waar je wat langs de kust oprijdt.

Een goede reden hebben om terug te gaan is altijd een goed excuus voor een volgende reis! :lol: Volgend jaar is het waarschijnlijk Europa voor ons...maar niet direct voor "vakantie", meer familie bezoeken. :roll:
miss-usa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door miss-usa »

Ten eerste: mooi reisverslag met hele mooie foto's!! Wij zijn van plan volgend jaar weer naar Amerika te gaan en dachten aan beginpunt San Francisco en eindpunt Seattle. Heb al veel info uit jullie reisverslag kunnen halen.

Ik ben toch ook even nieuwsgierig naar het volgende: We dachten ergens gelezen te hebben dat er tussen San Francisco (of heel Californie) en Seattle geen drop-offkosten in rekening worden gebracht bij autohuur. Klopt dat? Zou mooi zijn natuurlijk, en anders moeten we even planning omgooien :D

groet,
Janneke
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben inderdaad geen drop off kosten hoeven te betalen. Onze auto kwam van Alamo, geboekt via usareisen.de In eerste instantie wilden we een 'rondje Seattle' doen, maar toen wij er achter kwamen dat we voor de route Seattle - San Francisco niet te maken zou krijgen met drop-off kosten, hebben we onze plannen gewijzigd. Voordeel daarvan was voor ons dat we iets meer mogelijkheden zouden hebben om eventueel slecht weer te ontwijken.
miss-usa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door miss-usa »

Da's heel fijn om te horen. Je hebt me wel aan het denken gezet wat betreft het begin-en eindpunt. Eindigen in California is wel handig als het weer onzeker is in Washington of Oregon, kun je gewoon doorrijden naar Californie. We willen graag eind juni gaan, dus dan is het weer waarschijnlijk wel beter. Ik ga er nog even over nadenken, heb nog tijd zat :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij deden deze maand precies hetzelfde, San Francisco-Seattle. Zie eventueel ons onderstaand reisverslag. En inderdaad geen drop off kosten.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Wij hebben ook enorm genoten van jullie reisverslag. Jullie site is ook heel mooi gemaakt. De foto's waren prachtig, precies schilderijtjes.
Welke camera(lens) gebruiken jullie voor de kleuren? Gebruiken jullie nog iets extra's voor de watervallen?

Groetjes,
Jess
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Jess, ik moest het even navragen bij de fotograaf van de familie :wink: En hij vertelde me dit:

De meeste foto's van het reisverslag zijn gemaakt met de Canon 5D Mark II. De lenzen die we bij de watervallen hebben gebruikt waren de Canon 24-105 en de 70-200. We hebben lange sluitertijden gebruikt, tussen de 5 en 20 seconden, ISO zo laag mogelijk (liefst 50), alle stabilisators stonden uit. En uiteraard hebben we overal het statief gebruikt, en de afstandbediening.

Ook belangrijk: zorg dat er geen zon op de waterval staat! Wat natuurlijk niet altijd lukt, maar we hebben bij de meeste watervallen het tijdstip wel zo kunnen plannen dat we er op het juiste moment waren.
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Hoi Henriëtte,

Zoals de anderen al aangegeven hebben, enorm geslaagde foto's en een leuk leesbaar verslag! Het eerste gedeelte van jullie reis staat ook bij mij op de planning voor volgend jaar, jullie verslag zal voor mij dus voorbereidend leesvoer worden als de reisdatum nadert :wink:

Als tip: Na langdurig lezen van jullie reisverhaal werd de combinatie van de grijze achtergrond en de witte letters voor mij wel wat minder prettig voor de ogen, een donkerdere achtergrond of in ieder geval een iets andere kleurkeuze zou voor de lange lezers prettiger zijn denk ik :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

H@ns schreef:Als tip: Na langdurig lezen van jullie reisverhaal werd de combinatie van de grijze achtergrond en de witte letters voor mij wel wat minder prettig voor de ogen, een donkerdere achtergrond of in ieder geval een iets andere kleurkeuze zou voor de lange lezers prettiger zijn denk ik :)
Je kan ook voor de pdf-versie kiezen, dan heb je zwarte letters op witte achtergrond, maar dan staan de foto's er wel niet meer bij...
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

H@ns schreef: Als tip: Na langdurig lezen van jullie reisverhaal werd de combinatie van de grijze achtergrond en de witte letters voor mij wel wat minder prettig voor de ogen, een donkerdere achtergrond of in ieder geval een iets andere kleurkeuze zou voor de lange lezers prettiger zijn denk ik :)
Hé, dit hadden we nog niet eerder gehoord. Maar als er meer mensen zijn die daar last van hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.
kalaman schreef: Je kan ook voor de pdf-versie kiezen, dan heb je zwarte letters op witte achtergrond, maar dan staan de foto's er wel niet meer bij...
Goeie tip! Alleen werkt die niet voor de reisverslagen, daar hebben we de laatste keren geen pdf-bestand van gemaakt. Maar dat kan natuurlijk altijd nog, dus ik zou zeggen: roept u maar!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Smaken verschillen (gelukkig maar), ik vind het net rustig lezen op die donkere achtergrond...zo zie je maar :wink:

Oeps, die pdf's zijn inderdaad enkel bij de algemene info...

Tip : ik gebruik Bullzip, een virtuele printer die je gratis kan downloaden. In plaats van af te drukken maakt hij een pdf-bestand aan. Als je dan 'achtergrond afdrukken' uitvinkt dan krijg je een gewoon pdf-bestand van een zwarte tekst op witte achtergrond, incluis foto's en pagina-indeling. Achteraf kan je nog van alles doen met dit bestand, zoals bvb doorsturen naar de printservice voor het roadbook.
Voor onze roadbooks doe ik het altijd op die manier, al behoud ik wel altijd het originele uitzicht (voor OA dus bvb de donkere achtergrond met witte letters). Bij een printservice betaal je toch per pagina en maakt het niets uit hoeveel er in kleur zijn of hoeveel in zw/w, maar op die manier hebben we wel altijd een heel mooi roadbook...de donkere pagina's van OA maken het zelfs een beetje "chique" :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer