Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Wouter1035: Noordwest en Canada september 2014
-
- Amerika-newbie
Rondreis Wouter1035: Noordwest en Canada september 2014
We vragen ons erg af of het raadzaam is om in deze periode rond te reizen. We willen onze reis beginnen en eindigen in b.v. Seattle vandaar uit dan dat stuk noordwest doen en Canada rondom Vancouver. De vraag is ten eerste per auto of camper, ten tweede wat voor een route is haalbaar in 3 weken. Yellowstone enzo zijn we al geweest dus valt af.
Ik hoor graag aanbevelingen en do's and don'ts.
Ik hoor graag aanbevelingen en do's and don'ts.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreizen Noordwest en Canada september2014
Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je wat meer vertellen over je plannen. Wat bedoel je met "dat stuk noordwest". En is september een vaststaand gegeven of kan het ook eerder?
En wat verwacht je te horen over de keuze auto of camper? Ik begrijp dat jullie al eerder in Amerika zijn geweest. Wat hebben jullie toen gedaan (auto/camper) en hoe is dat bevallen?
Bekijk voor mogelijke routes eens wat reisverslagen.
In 2006 hebben wij een stukje van het noordwesten gedaan, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
Misschien kun je wat meer vertellen over je plannen. Wat bedoel je met "dat stuk noordwest". En is september een vaststaand gegeven of kan het ook eerder?
En wat verwacht je te horen over de keuze auto of camper? Ik begrijp dat jullie al eerder in Amerika zijn geweest. Wat hebben jullie toen gedaan (auto/camper) en hoe is dat bevallen?
Bekijk voor mogelijke routes eens wat reisverslagen.
In 2006 hebben wij een stukje van het noordwesten gedaan, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn vorig jaar van 10 september tot 1 oktober van Seattle naar San Francisco gereden en we hadden prachtig weer. Resultaten uit het verleden bieden echter geen garantie voor de toekomst. Minpunt kan zijn dat het 's avonds al vrij vroeg donker wordt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Wij zij in 2011 in sept-okt naar Vancouver geweest en hebben met de camper rondje Vancouver, banff, Jasper gereden. Was erg de moeite waard. Veel camping sluiten echter per 1 of 10 oktober, dus als je wilt camperen, zou ik zelf rond de tiende weer terug reizen.
Voor overige tips is inderdaad wel iets meer informatie nodig.
Voor overige tips is inderdaad wel iets meer informatie nodig.
-
- Amerika-newbie
Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe.
We hebben een aantal routes geknutseld alle voor 21-23 dagen met de auto:
Route 1:
Seattle
Olympic
victoria
Tofino
Port Alberni
Parksville
Nanaimo
Vancouver
Manning Park
Mount Rainier
Mount St Helens
Portland
Seattle
Route 2:
Seattle
Mount Ranier
Mount St Helens
Olympic
Victoria
Tofino
Port Alberni
Parksville
Vancouver
Clearwater
Jasper
Banff
Yoho National Park
GlacierNP
Kelowna
Manning Park
Seattle
En als laatste een route beginnend en eindigend in SF:
San Francisco
NAppa Valley
Lake Tahoe
Lassen Volcanic
Crater Lake
Salem
Mount St Helens
Mount Rainier
Seattle
Olympic
Victoria
Tofino
Port Alberni
Nanaimo
Vancouver
Portland
Coos Bay
Eureka
San Francisco
We zijn al eerder geweest inderdaad hebben toen beide reizen met de camper gemaakt in deze periode lijkt het ons beter om met de auto te gaan. Doel is na Labor day de reis te beginnen. We horen graag aanbevelingen op de routes of dingen die we over kunnen slaan.
We hebben een aantal routes geknutseld alle voor 21-23 dagen met de auto:
Route 1:
Seattle
Olympic
victoria
Tofino
Port Alberni
Parksville
Nanaimo
Vancouver
Manning Park
Mount Rainier
Mount St Helens
Portland
Seattle
Route 2:
Seattle
Mount Ranier
Mount St Helens
Olympic
Victoria
Tofino
Port Alberni
Parksville
Vancouver
Clearwater
Jasper
Banff
Yoho National Park
GlacierNP
Kelowna
Manning Park
Seattle
En als laatste een route beginnend en eindigend in SF:
San Francisco
NAppa Valley
Lake Tahoe
Lassen Volcanic
Crater Lake
Salem
Mount St Helens
Mount Rainier
Seattle
Olympic
Victoria
Tofino
Port Alberni
Nanaimo
Vancouver
Portland
Coos Bay
Eureka
San Francisco
We zijn al eerder geweest inderdaad hebben toen beide reizen met de camper gemaakt in deze periode lijkt het ons beter om met de auto te gaan. Doel is na Labor day de reis te beginnen. We horen graag aanbevelingen op de routes of dingen die we over kunnen slaan.
-
- Amerika-ontdekker
Ik kan maar voor een klein deel reageren, maar zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus wellicht heb je iets aan mijn tips. Wij hebben een reis gedaan met de camper. We hadden de camper 10 nachten en begin en eindpunt was Vancouver. Wij zijn van Vancouver naar Japer, Banff en weer terug gereden. Die tien nachten was goed te doen en we hadden overal genoeg tijd om dingen te bezichtigen en te wandelen. Ik zou in ieder geval zeker Yoho niet overslaan. Vonden wij ook heel leuk. Ook zie ik Lake Louise en de Ice Field Parkway niet in de planning. Je komt hier bij Banff en Jasper letterlijk langs en zijn zeker een stop waard. Als je deze kant besluit op te gaan, kan ik nog wel even nazoeken wat we precies gedaan hebben.
-
- Amerikafan
Wij hebben in 2006 een rondreis gemaakt door het Noordwesten en in 2010 hebben we het Noordwesten en Canada bezocht.
De reisverslagen vind je via de link onderaan dit bericht. Hopelijk kun je er wat tips uithalen.
Wilma.
De reisverslagen vind je via de link onderaan dit bericht. Hopelijk kun je er wat tips uithalen.
Wilma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 6476 Weergaves
-
Laatste bericht door RuthdeLange
-