Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Washington State

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jadam
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis Washington State

Bericht door Jadam »

Wij gaan in de zomer van 2014 een rondreis maken door alleen Washington State en we zijn nieuw op AllesAmerika.
We vliegen heen en terug via Seattle en reizen met auto en tent (en af en toe hotel)
Kan iemand, die hetzelfde heeft gedaan, ons inspireren met een reisverslag en/of tips (circa 35 dagen)?
Alvast bedankt, Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Washington State

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jan,
Welkom op het forum! Voor 35 dagen Washington is het denk ik goed om eens een Rough Guide of andere gids van het gebied te bekijken. Je krijgt dan meer informatie dan wat je uit reisverslagen hier kunt halen; de meeste mensen trekken niet zoveel tijd uit voor alleen Washington.
Je kunt altijd eens kijken in de reisverslagen in het topic hierboven. In 2006 waren wij in het noordwesten, misschien heb je ook iets aan ons verslag. Hans en Henriette van http://www.ontdek-amerika.nl zijn er dit jaar geweest, kijk ook eens naar hun reisverslag.
Wat mij erg leuk leek, maar waar wij gen tijd voor hadden, zijn de San Juan eilanden.
Je kunt ook eens hier kijken: http://www.experiencewa.com/ en een gids aanvragen (vroeger kon dat gratis maar je moet er nu voor betalen zie ik).

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook wij hebben vorig jaar Washington State bezocht met oa Seattle , olympic NP, mount rainier, mount St.helens. Daar trokken wij acht dagen voor uit.
Je kan over dat gedeelte lezen op onze website , 2012 gedeelte : http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb geen reisverslag :oops: en ik zal je niet vermoeien met de opsomming van de bekende parken. Ik kan me echter voorstellen dat je in 35 dagen ook een uitstapje maakt naar het aangrenzende Oregon en dan wil ik je aandacht vestigen op John Day Fossil Beds N.M., met name de Painted Hills vonden wij aan het eind van de dag prachtig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij hebben dit jaar in juni in 10 dagen (grofweg) het rondje Seattle - Olympic - Mount Rainier - North Cascades - Seattle gedaan, met camper. Met 35 dagen zou ik er zeker een stuk Canada, dan wel Oregon bij pakken.

Reisverslag wil ik je wel pb'en als je wilt.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo Jan,

Ik zou mij wel 35 dagen bezig kunnen houden in Washington State. Wij wonen in Vancouver, Canada en we zijn tot nu toch al een paar keer op vakantie geweest Washington State. Wij verbleven zo'n 4 dagen in Olympic National Park en hebben toen zeker niet alles gezien, de andere keer verbleven wij 4 dagen in Mount Rainier National Park en daar hebben we ook zeker niet alles gezien. Als je veel wil gaan wandelen dan kan je gerust een week doorbrengen in Olympic National Park, nog eens een week in Mount Rainier National Park. Daarbuiten heb je nog de prachtige San Juan Island waar je gerust 3-4 dagen kan verblijven, North Cascades National Park is zeker een bezoekje waard (een dag of 2 zou ik zeggen). Wil je een echt een typisch Duits dorp meemaken in Amerika dan is Leavenworth misschien ook wel leuk voor een dagje...erg toeristisch maar leuk voor een keertje. Het gebied van Mount Baker is heel mooi maar daar heb je met 1 of 2 dagen genoeg en ik ben niet zeker of je boven op de berg ergens kan verblijven of in de dorpjes in de omgeving. Het gebied rondom Lake Wenatchee en Lake Chelan is ook prachtig om te camperen en zo zie je maar dat je 35 dagen gemakkelijk kan vullen!

Succes met het samenstellen van een route! Ik denk niet dat je hier mensen gaat vinden die zolang in 1 staat op vakantie geweest zijn, de meesten pikken de highlights mee tijdens een grotere rondreis.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Met zoveel tijd voor één staat kan je natuurlijk ook wat minder bekende plekken in je route opnemen. Er is er één die ik je van harte aan kan raden, en dat is Point of the Arches op Shi Shi Beach (onderdeel van Olympic National Park). Er komt wel een pittige wandeltocht bij kijken (vooral het modderpad is lastig), maar de beloning voor je inspanningen is groot! Ons reisverslag kan je vinden via de link hieronder (reisverslag 2013 - dag 5).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben 21 dagen rondgereden.

Ons reisverslag
http://users.telenet.be/mariousa/inhoud.html
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben meer een kort stukje Washington State gedaan maar misschien vindt je het ook leuk om ons verslag te lezen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij deden vorig jaar en dit jaar tweemaal een stukje Washington State
vorig jaar was dat Olympic Np en Mount Rainier Np, dit jaar opnieuw naar Mount Rainier, naar Mount St Helens en naar North Cascades

leuke kleine plaatsjes die wij onderweg tegenkwamen waren
* Vale (op weg naar Mount Rainier) een oud stadje gesticht door Duitsers met een ieniemienie kerkje en een oud rangeerstation waar nu een motel is in oude treinwagons
* Winthrop bij North Cascades: soort westerndorpje maar best gezellig, toen wij er waren was er net een muziekfestival en heel druk, maar aangenaam druk
* Leavensworth, zoals reeds gemeld een beiers dorp, heel toeristisch maar leuk om eens door te wandelen, al zijn wij het afgetrapt omdat mijn mamsie plots misselijk werd en na een kwartier te wachten tot ze ons kwamen bestellen in een plaatselijke pub zijn we ons heil maar gaan zoeken in de MacDonalds :roll:
Jadam
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jadam »

Wow, beste mensen allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Wij zijn wel even hier een tijdje zoet mee!
Jan en Jeannette
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Wij beginnen en eindigen volgend jaar onze rondreis in Seattle, dus hier heb ik al wat inspiratie gelezen, bedankt.
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Ik heb ook nog een reisverslag voor je.
Weliswaar uit 2006 maar toch......
Zie de link onderaan dit bericht.
Washington is een geweldige staat om te bezoeken.
Wilma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een tijd terug was hier ook een vraag van mensen die meerdere weken naar Washington gingen. Zie dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... on#p814513. Waarschijnlijk kun je daar ook wel wat tips uithalen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer