Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie wil helpen? Van Seatle naar Las Vegas via Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gies
Amerika-newbie
Contacteer:

Wie wil helpen? Van Seatle naar Las Vegas via Canada

Bericht door Gies »

:P Hallo allemaal!

Ik wil heel graag het Noordwesten van Amerika en een gedeelte van Canada zien en eindigen in Las Vegas. Ik houd van mooie steden en van de natuur.
Wie kan mij tips geven over de afstanden in mijn routeplanning. Zijn de parken en steden ook echt de moeite waard om te bezichtigen? Heb ik voldoende dagen uitgetrokken voor de parken/ steden?

1e dag Seattle bekijken

2e-3e dag Seattle – Olympic N.P
Total Est. Time: 2 hours, 22 minutes Total Est. Distance: 84.36 miles

4e dag Seattle – Vancouver Canada
Total Est. Time: 2 hours, 27 minutes Total Est. Distance: 140.08 miles

5e-6e dag Vancouver Island: walvissen spotten?

7e dag Vancouver – Kamloops
Total Est. Time: 3 hours, 45 minutes Total Est. Distance: 219.90 miles

8e-9e-10e dag Kamloops – Jasper
Total Est. Time: 5 hours, 14 minutes Total Est. Distance: 278.40 miles

11e-12e dag Jasper – Banff
Total Est. Time: 3 hours, 51 minutes Total Est. Distance: 180.78 miles

13e-14e dag Banff – Kalispell glacier NP
Total Est. Time: 6 hours, 6 minutes Total Est. Distance: 300.61 miles

15e dag Kalispell – Bozeman MT
Total Est. Time: 5 hours, 17 minutes Total Est. Distance: 323.23 miles

16e-17e dag Bozeman – Yellowstone
Total Est. Time: 1 hour, 31 minutes Total Est. Distance: 77.73 miles

18e dag yellowstone – Jackson
Total Est. Time: 1 hour, 17 minutes Total Est. Distance: 57.32 miles

19e dag jackson – saltlake city
Total Est. Time: 5 hours, 3 minutes Total Est. Distance: 303.20 miles

20e dag Salt lake city – Bryce Canyon – Cedar City
Total Est. Time: 4 hours, 17 minutes Total Est. Distance: 269.80 miles
Total Est. Time: 1 hour, 56 minutes Total Est. Distance: 85.43 miles

21e dag Cedar City – Las vegas
Total Est. Time: 2 hours, 29 minutes Total Est. Distance: 169.94 miles

22e dag Las vegas

23e dag naar huis

Alle informatie is welkom! Ik vind alle weetjes en ervaringen reuze interessant. :o

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Marjo :P :P
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Marjo,

Vorig jaar hebben we Seattle - Las Vegas gedaan zonder Canada in 30 dagen en volgend jaar willen we een heel andere route tussen die twee steden doen in 38 dagen en dan met Canada erbij. De routes kun je vinden in de weblogs (links hieronder).

Mij lijkt dat je veel wilt in 3 weken tijd. Ik zou er eerder voor kiezen om een minder groot gebied te bestrijken, dus beginnen en eindigen in Seattle en in de Noordwest hoek blijven van USA en Canada erbij.

De parken en steden zijn allemaal de moeite waard, maar je slaat ook een heleboel over omdat je zo snel van A naar B moet. Ben je al eens eerder geweest misschien? Zo niet, dan zou je kunnen overwegen om een tweede keer de zuidwest kant van de USA te bekijken. Er is daar ook zoveel moois te zien.

Voor Yellowstone zou ik minstens 3 dagen uittrekken.

Succes met de planning.

groetjes Hanny
jolanneke
Amerikafan

Re: Wie wil helpen? Van Seatle naar Las Vegas via Canada

Bericht door jolanneke »

[quote="Gies"]:P Hallo allemaal!

Ik wil heel graag het Noordwesten van Amerika en een gedeelte van Canada zien en eindigen in Las Vegas. Ik houd van mooie steden en van de natuur.
Wie kan mij tips geven over de afstanden in mijn routeplanning. Zijn de parken en steden ook echt de moeite waard om te bezichtigen? Heb ik voldoende dagen uitgetrokken voor de parken/ steden?

1e dag Seattle bekijken

misschien 1 dag om meer tijd over te houden voor het zuidwesten?
4e dag Seattle – Vancouver Canada
Total Est. Time: 2 hours, 27 minutes Total Est. Distance: 140.08 miles

5e-6e dag Vancouver Island: walvissen spotten?

7e dag Vancouver – Kamloops
Total Est. Time: 3 hours, 45 minutes Total Est. Distance: 219.90 miles

8e-9e-10e dag Kamloops – Jasper
Total Est. Time: 5 hours, 14 minutes Total Est. Distance: 278.40 miles

11e-12e dag Jasper – Banff
Total Est. Time: 3 hours, 51 minutes Total Est. Distance: 180.78 miles

13e-14e dag Banff – Kalispell glacier NP
Total Est. Time: 6 hours, 6 minutes Total Est. Distance: 300.61 miles

15e dag Kalispell – Bozeman MT
Total Est. Time: 5 hours, 17 minutes Total Est. Distance: 323.23 miles
Waarom niet gelijk door rijden dat uurtje en 2 nachten in Yellowstone blijven?
16e-17e dag Bozeman – Yellowstone
Total Est. Time: 1 hour, 31 minutes Total Est. Distance: 77.73 miles

18e dag yellowstone – Jackson
Total Est. Time: 1 hour, 17 minutes Total Est. Distance: 57.32 miles

19e dag jackson – saltlake city
Total Est. Time: 5 hours, 3 minutes Total Est. Distance: 303.20 miles

20e dag Salt lake city – Bryce Canyon – Cedar City
Total Est. Time: 4 hours, 17 minutes Total Est. Distance: 269.80 miles
Total Est. Time: 1 hour, 56 minutes Total Est. Distance: 85.43 miles
Overnachten tussen Bryce en Zion in zodat je de extra dag die je bespaart hebt op Olympic kunt gebruiken om langer in Bryce te blijven of nog even naar Zion te gaan.
21e dag Cedar City – Las vegas
Total Est. Time: 2 hours, 29 minutes Total Est. Distance: 169.94 miles

22e dag Las vegas

23e dag naar huis

Alle informatie is welkom! Ik vind alle weetjes en ervaringen reuze interessant. :o

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Marjo :P :P

Zie wat opmerkingen in het rood. Is er trouwens een rede om naar het zuidwesten te willen behalve dan dat Bryce geweldig is en Las Vegas altijd een waanzinnige stad is? Het is nog al een eindje uit de route. Je zou ook door de Rocky's naar Denver kunnen gaan.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jolanneke schreef:1e dag Seattle bekijken

misschien 1 dag om meer tijd over te houden voor het zuidwesten?
Zonde!!! Dat gedeelte van het Noordwesten is prachtig en heel bijzonder! In een dag race je er doorheen. Vergeet niet, dat je ook tijd kwijtraakt door ferries e.d.

Mijn opmerkingen: te weinig tijd in Yellowstone, te veel jakkeren in het algemeen. Persoonlijk zou ik Bryce en Zion tijdens een andere vakantie gaan bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gies
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Gies »

Bert&Hanny schreef:Hoi Marjo,

Vorig jaar hebben we Seattle - Las Vegas gedaan zonder Canada in 30 dagen en volgend jaar willen we een heel andere route tussen die twee steden doen in 38 dagen en dan met Canada erbij. De routes kun je vinden in de weblogs (links hieronder).

Wij hebben vorig jaar een rondreis door het zuidwesten gemaakt en dat vonden we echt geweldig!

Mij lijkt dat je veel wilt in 3 weken tijd. Ik zou er eerder voor kiezen om een minder groot gebied te bestrijken, dus beginnen en eindigen in Seattle en in de Noordwest hoek blijven van USA en Canada erbij.

Ik was al bang dat het teveel zou zijn in 23 dagen.Er zijn ook zoveel dingen die wij graag willen bezichtigen!

De parken en steden zijn allemaal de moeite waard, maar je slaat ook een heleboel over omdat je zo snel van A naar B moet. Wat slaan we volgens jou dan over? Ben je al eens eerder geweest misschien? Zo niet, dan zou je kunnen overwegen om een tweede keer de zuidwest kant van de USA te bekijken. Er is daar ook zoveel moois te zien.

Voor Yellowstone zou ik minstens 3 dagen uittrekken. ok

Succes met de planning.

groetjes Hanny

Bedankt voor je reactie!
groetjes Marjo
:P
Gies
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Gies »

Hoi Jolanneke,

Wij zijn vorig jaar met z'n tweeen (mijn vriend en ik) naar amerika gegaan. Wanneer we de volgende reis gaan maken gaat mijn schoonvader mee. Waarschijnlijk zal hij maar 1 keer een trip naar Amerika maken en ik vind dat hij een keer in Las Vegas moet zijn geweest. Vandaar Las Vegas in de route.
Wij zijn al een keer in Zion geweest. Bryce hebben we toen helaas niet kunnen bezichtigen doordat mijn vriend ziek was geworden. Vandaar dat ik Bryce nog graag wil zien.
De Rocky's & Denver lijken mij ook heel mooi, maar ik weet niet of de Rocky's erg veel lijken op Jasper en Banf de nationale parken in Canada.

Bedankt voor je reactie! :P
Groetjes Marjo
Gies
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Gies »

Hoi Petra,

Hoeveel dagen zou je precies nodig hebben in het Noordwesten (bedoel jij Olimpic of andere parken)? Zijn er nog speciale bezienswaardigheden die de moeite waard zijn, maar die ik niet heb opgenomen in de route?
Weet jij waar je het beste walvissen kunt spotten? Vanuit amerika of vanuit Canada?

Ik was al bang dat het teveel jakkeren zou zijn, omdat ongeveer de helft van de dagen reisdagen zijn en dat vond ik zelf ookal erg veel. Ik denk dat ik in het Zuidwesten verwend ben, daar lag alles iets dichter bij elkaar.

Zion heb ik al gezien, Bryce nog niet. Omdat we samen met mijn schoonvader gaan en hij graag naar Las Vegas wil dacht ik zo pikken we Bryce nog even mee. Las Vegas ligt inderdaad wat uit de richting.

Bedankt voor je reactie!
groetjes Marjo :P
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Als je al eerder bent geweest in het zuidwesten (en met de uitleg) vind ik jouw route een heel ander verhaal. Met het overslaan bedoelde ik inderdaad een heel aantal parken tussen Yellowstone en Las Vegas. Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel tijd je gaat besteden in Jasper en Banff a.d.h. van jouw routebeschrijving. Het lijkt mij 1 dag Jasper 1 dag Icefields Parkway en 1 dag Banff. Klopt dat? Het lijkt mij vrij kort, omdat daar heel veel te zien is en je mooie wandelingen kunt maken. Het kan zijn dat jullie dit niet willen/kunnen dan is het ok. Ik mis wel Waterton en Grand Tetons maar hier kom je natuurlijk wel langs en misschien kun je beter die dag extra besteden in Yellowstone dan in deze parken.

Ik zou niet in Cedar City overnachten maar in of bij Bryce NP. Je kunt dan de volgende dag via Zion naar Las Vegas rijden. Lijkt mij een mooiere route.

De Rocky Mountains erbij lijkt mij een beetje teveel bergen en bossen in zo'n vakantie. Persoonlijk zou ik daar zeker niet voor kiezen. Je hebt nu een mooiere afwisseling in landschap.

Wat de lange afstanden betreft; Het is een keuze die je maakt. Zelf heb ik er weinig moeite mee om lange afstanden te rijden. Het kan ook leuk zijn om gewoon door mooi landschap heen te rijden. Het probleem is alleen dat je veel tijd verliest als je een keer wil stoppen voor een wandelingetje of mooie uitzichtspunten. Je zult dan keuzes moeten maken

Tip: Als je vantevoren de overnachtingen vastlegt heb je ook meer tijd om de dag te besteden. Je kunt dan meestal zo laat aankomen als je wilt.

groetjes Hanny
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer