Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Live verslag campertrip 7 juni tot 7 juli 2006

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Live verslag campertrip 7 juni tot 7 juli 2006

Bericht door Rob »

Goedemorgen Nederland en goedeavond Amerika.
Het is nu 7:50 PM Pacifictime en we hebben eindelijk WIFI gevonden.
In het noorden van California zit dus niets, ook de telefoon werkte daar niet.
Nu zitten we in Oregon in Coburg om precies te zijn en werkt zowel WIFI als de telefoon weer.
Ik heb net nog even via skype met Roland gesproken, Marjan heb ik nog niet gehoord maar die heeft misschien dezelfde problemen als wij.
De eerste dagen staan nu online voor de liefhebbers.
Voor de mensen die nog gaan even een paar feiten.
Gister getankt pomp vroeg om postcode, eerst een 0 en dan je eigen NL-postcode werkt dus pomp slaat wel af na $ 75,00 maar je kan gelijk nog een keer je kaart aan bieden.
Vandaag getankt en nu vroeg de pomp om een bedrag wat je wil tanken verder geen probleem.
De State Parks in CA zijn erg duur $ 25,00 voor een kleine ongelijke plek zonder hookup, ook de WIFI die ze aanbinden werkt niet.
Als je met een camper Hyway 1 ten noorden van San Francisco wil rijden neem dan de tijd veel stukken kan je niet harder dan 15 á 20 M/U, wel een schitterende route. De rest kunnen jullie in het verslag lezen.
Morgen gaan we naar Mt. ST. Helens.

Groetjes Rob & Annie

Ps we rijden weer met een splinter nieuwe camper rond.
Laatst gewijzigd door Rob op 16 jun 2006, 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ook dag 4 staat nu online.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hallo Rob,

ik zie dat jij nu online bent. Leuk dat dat allemaal lukt. Fijn dat jullie weer een mooie camper hebben. Ik ga snel jullie verslag lezen en wens julle verder een prachtige vakantie.
Groetjes ook aan Annie en geniet er van.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marco,

Ben jij altijd zo vroeg op de zondagmorgen 8)
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mogge Rob,

Wat leuk om jullie weer eens te 'spotten'. We gaan jullie zeker volgen!

Groetjes en veel vakantieplezier,

Monique
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Rob en Annie.

Leuk om ook van jullie de reis "live"mee te beleven. Volgens mij hebben jullie het geweldig naar je zin.
Heel veel plezier de komende tijd.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Goedemorgen Nederland,

We zitten nu in Forks WA en hebben inmiddels Mount St. Helens en de zuid en west kant van Olympic NP gehad, alles gaat voorspoedig.
Het is wel heel anders als we van het zuiden gewend zijn, veel groener maar ook frisser het is nu rond de 24 graden.
ik heb van het thuisfront begrepen dat het bij jullie een stuk warmer is.
We hebben tot nu toe geluk met het weer, zondag naar Mt. ST. Helens geweest en laat die nou net deze dag uit de wolken komen, ook de 2 dagen rond Olympic gingen goed beide dagen droog met gisteravond een regenbui maar de camper is waterdicht :lol:
dus geen probleem.
Van mij mag het iedere nacht regenen als het overdag maar droog is.
Waarschijnlijk overmorgen weer WIFI dus krijgen je dan de volgende update.
Gr.
Rob & Annie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Rob en Annie.

Leuk om weer een update van jullie te lezen. Ik keek er al met smart naar uit.
Zo te lezen hebben jullie een hele mooie dag gehad bij Lake Quinault. Ook het Hoh Rain Forest lijkt me erg mooi, ben heel benieuwd naar de foto's.
Jammer dat het af en toe regent, maar gelukkig gebeurt dat 's nachts. Hier in Nederland is het vandaag ook ineens een heel stuk kouder geworden.

Groetjes Marjon
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Leuk weer een update!
Nog een heel fijne vakantie verder.

Elly
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hoi Rob, leuke update weer. Ziet er allemaal erg goed uit.
Heb ook even jullie planning bekeken en uiteraard Yellowstone.
Maar..voor beren is Lamar Valley niet de beste plek, zitten er zat vooral grizzly's met dank aan de wolven maar de afstand waarop je ze ziet is enorm. Zelfs met een verrekijker zijn het stipjes.
Beste plekken zijn: de weg tussen Mammoth en Tower en dat met name het stuk tussen Hellroaring en Tower, daar wemelt het van de zwarte beren. Rosie zit vlakbij Tower meer bij Calcite Springs. Er is daar altijd een ranger aanwezig om chaos te voorkomen als ze weer eens besluit om dichtbij de weg te komen.
Tussen roaring mountain en swan lake flat hebben we zeker 5 grizzly's gezien waaronder de moeder met 2 jongen bij swan lake flat.
Bij Lake Yellowstone en Fishing bridge hangen ook 3 grizzly's rond.
In ieder geval veel plezier en veel beren :wink:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

In de Tower omeving tussen Rainy Lake en Tower is van alles te zien.
Rosie en haar ukkies, een ospreynest, aan de overkant de bighorns, een peregrine falcon nest en bij Rainy Lake deze knapperd:
Afbeelding

Dit is het mannetje en is kleiner en schichtiger dan zijn vrouwtje die daar boodschappen komt doen. Als je een dagje daar in de omgeving rondbrengt dan zie je waarschijnlijk niet alleen Rosie maar ook de vossen familie.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

De volgende update staat online dag 8 en 9.

Weer twee mooie dagen gehad, gister de coast en vandaag watervallen.
We zijn vandaag wat vroeger naar een campground gegaan want er lagen 3 machines was in het washok dus een deel van de middag huishoudelijk werk :cry:

Bart, bedankt voor de tips voor Yellowstone zo zoekt het toch wat gemakkelijker naar wildlive, wat we tot heden nog weinig gezien hebben op een enkele eekhoorn en hert na.
Of de trip naar Vancouver Island morgen doorgaat moeten we nog even bekijken, de weersberichten zijn niet zo geweldig er varen maar 4 boten per dag en men moet minimaal 1 uur van te voren aanwezig zijn.

Wat verder opvalt in WA is dat op bijna alle campgrounds men moet betalen voor het gebruik van de douche $ 0,25 voor 2 á 3 minuten warm water.

De Olympic Peninsula is wel een schitterend gebied om in rond te reizen.

Gr.

Rob & Annie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk om te lezen, Rob! Wij gaan volgende week richting Olympic Peninsula, maar kamperen niet. Ik hoop, dat jullie wel naar Vancouver Island gaan, want dat is echt wel de moeite waard! Ik hoop ook, dat het weer tussen nu en volgende week verbetert :lol: . Nog een fijne reis verder!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

weerbericht voor morgen 14 graden en regen denk niet dat Vancouver Island wat wordt :cry: , we zien het morgen ochtend wel
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er is weer een nieuwe update,
Dag 10, 11 en 12 staan online.
We hebben verstoppertje gespeeld met Mount Rainier die in de wolken zat maar er op het laatst van de middag toch nog even gedeeltelijk tussen door kwam.
Ook hebben we onze eerste BEAR gespot :dance: :dance: :dance: welleswaar op een kleine 400 meter en dus te ver voor een foto maar het begin is er, ook een jagende vos en die staat wel op de foto.
Ondertussen is ook het weer beter geworden, de korte broek kan eindelijk aan en zelfs de airco van de camper heeft al even gedraaid.

Gr.

Rob en Annie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Er is weer een nieuwe update,
Dag 10, 11 en 12 staan online.
We hebben verstoppertje gespeeld met Mount Rainier die in de wolken zat maar er op het laatst van de middag toch nog even gedeeltelijk tussen door kwam.
Ook hebben we onze eerste BEAR gespot :dance: :dance: :dance: welleswaar op een kleine 400 meter en dus te ver voor een foto maar het begin is er, ook een jagende vos en die staat wel op de foto.
Ondertussen is ook het weer beter geworden, de korte broek kan eindelijk aan en zelfs de airco van de camper heeft al even gedraaid.
Hoi Rob,

We hebben met plezier jouw update gelezen. Wat geweldig dat je al een beer hebt gespot. Ik hoop dat over een paar dagen in Yellowstone ook te kunnen doen.
Ik denk dat wij de korte broek de komende dagen moet verwisselen voor de lange. Het zal in het noorden allicht kouder zijn dan we tot nu toe hebben gehad. Bijna dagelijks boven de 100 graden!
Veel plezier verder.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Hoi Rob en Annie,

Jammer dat Victoria niet doorging, nou moet ik het weer zelf gaan uitzoeken :lol:

Ik ga onze campground in Sequim maar eens mailen of zij ons op een georganiseerde tour daarheen kunnen krijgen.

Groetjes nog veel vakantieplezier,
Monique
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Monique,

De campground in Port Angeles waar wij stonden had een bord buiten staan waarop stond dat zij georganiseerde tochten naar Victoria konden boeken weet niet wat het moest kosten.
Er varen vanuit Port Angeles 2 verschillende boten naar Victoria 1 voor auto en passengers $ 11,00 p-p camper met chauffeur $ 42,50 tot 18 FT en voor iedere feet er boven $ 3,25
vier afvaarten per dag vaartijd 90 minuten.
de andere is alleen voor passagiers ook 4 afvaarten per dag kost $ 12,50 p-p vaartijd 55 minuten.
Volgens de campground eigenaresse waren er op Vancouver Island en vooral in Victoria heel goede OV mogelijkheden er rijden zelfs Londense dubbeldekkers.
Have Fun
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tjonge, ik kijk even vreemd op hoor. Rob nog wakker? Had even geen reactie verwacht gezien het tijdverschil :lol:

We hebben net besloten om eerst in Vancouver te bekijken of we een dagje aan Victoria besteden, kan natuurlijk makkelijk van daaruit. Lukt dat niet, dan kunnen we daarna vanuit Port Angeles altijd nog gaan. We houden wat opties open dus.

Bedankt voor je info, we zijn zeker van plan om de camper niet mee te nemen als we vanuit Amerika gaan. Vanuit Canada heb je toch minder gezeur met douane enzo, dus dat is misschien gewoon makkelijker.

Groetjes,
Monique
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Tjonge, ik kijk even vreemd op hoor. Rob nog wakker? Had even geen reactie verwacht gezien het tijdverschil :lol:
Groetjes,
Monique
Valt wel mee hoor het is hier nu 11.50 Pm dus zo zoetjesaan bedtijd :lol:
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer