Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kiezen?!: Noordwesten of Rocky Mountains/ Moab

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Kiezen?!: Noordwesten of Rocky Mountains/ Moab

Bericht door pdj42 »

Hallo,

Het staat vast dat wij volgende zomervakantie weer naar Amerika gaan.
In 2005 ging onze reis naar: SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Grand Canyon, LA, Santa Barbara. Dit was echt een fantastische rondreis.

Nu willen we graag weer zo'n mooie reis maken, maar het probleem is we kunnen niet kiezen. Zeker is dat we 3 dagen in NY willen blijven en 2 dagen in DC. Ook willen we graag LV nog een keer zien. En Yellowstone is een must!! We kunnen 3 tot 4 weken aan onze reis besteden.

Maar kiezen we nu om vanuit Yellowstone naar het noordwesten te gaan: Glacier: Olympic, Crater Lake NP, Redwood NP en Lassen Volcanic NP of gaan we naar de Rockies en richting Moab. Want we hebben Canyon lands, Monument Valley, Arches, Capitol Reef en Bryce ook nog niet gezien.

Wie kan ons vertellen welke parken absoluut de moeite waard zijn en welke parken wel aardig zijn om mee te pikken tijdens je reis? Moeten we ons nu op het noordwesten concentreren of juist weer op het zuidwesten?Omdat ik het gevoel heb dat alles in het noordwesten zover uit elkaar ligt.

Bedankt!

Marjolein
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marjolein,

Alle parken die je opnoemt zijn de moeite waard, het zal meer afhangen van de periode waarin je willen.
Wij hadden dit jaar een rondje noord-west maar moesten helaas Laasn Volcanic NP en Crater Lake NP overslaan omdat de wegen nog niet open waren en in Glacier NP wat de Going to the Sun Road ook nog afgesloten.
Wij waren daar half/eind juni.
Natuurlijk is niet ieder jaar hetzelfde maar wel iets om rekening mee te houden.
Rob
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Marjolein,

Wij hebben bij het voorbereiden van onze reis van deze zomer (we vertrekken over twee weken ) dezelfde vraag gehad. Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om deze routes te combineren. Misschien is dat voor jullie ook nog een suggestie. Eén en ander hangt bv ook af van hoe graag je beide gebieden wilt zien, of je het andere gebied een ander moment nog kunt gaan bezoeken.

Als ik kijk naar je wensen zou je bijvoorbeeld na NY en DC naar Seattle kunnen vliegen, vandaar uit Olympic kunnen bezoeken, dan naar Glacier, Yellowstone, Grand Teton en dan naar Moab (vandaar uit Arches, Canyonlands ed bezoeken), Bryce en dan naar Las Vegas. Uit je rijtje mis je dan alleen Redwood NP en Crater Lake.

Je doet dan wel een heel gebied, maar zowel qua kilometers als qua dagen is het denk ik goed te doen, als je ruim 3 wkn in het westen kunt zijn (in totaal dan 4 wkn weg).

Hier kun je onze route vinden van dit jaar: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 6381#56381. In totaal doen we hier 4 wkn over. In SF, Portland, Glacier NP, Bryce en Las Vegas blijven we 2 nachten, 3 in Moab en 4 in Yellowstone.
(uiteraard blijft het allemaal heel persoonlijk, wij hebben Olympic uit ons schema gehaald -al lijkt me dat prachtig park- en hebben in de buurt van Seattle beperkte tijd om Mt St Helens en Mr Rainier te bezoeken)

Als we terug zijn in sept zal ik uiteraard een berichtje plaatsen over hoe onze reis was, dan kan ik er uit ervaring wat over zeggen :D Hoe dan ook wordt het denk ik wel een hele mooie reis, met die combi van oost- en westkust!

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

je kan ook overwegen een combinatie van de twee te doen: bijv. grofweg gezegd vanuit las vegas of salt lake naar Yellowstone en Glacier en dan via Moab terug richting Las Vegas...?
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben benieuwd naar jouw reiservaringen Marije! We wachten af.

Ik hoor bijna niemand praten over het NP The Rocky Mountains. Gaan daar wel veel mensen naar toe. En is het park de moeite waard?

Ik houd van afwisseling, dus vandaar de steden in onze reis. Nationale parken vind ik schitterend, maar ik wil er niet 3 achter elkaar bezoeken die op elkaar lijken. Lijken Glacier en de Rockies op elkaar? En Mt Helens en Mt Rainier?

Groetjes,

Marjolein :)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

pdj42 schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben benieuwd naar jouw reiservaringen Marije! We wachten af.

Ik hoor bijna niemand praten over het NP The Rocky Mountains. Gaan daar wel veel mensen naar toe. En is het park de moeite waard?

Is zeker de moeite waard (zie verslag 2003)

Ik houd van afwisseling, dus vandaar de steden in onze reis. Nationale parken vind ik schitterend, maar ik wil er niet 3 achter elkaar bezoeken die op elkaar lijken.
Lijken Glacier (verslag 2006) en de Rockies op elkaar? (verslag 2003)
En Mt Helens en Mt Rainier? zie verslag 2006

Groetjes,

Marjolein :)
De genoemde parken verschillen echt van elkaar je zal niet iets hebben van dat zag ik toch vorige week ook.
Als je echt een park wil wat van alle andere verschilt moet de Crater of the Moon in Idaho opnemen in je route.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Marjolein,

Als ik jou zo beluister en alles op een rijtje zet, kom ik een beetje tot de volgende conclusie:

Je hebt drie tot vier weken de tijd, waarvan je al één week kwijt bent voor New York en Washington. Blijft over twee tot drie weken voor het westen.

In die twee á drie weken wil je graag naar Las Vegas en naar Yellowstone wat een behoorlijk eind uitelkaar ligt. Voor Yellowstone moet je minimaal 3 nachten rekenen om zowel een dag de bovenste lus als een dag de onderste lus van de "acht" te kunnen maken.

Mijn advies zou dan ook zijn om het noordwesten te laten vallen en je te "beperken" tot een rondje LV, Moab (3 n), Salt Lake City, Teton NP, Yellowstone, Rocky Mountains NP, Denver, en via het mooie Colorado weer terug naar Vegas. Tussen genoemde plaatsen is ook nog een hoop te zien hoor.

Op zo'n soort trip heb je een leuke mix van natuur, landschap en steden. Het noordwesten is ook prachtig, maar is uitgestrekter waardoor je veel meer afstanden moet afleggen en is toch iets minder gevarieerd, waarmee ik bedoel dat je de rode rotsen/canyons niet zult aantreffen. Bovendien is het tijdstip van de reis erg bepalend voor het noordwesten, omdat je grote kans loopt op wat minder weer en door sneeuw nog een aantal parken gedeeltelijk gesloten zal vinden. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden bij de planning van je reis.

Een andere optie zou kunnen zijn om niet dezelfde aanvlieg- en vertrekhaven te kiezen.

Succes ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Hi Rob,

Geweldig zeg, jouw reisverslagen. Kan ik foto's van jouw reizen zien of heb ik niet goed gekeken? Ik ben nogal visueel ingesteld!

Groetjes,

Marjolein
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

pdj42 schreef:Hi Rob,

Geweldig zeg, jouw reisverslagen. Kan ik foto's van jouw reizen zien of heb ik niet goed gekeken? Ik ben nogal visueel ingesteld!

Groetjes,

Marjolein
Ja hoor er staat een link in mijn onderschrift, alleen de foto's van 2006 staan (nog) niet on-line
Rob
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Ja ik heb de foto's bekeken Rob. Mooie foto's.

Maar toch vind ik dat weinig mensen iets over de Rocky mountains te vertellen hebben. We moeten er wel een dag reistijd voor rekenen om er te komen. Is het nou de moeite waard of zeg je van.....nou ik zou eerder naar..... dat Nationale park gaan, dan naar de Rocky mountains.

groetjes,

Marjolein :D
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

pdj42 schreef:Ja ik heb de foto's bekeken Rob. Mooie foto's.

Maar toch vind ik dat weinig mensen iets over de Rocky mountains te vertellen hebben. We moeten er wel een dag reistijd voor rekenen om er te komen. Is het nou de moeite waard of zeg je van.....nou ik zou eerder naar..... dat Nationale park gaan, dan naar de Rocky mountains.

groetjes,

Marjolein :D
Lees de reisverslagen van Marco aka Markro eens die heeft ook in deze omgeving gezeten waat niet meer welk jaar (dacht in 2005) Ook Marjon aka Vana is er geweest 1 á 1,5 week geleden zie haar (live) verslag.
Rob
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Lees de reisverslagen van Marco aka Markro eens die heeft ook in deze omgeving gezeten waat niet meer welk jaar (dacht in 2005) Ook Marjon aka Vana is er geweest 1 á 1,5 week geleden zie haar (live) verslag.
Rob
Goede tip! Ja ga ik meteen doen. Maar waar kan ik die vinden? :oops:

Marjolein
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

pdj42 schreef:
Rob
Goede tip! Ja ga ik meteen doen. Maar waar kan ik die vinden? :oops:

Marjolein
Klik op Zoeken (bovenaan de pagina) Bij zoek op auteur vul je de naar in (Markro of Vana) dan krijg je een hele lijst met berichten van de betreffende persoon.
De link naar hun reisverslagen staat in hun onderschrift.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rob schreef:Lees de reisverslagen van Marco, aka Markro, eens, die heeft ook in deze omgeving gezeten. Weet niet meer welk jaar (dacht in 2005).
Dat was in het jaar 2004. Mijn reisverslag is alleen niet helemaal op orde, ik ben met herstelwerkzaamheden bezig. Het is wel in te zien, maar niet alle linken werken en hier en daar is het wat rommelig.
Wel is er bovenaan iedere dag een knop (button) waarmee je naar mijn fotoboek bij Webshots kan gaan.
Zie http://menramerika.web-log.nl/

Marjolein, ik kan jou niet goed adviseren bij de keuze om naar het noordwesten van de VS te gaan of meer naar het zuidwest/midden. Ik ben namelijk nooit in het noordwesten geweest en ken de parken daar niet.
Wat betreft de Rockies, de omgeving van Moab, met Canyonlands, Arches, Dead Horse Point, en Monument Valley en Capitol Reef en Bryce, daar ben ik wel geweest. Op sommige plaatsen zelfs al twee keer en ik zou er graag nog een derde keer heen gaan. Ik ben gek op de rode rotsen, de ruige natuur en de pracht van al deze diverse landschappen.
Rob schreef:Ook Marjon, aka Vana, is er geweest 1 á 1,5 week geleden, zie haar (live) verslag.
Zie http://backtotheusa.web-log.nl/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marjolein,

Wij zijn inderdaad op het moment op reis. Wij hebben onder andere Rocky Mountain NP bezocht en ik vond het absoluut de moeite waard. Ik zou zelf kiezen om vanuit Yellowstone naar het zuiden te gaan. Wij hebben deze vakantie ontzettend veel afwisseling van landschap. De rode rotsen van Moab, de bergen van de Rocky mountains, de prairies van Wyoming en de geisers van Yellowstone. Wij genieten volop.

Marjon
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik heb nu een route bedacht: die begint in het noordoosten: vervolgens vliegen naar Salt lake city door naar yellowstone vervolgens door naar de Rockies, is dit midwest? En dan naar het zuiden. Waar kan ik deze route het beste onderbrengen op het forum?

groetjes,

Marjolein
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Begin september vertrekken we voor de 3de keer naar de USA, De NoordWest route is niet zo super populair, wel spectaculair vinden ook de Amerikanen zelf, en als je de forums bekijkt word er over de NoordWest route eigenlijk weinig geschreven. Maar alles wat ik tot nog toe heb gezien in de USA is prachtig. Las Vegas vind ik fantastich en we verwachten veel van Salt Lake City. Onderaan staat de route bijgevoegd.

Het advies is om in verband met het weer in september te starten met de route noordwaarts en in juni te starten met de route zuidwaarts.

Verder met betrekking tot de vraag over Moab, je zou deze route na Colorado NM binnendoor over Moab kunnen vervolgen naar Las Vegas.
Wij zijn daar al geweest en deze route is absoluut de moeite waard.
Na Grand Junction bepalen we of we over de Scienic Byway 12 over Torrey en via Bryce en Zion naar Vegas gaan of over de I70. Deze route binnendoor hebben we al gereden maar was zo mooi dat ik hem misschien dus andersom terug rijd. Dit hangt af of we inderdaad misschien al genoeg bergen hebben gezien.

Al met al een ieder begrijpt dat we kunnen niet wachten tot we vertrekken.

dag 1 Las Vegas
dag 2 rustdag Vegas
dag 3 Las Vegas via Valley of Fire naar Salt lake City
dag 4 Salt lake City - Temple Square & Capitol Hill
dag 5 Salt lake City Via Ogden naar Logan & via Bear Lake naar Jackson
dag 6 Grand Teton / Yellowstone naar Gardiner
dag 7 Yellowstone
dag 8 Gardiner Via Beartooth Pass naar Cody
dag 9 Via Devil Canyon & Medicine Wheel naar Sheridan
dag 10 via Devils Tower naar Deadwood
dag 11 via Sturgis naar Badlands en Keystone
dag 12 Crazy Horse Memorial & Mount Rushmore
dag 13 Via Custer State Park naar Estes Park
dag 14 door Rocky Mountains naar Grand Junction
dag 15 via Colorado NM naar Las Vegas
dag 17 tot en met 21 Las Vegas

[/img]
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Koekjo.
Wij zijn nu in Amerika en hebben deze route ook gereden. Zie ons live reisverslag
Een paar opmerkingen:

dag 5 Salt lake City Via Ogden naar Logan & via Bear Lake naar Jackson
Dit is een hele mooie route. Hebben we eergisteren gereden.

dag 6 Grand Teton / Yellowstone naar Gardiner
dag 7 Yellowstone

Waarom rijdt je eerst het hele park door naar Gardiner, en gaat dan de volgende dag weer terug het park in?
Dan heb je echt veel tekort tijd om alles te zien als je vanaf Jackson komt . Grand Teton neemt al veel tijd, het is heel mooi daar, en Yellowstone rijd je ook niet zomaar even doorheen. Je kunt beter halverwege yellowstone overnachten biij canyon Village, dat hebben wij ook gedaan vorige week.

dag 8 Gardiner Via Beartooth Pass naar Cody
Dit is een hele mooie pas, het overtrof onze verwachtingen!
Zie onze foto's

dag 10 via Devils Tower naar Deadwood Wij vonden Deadwood erg tegenvallen.

dag 13 Via Custer State Park naar Estes Park
Dit is een lange en heeeeel erg saaie route.

Groetjes Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:dag 13 Via Custer State Park naar Estes Park
Dit is een lange en heeeeel erg saaie route.
Vorig jaar heb ik dit stuk in omgekeerde volgorde gereden. Alleen toen niet van Estes Park maar vanuit Aurora (waar ik bij Loek en zijn vrouw verbleef). Je kunt het nalezen in mijn reisverslag van 2005 bij Dag 18 - zondag 26 juni. Er staat ook een routekaartje van die dag bij. Ik heb die dag Scotts Bluff NM bezocht en Carhenge. Op die manier wissel je het lange rijden een beetje af. Het werd bij mij ook een lange rijdag. 's Ochtends om 09.00 uur vertrokken, 's avonds om 19.00 uur was ik in Custer. Door de 2 stops viel het mij echter mee.
Koekjo schreef:dag 15 via Colorado NM naar Las Vegas
Dit wordt ook een lange rit. Streets & Trips geeft als afstand 520 mijl en als zuivere reistijd 8 u. 30 min. aan. Het zal misschien wel te doen zijn deze dag, maar bereid je voor op een hele lange en vermoeiende reisdag. Natuurlijk zul je ook nog af en toe moeten stoppen en ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je hier wel eens 10 uur over kan doen.
Koekjo schreef:Na Grand Junction bepalen we of we over de Scienic Byway 12 over Torrey en via Bryce en Zion naar Vegas gaan of over de I70. Deze route binnendoor hebben we al gereden maar was zo mooi dat ik hem misschien dus andersom terug rijd. Dit hangt af of we inderdaad misschien al genoeg bergen hebben gezien
Ik denk dat dit een beetje teveel van het goede wordt op één dag. Via de interstates is de reistijd al 8. u. 30 min maar via SR-12 is de zuivere reistijd 10 u 30 min. De stops dus nog niet eens meegerekend. De afstand via de SR-12 is ± 570 mijl. Je hebt de SR-12 vaker gereden en weet dus ook dat je regelmatig wilt stoppen vanwege het prachtige uitzicht. Het is een schitterende route, maar volgens mij veel te veel voor 1 dag.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 12 aug 2006, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
Koekjo schreef:dag 15 via Colorado NM naar Las Vegas
Dit wordt ook een lange rit. Streets & Trips geeft als afstand 520 mijl en als zuivere reistijd 8 u. 30 min. aan. Het zal misschien wel te doen zijn deze dag, maar bereid je voor op een hele lange en vermoeiende reisdag. Natuurlijk zul je ook nog af en toe moeten stoppen en ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je hier wel eens 10 uur over kan doen.
Volgens mij valt dat echter wel mee. Ik heb eens van Moab naar Las Vegas gereden. We zijn toen 's morgens om 6 uur vertrokken en waren om 2 uur 's middags al in Las Vegas. De klok kan daar een uur terug, dus was het nog maar 1 uur in de middag. Na het inchecken in ons hotel en een uurtjes rust, konden we er weer volledig tegenaan in Vegas.... :wink:

Vanaf Colorado NM is het maar een half uur verder rijden dan vanaf Moab en de weg gaat volledig via de Interstates. Het landschap is best afwisselend en ik denk dat je er ook nog wel een relaxte dag van kunt maken.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer