Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hinko & Carlijn Seattle - Seattle september 2015 (WA-OR-CA)
Reis Hinko & Carlijn Seattle - Seattle september 2015 (WA-OR-CA)
Vertrek: eind augustus / begin september 2015.
Maximaal 21 dagen.
1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Seattle - Port Angels (Olympic NP)
5. Port Angels - Forks (Olympic NP)
6. Forks (Olympic NP)
7. Forks - Astoria (Olympic NP - Oregon Coast)
8. Astoria - Lincoln City (Oregon Coast)
9. Lincoln City - Bandon (Oregon Coast)
10. Bandon - Crescent City (Oregon Coast)
11. Crescent City (Redwood NP / Jedediah Smith Redwood State Park)
12. Crescent City - Crater Lake NP
13. Crater Lake NP - Bend
14. Bend
15. Bend - Hood River (Smith Rock State Park, via Mt Hood)
16. Hood River - Portland (Columbia River Highway)
17. Portland
18. Portland - Mt Rainier NP (via Mt St Helens)
19. Mt Rainier NP
20. Mt Rainier NP - Olympia (Bezoek familie)
21. Olympia - Seattle - Amsterdam
Ik weet niet zo goed wat het "beste" is voor Olympic NP. Forks of Lake Quinault? Of maakt dit niet veel uit?
De plaatsen langs de kust zijn eerst bepaald op basis van ongeveer 3 uur rijden per dag. Wat ik sowieso wil is in Depoe bay een whale watch tour doen. Wellicht heeft iemand nog leuke of betere plekken om te overnachten langs te kust.
Dag 11. Volle dag nu gepland in oa Redwood NP / Jedediah Smith Redwood State Park. Is dit overdreven? Wellicht alleen Jedediah Smith Redwood State Park als we naar Crater Lake rijden. Die extra dag misschien Portland? of iemand anders nog een suggestie?
Dag 20 is nu gepland voor een bezoek aan familie. Echter dit is niet 100% zeker maar toch eerst ingepland. Wellicht dat hier nog een extra dag bijkomt ten koste van Seattle of Crescent City.
Mocht het bezoek niet doorgaan dan weet ik niet of ik naar Olympia wil. Misschien iemand nog een leuk alternatief?
En anders gewoon omgeving luchthaven. De afgelopen vakanties deden we laatste dag ook niet veel en dat beviel prima eigenlijk.
Maximaal 21 dagen.
1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Seattle - Port Angels (Olympic NP)
5. Port Angels - Forks (Olympic NP)
6. Forks (Olympic NP)
7. Forks - Astoria (Olympic NP - Oregon Coast)
8. Astoria - Lincoln City (Oregon Coast)
9. Lincoln City - Bandon (Oregon Coast)
10. Bandon - Crescent City (Oregon Coast)
11. Crescent City (Redwood NP / Jedediah Smith Redwood State Park)
12. Crescent City - Crater Lake NP
13. Crater Lake NP - Bend
14. Bend
15. Bend - Hood River (Smith Rock State Park, via Mt Hood)
16. Hood River - Portland (Columbia River Highway)
17. Portland
18. Portland - Mt Rainier NP (via Mt St Helens)
19. Mt Rainier NP
20. Mt Rainier NP - Olympia (Bezoek familie)
21. Olympia - Seattle - Amsterdam
Ik weet niet zo goed wat het "beste" is voor Olympic NP. Forks of Lake Quinault? Of maakt dit niet veel uit?
De plaatsen langs de kust zijn eerst bepaald op basis van ongeveer 3 uur rijden per dag. Wat ik sowieso wil is in Depoe bay een whale watch tour doen. Wellicht heeft iemand nog leuke of betere plekken om te overnachten langs te kust.
Dag 11. Volle dag nu gepland in oa Redwood NP / Jedediah Smith Redwood State Park. Is dit overdreven? Wellicht alleen Jedediah Smith Redwood State Park als we naar Crater Lake rijden. Die extra dag misschien Portland? of iemand anders nog een suggestie?
Dag 20 is nu gepland voor een bezoek aan familie. Echter dit is niet 100% zeker maar toch eerst ingepland. Wellicht dat hier nog een extra dag bijkomt ten koste van Seattle of Crescent City.
Mocht het bezoek niet doorgaan dan weet ik niet of ik naar Olympia wil. Misschien iemand nog een leuk alternatief?
En anders gewoon omgeving luchthaven. De afgelopen vakanties deden we laatste dag ook niet veel en dat beviel prima eigenlijk.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Hinko & Carlijn Seattle - Seattle september 2015 (WA-OR-CA)
Lake Quinault ligt gunstig voor Lake Quinault
. Forks ligt gunstig voor Hoh Rain Forest en voor de stranden.
Gaan jullie (ver) van tevoren hotels bespreken? Zo niet, dan zou ik de mogelijkheid inbouwen Mt St Helens en Mt Rainier eventueel aan het begin van de reis te doen. Mocht het dan mooi weer zijn, zou ik meteen van de gelegenheid gebruik maken. Mooi weer is natuurlijk voor alle bezienswaardigheden een voordeel, maar zeker voor deze twee.
Ik weet niet of het zal lukken, maar je zou kunnen proberen John Day Fossil Beds N.M. in te plannen. Ik ben een fan van de Painted Hills bij het vallen van de avond.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Gaan jullie (ver) van tevoren hotels bespreken? Zo niet, dan zou ik de mogelijkheid inbouwen Mt St Helens en Mt Rainier eventueel aan het begin van de reis te doen. Mocht het dan mooi weer zijn, zou ik meteen van de gelegenheid gebruik maken. Mooi weer is natuurlijk voor alle bezienswaardigheden een voordeel, maar zeker voor deze twee.
Ik weet niet of het zal lukken, maar je zou kunnen proberen John Day Fossil Beds N.M. in te plannen. Ik ben een fan van de Painted Hills bij het vallen van de avond.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Old Faithful schreef:Lake Quinault ligt gunstig voor Lake Quinault. Forks ligt gunstig voor Hoh Rain Forest en voor de stranden.

Nog geen idee, is wel een goede tip om ook een route andersom te plannen.
Is reserveren nodig voor dat gebied in september?
Ja had ik ook gelezen in de vele topics. 2, 5 uur rijden vanaf Bend zie ik. Weet alleen niet hoe ik hem in moet plannen. Maar even nadenken.Old Faithful schreef: John Day Fossil Beds N.M.
Dank je wel.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het is volgend jaar alweer 10 jaar geleden dus zegt waarschijnlijk niet zoveel over hoe druk het gebied tegenwoordig wordt bezocht in september, maar wij hadden weinig problemen toen we op de bonnefooi iets zochten. Er was alleen niet zoveel te vinden op onze route van Mount Rainier richting Olympic. We waren sneller moe dan voorzien en zochten toen een overnachtingsadres, maar vonden het lastig die te vinden. Uiteindelijk op goed geluk bij een leuke B&B beland: The Shepard's Inn in Salkum.
In Forks was het geen probleem. Er waren nog kamers zat in het motel.
We gingen naar Everett vanwege de Boeingfabriek, maar dat vond ik een troosteloos stadje. Genoeg motels, maar daar wel veel bordjes met No Vacancy, waardoor we uiteindeljk in een motel terecht kwamen, waar we liever niet hadden gezeten.
In Forks was het geen probleem. Er waren nog kamers zat in het motel.
We gingen naar Everett vanwege de Boeingfabriek, maar dat vond ik een troosteloos stadje. Genoeg motels, maar daar wel veel bordjes met No Vacancy, waardoor we uiteindeljk in een motel terecht kwamen, waar we liever niet hadden gezeten.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Mooie reis en gunstige periode. Volgens mij hoef je niet vooruit overnachtingen te regelen. We hadden een Amerikaanse telefoon en reserveerden de camping telefonisch voor de avond. Forks en Quinalt zijn beide goede uitgangspunten voor Olympics NP. Misschien heb je iets aan ons reisverslag uit 2013. Toen hebben wij ook dingen bezocht die bij jullie op het lijstje staan. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden 1 overnachting bij Lake Quinault, en dat was werkelijk prachtig (zie hier). Maar ik denk dat je voor Olympic NP in Port Angeles en Forks beter zit.
Marianne
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
Toen wij in september 2012 in dit gebied waren, reserveerden wij de hotels 's avonds via internet voor de volgende dag. Dat was geen probleem, alleen in Forks konden wij toen niets meer krijgen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dan ga ik eerst maar voor Forks denk ik.
Zal Forks sowieso gaan vastleggen. De rest nog maar even zien. Seattle natuurlijk.
Ik zit nog een beetje met Crescent City. Daar wel een volle dag of juist niet?
iemand verder nog wat over de route?
Is onze tempo langs de kust prima?
Iedereen alvast bedankt
Zal Forks sowieso gaan vastleggen. De rest nog maar even zien. Seattle natuurlijk.
Ik zit nog een beetje met Crescent City. Daar wel een volle dag of juist niet?
iemand verder nog wat over de route?
Is onze tempo langs de kust prima?
Iedereen alvast bedankt

- bedeve
- Amerika-expert
Je bent er vroeg bij dus genoeg tijd om even na te denken...Hinko schreef:Ja had ik ook gelezen in de vele topics. 2, 5 uur rijden vanaf Bend zie ik. Weet alleen niet hoe ik hem in moet plannen. Maar even nadenken.Old Faithful schreef: John Day Fossil Beds N.M.
John Day Fossil Beds en de hele omgeving vind ik wel een ritje waard
Heb overnacht in John Day waar in september heel veel jager activiteit is
Je moet wel van bomen en bossen houden om het er naar je zin te hebben
Ik kreeg er in 2011 de opmerking " Liekt net Norg " toegevoegd vanaf de passagiersstoel.
En ben toen in oostelijke richting naar het stroomgebied van de Snake river gereden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Leuke reis!
Wat betreft Cresent City, dat vonden wij niet het leukste plaatsje aan de kust. De voortoren is wel zeker een bezoekje waard (alleen bereikbaar bij eb), maar verder ben je er snel uitgekeken. Voor het dorpje zelf hoef je dus geen dag uit te trekken.
Ik denk dat je voldoende tijd hebt voor de kustroute, maar vergis je niet, het rijden gaat daar niet vlot. Het is er prachtig, dus dat is niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.
De omgeving rond Bend vonden wij ook erg mooi. De Santiam Scenic Byway is schitterend om te rijden. Bij de Sahalie Falls kun je een mooie wandeling maken.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2008, veel komt overeen. Wij waren er in september.
Wat betreft Cresent City, dat vonden wij niet het leukste plaatsje aan de kust. De voortoren is wel zeker een bezoekje waard (alleen bereikbaar bij eb), maar verder ben je er snel uitgekeken. Voor het dorpje zelf hoef je dus geen dag uit te trekken.
Ik denk dat je voldoende tijd hebt voor de kustroute, maar vergis je niet, het rijden gaat daar niet vlot. Het is er prachtig, dus dat is niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.
De omgeving rond Bend vonden wij ook erg mooi. De Santiam Scenic Byway is schitterend om te rijden. Bij de Sahalie Falls kun je een mooie wandeling maken.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2008, veel komt overeen. Wij waren er in september.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Dank je wel Bert, zal binnenkort weer eens naar Norg rijden
Crescent City had ik meer gepland omdat het mooi voor Redwood NP ligt maar misschien beperken wij ons wel tot Jedediah Smith Redwood State Park, een kort hike en dan door naar Crater Lake.
Dus ik neig om de volle dag Crescent City sowieso te schrappen.
Zal eens wat alternatieven bedenken met of twee volle dagen Portland ipv 1 dag of John Day Fossil Beds N.M.
Route met eerst MT Rainair
Mt Rainair NP - Portland (Mt St Helens)
Portland
Portland - Hood River
Hood River - John Day, via John Day Fossil Beds N.M
John Day - Bend
Of andersom als we eerst via Oregon Coast rijden.
En als we niet naar John Day gaan komt er een dag extra Portland bij. uhmm..
Dank je wel Kokpelli, ik had jullie verslag inderdaad al gezien en beward

Crescent City had ik meer gepland omdat het mooi voor Redwood NP ligt maar misschien beperken wij ons wel tot Jedediah Smith Redwood State Park, een kort hike en dan door naar Crater Lake.
Dus ik neig om de volle dag Crescent City sowieso te schrappen.
Zal eens wat alternatieven bedenken met of twee volle dagen Portland ipv 1 dag of John Day Fossil Beds N.M.
Route met eerst MT Rainair
Mt Rainair NP - Portland (Mt St Helens)
Portland
Portland - Hood River
Hood River - John Day, via John Day Fossil Beds N.M
John Day - Bend
Of andersom als we eerst via Oregon Coast rijden.
En als we niet naar John Day gaan komt er een dag extra Portland bij. uhmm..
Dank je wel Kokpelli, ik had jullie verslag inderdaad al gezien en beward

- Old Faithful
- Amerika-expert
Mocht je JDFBNM wel in de route opnemen, dan kan ik je een overnachting in http://theoregonhotel.net/ aanbevelen. De term "authentiek" is zeker op dit hotel van toepassing. Wij hebben enkele genoeglijke uurtjes op de veranda - met WiFi - doorgebracht.
Twee dingen om op te letten. Tank op tijd, want je rijdt door een zeer dunbevolkt gebied en sommige van de weinige tankstations hebben de crisis niet overleefd. Wij stopten bij een tankstation in Shaniko en dat bleek gesloten. Locals waren er als de kippen bij om een jerrycan benzine tegen een heel hoge prijs aan te bieden. Omdat ik nog ruim voldoende (ik had 's morgens bij vertrek nog getankt) had, heb ik dat aanbod afgeslagen. Ik heb toen in Fossil getankt. Bij het Oregon Hotel is ook een benzinepomp - jaren vijftig stijl - maar daar is lang niet altijd iemand aanwezig, zoals een Amerikaan met een vrijwel lege tank ondervond. Verder is het aanbod van restaurants op zijn best heel beperkt te noemen. Wij hadden in The Dalles en klare kip en salades gekocht. In de lobby van het hotel stond een magnetron voor de gasten.
Twee dingen om op te letten. Tank op tijd, want je rijdt door een zeer dunbevolkt gebied en sommige van de weinige tankstations hebben de crisis niet overleefd. Wij stopten bij een tankstation in Shaniko en dat bleek gesloten. Locals waren er als de kippen bij om een jerrycan benzine tegen een heel hoge prijs aan te bieden. Omdat ik nog ruim voldoende (ik had 's morgens bij vertrek nog getankt) had, heb ik dat aanbod afgeslagen. Ik heb toen in Fossil getankt. Bij het Oregon Hotel is ook een benzinepomp - jaren vijftig stijl - maar daar is lang niet altijd iemand aanwezig, zoals een Amerikaan met een vrijwel lege tank ondervond. Verder is het aanbod van restaurants op zijn best heel beperkt te noemen. Wij hadden in The Dalles en klare kip en salades gekocht. In de lobby van het hotel stond een magnetron voor de gasten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik zou het wel jammer vinden om die volle dag Crescent City te skippen. Ik neem aan dat die bedoeld was voor Redwood NP? Daar kun je je prima een dag vermaken, wij vonden het daar erg mooi. Misschien heb je iets aan ons verslag van 2009?
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Volgens mij heb je overal genoeg tijd, je hebt een rustig reistempo. Het reizen langs de kust kost wel tijd er is vaak veel te zien. Het is ook wat je er zelf van maakt.
Als je niets vastlegt kun je zelf regelen hoe lang je ergens wil verblijven. Hebben wij ook gedaan in 2013. In de ochtend starten en kijken wat we leuk vonden. Op het eind van de dag een overnachtingsplaats in de omgeving zoeken. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag, San Francisco naar Seattle. Succes met de voorbereiding. Klaas
Als je niets vastlegt kun je zelf regelen hoe lang je ergens wil verblijven. Hebben wij ook gedaan in 2013. In de ochtend starten en kijken wat we leuk vonden. Op het eind van de dag een overnachtingsplaats in de omgeving zoeken. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag, San Francisco naar Seattle. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Old Faithful, DAnk je wel voor de tips.
@ Michelly, klopt was inderdaad voor een volle dag Redwood NP. Ik heb snel je foto's gezien, erg mooi. en ook door de foto's op http://www.ontdek-amerika.nl/ weet ik het allemaal nog niet. Lekker rustig een dag in Redwood NP lijkt mij ook wel weer aantrekkelijk.
Dank je wel Klaas, jullie verslag had ik nog niet gezien
@ Michelly, klopt was inderdaad voor een volle dag Redwood NP. Ik heb snel je foto's gezien, erg mooi. en ook door de foto's op http://www.ontdek-amerika.nl/ weet ik het allemaal nog niet. Lekker rustig een dag in Redwood NP lijkt mij ook wel weer aantrekkelijk.
Dank je wel Klaas, jullie verslag had ik nog niet gezien

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Howland Hill road is een aanrader, gravel road tussen de redwoods!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Ja dank je wel Stan. Had die weg al opgeslagen in Google maps.
Coastal Drive in Redwood NP had ik opgeslagen, dit is ook wel aardig om te rijden volgens mij
http://www.redwoodhikes.com/RNP/Coastal.html
Trouwens prachtige site is dit ook over Redwood
http://www.redwoodhikes.com/
Coastal Drive in Redwood NP had ik opgeslagen, dit is ook wel aardig om te rijden volgens mij

http://www.redwoodhikes.com/RNP/Coastal.html
Trouwens prachtige site is dit ook over Redwood

http://www.redwoodhikes.com/
Probleem is dat volgens de wetten van de staat Oregon je niet je Eigen benzine mag tanken, dit MOET door een attendant gedaan worden. En in dunbevolkte gebieden loont het niet iemand 24 uur per dag een station te laten bemannen, dus zijn de meeste 's avonds/'s nachts gesloten.Old Faithful schreef: Tank op tijd, want je rijdt door een zeer dunbevolkt gebied en sommige van de weinige tankstations hebben de crisis niet overleefd. Wij stopten bij een tankstation in Shaniko en dat bleek gesloten..
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ja dat las ik inderdaad ook in mijn Lonely Planet boekje 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 51 Reacties
- 6924 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-
- 19 Reacties