Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis le-nnart: Noordwest 2015
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis le-nnart: Noordwest 2015
Beste forum leden,
na een 4x eerder in de USA geweest te zijn staat nu het Noord westen op het programma voor eind april /begin mei :
qua planning toch wat lastiger in vergelijking met "het bekende rondje" in het zuid westen.
De planning is nu ongeveer zo:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Rockey mountains NP
Dag 4 Denver - Keystone
Dag 5 Keystone - Grand teton
Dag 6 Grand teton
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14
Dag 15
Dag 16 Glacier national park
Dag 17 Glacier national park - Seattle
Dag 18 Seattle
Dag 19 Seattle
Dag 20 Seattle - Amsterdam
Dag 21 Amsterdam
Graag jullie advies, voor mooie plekken op deze route, en advies over het aantal dagen, en wellicht routes waar je je op verkijkt qua afstand.
Inmiddels is mij wel duidelijk dat 500KM is de USA niet overal gelijk is in het aantal uren...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 63XNzqUioo
na een 4x eerder in de USA geweest te zijn staat nu het Noord westen op het programma voor eind april /begin mei :
qua planning toch wat lastiger in vergelijking met "het bekende rondje" in het zuid westen.
De planning is nu ongeveer zo:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver
Dag 4 Denver - Keystone
Dag 5 Keystone - Grand teton
Dag 6 Grand teton
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14
Dag 15
Dag 16 Glacier national park
Dag 17 Glacier national park - Seattle
Dag 18 Seattle
Dag 19 Seattle
Dag 21 Amsterdam
Graag jullie advies, voor mooie plekken op deze route, en advies over het aantal dagen, en wellicht routes waar je je op verkijkt qua afstand.
Inmiddels is mij wel duidelijk dat 500KM is de USA niet overal gelijk is in het aantal uren...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 63XNzqUioo
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Noord west 2015
Hallo,
Je verkijkt je eigenlijk direct al in het begin. Eind April, begin Mei ga je in RMNP waarschijnlijk nog te maken krijgen met veel afgesloten wegen. Ga er zeker vanuit dat de trail ridge road nog gesloten is, maar ook rond bear lake zal veel nog ontoegankelijk zijn. Ik had daar vorig jaar eind Mei zelfs nog 'last' van. Wil je dat overigens vanuit Denver doen, omdat je dag 4 ook vanuit Denver vertrekt? Ik zou zeker in Estes Park overnachten.
De dag erna naar Keystone is te doen, maar je moet daar echt minimaal 1 dag extra nemen voor de Black Hills. Dat is veel meer dan alleen Mt. Rushmore namelijk. Crazy Horse Memorial, de needles loop, Custer SP, Windcave NP en nog kleine dorpjes als Lead, Deadwood, Sturgis en Hill City. Eventueel zelfs nog een extra dag voor Badlands NP nemen.
Ook voor Grand Teton en Yellowstone (en dan neem ik aan ook voor Glacier, al ben ik daar zelf nog niet geweest) ben je vroeg in het seizoen. Ik was er vorig jaar midden Mei en er was nog veel gesloten. Het is ook nog de vraag hoe de wegen er dan bij liggen. Ik kon vorig jaar bijna overal rijden, behalve het stuk tussen Roosevelt en Canyon. Maar volgens mij zijn er als jij er komt ook nog werkzaamheden tussen West thumb en Old Faithful waardoor die weg afgesloten is.
De meeste accommodaties gaan pas rond Memorial Day open. Ook wegen als de Beartooth highway zijn grote kans nog afgesloten. Verder zou ik de Tetons en Yellowstone zeker direct achter elkaar plakken, die parken liggen tegen elkaar aan.
Ook voor de Grand Tetons geldt dat waarschijnlijk de boot over Jenny Lake nog niet zal varen.
Ook zijn ritten als Keystone - Jackson en Glacier NP (ik neem even kalispell als uitgangspunt) - Seattle geen stukjes om op 1 dag te doen, je mist zoveel onderweg.
Aan de andere kant vond ik, behalve dat ik af en toe om moest rijden, de rust in de parken (stond met 10 man bij Old Faithful) heerlijk. Nog lekker voor de grote drukte. Let wel op dat je snel je routeplan rond maakt, want de overnachtingen in de parken zit al goed vol voor die periode.
Je verkijkt je eigenlijk direct al in het begin. Eind April, begin Mei ga je in RMNP waarschijnlijk nog te maken krijgen met veel afgesloten wegen. Ga er zeker vanuit dat de trail ridge road nog gesloten is, maar ook rond bear lake zal veel nog ontoegankelijk zijn. Ik had daar vorig jaar eind Mei zelfs nog 'last' van. Wil je dat overigens vanuit Denver doen, omdat je dag 4 ook vanuit Denver vertrekt? Ik zou zeker in Estes Park overnachten.
De dag erna naar Keystone is te doen, maar je moet daar echt minimaal 1 dag extra nemen voor de Black Hills. Dat is veel meer dan alleen Mt. Rushmore namelijk. Crazy Horse Memorial, de needles loop, Custer SP, Windcave NP en nog kleine dorpjes als Lead, Deadwood, Sturgis en Hill City. Eventueel zelfs nog een extra dag voor Badlands NP nemen.
Ook voor Grand Teton en Yellowstone (en dan neem ik aan ook voor Glacier, al ben ik daar zelf nog niet geweest) ben je vroeg in het seizoen. Ik was er vorig jaar midden Mei en er was nog veel gesloten. Het is ook nog de vraag hoe de wegen er dan bij liggen. Ik kon vorig jaar bijna overal rijden, behalve het stuk tussen Roosevelt en Canyon. Maar volgens mij zijn er als jij er komt ook nog werkzaamheden tussen West thumb en Old Faithful waardoor die weg afgesloten is.
De meeste accommodaties gaan pas rond Memorial Day open. Ook wegen als de Beartooth highway zijn grote kans nog afgesloten. Verder zou ik de Tetons en Yellowstone zeker direct achter elkaar plakken, die parken liggen tegen elkaar aan.
Ook voor de Grand Tetons geldt dat waarschijnlijk de boot over Jenny Lake nog niet zal varen.
Ook zijn ritten als Keystone - Jackson en Glacier NP (ik neem even kalispell als uitgangspunt) - Seattle geen stukjes om op 1 dag te doen, je mist zoveel onderweg.
Aan de andere kant vond ik, behalve dat ik af en toe om moest rijden, de rust in de parken (stond met 10 man bij Old Faithful) heerlijk. Nog lekker voor de grote drukte. Let wel op dat je snel je routeplan rond maakt, want de overnachtingen in de parken zit al goed vol voor die periode.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent wel heel erg vroeg voor het noordwesten zoals Paul al aangeeft. het zou mooier zijn om wat later te gaan. Voor Glacier is juni zelfs nog te vroeg.
Je hebt wel iets in googlemaps uitgezet, maar heb je wel naar de reistijden gekeken? Er zitten stukken in die je echt niet in 1 dag doet, zoals Glacier - Seattle en Keystone - Grand Teton. Je krijgt met googlemaps een goed beeld van de reistijden. Het is niet alleen in de USA zo dat 500 km in uren niet altijd hetzelfde is.
Voor South Dakota moet je meer tijd uittrekken, anders is het die omweg niet waard.
Kijk eens naar ons 2004-verslag voor het eerste deel van de route. En voor Seattle en omgeving zie ons 2006-verslag.
Ik zou je wel aanraden om een andere periode te kiezen, bijvoorbeeld september als je buiten het hoogseizoen wilt, of een andere bestemming, want nu kun je eigenlijk te weinig doen in de parken die je aandoet.
Marianne
Je hebt wel iets in googlemaps uitgezet, maar heb je wel naar de reistijden gekeken? Er zitten stukken in die je echt niet in 1 dag doet, zoals Glacier - Seattle en Keystone - Grand Teton. Je krijgt met googlemaps een goed beeld van de reistijden. Het is niet alleen in de USA zo dat 500 km in uren niet altijd hetzelfde is.

Voor South Dakota moet je meer tijd uittrekken, anders is het die omweg niet waard.
Kijk eens naar ons 2004-verslag voor het eerste deel van de route. En voor Seattle en omgeving zie ons 2006-verslag.
Ik zou je wel aanraden om een andere periode te kiezen, bijvoorbeeld september als je buiten het hoogseizoen wilt, of een andere bestemming, want nu kun je eigenlijk te weinig doen in de parken die je aandoet.
Marianne
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooi stuk van Amerika. Wellicht heb je iets aan ons reisverslag uit 2013: http://usatour2013.wordpress.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Bij ons stond hij gepland voor 15 juni, maar toen was 'going-to-the-sun-road' nog dicht. Zijn toen Palouse Hills maar gaan bezoeken. Zie het linkje hierboven bij NjitPSVwally schreef:Ook voor Grand Teton en Yellowstone (en dan neem ik aan ook voor Glacier, al ben ik daar zelf nog niet geweest) ben je vroeg in het seizoen.

Wellicht heb je ook nog iets aan ons verslag van het jaar daarvoor: http://usatour2012.wordpress.com
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- le-nnart
- Amerikafan
Hartelijk dank voor de tips so far. Eind april/begin mei is blijkbaar echt te vroeg. Als ik het wijzig naar midden mei begin juni, is het dan haalbaar ? Ik zit redelijk "vast" aan deze periode.
De overige tips ga ik in de planning verwerken en kom ik zsm op terug.
De overige tips ga ik in de planning verwerken en kom ik zsm op terug.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wil je helemaal op zeker spelen, dan is half mei ook nog 'tricky'.
In veel parken zit je op 2000 m en in RMNP zit de top op 3700m.
In je schema mis ik oa de Black Hills.
In veel parken zit je op 2000 m en in RMNP zit de top op 3700m.
In je schema mis ik oa de Black Hills.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hans, ik denk dag de overnachting in Keystone toch midden in de Black Hills ligt
Als je voor midden Mei zou kiezen zou ik voorstellen de route om te draaien en Glacier er misschien toch wel uit te halen.
Ik doe, als het doorgaat, midden Mei begin Juni ook een rondje met Grand Tetons en Yellowstone, maar ik ben pas na Memorial Day in die parken. Je zou eens naar mijn 2013 verslag kunnen kijken en dan mijn route omgedraait bekijken van Denver tot aan de Tetons.

Als je voor midden Mei zou kiezen zou ik voorstellen de route om te draaien en Glacier er misschien toch wel uit te halen.
Ik doe, als het doorgaat, midden Mei begin Juni ook een rondje met Grand Tetons en Yellowstone, maar ik ben pas na Memorial Day in die parken. Je zou eens naar mijn 2013 verslag kunnen kijken en dan mijn route omgedraait bekijken van Denver tot aan de Tetons.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou inderdaad ook Glacier schrappen. Heb je de info over de lente gelezen op de site van NPS? Het is een behoorlijke omweg en je hebt er in dat seizoen nog niet zoveel aan. Grote delen van het park zijn nog gesloten.
Wij zijn zelf in 2005 van Seattle naar Denver gereisd (in september). Wellicht heb je nog iets aan ons verslag.
Wij zijn zelf in 2005 van Seattle naar Denver gereisd (in september). Wellicht heb je nog iets aan ons verslag.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt,PSVwally schreef:Hans, ik denk dag de overnachting in Keystone toch midden in de Black Hills ligt![]()

Maar dan gaat het allemaal wel heel erg snel.
Keystone - Grand Teton

In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarom zei ik ook een dag extra Black Hills. Dat kan je vanuit Denver nooit in één dag allemaal bekijken. En idd is de rit naar Keystone de dag erna ook te ver. Misschien eerst van de BH naar Cody rijden en eerst Yellowstone doen.
- le-nnart
- Amerikafan
Op aanraden van jullie, waarvoor dank!, de vakantie toch een maand verschoven.
De route voor zover nu, met kilometers en uren volgens Google:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Beaver meadows (RMNP) 122 (180 via Nederland) 1:30
Dag 4 Beaver Meadows(RMNP) - Rapid City 620 6:30
Dag 5 Mt. Rushmore / Crazy Horse
Dag 6 Rapid City - Badlands -Rapid City 100 (enkele reis 0:57
Dag 7 Rapid City - Riverton 616 5:45
Dag 8 Riverton -Grand Teton 215 2:21
Dag 9 Grand teton
Dag 10 Grand teton
Dag 11 Grand Teton - Yellowstone 140 1:55
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone - Kallispell 672 6:50
Dag 15 Glacier NP
Dag 16 Kallispell- Going to the sun route - Kallispell 223 3:30
Dag 17 Kalispell-Spokane 383 3:55
Dag 18 Spokane - Seattle 449 4:12
Dag 19 Seattle
Dag 21 Amsterdam
De route voor zover nu, met kilometers en uren volgens Google:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Beaver meadows (RMNP) 122 (180 via Nederland) 1:30
Dag 4 Beaver Meadows(RMNP) - Rapid City 620 6:30
Dag 5 Mt. Rushmore / Crazy Horse
Dag 6 Rapid City - Badlands -Rapid City 100 (enkele reis 0:57
Dag 7 Rapid City - Riverton 616 5:45
Dag 8 Riverton -Grand Teton 215 2:21
Dag 9 Grand teton
Dag 10 Grand teton
Dag 11 Grand Teton - Yellowstone 140 1:55
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone - Kallispell 672 6:50
Dag 15 Glacier NP
Dag 16 Kallispell- Going to the sun route - Kallispell 223 3:30
Dag 17 Kalispell-Spokane 383 3:55
Dag 18 Spokane - Seattle 449 4:12
Dag 19 Seattle
Dag 21 Amsterdam
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
-1Grand Teton
+1 Yellowstone
+1 Yellowstone
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Kalispell ligt echt nog een eind van het park. Ik zou dat niet als uitvalsbasis nemen. Wij zaten destijds in een cabin in Apgar Village aan Lake MacDonald. De oostkant van het park (bij Many Glacier) is erg mooi (daar overnachtten we in de Swiftcurrent Motor Lodge). Ik zou proberen daar ook tijd voor in te ruimen, al zou je even moeten kijken of die kant van het park wel al goed toegankelijk is in die tijd van het jaar.
Groetjes Inge
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als dat maandje verschoven is van eind april/begin Mei naar eind Mei/begin Juni dan vrees ik nog voor Glacier.
Verder zou ik de overnachtingen Rapid City van dag 4 en 5 verzetten naar Hill City/Custer of Keystone. Het is toch steeds een stuk rijden vanaf en naar Rapid City, dat is verder als dat je denkt. Dag 6 zou het wel kunnen.
Verder zou ik de overnachtingen Rapid City van dag 4 en 5 verzetten naar Hill City/Custer of Keystone. Het is toch steeds een stuk rijden vanaf en naar Rapid City, dat is verder als dat je denkt. Dag 6 zou het wel kunnen.
- le-nnart
- Amerikafan
Re: Reis le-nnart: Noordwest 2015
Het relatief lange verblijf in Grand Teton komt doordat we een overnight Hike willen doen daar.
Glacier NP zal erom hangen, kwestie van de informatie in de gaten houden. Kunnen altijd wat langer in Seattle blijven, of naar mt. Rainier NP. gaan
Glacier NP zal erom hangen, kwestie van de informatie in de gaten houden. Kunnen altijd wat langer in Seattle blijven, of naar mt. Rainier NP. gaan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je besluit voor Memorial day te gaan, dan even goed kijken waar je die dag en vooral het weekend ervoor zit.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mt.St.Helens is ook erg bijzonder.le-nnart schreef: Glacier NP zal erom hangen, kwestie van de informatie in de gaten houden. Kunnen altijd wat langer in Seattle blijven, of naar mt. Rainier NP. gaan
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je schrijft bij Grand Teton: Hike met overnachting. Dan moet je wel hopen dat er weinig sneeuw is gevallen en de temperaturen al een paar weken hoog zijn anders kun je dat wel vergeten ! Eind mei 2014 lag er nog dermate veel sneeuw dat er slechts enkele trails open waren en zelfs die hadden nog veel sneeuw.
Welke wandeling had je dan op het oog ?
Welke wandeling had je dan op het oog ?
Glacier zal er inderdaad om spannen of de wegen begaanbaar zijn. In 2013 waren we daar 1e week juli en nog waren sommige trails niet open. Waarom naar Kallispell. Misschien kun je aan de oostkant van Glacier overnachten, bijv. in St. Mary. Eerst die kant bekijken en dat via GTTSR naar de Westkant. Als Glacier niet lukt is de National Bison Ranch vlakbij St. Ignatius misschien iets. Ook de Coulee Dam is de moeite waard. Niet zo lang maar een mooie onderbreking. Ook Mt. St. Helens is een alternatief en dan een stuk van de kust met de stranden. Seattle is een geweldige stad waar je, je wel een aantal dagen kan vermaken. Centrum maar ook de Boeing fabriek.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 6515 Weergaves
-
Laatste bericht door RuthdeLange
-
- 24 Reacties