Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijd van het jaar voor een campertrip

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Erik86
Amerika-newbie

Tijd van het jaar voor een campertrip

Bericht door Erik86 »

Hoi,

Het is tijd voor mijn 2e reis naar Amerika, dit maal is het de bedoeling om een stuk van het noord westen te gaan verkennen per Camper. Waarschijnljik vanuit Seattle een 3 weken trip maken, waarbij we in ieder geval Yellowstone bezoeken.

Nu hebben we echter van 21 september t/m 10 oktober in gedachten om te gaan. Is dit een goede periode van het jaar voor een camper trip door het noord westen (campings nog open? Is het nog lekker weer? is het niet te vroeg donker?).

Ik hoop dat jullie hier iets in kunnen adviseren / ervaringen delen.

Bedankt alvast!

Gr,
Erik
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tijd van het jaar voor een campertrip

Bericht door toetjero »

Ik heb geen ervaring met die periode, maar ik heb op dit forum regelmatig gelezen dat je in september in Yellowstone te maken kunt krijgen met winters weer. Ik denk dat juni een betere maand is.
http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-sta ... alpark.htm
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tijd van het jaar voor een campertrip

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het nogal laat in het jaar voor het noordwesten en voor Yellowstone, hoewel het qua weer nog wel lekker kan zijn. Reken wel op koude nachten.
Je kunt op de NPS-site kijken welke campings en andere voorzieningen nog open zijn,. En kijk eens op http://www.sunrisesunset.com om te zien wanneer de zon onder gaat in die tijd van het jaar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer