Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip Raymon Denver-Denver juli/augustus 2016
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Roadtrip Raymon Denver-Denver juli/augustus 2016
Beste allemaal
Zoals aangegeven in een ander bericht, zou ik mijn geplande route van onze roadtrip in 2016 plaatsen. Het punt is echter dat ik erg twijfel tussen twee routes. Verder stel ik alle tips, adviezen en kritiek zeer op prijs; hopelijk willen jullie mij helpen bij het finaliseren van de planning! Na het doorspitten van het forum heb ik onderstaand schema in gedachten. Wat is eventueel onhandig, niet interessant, wat kan ik anders doen voor een betere ervaring, etc. We gaan voor 21 (e.v.t. 22 dagen). Vanaf dag 15 verschillen de twee routes:
Route 1
Dag 1 Denver (aankomst)
Dag 2 Denver via Cheyenne - Fort Laramie Scottsbluff
Dag 3 Scottsbluff via Hot Springs - Wind Cave Custer of Hill City
Dag 4 Custer / Hill CIty (trips naar Mt. Rushmore, Custer State Park en .....)
Dag 5 Custer / Hill City via de 44 en Badlands Wall of Interior of ....
Dag 6 Wall / Intererior / .... via Rapid City - Silver City - ....... Deadwood
Dag 7 Deadwood via Devil's Tower - ....... Sheridan / Buffalo
Dag 8 Sheridan / Buffalo Cody
Dag 9 Cody via Beartooth Pass (West) Yellowstone
Dag 10 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc? Waarschijnlijk 2/3 overnachtingen in Lake
Dag 11 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc? + 1 Old Faithful of 3 Lake
Dag 12 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc?
Dag 13 Yellowstone NP Jackson (Grand Teton NP)
Dag 14 Jackson (Grand Teton NP
Dag 15 Jackson (Grand Teton NP) Green River (Tips om ergens te stoppen?)
Dag 16 Green River via Flaming Gorge - Dinosaur NM (Quarry) Vernal
Dag 17 Vernal via Harper's Corner Grand Lake
Dag 18 Grand Lake via Trail Ridge Road Estes Park
Dag 19 Estes Park
Dag 20 Estes Park Denver
Dag 21 Denver Nederland
Eventueel kan er nog een dag bij in bovenstaand schema als de vakantiedagen van mijn vriendin dat toelaten. Mocht dat zo zijn, wat kan er dan nog toegevoegd worden?
Route 2 is hetzelfde t/m dag 15, daarna:
Route 2
Dag 15 Jackson (Grand Teton NP) SLC
Dag 16 SLC Moab
Dag 17 Moab Monument Valley
Dag 18 Monument Valley via ...... Cortez/Durango
Dag 19 Cortez/Durango via...... ....... Wat is hier het handigst?
Dag 20 ...... via .... Estes Park
Dag 21 Estes Park (tips wat te doen?)
Dag 22 Estes Park Denver
Dag 23 Denver Nederland
Probleem route 1: Ik mis op deze manier Moab en Monument Valley en ik heb het het gevoel dat dat een heel groot gemis zou zijn?
Probleem route 2: Deze route is 1/2 dagen te lang en ik weet niet waar ik deze kan inkorten/wisselen etc. (Wij zijn niet van het Kayakken/Raften etc. Eventueel een dag Grand Teton laten vervallen?...)
Is er een mogelijkheid om ergens Black Canyon of The Gunnison te implementeren of is dit een te grote omweg / niet waard?
Bedankt voor het lezen allemaal, ik hoop op veel reacties!
Raymon
Zoals aangegeven in een ander bericht, zou ik mijn geplande route van onze roadtrip in 2016 plaatsen. Het punt is echter dat ik erg twijfel tussen twee routes. Verder stel ik alle tips, adviezen en kritiek zeer op prijs; hopelijk willen jullie mij helpen bij het finaliseren van de planning! Na het doorspitten van het forum heb ik onderstaand schema in gedachten. Wat is eventueel onhandig, niet interessant, wat kan ik anders doen voor een betere ervaring, etc. We gaan voor 21 (e.v.t. 22 dagen). Vanaf dag 15 verschillen de twee routes:
Route 1
Dag 1 Denver (aankomst)
Dag 2 Denver via Cheyenne - Fort Laramie Scottsbluff
Dag 3 Scottsbluff via Hot Springs - Wind Cave Custer of Hill City
Dag 4 Custer / Hill CIty (trips naar Mt. Rushmore, Custer State Park en .....)
Dag 5 Custer / Hill City via de 44 en Badlands Wall of Interior of ....
Dag 6 Wall / Intererior / .... via Rapid City - Silver City - ....... Deadwood
Dag 7 Deadwood via Devil's Tower - ....... Sheridan / Buffalo
Dag 8 Sheridan / Buffalo Cody
Dag 9 Cody via Beartooth Pass (West) Yellowstone
Dag 10 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc? Waarschijnlijk 2/3 overnachtingen in Lake
Dag 11 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc? + 1 Old Faithful of 3 Lake
Dag 12 Yellowstone NP Tips over wat ik kan doen? welk rondje/loop etc?
Dag 13 Yellowstone NP Jackson (Grand Teton NP)
Dag 14 Jackson (Grand Teton NP
Dag 15 Jackson (Grand Teton NP) Green River (Tips om ergens te stoppen?)
Dag 16 Green River via Flaming Gorge - Dinosaur NM (Quarry) Vernal
Dag 17 Vernal via Harper's Corner Grand Lake
Dag 18 Grand Lake via Trail Ridge Road Estes Park
Dag 19 Estes Park
Dag 20 Estes Park Denver
Dag 21 Denver Nederland
Eventueel kan er nog een dag bij in bovenstaand schema als de vakantiedagen van mijn vriendin dat toelaten. Mocht dat zo zijn, wat kan er dan nog toegevoegd worden?
Route 2 is hetzelfde t/m dag 15, daarna:
Route 2
Dag 15 Jackson (Grand Teton NP) SLC
Dag 16 SLC Moab
Dag 17 Moab Monument Valley
Dag 18 Monument Valley via ...... Cortez/Durango
Dag 19 Cortez/Durango via...... ....... Wat is hier het handigst?
Dag 20 ...... via .... Estes Park
Dag 21 Estes Park (tips wat te doen?)
Dag 22 Estes Park Denver
Dag 23 Denver Nederland
Probleem route 1: Ik mis op deze manier Moab en Monument Valley en ik heb het het gevoel dat dat een heel groot gemis zou zijn?
Probleem route 2: Deze route is 1/2 dagen te lang en ik weet niet waar ik deze kan inkorten/wisselen etc. (Wij zijn niet van het Kayakken/Raften etc. Eventueel een dag Grand Teton laten vervallen?...)
Is er een mogelijkheid om ergens Black Canyon of The Gunnison te implementeren of is dit een te grote omweg / niet waard?
Bedankt voor het lezen allemaal, ik hoop op veel reacties!
Raymon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Roadtrip Raymon Denver-Denver juli/augustus 2016
Wij zijn gisteren terug gekomen van een (grotendeels) vergelijkbare trip.
Ik zou geen overnachting doen bij Scotts Bluff, je kunt beter (als je het niet erg vindt een wat langere rijdag er tussen te hebben) meteen doorrijden. Wij deden eerst Badlands (Interior, ons overnachtingsadres is echt een grote aanrader!) en daarna Hill City en dat beviel ons prima, maar andersom kan natuurlijk ook.
Voor Estes Park vraag je tips. Ik kan je zeker de Trail Ridge Road aanraden (op weg naar Denver), een schitterende weg! En de wandelingen bij Bear Lake zijn ook schitterend. Wij liepen rond Bear Lake en vervolgens naar Nymph Lake Dream Lake en Emerald Lake. Schitterende wandeling in een prachtige omgeving.
Succes met de voorbereidingen!
Ik zou geen overnachting doen bij Scotts Bluff, je kunt beter (als je het niet erg vindt een wat langere rijdag er tussen te hebben) meteen doorrijden. Wij deden eerst Badlands (Interior, ons overnachtingsadres is echt een grote aanrader!) en daarna Hill City en dat beviel ons prima, maar andersom kan natuurlijk ook.
Voor Estes Park vraag je tips. Ik kan je zeker de Trail Ridge Road aanraden (op weg naar Denver), een schitterende weg! En de wandelingen bij Bear Lake zijn ook schitterend. Wij liepen rond Bear Lake en vervolgens naar Nymph Lake Dream Lake en Emerald Lake. Schitterende wandeling in een prachtige omgeving.
Succes met de voorbereidingen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je eerste route zou ik persoonlijk eerst naar Badlands gaan en dan naar de Black Hills. Eerst BH, dan Badlands en dan weer een nacht n Deadwood vind ik weinig zin hebben. Of je moet echt specifiek dingen daar in de omgeving plannen. Let op dat veel van deze dorpjes/stadjes pas vanaf na het middaguur eigenlijk beginnen te leven. Rij dan die dag al naar Sheridan en rij de dag erna op je gemak via Bighorn NF naar Cody. Ook dag 15 zou ik verder rijden,bv al naar Flaming Gorges of al naar Vernal.
In je tweede route heb je op deze manier echt erg weinig tijd voor Moab. Plan voor Moab 3 nachten. Monument Valley heb je, mits je een paardrijtocht oid. boekt in een uur of 3/4 wel gezien.
In je tweede route heb je op deze manier echt erg weinig tijd voor Moab. Plan voor Moab 3 nachten. Monument Valley heb je, mits je een paardrijtocht oid. boekt in een uur of 3/4 wel gezien.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je zou zoiets kunnen doen:
1 Vlucht naar - Denver
2 Denver - Badlands
3 Badlands - Black Hills
4 Black Hills - Black Hills
5 Black Hills - Sheridan
6 Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone
8 Yellowstone - Yellowstone
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Montrose
17 Montrose - Grand Lake
18 Grand Lake - Estes Park
19 Estes Park - Estes Park
20 Estes Park - Denver
21 Denver - Terugreis
Je doet dan alle genoemde bezienswaardigheden aan. Het is weliswaar krap maar naar mijn mening wel te doen.
Op dag 16 kun je via Durango en Million Dollar Highway naar Montrose rijden en op dag 17 via Black Canyon Of The Gunnison naar Grand Lake. Je kunt ook van Monument Valley de snelste route (191, Monticello) naar Black Canyon of The Gunnison nemen en doorrijden tot Gunnison. De volgende dag zou je dan via Grand Lake en de Trail Ridge Road naar Estes Park kunnen rijden en zo een dag winnen. Het worden dan wel twee volle dagen.
Het weglaten van de lus met Monument Valley en Black Canyon Of The Gunnison schept meer ruimte in de rest van de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Vlucht naar - Denver
2 Denver - Badlands
3 Badlands - Black Hills
4 Black Hills - Black Hills
5 Black Hills - Sheridan
6 Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone
8 Yellowstone - Yellowstone
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Montrose
17 Montrose - Grand Lake
18 Grand Lake - Estes Park
19 Estes Park - Estes Park
20 Estes Park - Denver
21 Denver - Terugreis
Je doet dan alle genoemde bezienswaardigheden aan. Het is weliswaar krap maar naar mijn mening wel te doen.
Op dag 16 kun je via Durango en Million Dollar Highway naar Montrose rijden en op dag 17 via Black Canyon Of The Gunnison naar Grand Lake. Je kunt ook van Monument Valley de snelste route (191, Monticello) naar Black Canyon of The Gunnison nemen en doorrijden tot Gunnison. De volgende dag zou je dan via Grand Lake en de Trail Ridge Road naar Estes Park kunnen rijden en zo een dag winnen. Het worden dan wel twee volle dagen.
Het weglaten van de lus met Monument Valley en Black Canyon Of The Gunnison schept meer ruimte in de rest van de route.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor deze tips. Ik ga eens kijken wat er nog veranderd kan worden...
@ Old faithful : zie ik in jouw aangegeven route Deadwood ook? (of stelt dit eigenlijk helemaal niets voor).
Ik kan 1 dag extra erbij aanplakken (dus 22 totaal), voor meer rust, hoe zou de route er dan uitzien?
Waar kunnen we leuk overnachten als we in de Black Hills omgeving zijn?
Bedankt!
@ Old faithful : zie ik in jouw aangegeven route Deadwood ook? (of stelt dit eigenlijk helemaal niets voor).
Ik kan 1 dag extra erbij aanplakken (dus 22 totaal), voor meer rust, hoe zou de route er dan uitzien?
Waar kunnen we leuk overnachten als we in de Black Hills omgeving zijn?
Bedankt!
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik ken Deadwood niet, dus durf ik niet te zeggen of het de moeite waard is. PSVwally kan je daar waarschijnlijk meer over vertellen. In mijn route zou je op weg naar Sheridan, vergeet niet Devils Tower die dag te bezoeken, via Deadwood kunnen rijden. Maar dan geldt, denk ik
Voor de Black Hills worden vaak Custer, Hill City en Keystone als overnachtingsplaatsen genoemd. Wij hebben in Custer overnacht en ik vond het een leuk plaatsje, maar ik lees ook andere meningen. Veel vertier 's avonds is er niet. Er zijn wel restaurants, een supermarkt e.d.
Een extra overnachting kan op verschillende plekken. Ik zou dat af laten hangen van jullie plannen. Ik zou bijvoorbeeld best twee keer enkele uren in het Buffalo Bill Centre Of The West in Cody door willen brengen maar dat kan voor jou heel anders zijn.
en je bent er dan 's morgens al. Wij reden via Spearfish Canyon, mooi maar in mijn ogen geen must.PSVwally schreef:Let op dat veel van deze dorpjes/stadjes pas vanaf na het middaguur eigenlijk beginnen te leven.
Voor de Black Hills worden vaak Custer, Hill City en Keystone als overnachtingsplaatsen genoemd. Wij hebben in Custer overnacht en ik vond het een leuk plaatsje, maar ik lees ook andere meningen. Veel vertier 's avonds is er niet. Er zijn wel restaurants, een supermarkt e.d.
Een extra overnachting kan op verschillende plekken. Ik zou dat af laten hangen van jullie plannen. Ik zou bijvoorbeeld best twee keer enkele uren in het Buffalo Bill Centre Of The West in Cody door willen brengen maar dat kan voor jou heel anders zijn.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Devils Tower zou ik inderdaad ook zeker meepakken op weg naar Sheridan en ook zeker daar de wandeling omheen doen, omdat hij er van alle kanten toch weer anders uit ziet. En het is ook een leuke wandeling op zicht, we zagen er ook veel eekhoorns en ook nog 2 slangen.
Wij deden 's morgens eerst Deadwood aan, maar daar is op dat tijdstip niks aan, en echt niks te beleven. Wij zijn dan ook niet eens uit de auto gestapt.
Spearfish Canyon is inderdaad mooi, maar ik vond het niet bijzonder genoeg om er nou speciaal voor om te rijden of zo, zou ik een volgende keer gewoon overslaan.
Wij deden 's morgens eerst Deadwood aan, maar daar is op dat tijdstip niks aan, en echt niks te beleven. Wij zijn dan ook niet eens uit de auto gestapt.
Spearfish Canyon is inderdaad mooi, maar ik vond het niet bijzonder genoeg om er nou speciaal voor om te rijden of zo, zou ik een volgende keer gewoon overslaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Na de tips en adviezen te hebben gelezen en veel puzzelen, ben ik op onderstaande routes uitgekomen.
Dag 16/17/18 verschillen van elkaar. Ik wil daar even heel goed over nadenken. Van Monument Valley naar Montrose is een heel stuk rijden en ik hoor ook goede dingen over Durango, zodoende ben ik hier nog niet uit. Tussen haakjes staat waar we waarschijnlijk overnachten. Ik weet dat we maar 21 dagen hebben, hopelijk is onderstaande niet te krap!
Dag 1 Netherlands - Denver (Denver)
Dag 2 Denver - Badlands (Interior)
Dag 3 Badlands - Black Hills (Hill City/Custer)
Dag 4 Black Hills (Hill City/Custer)
Dag 5 Black Hills - Sheridan (Sheridan/Buffalo)
Dag 6 Sheridan/Buffalo - Cody (Cody)
Dag 7 Cody - Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
Dag 8 Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
Dag 9 Yellowstone (Old Faithful Cabin)
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
Dag 11 Grand Teton - Vernal (Vernal)
Dag 12 Vernal - Moab (Moab)
Dag 13 Moab (Arches NP) (Moab)
Dag 14 Moab (Canyonlands) (Moab)
Dag 15 Moab - Monument V (Monument V/Mexican Hat)
Dag 16 Monument V - Durango (Durango)
Dag 17 Durango - Gunnison (Gunnison)
Dag 18 Gunnison - Estes Park (Estes Park)
Dag 19 Estes Park (Estes Park)
Dag 20 Estes Park - Denver (Denver)
Dag 21 Denver - Netherlands (Vliegtuig)
OF
Dag 16 Monument V - Montrose (Montrose)
Dag 17 Montrose - Grand Lake (Grand Lake)
Dag 18 Grand Lake - Estes Park (Estes Park)
Mochten jullie ervaringen willen delen omdat jullie een soortgelijke route hebben gemaakt, of nog tips hebben. Ik stel ze zeer op prijs!
@Old Faithul, bedankt voor je hulp, heb er veel aan gehad. Nu nog de knoop doorhakken over welke van de twee routes het wordt!
Dag 16/17/18 verschillen van elkaar. Ik wil daar even heel goed over nadenken. Van Monument Valley naar Montrose is een heel stuk rijden en ik hoor ook goede dingen over Durango, zodoende ben ik hier nog niet uit. Tussen haakjes staat waar we waarschijnlijk overnachten. Ik weet dat we maar 21 dagen hebben, hopelijk is onderstaande niet te krap!
Dag 1 Netherlands - Denver (Denver)
Dag 2 Denver - Badlands (Interior)
Dag 3 Badlands - Black Hills (Hill City/Custer)
Dag 4 Black Hills (Hill City/Custer)
Dag 5 Black Hills - Sheridan (Sheridan/Buffalo)
Dag 6 Sheridan/Buffalo - Cody (Cody)
Dag 7 Cody - Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
Dag 8 Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
Dag 9 Yellowstone (Old Faithful Cabin)
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
Dag 11 Grand Teton - Vernal (Vernal)
Dag 12 Vernal - Moab (Moab)
Dag 13 Moab (Arches NP) (Moab)
Dag 14 Moab (Canyonlands) (Moab)
Dag 15 Moab - Monument V (Monument V/Mexican Hat)
Dag 16 Monument V - Durango (Durango)
Dag 17 Durango - Gunnison (Gunnison)
Dag 18 Gunnison - Estes Park (Estes Park)
OF
Dag 16 Monument V - Montrose (Montrose)
Dag 17 Montrose - Grand Lake (Grand Lake)
Dag 18 Grand Lake - Estes Park (Estes Park)
Mochten jullie ervaringen willen delen omdat jullie een soortgelijke route hebben gemaakt, of nog tips hebben. Ik stel ze zeer op prijs!
@Old Faithul, bedankt voor je hulp, heb er veel aan gehad. Nu nog de knoop doorhakken over welke van de twee routes het wordt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je in de tweede route ook via Durango rijdt? Dus de routes zijn hetzelfde alleen de verdeling is anders?
Het belangrijkste verschil is dan de tijd voor RMNP, daar heb je in de tweede route 2 dagen voor.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor wat mogelijkheden en zie ons 2004-verslag voor het eerste deel van de route en ons 2008-verslag voor Yellowstone en Moab.
Zie voor Yellowstone ook ons 2015-verslag.
Marianne
Het belangrijkste verschil is dan de tijd voor RMNP, daar heb je in de tweede route 2 dagen voor.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor wat mogelijkheden en zie ons 2004-verslag voor het eerste deel van de route en ons 2008-verslag voor Yellowstone en Moab.
Zie voor Yellowstone ook ons 2015-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De tweede route zou inderdaad ook langs Durango zijn. Echter zijn de afstanden wat korter bij de eerste route en zouden we eventueel overnachten in Durango. BIj de tweede route is het een stuk verder rijden en zouden we overnachten in Montrose. Wat bedoel je precies met dat er in de 2e route 2 dagen tijd is voor RMNP? Op dag 18 komen we aan in Estes Park, op dag 19 zouden we de hele dag RMNP hebben en op dag 20 zouden we weer vertrekken (tijdstip nog niet bekend), in beide routes. Of zie ik iets over het hoofd?
Gave verslagen trouwens Marianne, leuk.
Gave verslagen trouwens Marianne, leuk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Lake ligt aan de westkant van RMNP dus op dag 18 heb je dan ook al nagenoeg een hele dag in het park.
Marianne
Marianne
Je kunt dan inderdaad in de ochtend nog een wandeling doen (bv langs Bear Lake, in de ochtend is het nog niet zo druk) en daarna via de Trail Ridge Road (de hoogst gelegen doorgaande weg van de VS) naar Grand Lake rijden. Daar kun je nog de westkant van het park bekijken. Je hebt in de Kawuneeche Valley bijvoorbeeld best kans om elanden te spotten. Een wandeling naar Adams Falls is daar ook leuk.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben vorig jaar soort gelijke reis gemaakt. Grand Teton... ik zou er niet teveel tijd vooruit trekken, heeft veel weg van Yellowstone.
CUster state park is daarentegen wel een plaatje. HOu je er ook rekening mee ... ik weet niet wanneer de reis gaat ... dat er in augustus een motorshow (STURGIS) is. Deze trekt duizenden bikers. LEuk om te zien... maar geeft wel problemen met boeken voor overnachtingen.
Misschien moet je ook nog kijken om vanuit Moab naar Antelope Canyon te gaan, als je dit vroeg doet heb je hier niet meer dan halve ochtend voor nodig en is zeker de moeite waard.
Je kunt ook mijn reisverslag van Yellowstone nog bekijken op:
http://usa365.nl/yellowstone-national-park/
CUster state park is daarentegen wel een plaatje. HOu je er ook rekening mee ... ik weet niet wanneer de reis gaat ... dat er in augustus een motorshow (STURGIS) is. Deze trekt duizenden bikers. LEuk om te zien... maar geeft wel problemen met boeken voor overnachtingen.
Misschien moet je ook nog kijken om vanuit Moab naar Antelope Canyon te gaan, als je dit vroeg doet heb je hier niet meer dan halve ochtend voor nodig en is zeker de moeite waard.
Je kunt ook mijn reisverslag van Yellowstone nog bekijken op:
http://usa365.nl/yellowstone-national-park/
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Au, dit doet pijn om te lezenarj.gelens schreef:Grand Teton... ik zou er niet teveel tijd vooruit trekken

Wij hadden in 2011 te weinig tijd in de Black Hills.
Als je een lange rit niet erg vindt, zou je dit kunnen overwegen:
Dag 5 Black Hills - Deadwood (nog een halve dag BH en in de namiddag naar Deadwood)
Dag 6 Deadwood - Devils Tower - Cody
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2011.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Old Faithful
- Amerika-expert
In mijn ogen is dat niet zo. Yellowstone is natuurlijk uniek vanwege de vulkanische verschijnselen. Grand Teton heeft zijn jonge hooggebergte en meren. De kans om wildlife te spotten hebben deze parken wel gemeen.arj.gelens schreef: Grand Teton... knip ..........heeft veel weg van Yellowstone.
Hoeveel tijd je in Grand Teton verblijft zou ik van jullie plannen af laten hangen. Zeker als je wilt wandelen, zul je je daar niet snel vervelen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Inderdaad! Ik vind Grand Teton een van de mooiste parken die ik bezocht. Ik merk wel dat de ervaringen die minder positief zijn vaak voortkomen van mensen die het park aandeden met slecht weer. Als de Tetons verscholen liggen achter een dikke laag wolken zal het er toch anders uitzien. Maar het park is lekker compact en je hebt er echt een grote kans op wildlife te zien.ingrid14 schreef: Au, dit doet pijn om te lezenIk vind een heel fijn park.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
We bezochten het park op een stralende zomerse zonnige dag!
We zijn het er allemaal overeens dat Amerika een geweldig mooi land is!
Gezien de tijd moet je altijd keuzes maken. Het moet meestal is een week of drie.
Ik zou eerder voor ander park kiezen die in mijn
ogen unieker zijn.Zoals Custer, Black Hills, Devils tower.....
We zijn het er allemaal overeens dat Amerika een geweldig mooi land is!
Gezien de tijd moet je altijd keuzes maken. Het moet meestal is een week of drie.
Ik zou eerder voor ander park kiezen die in mijn
ogen unieker zijn.Zoals Custer, Black Hills, Devils tower.....
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een paar jaar terug een reisje South Dakota gedaan. Van huis uit (even ten noorden van Denver) zijn we naar Scotsbluff gereden, en van daaruit naar Fort Robinson gereden, nu een State Park, voorheen een oud frontier fort waar je nu kunt overnachten. Voor $55 hadden we een kamer met twee bedden en eigen badkamer met douche en toilet in een van de oude barakken. Fort Robinson ligt net buiten Crawford, NE.
De volgende ochtend, na een ontbijtje in het kleine Crawford, zijn we doorgereden naar Toadstool Geologic Park, ten noorden van Crawford. Wij waren er begin april, en het was volledig verlaten, en het was bewolkt die dag, waardoor je je op een andere planeet waande. Het was even een rit om er te komen (10 mijl op een gravel road), maar het was wel de moeite waard, mede ook omdat het relatief onbekend is.
Van daaruit zijn we doorgereden naar Rapid City waar we de volgende 4 nachten zijn gebleven, om van daaruit de omgeving te verkennen (Custer State Park, Badlands, Wall, etc.).
De volgende ochtend, na een ontbijtje in het kleine Crawford, zijn we doorgereden naar Toadstool Geologic Park, ten noorden van Crawford. Wij waren er begin april, en het was volledig verlaten, en het was bewolkt die dag, waardoor je je op een andere planeet waande. Het was even een rit om er te komen (10 mijl op een gravel road), maar het was wel de moeite waard, mede ook omdat het relatief onbekend is.
Van daaruit zijn we doorgereden naar Rapid City waar we de volgende 4 nachten zijn gebleven, om van daaruit de omgeving te verkennen (Custer State Park, Badlands, Wall, etc.).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 105 Reacties
- 17123 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda