Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over accommodatie (camping/hotels/b&b's)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Vragen over accommodatie (camping/hotels/b&b's)

Bericht door EvelienK. »

Hoi allemaal,

Tot en met mijn 16e heb ik bijna jaarlijks gecampeerd. Op een aantal reizen in Amerika na. Maar ook daar kozen we ervoor om te overnachten op een KOA camping (in een blokhut). In de jaren daarna heb ik vooral in hotels gezeten en wanneer ik in Amerika of Canada een reis maakte,wisselde ik hotels af met b&b's.
Nu heb ik deze zomer weer ontzettend genoten van kamperen. Dit keer wel wat luxer, namelijk in een stacaravan, dan vroeger toen ik gewoon in een tentje sliep.
Volgend jaar staat een roadtrip van Salt Lake City naar Denver (met o.a. Grand Teton, Yellowstone) op het programma. Daarvoor ben ik al heerlijk bezig met lezen en ideeën op doen. Maar aangezien het camping leven weer zo goed is bevallen, wil ik hier vragen of iemand ideeën heeft van overnachtingsmogelijkheden zodat ik het camping gevoel ook daar kan hebben. Ik vind het zo ontspannen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt na een dagje in bijvoorbeeld Yellowstone. Een beetje zwemmen, een beetje lezen, spelletje doen, etc.
Waar denk ik aan:
- Geen camper, het lukt me (nog) niet om mijn vriend over te halen met een camper te reizen.
- Eigen wc/badkamer
- Eventueel een eigen keukentje,maar we vinden bbq-en ook erg leuk!
- Het camping leventje kan eventueel afgewisseld worden met hotels/b&b's

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat jullie wellicht ideeën hebben van accomodaties of mij duidelijkheid kunnen geven over bijvoorbeeld een KOA camping,maar dan met eigen wc/badkamer.

Heerlijk dat ik hier weer mee bezig kan zijn :-)

Groetjes, Evelien
Laatst gewijzigd door markro op 04 aug 2015, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vragen over accommodatie (camping/hotels/b&b's)

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk heb je met jouw wensen(eigen keuken en sanitair, buiten leven) maar één oplossing, en dat is een camper. :wink:
Is dat echt niet bespreekbaar? Of een tent, afgewisseld met motels?

Ik denk dat het anders wat lastig gaat worden. Je moet dan op zoek naar huisjes, luxe cabins etc. Misschien is airb&b iets? Of kijk eens op www.homeaway.com. Je zit dan niet op een camping, als je dat wil moet je naar KOA's kijken of wellicht zijn er andere campings met cabins. Er zijn KOA cabins met eigen keuken en badkamer, zie daarvoor hun site.
De mogelijkheden zijn ook afhankelijk van je route. Ik zou bijvoorbeeld voor Yellowstone toch meer kijken naar accommodatie die gunstig ligt voor het park en niet zo zeer naar de voorzieningen bij de accommodatie. Je bent dan toch immers vooral in het park op stap. Als je het niet erg vindt om elke dag een stuk te rijden kun je in West Yellowstone of Cooke city kijken. Er was hier laatst iemand die geboekt had in het Kirkwood Resort in West Yellowstone. In Cooke City heb je bijvoorbeeld cabins bij de Antlers Lodge. Maar je zult vele meer vinden als je googelt.

Overigens kun je natuurlijk in elke accommodatie wel doen waar je zin in hebt, zeker wat het lezen en spelletjes doen betreft.

Als je een route hebt zul je wat concretere tips krijgen.

Marianne
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij hebben hier gelogeerd; http://www.townsquareinns.com/cowboy-village/ in jackson. Erg luxe voor ons idee.Heerlijk ontbeten bij Bubba's Bar-B-Que Restaurant. De supermarkt is ook vlakbij( Albertsons)
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Bedankt voor de reacties! Fijn :-) Ik ga de komende tijd weer lekker zoeken op internet naar leuke accommodaties. De route is nog een beetje puzzelen, maar op dit moment ziet dit er zo uit:
Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: SLC
Dag 3: SLC - Jackson Hole
Dag 4: Jackson Hole
Dag 5: Jackson Hole - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone - Cody
Dag 9: Cody - Sheridan
Dag 10: Sheridan - Custer
Dag 11: Custer
Dag 12: Custer - Estes Park
Dag 13: Estes Park
Dag 14: Estes Park - Denver
Dag 15: Denver
Dag 16: Denver

Nu blijkt dat ik nog wat extra dagen heb. Dus ik kan nog lekker aanpassingen maken. Op dag 19 vliegen we naar New York. Dag 19 - 22 wordt dan New York. Ik weet dat je dat beter ervoor kan doen, maar ook dat ben ik nog aan het bespreken met mijn vriend... ;-)

Groetjes, Evelien
cellavie
Amerika-ontdekker

Bericht door cellavie »

Rondreis ziet er goed uit! Ik heb zo'n soortgelijk rondje 5 jaar geleden gemaakt met de auto en overnacht in hotels. Wij zijn alleen ook nog in Las Vegas, Moab en Montana geweest. Tips voor campings heb ik helaas niet omdat wij in hotels en lodges hebben overnacht. Veel plezier met het uitpluizen van je volgende reis!
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je tijd voor South Dakota is nu wat kort, daar zou je een extra dag goed kunnen gebruiken. En ook in Yellowstone is een extra dag niet verkeerd.
In South Dakota hebben wij een cabin op een KOA-camping gehad, in Hot Springs en in Hill CIty. Die zijn ons goed bevallen. Zie daarvoor ons 2004-verslag.
Voor RMNP zou je eens hier kunnen kijken: http://www.visitestespark.com/lodging/c ... d-cottages.

Marianne
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

In Estes Park hadden wij deze cabin: http://www.rockymtnresorts.com/estes-pa ... cabin-rrr4 . De cabin is klein, maar groot genoeg voor met z'n tweeën - je bent overdag toch op pad. Je hebt een eigen gas-bbq buiten en je kunt dvd's lenen bij de receptie van het park voor als het 's avonds wat koud is om buiten te zitten. Er liepen ook veel herten rond, en je bent vrij snel in het centrum.

In Grand Teton sliepen wij in de Colter Bay cabins. Ook heel fijn! Maar daar heb je als ik het me goed herinner geen keukentje of iets dergelijks.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt inderdaad geen keukentje bij de Colter Bay cabins. Ik vond ze wel heel prettig.
Mocht je geen eigen keuken/bbq hebben; er zijn veel picknickplaatsen in Yellowstone waar je kunt barbecueën en ook in Grand Teton heb je die mogelijkheid.

Marianne
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

In south Dakota hebben wij een cabin geboekt in keystone bij de powder house lodge.
Deze ziet er ook erg leuk uit als je wil bbqen en een soort camping ervaring.
Zelf weet ik het ook nog niet want wij gaan ook pas volgend jaar :wink:
anneliesbossaert
Amerikafan

Bericht door anneliesbossaert »

Wij verbleven in juni in de Powder house lodge. Zijn inderdaad leuke huisjes, maar zorg dat je hoog genoeg ligt.
Wij hadden nr. 26 en deze ligt juist aan de parking van het restaurant, waardoor we heel wat last hadden van lawaai. Deuren die toegeslagen worden, mensen die luid aan het praten zijn en dit tot redelijk laat.

Het huisje op zicht was prima, comfortabel bed, alles proper en voldoende ruim.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou ook drie overnachtingen in South Dakota plannen. Daar is veel te zien en het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld geen tijd voor Badlands N.P. zou hebben. Je komt daar niet zo snel in een andere route weer in de buurt. Wij logeerden in 2010 naar volle tevredenheid in http://calamitypeak.custer.com/. Niet echt het "kamperengevoel" maar wel buiten het dorp en hertjes die (misschien) ook bij jullie op bezoek komen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Super fijn alle reacties. Ik heb de route een beetje aangepast en heb wat meer dagen gepland. Ik neem deze tips over cabins absoluut mee.

Bedankt!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Natuurlijk zijn cabins prima en ik denk dat de keus al gemaakt is. Maar wat weerhoudt je vriend van een camper?
Wij reizen elke keer met een camper in USA.

Nadelen
-meer benzine
-in steden niet zo handig
-soms (bij camper boven 25ft) wat moeilijker parkeren
..

Voordelen
-altijd ALLES bij je (oven, koelkast en al je spullen)
-eigen wc en douche enjoy bed (dutje na zware wandeling)
-in np op natuurcampings staan (zijn goedkoop ook)
-stille plekjes, donker, sterren kijken

Iedereen kijkt er anders tegen aan hoor maar voor ons is dit ultiem USA gevoel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik ben het helemaal eens met Isis. Bovendien zit je veel ruimer tijdens het rijden. Zeker bij lange ritten is dat erg aangenaam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer