Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis CyberThijs: Denver - SLC in juni 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis CyberThijs: Denver - SLC in juni 2016

Bericht door CyberThijs »

Hoi,

In de afgelopen jaren hebben we (oa. dankzij dit forum) al 3 schitterende USA reizen gemaakt. Volgend jaar willen we eind juni Yellowstone en omgeving zien, maar graag aan een behaaglijk tempo. Er is geen haast om alles gezien te hebben, daarvoor dienen de komende 10 reizen ;-)

Na enkele dagen puzzelen zijn we momenteel aan onderstaande itinerary toegekomen. Graag had ik geweten of dit volgens jullie goed ingedeeld is, of dat we beter enkele dagen schuiven. Momenteel is enkel de accommodatie in Yellowstone al geboekt: 5 nachten in Old Faithful Inn. Maar ik vraag me daarbij af of we daarmee niet teveel vastzitten op een en dezelfde plek?

Dag 1: Vlucht naar Denver, overnachting in Boulder
Dag 2: RMNP, overnachting in Loveland/Cheyenne.
Dag 3: Rit naar Custer (bezoek Wind Cave NP), overnachting in Custer
Dag 4: Custer SP, overnachting in Custer
Dag 5: Badlands NP, overnachting in Interior?
Dag 6: Mt Rushmore - Crazy Horse, overnachting in Rapid City?
Dag 7: Spearfish Trail - Devil's tower, overnachting in Buffalo
Dag 8: Rit via Sheridan naar Cody, overnachting in Cody
Dag 9: Yellowstone, overnachting in Old Faithful Inn
Dag 10: Yellowstone, overnachting in Old Faithful Inn
Dag 11: Yellowstone, overnachting in Old Faithful Inn
Dag 12: Yellowstone, overnachting in Old Faithful Inn
Dag 13: Yellowstone, overnachting in Old Faithful Inn
Dag 14: Grand Teton, overnachting in Jackson
Dag 15: Grand Teton, overnachting in Jackson
Dag 16: Grand Teton, overnachting in Jackson
Dag 17: Rit naar SLC, stop in Golden Spike national site?, overnachting in SLC
Dag 18: Vertrek vanuit SLC

Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis CyberThijs: Denver - SLC in juni 2016

Bericht door PSVwally »

Ik zou op die volle dag Custer al wel meer doen dan alleen Custer SP. Je kan die dag makkelijk ook Mt Rushmore en/of Crazy Horse al meepakken en de Needles loop/Iron Mt road rijden. Dan de dag erop naar Badlands. Ik zou ik Wall overnachten als je een hele dag voor dat park neemt. Dan via Rapid City en Deadwood de Spearfish Canyon doen, naar Devils Tower en door naar Buffalo. De dag die je wint zou ik dan bij RMNP zetten. Overnacht dan in Estes Park ipv Loveland of Cheyenne. In ieder geval de 1e nacht. Verder heerlijk veel dagen voor Yellowstone en Grand Teton NP. Alles lekker op het gemakje
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De Old Faitful Inn is een mooie plek om te overnachten. Het is echter niet echt centraal gelegen, dat zou Canyon zijn. Zeker met vijf overnachtingen in Yellowstone zou ik voor meerdere overnachtingsplaatsen kiezen, die ik af zou laten hangen van de plannen in het park. Gebruik de zoekfunctie met "Yellowstone indeling" en je vindt ongetwijfeld een aantal topics over dit onderwerp.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ga in deze mee met Old Faithful over de Old Faithful Inn (he, wat toevallig :wink: ). Ik zou dag 9, 10 en 11 ergens anders overnachten. Of je dan bv in Canyon (als dat nog niet vol zit) wilt zitten of nog meer verspreid moet je zelf weten natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad: mooi voor 2 of hooguit 3 nachten (zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag) maar een overnachting in Canyon, Lake of Roosevelt is ook aan te raden.
In juni kun je nog wegafsluitingen en werkzaamheden hebben (heeft ons dit jaar uren gekost) dus veel lange rijdagen is niet handig.
De Inn is mooi, maar ons beviel de OF Snowlodge ook heel goed.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer