Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bedroomtalk en Laundryline: Rondje Denver juni 2016
-
- Amerika-newbie
Reis Bedroomtalk en Laundryline: Rondje Denver juni 2016
Dag allemaal,
Aangezien onze Zuid-West USA reis vorig jaar zo goed was meegevallen en de vliegtickets nu redelijk van prijs waren, hebben we een retour Brussel-Denver gekocht.
We hebben al wat rondgezocht op het forum en hebben besloten om ons op de volgende route te baseren:
Dag 1: Donderdag 9-Jun: Brussel - Denver
Dag 2: Vrijdag 10-Jun: Denver - Black Hills (Custer/Hill City/Keystone) (620 km 6 uren)
Dag 3: Zaterdag 11-Jun: Black Hills
Dag 4: Zondag 12-Jun : Black Hills - Badlands - Wall/Rapid City/Deadwood
Dag 5: Maandag 13-Jun: Wall/Rapid City/Deadwood - Sheridan (400 km 3u30)
Dag 6: Dinsdag 14-Jun: Sheridan - Bighorn NF - Cody (buf bill museum) (240 km 2u45)
Dag 7: Woensdag 15-Jun: Cody - Yellowstone (220 km 3u10 tot West Yellowstone)
Dag 8: Donderdag 16-Jun: Yellowstone
Dag 9: Vrijdag 17-Jun: Yellowstone
Dag 10: Zaterdag 18-Jun: Yellowstone
Dag 11: Zondag 19-Jun: Yellowstone - Grand Teton
Dag 12: Maandag: 20-Jun: Grand Teton - Salt Lake City (450 km 4u45)
Dag 13: Dinsdag 21-Jun: Salt Lake City - Moab (376 km 3u45)
Dag 14: Woensdag 22-Jun: Moab
Dag 15: Donderdag 23-Jun: Moab
Dag 16: Vrijdag 24-Jun: Moab - Grand Lake (640 km 7u)
Dag 17: Zaterdag 25-Jun: Grand Lake - Estes Park (80 km 1u30)
Dag 18: Zondag 26-Jun: Estes Park - Denver (125 km 1u30)
Dag 19: Maandag 27-Jun: Denver
Dag 20: Dinsdag 28-Jun: Denver - Brussel
Dag 21:Woensdag 29-Jun: aankomst Brussel
Een aantal vragen:
- Is deze route goed haalbaar? Is bijvoorbeeld de afstand Denver-Black Hills niet te groot? Andere opmerkingen ook altijd welkom!
- Op welke locatie kunnen we best slapen in Black Hills, best twee nachten op dezelfde plaats of opsplitsen?
- We hebben ondertussen vier nachten in West Yellowstone geboekt (kan nog geannuleerd worden), is het aan te raden om hier effectief te verblijven of zouden we beter deze nachten opsplitsen?
- Welke stops en bezienswaardigheden over deze hele route zijn een must?
Alvast bedankt!
Aangezien onze Zuid-West USA reis vorig jaar zo goed was meegevallen en de vliegtickets nu redelijk van prijs waren, hebben we een retour Brussel-Denver gekocht.
We hebben al wat rondgezocht op het forum en hebben besloten om ons op de volgende route te baseren:
Dag 1: Donderdag 9-Jun: Brussel - Denver
Dag 2: Vrijdag 10-Jun: Denver - Black Hills (Custer/Hill City/Keystone) (620 km 6 uren)
Dag 3: Zaterdag 11-Jun: Black Hills
Dag 4: Zondag 12-Jun : Black Hills - Badlands - Wall/Rapid City/Deadwood
Dag 5: Maandag 13-Jun: Wall/Rapid City/Deadwood - Sheridan (400 km 3u30)
Dag 6: Dinsdag 14-Jun: Sheridan - Bighorn NF - Cody (buf bill museum) (240 km 2u45)
Dag 7: Woensdag 15-Jun: Cody - Yellowstone (220 km 3u10 tot West Yellowstone)
Dag 8: Donderdag 16-Jun: Yellowstone
Dag 9: Vrijdag 17-Jun: Yellowstone
Dag 10: Zaterdag 18-Jun: Yellowstone
Dag 11: Zondag 19-Jun: Yellowstone - Grand Teton
Dag 12: Maandag: 20-Jun: Grand Teton - Salt Lake City (450 km 4u45)
Dag 13: Dinsdag 21-Jun: Salt Lake City - Moab (376 km 3u45)
Dag 14: Woensdag 22-Jun: Moab
Dag 15: Donderdag 23-Jun: Moab
Dag 16: Vrijdag 24-Jun: Moab - Grand Lake (640 km 7u)
Dag 17: Zaterdag 25-Jun: Grand Lake - Estes Park (80 km 1u30)
Dag 18: Zondag 26-Jun: Estes Park - Denver (125 km 1u30)
Dag 19: Maandag 27-Jun: Denver
Dag 20: Dinsdag 28-Jun: Denver - Brussel
Dag 21:Woensdag 29-Jun: aankomst Brussel
Een aantal vragen:
- Is deze route goed haalbaar? Is bijvoorbeeld de afstand Denver-Black Hills niet te groot? Andere opmerkingen ook altijd welkom!
- Op welke locatie kunnen we best slapen in Black Hills, best twee nachten op dezelfde plaats of opsplitsen?
- We hebben ondertussen vier nachten in West Yellowstone geboekt (kan nog geannuleerd worden), is het aan te raden om hier effectief te verblijven of zouden we beter deze nachten opsplitsen?
- Welke stops en bezienswaardigheden over deze hele route zijn een must?
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Bedroomtalk en Laundryline: Rondje Denver juni 2016
Leuke route. Komt vrijwel overeen met het nog te schrijven nieuwe standaardroute deel 2.
Het is dag 2 inderdaad wel even doorrijden, maar ik zou het wel doen. Ik zou voor 1 plek kiezen in de black hills en of je nou custer/keystone of hill city pakt maakt niet zo heel veel.
Aangezien je via Cody komt zou ik denk ik 1 nacht richting Mammoth Hot Springs/Roosevelt of Gardiner zetten als dat kan. Dan kan je via red lodge en de beartooth pass Yellowstone in. Natuurlijk zou 1 nacht bij Old Faithful of bv Lake ook aan te raden zijn, maar ik denk dat er al heel veel vol zal zitten.
Je zou ipv Salt Lake City ook via Vernal en dinosaur NM naar Moab kunnen rijden. Maar een halve dag SLC is ook prima te doen hoor. Ik vind een keer een grote stad midden in de reis altijd wel fijn.
Het is dag 2 inderdaad wel even doorrijden, maar ik zou het wel doen. Ik zou voor 1 plek kiezen in de black hills en of je nou custer/keystone of hill city pakt maakt niet zo heel veel.
Aangezien je via Cody komt zou ik denk ik 1 nacht richting Mammoth Hot Springs/Roosevelt of Gardiner zetten als dat kan. Dan kan je via red lodge en de beartooth pass Yellowstone in. Natuurlijk zou 1 nacht bij Old Faithful of bv Lake ook aan te raden zijn, maar ik denk dat er al heel veel vol zal zitten.
Je zou ipv Salt Lake City ook via Vernal en dinosaur NM naar Moab kunnen rijden. Maar een halve dag SLC is ook prima te doen hoor. Ik vind een keer een grote stad midden in de reis altijd wel fijn.
Wat een leuke verhaspelingBedroomtalk schreef:Aangezien onze Zuid-West USA reis vorig jaar zo goed was meegevallen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
West Yellowstone kan, maar het is ook wel mooi om ook aan de andere kant van het park te zitten. Je bent erg laat om iets in het park te vinden maar kijk toch eens op http://www.yellowstonenationalparklodges.com of er iets vrij is in het park. vooral Old Fatihful is mooi voor een nacht, en ook goed betaalbaar. zie daarvoor ons 2015-verslag.
Wij vonden de Roosevelt Lodge ook mooi; ideaal als je de noordoost kant van het park wilt bekijken. Canyon en Lake liggen heel centraal en zijn voor meerdere nachten geschikt.
Dat is Vlaams eoms.
Marianne
Wij vonden de Roosevelt Lodge ook mooi; ideaal als je de noordoost kant van het park wilt bekijken. Canyon en Lake liggen heel centraal en zijn voor meerdere nachten geschikt.
Dat is Vlaams eoms.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Is één dag Grand Teton voldoende?
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met een beetje geluk gaan we elkaar 13/14 juni in Sheridan tegen komen
Alleen doen wij het rondje andersom (counter clockwise).
En op je eerste dag een lang eind rijden, lijkt me niet een groot probleem. Door de jetlag zal je waarschijnlijk al vroeg wakker zijn, dus dan kan je ook maar beter vroeg op pad gaan,

En op je eerste dag een lang eind rijden, lijkt me niet een groot probleem. Door de jetlag zal je waarschijnlijk al vroeg wakker zijn, dus dan kan je ook maar beter vroeg op pad gaan,
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie route!
Dag 4 zou ik in Deadwood eindigen, best een leuk stadje 's avonds
Eén dag Grand Teton kan, je hebt dan tijd voor de highlights.
Twee dagen zou beter zijn want het is een erg mooi park, maar ik zou niet weten waar je dan elders op de route een dag zou kunnen schrappen. Je zou dag 5 van Deadwood via Devils Tower naar Cody kunnen rijden. Het is een zware rit maar het kan wel.
(wij deden het zo in 2011, wel in omgekeerde richting)
Groetjes,
Ingrid
Dag 4 zou ik in Deadwood eindigen, best een leuk stadje 's avonds
Eén dag Grand Teton kan, je hebt dan tijd voor de highlights.
Twee dagen zou beter zijn want het is een erg mooi park, maar ik zou niet weten waar je dan elders op de route een dag zou kunnen schrappen. Je zou dag 5 van Deadwood via Devils Tower naar Cody kunnen rijden. Het is een zware rit maar het kan wel.
(wij deden het zo in 2011, wel in omgekeerde richting)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Tot en met dag 13 een copy van onze route. Wij blijven alleen nog een dagje langer in The Black Hills.
Wij rijden na landing nog naar Fort Collins, uurtje ongeveer en wij landen om 15.30 uur.
In de The Black Hills slapen wij in Hill City.
http://www.whisperingwindsblackhills.com/
Wij rijden na landing nog naar Fort Collins, uurtje ongeveer en wij landen om 15.30 uur.
In de The Black Hills slapen wij in Hill City.
http://www.whisperingwindsblackhills.com/
-
- Amerika-ontdekker
We zijn inderdaad heel laat met het boeken van een overnachting in Yellowstone en hebben de hoop op een plaatsje in het park al opgegeven (alles is bezet).
@Hinko: We gaan nu na landing ook direct doorrijden naar Fort Collins. We komen pas aan om 17u35, maar dit lijkt ons nog wel steeds goed te doen.
Zijn 3 dagen Moab niet te veel? We gaan bvb. toch niet raften/ 4x4 ritten maken en van die toestanden. Zou het niet beter zijn om een dag Moab te vervangen door een dag Grand Teton?
Wat is een goede overnachtingsplaats in Moab? Het is daar ook ontzettend duur! Misschien kennen jullie goede overnachtingsplekken die niet op bvb. Booking/hotels.com etc. komen? We zijn niet veeleisend, het moet gewoon proper zijn.
@Hinko: We gaan nu na landing ook direct doorrijden naar Fort Collins. We komen pas aan om 17u35, maar dit lijkt ons nog wel steeds goed te doen.
Zijn 3 dagen Moab niet te veel? We gaan bvb. toch niet raften/ 4x4 ritten maken en van die toestanden. Zou het niet beter zijn om een dag Moab te vervangen door een dag Grand Teton?
Wat is een goede overnachtingsplaats in Moab? Het is daar ook ontzettend duur! Misschien kennen jullie goede overnachtingsplekken die niet op bvb. Booking/hotels.com etc. komen? We zijn niet veeleisend, het moet gewoon proper zijn.
ja snap ik, alleen wij zijn er eind augustus en jullie in juni. Dat scheelt denk ik wel qua daglicht.
Twee volle dagen Moab is helemaal niet verkeerd.
Een volle dag voor Arches en een volle dag voor Canyonlands en Dead Horse SP.
Zie eens 2013 verslag wat wij toen hebben gedaan.
Een dag extra Grand Teton komt vast ook wel. Je kunt je daar ook prima vermaken. Maar Arches en Canyonlands zijn zo verschillend van elkaar en zo de moeite waard.
Maar goed ik heb ook nog geen ervaring met GT.
Voor Moab heb ik prima overnacht in Inca Inn maar grote kans dat het al vol is. Ook Bowen motel is prima en betaalbaar volgens mij.
Twee volle dagen Moab is helemaal niet verkeerd.
Een volle dag voor Arches en een volle dag voor Canyonlands en Dead Horse SP.
Zie eens 2013 verslag wat wij toen hebben gedaan.
Een dag extra Grand Teton komt vast ook wel. Je kunt je daar ook prima vermaken. Maar Arches en Canyonlands zijn zo verschillend van elkaar en zo de moeite waard.
Maar goed ik heb ook nog geen ervaring met GT.

Voor Moab heb ik prima overnacht in Inca Inn maar grote kans dat het al vol is. Ook Bowen motel is prima en betaalbaar volgens mij.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In 2 volle dagen Moab kan je best een paar hoogtepunten bekijken, in ieder geval Arches NP, Canyonlands NP (Island in the Sky district) en het Dead Horse Point State Park. Ook kan je een stuk langs de Colorado River heen en weer rijden, naar het westen gezien vanuit Moab, en/of naar het oosten.LaundryLine schreef:Zijn 3 dagen Moab niet te veel? We gaan bvb. toch niet raften/ 4x4 ritten maken en van die toestanden. Zou het niet beter zijn om een dag Moab te vervangen door een dag Grand Teton?
Als je wil, kan je je er wel een week of langer vermaken, maar je moet nu eenmaal keuzes maken.
Voor accommodatie in Moab kan je ook eens kijken bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven,
zie: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... b&staat=UT
Het Grand Teton NP is ook een erg mooi stuk natuur en daar kan je je ook best meerdere dagen amuseren, net naar gelang je interesses.
In mijn reisverslag 2010 heb ik ons bezoek aan dit park beschreven, klik hier voor het verslag en dan vanaf dag 11.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn vaak wel annuleringen in Yellowstone, dus blijf regelmatig kijken of er iets vrij is. Kijk dan per dag, en niet voor meerdere dagen, dan is de kans dat je iets vindt veel groter,
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor ons bezoek aan Moab. Wij hebben toen niet alles gedaan (geen Dead horse Point SP en geen Fiery Furnace bijvoorbeeld) omdat we er al vaker geweest waren.
Wij zaten toen in het Bowen Motel. Dat is prima, en was toen heel betaalbaar. Je zou ook eens kunnen kijken naar een cabin op een van de campings daar. En inderdaad niet alleen op de boekingssites kijken naar ook googelen op motel of lodging met de plaatsnaam.
Voor Grand Teton zie ons 2015-verslag. Wij hadden er een volle dag en ook nog een halve dag op weg van Yellowstone naar Idaho.
Marianne
Drie nachten is iets anders dan drie dagen/ Drie nachten is echt niet te veel, maar het hangt er wel van af of je nog een halve dag ervoor of erna hebt.Zijn 3 dagen Moab niet te veel? We gaan bvb. toch niet raften/ 4x4 ritten maken en van die toestanden. Zou het niet beter zijn om een dag Moab te vervangen door een dag Grand Teton?
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor ons bezoek aan Moab. Wij hebben toen niet alles gedaan (geen Dead horse Point SP en geen Fiery Furnace bijvoorbeeld) omdat we er al vaker geweest waren.
Wij zaten toen in het Bowen Motel. Dat is prima, en was toen heel betaalbaar. Je zou ook eens kunnen kijken naar een cabin op een van de campings daar. En inderdaad niet alleen op de boekingssites kijken naar ook googelen op motel of lodging met de plaatsnaam.
Voor Grand Teton zie ons 2015-verslag. Wij hadden er een volle dag en ook nog een halve dag op weg van Yellowstone naar Idaho.
Marianne
volgens zijn eigen planning is hij er drie nachten en dus twee volle dagen.
-
- Amerikafan
Wij hebben een cabin geboekt op Moab rv Valley resort. Wel met eigen douche en toilet.
Dat is niet echt duur.
Dat is niet echt duur.
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
Je zou eens kunnen kijken op kokopellilodge.com. Die hebben een heel scala aan mogelijkheden.LaundryLine schreef:Wat is een goede overnachtingsplaats in Moab? Het is daar ook ontzettend duur! Misschien kennen jullie goede overnachtingsplekken die niet op bvb. Booking/hotels.com etc. komen? We zijn niet veeleisend, het moet gewoon proper zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Supertip! We hebben er net onze 3 nachten geboekt! We hebben een DC2 cabin. Tis wel niet zo duidelijk of er het beddengoed (en handdoeken) nu wel of niet bijzitten. Ik hoop van wel!Josje99 schreef:Wij hebben een cabin geboekt op Moab rv Valley resort. Wel met eigen douche en toilet.
Dat is niet echt duur.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat kan. Je kunt ook een airporthotel aan Tower Road nemen en de resterende tijd op de dag van aankomst besteden aan het doen van boodschappen. Er is een Walmart Supercenter op 3301 Tower Road. Wij kopen aan het begin van de reis altijd een koelbox, water e.d. Wij reden in 2010 de volgende dag naar Custer en dat was goed te doen.LaundryLine schreef: @Hinko: We gaan nu na landing ook direct doorrijden naar Fort Collins. We komen pas aan om 17u35, maar dit lijkt ons nog wel steeds goed te doen.
Tip: Vermijd Interstate 470 bij het vliegveld. Dit is een tolweg waar je de tol alleen elektronisch kunt betalen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
Wat leuk dat je wat aan min tip had!
Ik hoop ook dat er beddengoed en handdoeken bij zitten....
Volgens mij had ik dat wel ergens gelezen.
Ik hoop ook dat er beddengoed en handdoeken bij zitten....
Volgens mij had ik dat wel ergens gelezen.
groetjes
Josephine
Josephine
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden dat vorig jaar ook gedaan, zo een wit isomo exemplaar, aangezien het toch maar tijdelijk was. Deze is beginnen lekken nog voor het einde van onze vakantie, geen aanrader dusOld Faithful schreef: Wij kopen aan het begin van de reis altijd een koelbox e.d.

Ik had het al eens ergens gelezen, maar goed dat je het hier nog eens zet. Dan zit er dus niks anders op dan via de 70 en 270 de 25 op te gaan.Old Faithful schreef: Tip: Vermijd Interstate 470 bij het vliegveld. Dit is een tolweg waar je de tol alleen elektronisch kunt betalen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Wij kopen wel een "echte" koelbox. Geen grote hoor, 15 dollar ofzo
We laten de koelbox altijd achter bij het laatste hotel met een briefje erbij dat we dit achterlaten en dat de schoonmakers dit mogen hebben.
We laten de koelbox altijd achter bij het laatste hotel met een briefje erbij dat we dit achterlaten en dat de schoonmakers dit mogen hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 15962 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-
- 33 Reacties