Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid Seattle
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Veiligheid Seattle
Wij gaan in september 15 dagen door Oregon en Washington reizen, nu hoorde ik van iemand die in Seattle geweest was dat het avonds beter is niet uit het hotel te gaan.
Het zou er gevaarlijk zijn! Nu wilde wij juist avonds wat live muziek beluisteren maar ben er nu toch niet helemaal gerust op, wie heeft ervaring hiermee? Is het werkelijk zo ernstig?
En mijn volgende vraag waar in Seattle kan je leuke live muziek beluisteren, lijkt ons zo gaaf!
Ook zijn we 2 nachten in Portland, heeft iemand daar ervaring met live muziek kroegjes of zoiets , zou gaaf zijn als er iemand ons al een idee kon geven waar we heen kunnen,
Alvast onze vriendelijke dank ! Anja
Het zou er gevaarlijk zijn! Nu wilde wij juist avonds wat live muziek beluisteren maar ben er nu toch niet helemaal gerust op, wie heeft ervaring hiermee? Is het werkelijk zo ernstig?
En mijn volgende vraag waar in Seattle kan je leuke live muziek beluisteren, lijkt ons zo gaaf!
Ook zijn we 2 nachten in Portland, heeft iemand daar ervaring met live muziek kroegjes of zoiets , zou gaaf zijn als er iemand ons al een idee kon geven waar we heen kunnen,
Alvast onze vriendelijke dank ! Anja
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Veiligheid Seattle
Ik ben al (heel) vaak in Seattle geweest - echt geen enkel probleem in downtown (Pine, Pike, Union, University , Seneca etc). Buiten het directe centrum wel een beetje opletten zoals in iedere grote stad - ook daar zijn de hoofdstraten prima te doen. Rond Pike Place Market zijn aantal leuke kroegen/restaurants met live muziek te vinden.
Succes!
Succes!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dank je wel Harryh dit stelt me weer een beetje op mijn gemak, had er een vreemd gevoel bij , zit je 2 dagen in een hotel in het centrum en dan zou het niet prettig zijn avonds om wat leuks te gaan doen, maar gelukkig je bracht goed nieuws! Bedankt!
- BjornStorme
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik voel me in de grootsteden in Amerika veiliger dan in onze eigen hoofdstad Brussel, daar ga je me savonds niet buiten zien komen ...
Natuurlijk er zijn altijd gedeeltes die je beter vermijd, dat heb je in elke grootstad ... maar heb nu al SF, LA, NY, LV gedaan en nog nooit of te nimmer problemen gehad, integendeel in LA es per ongeluk in een buurt gekomen waar ik me toch effkes begon vragen te stellen
... mannen vonden het grappig dat we daar als toeristen vlug effkes kwamen tanken ...
Natuurlijk moet je niet effkes gaan verbroederen in bepaalde getto's
Natuurlijk er zijn altijd gedeeltes die je beter vermijd, dat heb je in elke grootstad ... maar heb nu al SF, LA, NY, LV gedaan en nog nooit of te nimmer problemen gehad, integendeel in LA es per ongeluk in een buurt gekomen waar ik me toch effkes begon vragen te stellen

Natuurlijk moet je niet effkes gaan verbroederen in bepaalde getto's

2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Het moet wel raar lopen wil je s'avonds je hotel niet uit kunnen. ik ben wel in LA geweest waar in de sfeer toch wat minder vond na zonsondergang (Hollywood Little Armania). Seattle vond ik best wel veilig, echter zijn er wel heel veel daklozen, met name rondom westlake center.
En het park rondom space needle is s'avonds redelijk uitgestorven. Wel kun je er lekker een cocktail drinken bij agave.
En het park rondom space needle is s'avonds redelijk uitgestorven. Wel kun je er lekker een cocktail drinken bij agave.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Ik 'woon' in Seattle (lang verhaal, bezig met Greencard procedure, ik ben er regelmatig 2-3 maanden om mijn man op te zoeken).
'Gevaarlijk' vind ik overdreven, maar bepaalde delen van het centrum zijn wel een beetje onguur 's avonds, in de zin dat er erg veel daklozen en rare types rondlopen (hoewel die er ook overdag zijn). In mijn ervaring vallen die je niet lastig ofzo, maar gezellig is anders. Ik zou Pioneers Square vermijden. Echter zoals al gezegd, rondom Pike Place, en ook in de wijken Capitol Hill en Belltown waar veel leuke cafés en kroegen zijn, kun je naar mijn idee prima veilig rondlopen 's avonds.
'Gevaarlijk' vind ik overdreven, maar bepaalde delen van het centrum zijn wel een beetje onguur 's avonds, in de zin dat er erg veel daklozen en rare types rondlopen (hoewel die er ook overdag zijn). In mijn ervaring vallen die je niet lastig ofzo, maar gezellig is anders. Ik zou Pioneers Square vermijden. Echter zoals al gezegd, rondom Pike Place, en ook in de wijken Capitol Hill en Belltown waar veel leuke cafés en kroegen zijn, kun je naar mijn idee prima veilig rondlopen 's avonds.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8320 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties