Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leslie Gulch

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Anita en Rudi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Leslie Gulch

Bericht door Anita en Rudi »

Hallo,

Jaren geleden veel informatie op dit forum gevonden. Nu zijn we volop aan de planning bezig voor volgend jaar. Ik vind heel weinig informatie over Leslie Gulch in Oregon. Graag had ik geweten of dit te berijden is met een normale auto. En hoeveel tijd heb je hiervoor nodig.
Alvast bedankt

Anita
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Leslie Gulch

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn afgelopen juni naar Leslie Gulch geweest. De route ernaar toe was prima te doen, het grootste deel was heel eenvoudig begaanbaar, een klein stukje was enigszins washboarded maar nog steeds best makkelijk. Wij vonden het een geweldig mooie ervaring, dus ik kan je het heel erg aanraden om dit in je route op te nemen. De aanrijroute neemt best wel wat tijd in beslag, ter plekke heb je niet heel veel tijd nodig omdat het gebied niet erg groot is.

We hebben de wandeling in Juniper Gulch gemaakt, eerst liepen we vooral beneden in de kloof. Op gegeven moment kwamen we op een plek waar een naar beneden gevallen rotsblok de doorgang deels versperde, we konden ons daar wel doorheen wringen. Daarna zagen we dat we aan de linkerzijde omhoog konden klimmen (ook al voor die versperring). Zeker doen, want eenmaal boven heb je een veel mooier zicht op de omgeving. We hebben ook de wandeling door Dago Gulch deels gedaan, die was minder mooi. En omdat het veel te warm was om ver te lopen, zijn we daar ook niet tot het einde toe doorgegaan.

Kijk als je wilt ook nog even in ons reisverslag (de link staat op de openingspagina van onze site http://www.ontdek-amerika.nl). Er komt ook nog een langer reisverslag, daar wordt nog druk aan gewerkt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Anita en Rudi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Anita en Rudi »

Bedankt !
En jullie website ken ik héél goed, heb al jullie reisverslagen gelezen en in het verleden enorm veel tips uit gehaald.
Zoals ik begrijp heb je toch wat tijd nodig om tot Leslie Gulch te geraken.
Wij wilden dit doen vanuit Nampa en via Leslie Gulch doorrijden naar omgeving John Day. Is toch 404 km met een rijtijd van 6 uur (zonder wandelingen). En weet ook niet hoeveel overnachtingsmogelijkheden er zijn in de omgeving van John Day. Zal het nog rustig verder bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat overnachtingsmogelijkheden bij John Day betreft: wij overnachten vorig jaar in Mitchell. Maar dat is te ver vanuit Nampa als je via Leslie Gulch rijdt. Baker City leek ons wel een leuke plaats, dat ligt wel iets uit de route, maar je kunt dan ook nog de Sumpter Dredge en het Oregon Trail Interpretive Center meenemen. Zie daarvoor hier ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer