Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Glacier NP naar Yellowstone: indeling

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Van Glacier NP naar Yellowstone: indeling

Bericht door Printje »

Ik zit al even aan het puzzelen wat het beste is hoe we dit stuk van onze rondreis indelen nl. we zijn komende van Glacier NP naar Yellowstone NP, dus best wel een grote afstand. Is het aan te raden dit op te splitsen en een tussenstop te maken in Bozeman of Helena of ....
Zo heb ik wat meer tijd in Glacier NP zou ik denken. Of bijten we door en doen het in 1 stuk?
Dan natuurlijk het moeilijkste: de indeling in Yellowstone NP: we blijven er een week en willen natuurlijk de verschillende delen van het park zien, maar ook niet alle dagen uren in de auto zitten. Dus ik denk dat het beter is op te splitsen in Old Faithfull - Mammoth hotsprings - Canyon village of Yellowstone Lake ? Of wat adviseren jullie?
We reizen met jonge kinderen en we wisselen kamperen af met cabins.

Ik geef onze indeling even mee:
...
17/8 Waterton Lakes - Glacier NP (Many Glacier)
18/8 Glacier NP (naar West Glacier)
19/8 Glacier NP - Bozeman, Helena....
20/8 Bozeman, Helena... - Yellowstone NP
21/8 Zonsverduistering!!( naar Gran Teton)
22/8 Yellowstone NP
23/8 Yellowstone NP
24/8 Yellowstone NP
25/8 Yellowstone NP
26/8 Yellowstone NP /Gran Teton - Jackson Hole
27/8 's middags vlucht Jackson Hole - Bru

Ik had al enkele reservaties staan in Yellowstone die ik al geannuleerd heb, alleen de 22e heb ik nog een reservatie staan in OF. Deze annuleer ik beter ook zou ik denken. De reden dat ik dat nog niet gedaan is dat alles daar al goed volgeboekt is.

Valt het eigenlijk te riskeren in het hoogseizoen niet te boeken voor een camping in Yellowstone?
Alvast bedankt voor de input!
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van Glacier NP naar Yellowstone: indeling

Bericht door Martin & Marianne »

Is het niet handiger om van St Mary naar Yellowstone te rijden? Misschien op 1 dag de Going to the Sun Road op en neer rijrden vanuit het oosten? Heb je in Glacier al iets geboekt? Op zich zou je het in 1 dag kunnen rijden, en dan in Gardiner overnachten. Of kamperen bij Mammoth Hot Springs, maar ik geloof daat je die camping niet kunt reserveren.

Wat je schrijft over Yellowstone begrijp ik niet helemaal, waarom ben je aan het annuleren?
Je kunt centraal overnachten (Canyon of Lake) en vandaaruit alles bekijken, of je gaat op verschillende plaatsen overnachten. Je zult hoe dan ook veel in de auto zitten. Wij hadden vorig jaar meerdere accomodaties in het park, kijk daarvoor eens naar ons 2015-verslag.
Als je iets gaat annuleren is het misschien wel aardig om dat hier even aan te kondigen; er zijn veel mensen die nog iets zoeken in het park.

Ik zou me voor kunnen stellen dat het erg druk is in Grand Teton op de 21e. Dus zorg dat je die dag zo zuidelijk mogelijk zit in Yellowstone. Of wijk uit naar een plaats buiten de parken.

Marianne
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Hallo,
alvast bedankt voor de opmerking,
de reden dat we boekingen geannuleerd hebben is dat de datums helemaal niet overeen kwamen met de data dat we daar gaan zijn. We hadden toen de vliegtickets nog niet. Dit waren kampeerplaatsen. Dan hadden we ook nog Mammoth Hotsprings Cabins, maar we kregen bericht dat ze gaan renoveren en dus niet open zijn deze zomer.

In Glacier heb ik nog niet geboekt, ik ben ook volop aan het bekijken welke wandelingen we willen doen, zeker al de Swiftcurrent Trail, Grinnel Glacier Trail. Ik ben ook nog aan het uitzoeken vanaf welke plaats in het park we het centraalst zitten.
Er zijn heel wat blogs die heel inspirerend zijn zoals die van Kalaman, Michely,...

Maar dus via St Mary is het vlotst naar Yellowstone? Want als ik zie via google maps , vertrekkende uit Kallispel, het snelst zijn naar West yellowstone, waar we eerst beginnen in het gebied OF , om dan dicht bij Gran Teton te zitten voor de zonsverduistering.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Kalispell zit je al weer een eindje buiten het park. De afstand naar West Yellowstone vanaf Kalispell of vanaf St Mary maakt heel weinig uit. Ik zou kijken naar de Swiftcurrent Lodge of Many Glacier.
Voor de rit naar GT ligt Grant Village het beste.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Tussen West Glacier en Old Faithful zou je ook kunnen overnachten in Virginia City/Nevada City (Montana). In deze goed bewaard gebleven 19e eeuwse mijnwerkersplaatsjes staan nog veel oude gebouwen overeind. De plaatsjes liggen ca. 1 mijl van elkaar vandaan. In Virginia City wonen ruim honderd mensen, Nevada City is een ghost town met een openlucht museum. Wij hebben hier overnacht in 2013 en vonden het een leuke stop. Zie ons verslag.
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Na wat opzoekwerk en het mee lezen in andere onderwerpen, zijn we al heel wat wijzer geworden. En hebben al wat meer een idee in de planning.

In Glacier NP zouden we , komende uit Waterton Lakes, naar Many Glacier trekken voor 1 nacht, in de namiddag naar West Glacier, ook voor 1 nacht.
We zouden van Glacier NP in 1 trek door rijden naar Yellowstone, dus dat is even een zware rit. Maar we winnen er wel tijd mee.
Misschien dat we de overnachting in West Glacier kunnen verleggen naar wat meer naar de richting van West Yellowstone.

In Yellowstone doen we dan eerst een overnachting op Madison Campground, om de volgende ochtend door te rijden naar de Grand Teton NP, 1 nacht dar te overnachten, zo we zeker op tijd zijn voor de zonsverduistering. In de vooravond keren we terug naar yellowstone NP.
Ik denk daar de 6 nachten te verdelen op 2 plaatsen: Mammoth Hot Springs of Tower- Roosevelt & Lake Village of Grant Village om dan naar Jackson Hole te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lijkt me prima qua planning maar ik denk dat je niets meer in Grand Teton vindt op de dag voor de zonsverduistering. Of heb je al iets geboekt?
Voor die nachten in Yellowstone zou ik maximaal 2 in Mammoth doen en de rest dan Canyon of Lake. Wij hadden in 2004 die combinatie. Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag.

Marianne
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

@Marianne
Ik had zeker al vaak in je verslagen gelezen! Maar je verbleef steeds in cabins? We zouden opteren voor kamperen, toch grootdeels. En zeker in Yellowstone, ik vind het er zo ontzettend duur voor hetgeen je krijgt.
Er zijn enkel campings die we best charmant vinden maar zonder reserveringen zoals Norris, zouden we dit riskeren?

In Grand Teton heb ik niks geboekt...er kan niet geboekt worden op kampeerplaatsen, firt come-first served. Vandaar dat we smorgens vroeg op tijd in de Grand Teton zijn. Iemand ervaring of je er snel moet bij zijn?
Ik zou kiezen voor Colter Bay of Jenny lake... anders moeten we zien wat mogelijk is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten inderdaad in cabins, maar het ging mij niet om de overnachtingsplaatsen om om de indeling. Wij vonden 2 nachten Mammoth toen eigenlijk wat te veel. Ik durf niet te zeggen of je iets in Norris zult vinden. Als je er in de buurt bent de nacht ervoor en je vertrekt op tijd, dan lukt het wellicht. Of je moet er zijn tegen de tijd dat men moet uitchecken. Je had het over Roosevelt- daar is geen camping als ik me niet vergis.
De cabins bij Roosevelt zijn wel leuk. En ook niet heel erg duur. Je moet geluk hebben in Yellowstone dat er nog iets vrij is. Wij zaten er vorig jaar voor iets meer dan 100 dollar gemiddeld per nacht. Voor volgend jaar hebben we wel cmapings geboekt, we zijn dan met 5, en twee kamers tikt wel behoorlijk aan.
Als je op tijd in Grand Teton wilt zijn is Grant een goede uitvalsbasis, beter dan Madison. Maar iets vinden in GT op die dag lijkt me een uitdaging.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer