Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alaska / Yukon Camper of auto??

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alaska / Yukon Camper of auto??

Bericht door JimiW »

Hey iedereen,

Weer tijdje niets laten horen maar ben weer aan het plannen.

Hebben eigenlijk vrij kort geleden besloten dat we toch maar deze zomer nog even rondreis maken. We willen Midden Juli naar Alaska/Yukon gaan.

Ben me nog niet helemaal aan verdiepen in de route en hoeveel dagen we willen gaan maar eerst maar eens kiezen of we voor het eerst met een RV gaan of zoals altijd met de auto en hotels.

Hier heb ik de experts van het forum voor nodig :)

- Kan ik gewoon lekker rijden en genieten van de vrijheid en naar een willekeurige campsite gaan en reeele kans maken dat ik nog terecht kan of zal ik alles vooruit moeten boeken? Dit zou namelijk de grootste reden wegnemen om met een RV te gaan.
- Kan je met een RV alles goed bereiken of is een auto toch echt handiger?
- ANWB heb ik naar campers gekeken heel snel en zag voor een prijs die gelijkwaardig was aan auto+hotels (snelle berekening) exclusief de extra kosten voor campgrounds en brandstof. Hier zaten wel behoorlijk wat verschillen in de prijs tussen GoNorth en CruiseAmerika. Is dit verschil te rechtvaardigen?
- Welke extra kosten komen er nog bij na CDW en VIP CDW qua verzekeringen?

Mocht iemand tips, ervaringen hebben of reisvoostellen alle info is welkom. Ga zo lekker verder lezen
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alaska / Yukon Camper of auto??

Bericht door ingrid14 »

Geen idee hoe het zit met vastleggen van plekken met een RV.
Voor hotels/motels zou ik toch wel aanraden om vooraf iets vast te leggen. Het aanbod is minder ruim in Alaska.

Zelf heb ik enkel nog maar Alaska gedaan, geen Yukon.
Ik zou toch minstens 3 weken uittrekken.

Misschien vind je nog wat info in onze reisverslagen van 2014 en 2015.

Veel plezier met plannen!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW »

Wat tof!! Ga vanavond samen met mijn vrouw de reisverslagen doornemen. Heb er al even vluchtig doorheen gebladerd en wat en gave fotos.
Roadbook staat ook klaar om door te nemen :)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Geen ervaring met kamperen, maar voor zowel Alaska als Yukon moet je echt héél dringend gaan reserveren. De prijzen zijn er heel wat duurder dan in de Lower 48 en hoe dichter bij afreis, hoe duurder.

In 2012 deden we een combinatie van Yukon en Alaska en in 2015 nog eens enkel Alaska. Zie onze desbetreffende blogs.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben ook Alaska/Yukon nog op ons verlanglijstje staan. En zijn ons ook al aan het oriënteren op beurzen e.d. Normaal gesproken huren wij altijd een auto i.c.m. hotels, nu leek het ons wel leuk om voor deze reis juist met de camper te gaan rondtrekken. Ons wordt echter door verschillende reisorganisaties juist geadviseerd om toch voor de huurauto en hotels te kiezen.

De wegen in de Alaska en Yukon zijn schijnbaar niet zo goed zijn als in de rest van de VS rijden en daarom staan er voornamelijk oudere campers bij de verhuurbedrijven daar. Campers die eerst een jaar of 2/3 in de rest van de VS zijn verhuurd en hun laatste dagen mogen slijten op de slechtere wegen. Dus meestal ook met wat meer kleine gebreken, rammeltjes e.d.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De verharde wegen zijn in goede staat hoor.
Maar voor sommige plekken te bereiken, dien je een stuk over onverharde wegen te rijden. (vb McCarthy Road)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hmm, dat geldt niet direct voor Yukon hoor, Ingrid.

Dit schreef ik in onze blog van 1 juli 2012:
Vanaf Burwash Landing is de weg in een erg slecht toestand. Zo slecht zelfs dat dit zowat de slechtste (verharde) weg moet zijn waar we ooit op gereden hebben. Hierbij vergeleken waren de wegen, vorig jaar, in Zuid-Afrika zo vlak als een biljarttafel…
Enorme putten en scheuren in de weg, dips waarbij je bijna met je hoofd tegen het dak van de auto knalt enz.
Bijkomend probleem is de, ondertussen, gietende regen die alle potholes opvult en het dus onmogelijk maakt om de diepte ervan in te schatten. Het is voortdurend turen naar het wegoppervlak en laveren tussen alle obstakels door.
Sinds de Alaska Highway in 1942 aangelegd werd is dit gedeelte (tot de Amerikaanse-Canadese grens) een pijnpunt geweest waar de ingenieurs tot op heden nog geen antwoord op gevonden hebben. De weg is ook voortdurend onder “work in progress” en dit over soms heel lange stukken. Het probleem is de permafrost, het constant bevroren zijn van de ondergrond. In de zomer worden sommige plekken iets minder hard, waardoor het asfalt gaat zakken, om dan in de winter opnieuw omhoog te vriezen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Oeps, ja ik heb geen ervaring met Yukon.
Maar in Alaska vond ik het wel goed te doen (mijn straat hier ligt er slechter bij).

Groetjes,

Ingrid
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Onze eerste lekke band op vakantie tot nu toe hadden we in 2015 in Yukon op de Top of the World Highway. Geen idee of jullie geïnteresseerd zijn in de Dempster Highway, maar ook deze kun je (zeker met nat weer) in slechte omstandigheden moeten rijden. Wij hebben Yukon met de auto gedaan.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

JimiW schreef:Hey iedereen,

Hebben eigenlijk vrij kort geleden besloten dat we toch maar deze zomer nog even rondreis maken. We willen Midden Juli naar Alaska/Yukon gaan.
Zijn jullie nog gegaan? Zo ja, hoe is de reis uiteindelijk verlopen?
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Op kleine stukken na vonden we de wegen verbazingwekkend goed. Wij hadden er ook een ander beeld van. Wel waren we blij met onze truckcamper. Dan zit je rustig in de auto en heb je niet het gerammel van potten en pannen achter je wat je in een camper hebt.
Wij hebben in Yukon, in Whitehorse bij Canadream gehuurd en het was een vrijwel nieuw exemplaar. Zowel de auto, die was van 24 april 2017 en wij zijn op 28 mei erin gestapt, hij had toen ongeveer 4000 mijl gereden, als de unit. Bovendien zeer vriendelijke mensen bij het verhuurbedrijf (Duitsers).
JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW »

Fair Arie schreef:
JimiW schreef:Hey iedereen,

Zijn jullie nog gegaan? Zo ja, hoe is de reis uiteindelijk verlopen?
Hadden alles geboekt en wel en toen werd mijn vrouw sneller dan we gehoopt hadden zwanger. Ze was zo misselijk dat we alles hebben geannuleerd.
Hebben nu een camper reis geboekt voor Juni 2019.
Heb daar een losse thread voor geopend:
viewtopic.php?f=8&t=72465
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer