Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Meggy: Seattle - San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Meggy: Seattle - San Francisco

Bericht door Meggy »

Hallo allemaal,

Wij zijn onze volgende reis aan het plannen, deze keer met kleine man van 1,5. We gaan in september naar het noordwesten, voor ons nog onbekend gebied (behalve San Francisco). We hebben 18 dagen de tijd en dat leek me vooraf heel ruim, maar blijkt inmiddels veel te kort :lol: We zullen dus (veel) plekken moeten laten schieten, ook omdat we deze keer sowieso wat meer rust in willen bouwen (wat vaker gewoon even ergens zitten, die kleine wat laten rondkeutelen etc). Veel missen is niet erg, komen we nog wel een keer terug :) Maar ik zou de tijd die we hebben dan wel graag een beetje efficiënt indelen.

Dit is vooralsnog de planning:

1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle (Space Needle, Pike Place Market (Starbucks))
3 Seattle (Aquarium)
4 Seattle - Port Angeles (Hurricane Ridge, evt Sol Duc watervallen)
5 Port Angeles - Forks (Via Rialto Beach)
6 Forks (Hoh Rainforest, Hall of Mosses)
7 Forks - Packwood
8 Packwood (Mount Rainier)
9 Packwood - Portland (evt via Mnt St Helens)
10 Portland (Woodburn Outlets)
11 Portland - Bend (Rijdag via Multnomah Falls, Columbia River Gorge, The Dalles, Smith Rock SP)
12 Bend - Crater Lake NP (Rondje om Crater Lake? Evt alleen north entrance en dan rim drive to lodge)
13 Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
14 Lassen Volcanic NP
15 Lassen Volcanic NP - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Amsterdam

Ik twijfel vooral over het schrappen van een dag Seattle en/of San Francisco zodat we wat meer tijd hebben ergens in de natuur. Bijvoorbeeld bij Bend (ik lees overal dat hier veel te doen is, maar twijfel of een extra dag hier echt nodig is als we onderweg al het nodige gezien hebben). Of eventueel in Olympic of bij Mount Rainier. Hebben jullie tips?
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Meggy: Seattle - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra dag Bend zou wel wat rust geven in de route, zeker gezien de uitgebreide planning op de dag ervoor.
Wij deden voor een heel groot deel dezelfde route in 2006. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus »

Misschien een dagje minder in Seattle en dat later in de route gebruiken?
Ik zou Mt. St. Helens zeker meenemen, is in ieder geval een van onze favorieten. Je zou kunnen overwegen om niet helemaal naar Portland te rijden maar net daarvoor in Vancouver te overnachten. Scheelt wat kilometers en wellicht drukke wegen in Portland. En daar is goede en goed geprijsde accomodatie te vinden. Van daaruit zou je Portland kunnen bezoeken en het is ook weer een goed uitgangspunt voor de route naar Bend via Multnomah Falls etc.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Ik neig inderdaad naar die wijziging Marianne, bedankt voor je input! Heb meteen even gekeken naar jullie verslag, dat komt aardig overeen met onze plannen ja. Fijn om te zien dat het toch prima kan met een dergelijke planning!

Franciscus, jij ook bedankt! Je ‘alternatieve’ route klinkt goed, daar ga ik nog even induiken.
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is een goed idee om een dag minder Seattle te doen.

Wij gingen in 2016 ook van Seattle naar SF, misschien heb je iets aan ons verslag.

Ik weet niet als ik de extra dag bij The Dalles of bij Bend zou zetten.
Wij gingen vanaf Portland via Columbia River Gorge naar The Dalles. Wij bezochten wel meer dan 1 waterval.

Ik mis eigenlijk John Day Fossil Beds in jullie route.

Met 2 nachten Bend zou je dat wel kunnen meenemen. Nu is het daar wel in de avond het mooiste. Je zou dus 1 nacht in Mitchell kunnen doen, of Prineville (iets verder maar nog te doen om 's avonds terug naartoe te rijden)

Wat betreft Portland. Ik zou zeker proberen om de dag dat jullie van Packwood komen al tot in of na de stad te rijden. Je doet dan de omgekeerde rit van de mensen die er werken en dan is het iets minder druk. Wij verbleven in Tigard, was goedkoper dan de stad zelf.

Voor de stranden van Olympic NP, check vooraf de getijden. Het mooiste is om de stranden bij eb te bezoeken.
Ik zou de rest van de planning vooral hiervan af laten hangen.
https://tidesandcurrents.noaa.gov/noaat ... id=9442396 (als de link niet werkt, zoek bij La Push)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer