Ik zit eigenlijk al tijden te twijfelen of we er goed aan doen om naar het park te gaan, ja of nee.
Het is natuurlijk één van de grootste bezienswaardigheden van Washington. Iets in me zegt dat we dat eigenlijk niet over kunnen slaan.
Echter spelen de volgende dingen mee:
- We slapen er slechts één nachtje (meer is niet mogelijk ivm planning).
- We komen vanuit Leavenworth. Naar Ohanapecosh zou dat 160 mijl (257 km) zijn, zo'n 3 uur rijden volgens Google (reken dus op meer).
- Het idee is om vanuit Ohanapecosh naar Paradise te rijden (ca uur?), daar het visitor center te bekijken en een paar korte hikes te maken en vanuit daar dan door richting Yakima (nog eens 3 uur ongeveer).
- Ohanapecosh (en Cougar Rock) blijk je helemaal niet te kunnen reserveren begin juni, alleen op de bonnefooi. Waarschijnlijk is er wel plek hoor (nog voor het hoogseizoen en het is een maandag, maar ik merk dat ik er toch zenuwachtig van word, ik ben niet zo goed in bonnefooi)
- We rijden met een behoorlijk grote camper (30 feet). Sunrise willen/mogen we sowieso niet op, maar ik vind het toch best spannend. Op Google Maps zie ik ook behoorlijke haarspeldbochten rondom Paradise en Ohanapecosh.
- We reizen met een peuter die geen echt grote wandelingen kan maken.
- We zouden daar 10 juni zijn, grote kans dat er nog heel veel sneeuw ligt.
Al met al vraag ik het me af of het de moeite waard is om zo ver om te rijden voor één overnachting waarvan we niet zeker weten óf er plek is om vervolgens een paar honderd meter met een peuter door de sneeuw te lopen (die hij overigens wel fantastisch vindt, maar is dat het waard?).
Oftewel:
Is het heel erg/gek/zonde om Mount Rainier over te slaan? Wat zouden jullie adviseren?
Eventueel kunnen we een dagje langer in Leavenworth blijven, dan wel een dagje langer in Yakima (= wijngebied dus onze interesse), of ergens tussendoor nog een aanrader? En daarbij: Zie je vanaf een afstand de bergtop wel denk ik, dus dan hebben we 'm toch een beetje gezien?
Bedankt voor het advies alvast