Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis valentijn1986: Route Camper/Autoreis Noordwesten 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
valentijn1986
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis valentijn1986: Route Camper/Autoreis Noordwesten 2019

Bericht door valentijn1986 »

Hallo allemaal,

Aangezien onze huidige vakantie niet door kan gaan, hebben we op het laatste moment besloten een roadtrip door Oregon (Seattle-Seattle) te willen gaan maken. We willen aankomen op 1 september en hebben vervolgens 3 weken de tijd. Op dit moment is dit onze opzet, zie hieronder. Niets staat nog vast of is gepland. Dus we kunnen nog schuiven. Graag krijgen we jullie tips en feedback. Onder de route heb ik nog wat twijfels/vragen gezet. Graag jullie hulp.

Dag 1. Aankomst Seattle
Dag 2. Seattle - Olympic
Dag 3. Olympic
Dag 4. Olympic
Dag 5. Olympic - Cannon beach
Dag 6. Cannon Beach - Newport
Dag 7. Newport - Coos Bay
Dag 8. Coos Bay - Medford
Dag 9. Medford - Crater Lake
Dag 10. Crater Lake - Bend
Dag 11. Bend - John Day Fossil
Dag12. John Day Fossil
Dag13. John Day Fossil Beds National Monument - The Dallas
Dag 14. The Dalles
Dag 15. The Dallas - Portland
Dag 16. Portland
Dag 17. Portland
Dag18. Portland - Mount St Helens
Dag 19. Mount St Helens - Mount Rainier
Dag 20. Mount Rainier - Seattle
Dag 21. Seattle

Is de volgorde zo goed of hebben jullie nog tips?

Zijn we nog mooie plekken vergeten? Kan het anders?
Wij wandelen graag en maken graag foto's van de omgeving
Hoeveel dagen raden jullie aan in Olympic, Crater Lake, Bend, John Day Fossil, The Dallas?
We hebben North Cascades uit de route gehaald, is dit een juiste keuze?
Redwood NP?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis valentijn1986: Route Camper/Autoreis Noordwesten 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er mooi uit. :thumbup:
Ik zou zelf een dag minder John Day doen en die dag bij Mt Rainier zetten.

Misschien kun je ook wat tips halen uit het All about Oregon en Washington State topic (zie sticky hier boven).

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Mooie route. Wij vonden Portland nogal tegenvallen dus ik zou hier geen 2 volle dagen plannen. Maar misschien waren we op het verkeerde moment in Portland, was hartje zomer, bloedheet en het centrum lag overhoop vanwege allerlei werkzaamheden. Anderen zijn wel enthousiast over Portland dus is heel persoonlijk.
Ik zou du een dag minder Portland doen en die dag gebruiken om de Redwoods te zien. Vanuit Coos Bay naar Crescent City rijden, daar 2 nachten blijven en de Redwoods in Del Norte Coast SP bezoeken, heel mooi. Zijn ook verschillende mooie wandelingen te maken, wij liepen o.a. de Damnation Creek Trail, prachtig mooi. En dan vanuit Crescent City naar Crater Lake.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

valentijn1986 schreef:
03 jul 2019, 11:51
Zijn we nog mooie plekken vergeten? Kan het anders?
Ik schat in dat je minimaal zo'n 100 plekken vergeten bent en dat het zeker nog minimaal op 100 andere manieren kan worden ingevuld! Maar het gaat er om dat jullie er een goed gevoel bij hebben.

Wat vind je leuk, waar gaat je interesse naar uit? Dat zal bepalen of je dingen echt mist of echt te lang doet.

Als je het mij persoonlijk vraagt:
- Ik zou een dag langer in Seattle blijven. Mega relaxte stad. Veel te zien en te doen. Ik persoonlijk vind de Boeing fabrieken top. Maar mijn vrouw kan weer een dag dwalen op, rond, in en onder Pike's market.
- Olympic is heel persoonlijk. Super mooie plek. Maar na een dag of 2 ben ik er altijd wel klaar.
- John Day is erg mooi. Maar het zou ook in een dag minder kunnen.
- Wat wil je doen in The Dalles?? Mooie plek. Maar wil je van daaruit bijvoorbeeld naar Mt Hood of heb je andere dingen op de planning staan.
- Zelfde geldt voor Portland. Ga je van daaruit de Columbia River Gorge doen? Wellicht winkelen in Woodburn??
- Mt Rainier. Hier al gezegd. Tikkie aan de korte kant.
- Ik zou Silver Falls Park er nog bij in doen. Zeker als je mooi weer hebt in september.
- In september begint het football-season weer. Amerikaanser dan dat wordt het niet. Ik zou kijken of je er een college of NFL wedstrijd in kunt schuiven.

Kortom lastig om dit zo maar te roepen. Als je jezelf een week in Portland wilt vermaken kan ik dat makkelijk voor je volplannen. Als je jezelf een week rond Mt Hood wilt vermaken kan ik dat makkelijk voor je volplannen. Als je jezelf een week aan de kust wilt vermaken. Je snapt het verhaal...
Ik ken mensen die trekken van de ene naar de andere berg. Ik ken ook mensen die na 1 berg zeggen nu heb ik wel genoeg bergen gezien voor deze vakantie. Hetzelfde geldt voor steden, bossen, stranden, enz.
Wij houden heel erg van de afwisseling van het noordwesten. Maar wij hebben dan ook makkelijk kletsen want we komen er een paar keer per jaar.

Maar zolang jullie er een goed gevoel bij hebben. Of zoals onlangs hier iemand zei, je mist meer dan dat je ziet. Als je dat in je achterhoofd houdt zit je wat mij betreft altijd goed.
valentjn1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door valentjn1986 »

Na veel lezen van andere routes, Advies op het forum en de stickies gelezen te hebben hebben wij een in onze ogen goede route gemaakt.

Nu hebben wij alleen nog een vraag betreft dag 14/15 zouden jullie daar een overnachting in Dufur doen of Dallas of zouden jullie dit zo ie zo anders aanpakken?

En is de route zo goed aangepakt?

Ik heb nog even goed gekeken naar Ron zijn Topic omdat die een zelfde soort route doet.

Alvast vriendelijk bedankt.

Thuis - Seattle
2. Seattle (shoppen)
3. Seattle (stad)
4. Seattle - Port Angeles 2.37
5. Port Angeles - Forks 1.12
6. Forks - Astoria 3.44
7. Astoria - Newport 3.13
8. Newport - Crater Lake 4.19
9. Crater Lake - Bend - Cascade Scenic Byway 2.03
10. Bend - naar Painted Hills/Smith Rock (37 min van bend naar smith rock-1.34 naar painted hills. 1.57 terug naar bend)
11. Bend - Silverton (silver falls park) 2.33
12. Silverton - Portland (shoppen: woodburg outlet)
13. Portland (stad bezichtigen)
14. Portland - I84 - Hood River/Mount Hood/Colombia River Gorge - Dufur?? 1.39
15. Dufur?? - Troutdale 1.23
16. Troutdale - Mount st Helens 2.05
17. Mount st Helens - Mount Rainier 2.16
18. Mount Rainier
19. Mount Rainer
20. Mount Rainier - Seattle 1.51
21. Seattle - Thuis
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

valentjn1986 schreef:
06 aug 2019, 07:06
Nu hebben wij alleen nog een vraag betreft dag 14/15 zouden jullie daar een overnachting in Dufur doen of Dallas of zouden jullie dit zo ie zo anders aanpakken?
Als je specifiek wat wilt bezoeken zou je dat in Dufur of The Dalles kunnen doen. Anders zou ik er een rondje Portland Hood River Portland van maken. Vroeg vertrekken, ontloop je de drukte bij Multnomah Falls. Als je dan bij Hood River de I84 afgaat kan je via de de 35 en de 26 om en over Mt Hood heen weer terug naar Portland. Fantastische route! Kan je wellicht ook in hetzelfde hotel verblijven en hoef je niet naar Troutdale. Troutdale ligt toch al min of meer vastgeplakt tegen Portland aan.
valentjn1986 schreef:
06 aug 2019, 07:06
2. Seattle (shoppen)
Ik weet niet of er een speciale reden is om hier te gaan shoppen. Dan zou ik m zeker laten staan. Maar als je op dag 12 naar Woodburn wil dan zou ik zonder die speciale reden dag 2 overslaan. En eventueel aan het eind plakken. Mocht je nog dingen vergeten zijn, nodig hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer