Wij zijn in 2019 o.a. in Glacier geweest. Wij vonden het zo'n mooi park dat ik daar graag nog eens terug zou komen. Dus ondanks al het mooie natuurgeweld in een rondje Denver, zou ik kiezen voor de route met Glacier. Het vervelende is dat het eigenlijk precies niet klopt vanwege je periode in het jaar. Zowel Mount Rainier als Glacier kun je liever niet aan het begin doen maar zo laat mogelijk. Maar dat zorgt ervoor dat je onlogische keuzes moet maken. Heb je de optie om een paar weken later te gaan? Of einde zomer, bijvoorbeeld eind augustus en september?
Dan zou je iets logischers kunnen plannen zoals (via de Cascades) naar Glacier, naar Yelloswtone, GT, SLC, Mount Rainier en Seattle.
Je geeft aan dat het vanwege de ticketprijzen een voorkeur heeft om een rondje Seattle te doen. Houd in je gedachten dat vakantiedagen ook 'geld' kosten (en vooral tijd), en je er nu 2 opgebruikt om überhaupt aan je rondreis te beginnen. Ik zou toch eens goed kijken naar mogelijkheden om in SLC te starten en in Seattle te eindigen.
Mocht je dat niet willen, dan zou ik zo snel mogelijk in Yellowstone/GT willen zijn. Ik zou zelf niet naar SLC hoeven maar mocht je dat wel willen, rij dan met maar 1 overnachting rondom Boise daarheen. Je bent waarschijnlijk vroeg wakker, dus je kunt op tijd op pad. Een tussenstop in Bend voegt niet zoveel toe omdat je daar eigenlijk geen tijd hebt om iets te bezoeken, ondanks dat die omgeving een bezoek echt wel waard is. De nacht die je hiermee 'wint' zou je kunnen gebruiken bij Mount Rainier. Zeker als je graag wandelt een prachtig park.
In je huidige planning wil je van SLC via Flaming Gorge naar GT. Flaming Gorge is een mooi gebied, maar het is nogal een omweg. Zou ik liever gebruiken voor een (deels) middagbezoek aan GT. Dan kun je daar uiteindelijk een dag wisselen (heb je er nog 2,5) naar Yellowstone. Heerlijk als je daar de tijd hebt voor wandelingen, geiseruitbarstingen, wildlife spotten, you name it. Mocht je toch Flaming Gorge willen bezoeken, dan zou ik overwegen om er een echt 'uitstapje' van te maken, 1 nacht korter in SLC te blijven en die nacht in te zetten in Vernal. Heb je ook tijd voor Dinosaur NM, een leuk anders dan anders park.
In een dag van Yellowstone naar Glacier vonden wij prima te doen. Het is wel handig als je dan die laatste overnachting in Yellowstone in Mammoth Hot Springs/Gardiner hebt. Drie dagen Glacier lijkt me heerlijk. Wij hadden er 2 en waren graag langer gebleven. Wij verbleven in de Sunrise Inn in een cabin, heerlijk!
Maar goed, eigenlijk zou ik moeten zeggen: als je de periode niet kunt wisselen, kun je beter een rondje Denver plannen. Maar ga dan eerst naar South Dakota en plan RMNP op het einde.