Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drukte Going-to-the-Sun Road.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Drukte Going-to-the-Sun Road.

Bericht door nancywittebols »

Ben sinds een week terug uit de US. Toffe reis, prachtige wandelingen, mooi weer ( en geen bosbranden) en vriendelijke mensen ontmoet. Mijn ervaring is wel dat het veel drukker is geworden. En zo komen we aan het onderwerp: de voertuig reserveringen voor de Going-to-the-Sun road. Men moet deze hebben om de weg te kunnen doen tussen 6 uur 's ochtends en 4 uur in de namiddag. In theorie misschien goed, de praktijk is wat anders. Al diegenen die geen permit hebben bemachtigd, rijden voor 6 uur al het park in. Met als gevolg dat de parkingen al veel vroeger volzet zijn. Dus voor diegenen die volgend jaar naar dit wondermooi park willen gaan, hou hier rekening mee. Sta heel vroeg op. Mount Rainier was ook druk, maar wat minder problemen om te parkeren en eens je wat verder wandelt, vermijd je de meute.
North Cascades n.p. was rustiger. Maar voor elk park telt, boek je campings zo vroeg mogelijk.
hemmie
Amerika-expert

Re: Drukte Going-to-the-Sun Road.

Bericht door hemmie »

Wij waren in juli in Glacier, en ik vond het eigenlijk nog wel meevallen. De eerste dagen was de weg nog dicht, en hadden we wel wat moeite om bij Avalanche een parkeerplaats te vinden, maar lukte wel (camping was opengesteld als parkeerplaats). Volgende dag Many Glacier alles kunnen doen wat we wilden, wel druk, maar waren parkeerplaatsen te vinden. Daarna was de GTTSR open en reden we die op de allereerste dag dat dat kon, ook toen eigenlijk overal kunnen parkeren. Scheelde misschien dat er nog niet gewandeld kon worden bij Logan Pass door sneeuw, dus misschien waren mensen relatief snel weg, maar de sneeuw trok natuurlijk ook veel mensen (en ik zou juist extra drukte verwachten op de eerste dag). Laatste dag 's ochtends (tegen 9u denk ik) geparkeerd op een nog grotendeels leeg parkeerterrein bij Sun Point, wat later op de dag natuurlijk een stuk voller, maar niet helemaal vol.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien is het volgend jaar weer terug zoals vroeger. Maar nu, na 2 jaar pandemic beperkingen, zijn er veel mensen die nu op reis gaan. Ik heb dat dit jaar ook gemerkt waar ik woon.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

We zijn vorige week terug gekomen van 5 weken noord west Amerika en Canada. De drukte viel ons heel erg mee.
We zijn begin augustus gestart in Seattle en daar onze 30 feet camper gehaald, daarna richting mount Rainier. Erg mooi park. We hebben de hele vakantie een ritme aangehouden van vroeg opstaan en we hebben nergens moeite gehad ons gevaarte te parkeren. Over plek genoeg. In glacier is de shuttle bus ons goed bevallen. Nergens hoeven wachten op een bus. Vaak wachte de bus even juist voor hij vol was en vertrok. Ook Yellowstone konden we overal makkelijk parkeren. Vaak als we terug kwamen van een lange wandeling was het een stuk drukker op parkeerplaatsen maar de tip vroeg te starten is echt waar. Gr Niels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer