Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mikeycusoon: Denver-Seattle met camper zomer 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
mikeycusoon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mikeycusoon: Denver-Seattle met camper zomer 2024.

Bericht door mikeycusoon »

Hallo, ik ben Manuel en ga met mijn vrouw en dochter van 9 voor de 1e keer een camperreis maken door noord west Amerika.
Ik ben benieuwd wat jullie van de geplande trip vinden. Wij hebben dit geboekt via tioga tours. Een bestaande route aangepast.
In een Portland gaan we ook nog een concert van The Foo Fighters bij wonen, dus vandaar wat langer daar. En omdat de 1e paar weken best wel druk en indrukwekkend gaan worden de laatste week rustig ingepland.
Wij staan open voor tips trucs en adviezen. :) Het enige wat vast staat zijn de vluchten, de camper, de 3 nachten in YS en de Foo Fighters. Rest is nog steeds aanpasbaar.

Dag 1 Aankomst Denver 1600 local time (hotel)
Dag 2 Denver (hotel)
Dag 3 Denver camper ophalen, boodschappen camping in de buurt
Dag 4 Denver naar Rocky Mountains NP
Dag 5 Rocky Mountains NP
Dag 6 Rocky Mountains NP naar Casper tussennacht
Dag 7 Casper naar Cody
Dag 8 Cody
Dag 9 Cody naar Grand Teton
Dag 10 Grand Teton naar Yellowstone NP (grand camp ground booked)
Dag 11 Yellowstone NP (madison booked)
Dag 12 Yellowstone NP (canyon camp booked)
Dag 13 Yellowstone NP naar Helena
Dag 14 Helena naar Glacier
Dag 15 Glacier
Dag 16 Glacier
Dag 17 Glacier naar Coeur d"alene
Dag 18 Coeur d"alene
Dag 19 Coeur d"alene naar Pendleton
Dag 20 Pendleton naar Colombia River George
Dag 21 Colombia River George
Dag 22 Colombia River George naar
Dag 23 Cannon Beach
Dag 24 Cannon Beach
Dag 25 Cannon Beach naar Portland
Dag 26 Portland
Dag 27 Portland
Dag 28 Portland
Dag 29 Portland naar camping close to Seatlle camper klaar maken voor inleveren
Dag 30 Seatlle camper inleveren - hotel
Dag 31 Seattle hotel
Dag 32 Seattle vlucht terug
Dag 33 Aankomst thuis

Alvast bedankt voor de moeite. :)

Grt Manuel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Denver-Seattle met camper zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik denk dat anderen wel iets over Portland kunnen zeggen. Mij lijkt het erg lang na alles wat ik daarover lees hier.

Voor Yellowstone en Grand Teton heb je weinig tijd nu. Waarom onderweg niet iets meer rust pakken in plaats van alles snel te doen en dan op het eind te moeten uitrusten? Zijn er nog campings beschikbaar? Misschien gaat Mammoth nog open, hou dat in de gaten.

Waarom een volle dag Coeur d'Alene?

Marianne
mikeycusoon
Amerika-newbie

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je input :)

Portland is wat langer geworden omdat we aan een concert vast zitten van de Foo Fighters. Van alles geprobeerd om het anders in te delen. Na het concert niet genoeg tijd om bv nog naar oOympic te gaan.
Coeur D älene 2 nachten genomen omdat het na een lange rit is en daarna weer een lange rit. Even lekker uitwandelen. We zouden eventueel 1 nacht kunnen omwisselen voor een nacht langer in GT of YS
grt Manuel
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Hallo Manuel,

Welkom op het forum en mooi voornemen! :thumbup:
Wij hebben in 2022 een camperreis gemaakt van Seattle naar Denver, dus veel van jouw voorgenomen route komt mij bekend voor. Voor meer info kan je ons reisverslag bekijken.
Enkele opmerkingen:
  • Voorsommige NP's (o.a. Glacier, Rocky Mountain, maar ook voor de Columbia River Gorge) geldt dat dat er met timed-entry tickets gewerkt wordt. Als je een overnachting ín zo'n park hebt geboekt heb je die niet nodig, maar anders wel.
  • Sowieso: boek je overnachtingen in een NP zo snel mogelijk. Als er weer een boekingsperiode wordt opengesteld kan het zomaar zijn dat alle plekken binnen één (1) seconde geboekt zijn! Hoe dat proces verloopt vind je ook op mijn site.
  • De route van Casper via Cody naar Grand Teton lijkt wat onlogisch; je kan ook rechtstreeks van Casper naar Grand Teton rijden.
  • Vergeet in Cody niet naar de rodeo te gaan. Vindt je dochter vast leuk.
  • De Going To The Sun Road in Glacier mag niet met een (grote) camper bereden worden. Maar er zijn voldoende alternatieven om het park te bekijken.
  • In plaats van Pendleton zou je nog kunnen kiezen voor Kennewick. Dat scheelt rijden (en dus tijd).
  • De Columbia River Gorge is in één dag goed te doen.
  • In Portland is, naast het concert, niet veel te doen. Daar zit nog wel wat winst.
  • Cannon Beach ken ik niet, maar het is nu wel wat heen en weer rijden. Je zou dat strand kunnen inruilen voor Mount Rainier.
  • Langs jullie route zijn nog veel bezienswaardigheden. Welke wil je aandoen?
Verder is veel afhankelijk van wat jullie interesses zijn. Veel wandelen of juist niet?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat concert zal toch maar 1 avond zijn? Dan kun je wel iets anders invoegen zoals Mt Rainier ofzo.
Mt St Helens is ook een aanrader.

Marianne
mikeycusoon
Amerika-newbie

hoi marianne ,

klopt we zouden op donderdag aankomen in Portland en dan vrijdag concert.
dus zaterdag en zondag kunnen we zeker naar 1 van de 2 mountains gaan.
zelf nog niet aan gedacht.

dank je wel

grt Manuel
mikeycusoon
Amerika-newbie

Hoi Rene,

dank je wel voor je reactie :)

Voorsommige NP's (o.a. Glacier, Rocky Mountain, maar ook voor de Columbia River Gorge) geldt dat dat er met timed-entry tickets gewerkt wordt. Als je een overnachting ín zo'n park hebt geboekt heb je die niet nodig, maar anders wel.
klopt , heb ik over gelezen en gaan we zeker in de gaten houden.

Sowieso: boek je overnachtingen in een NP zo snel mogelijk. Als er weer een boekingsperiode wordt opengesteld kan het zomaar zijn dat alle plekken binnen één (1) seconde geboekt zijn! Hoe dat proces verloopt vind je ook op mijn site.
YS is al geboekt en de rest kan nog niet, maar we staan op scherp :) ik ga zeker op je site kijken.

De route van Casper via Cody naar Grand Teton lijkt wat onlogisch; je kan ook rechtstreeks van Casper naar Grand Teton rijden.
klopt , maar ik en mijn dochter gek van cowboy en wild bill dus ......... geen andere weg ,

Vergeet in Cody niet naar de rodeo te gaan. Vindt je dochter vast leuk.
lees bovenstaande :)

De Going To The Sun Road in Glacier mag niet met een (grote) camper bereden worden. Maar er zijn voldoende alternatieven om het park te bekijken.
ook dat klopt, onze camper zou 23-25 ft worden. dus penle busjes ofzo. alleen nog uitzoeken wat de beste plek wordt om te overnachten vanwaar wij komen. daar ben ik nog niet overuit.

In plaats van Pendleton zou je nog kunnen kiezen voor Kennewick. Dat scheelt rijden (en dus tijd).
mooie tip , dit gaan we zeker doen. Kennwick staat wel niet de planner van Tioga maar dat is geen probleem.

De Columbia River Gorge is in één dag goed te doen.
geen idee wat ik daar van moet verwachten, dus zal wel plekje zoeken (2) en veel wandelen

In Portland is, naast het concert, niet veel te doen. Daar zit nog wel wat winst.
dat zei Marianne ook al. misschien de zaterdag en zondag de 2 mounts doen

Cannon Beach ken ik niet, maar het is nu wel wat heen en weer rijden. Je zou dat strand kunnen inruilen voor Mount Rainier
de 2dames zijn ook strand mensen , vandaar deze keuze.

Langs jullie route zijn nog veel bezienswaardigheden. Welke wil je aandoen?
de vrouw is dit aan t regelen :) heb je aanraders??

Verder is veel afhankelijk van wat jullie interesses zijn. Veel wandelen of juist niet?
wandelen zeker en het wordt een nieuw avontuur . wij vinden alles spannend en mooi dus natuur , steden, historie etc.

grt Manuel
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

mikeycusoon schreef:
21 dec 2023, 14:05
De Going To The Sun Road in Glacier mag niet met een (grote) camper bereden worden. Maar er zijn voldoende alternatieven om het park te bekijken.
Klopt. Wij hebben vorig jaar een auto gehuurd in Kalispell en hebben daarmee de Going to the Sun road gereden. Is prima bevallen.
https://www.enterprise.com/en/car-renta ... -63e3.html
Wij stonden op Apgar Campground.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis mikeycusoon: Denver-Seattle met camper zomer 2024.

Bericht door Bravy »

Wij hadden ook via Tioga Tours geboekt en een voorbeeldreis als basis genomen, maar die kan je natuurlijk naar wens aanpassen.

Glacier: Wij verbleven op Rocky Mountain Hi Campground bij Kalispell. Van daaruit is Apgar Visitor Center in ongeveer 45 minuten te bereiken. Wij stapten daar op een Red Bus tour https://www.glaciernationalparklodges.c ... bus-tours/. Erg leuk, maar wij hadden ook maar 1 dag voor Glacier. De pendelbusjes kunnen in de zomer erg druk worden; er is misschien niet altijd plek.

Columbia River Gorge: Houd er allereerst rekening mee dat bepaalde weggedeelten erg smal zijn. Als je daar als camper een camper tegemoetkomt... succes! 8) Op mijn site kan je zien wat wij op 1 dag allemaal gedaan hebben. Genoeg watervallen voor de rest van de vakantie! :lol:

St. Helens: Bezoek in ieder geval het Visitor Center. Dat ligt niet heel ver van de doorgaande weg naar het noorden. Het ligt wel op een flinke afstand van de berg zelf. Wij zijn niet naar de vulkaan zelf gereden, maar het VC was erg leerzaam.

Cannon Beach: een "strijd" met 2 vrouwen leg je altijd af, maar houd er rekening mee dat de gemiddelde watertemperatuur in de zomer slechts 13-14 graden is. Koude golfstroom vanuit Alaska.

Bezienswaardigheden langs jullie route:
  • Grand Teton: Je kan eigenlijk niet thuis komen zonder foto van de Moulton South Barn... :D
  • Afhankelijk van hóe je van YS naar Helena wil rijden kan je ervoor kiezen om via de West Entrance te gaan. Je komt dan in de buurt van Virginia City en met name Nevada City. Als je daar in het weekend bent is dat extra leuk. Bij Cardwell heb je nog de Lewis & Clark Caverns.
  • Wij deden of het stuk tussen Glacier en YS ook 2 dagen, maar wij hadden een overnachting in Deer Lodge. Daar ligt ook de Grant-Kohrs Ranch.
  • Onder Flathead Lake ligt Bison Range, met een welhaast 100% kans op het zien van bizons.
  • Als je van een leuk fietstochtje houdt (voornamelijk downhill), kijk dan eens naar de Hiawatha Trail tussen Glacier en Coeur d'Alene.
  • Tussen Coeur d'Alene en Pendleton/Kennewick ligt Palouse Falls State Park, en eventueel Steptoe Butte State Park.
Er valt nog genoeg uit te zoeken! :lol:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
mikeycusoon
Amerika-newbie

he Rene ,

wow wat een info.

Nog zoveel te ontdekken en aan te passen denk voor dat we gaan :)

iig wat fijn dat men hier zo meedenkt en helpt.

merci nogmaals

grt Manuel
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Nou, nog een paar tips dan :)
Zie dat de foo fighters optreden in augustus, dus je hebt nog wel even om campings te boeken (6 maanden vooruit doorgaans…. )
Cody kun je toch na GT plannen, of zijn in YS alleen de campingplekken te boeken die je nu gereserveerd hebt…is er nog wat te schuiven ? scheelt wel wat km rijden. Als je een dag Portland gaat inleveren kun je ook aan een extra dag GT denken.
Ik zou voor Glacier de oostkant kiezen. Omgeving st Mary, maar zeker Many Glacier is prachtig ! Let op: campings in het park lastig te boeken.wellicht als back up een commerciële camping boeken en annuleren als via recreation.gov gelukt is ?
Nevada en Virginia city onderweg inderdaad erg leuk. Zeker omdat je al wat dagen alleen maar in de natuur geweest bent. Die Grant-Kohrs Ranch was ook verrassend leuk. De stad Helena daarentegen vonden we helemaal niks. Maar wellicht moet je er niet op een regenachtige zondag(avond) zijn… de camping was prima onderweg.
Portland al veel over geschreven, wij slaan die stad straks helemaal over: zou idd Mount Rainier toevoegen…
mikeycusoon
Amerika-newbie

He Paulr,

Dank je wel voor je reactie.
foo fighters op een vrijdag dus wil graag op donderdag op de camping aankomen (je weet nooit hoe t loopt, lekke band etc) dus voor Portland kunnen we nog wel schuiven en na foo fighters gaan we die 2 dagen Portland inruilen voor mount rainier/Helens.

Ik zie geen mogelijkheid om cody na GT te doen :(. Alles geprobeerd via google , maar dit is toch de snelste weg denk ik. Rocky M via Casper naar Cody en dan richting GT en YS. Ik heb net gekeken op de YS en er is nog wel wat vrij (niet heel veel) en een dag Portland inleveren gaat niet vanwege concert.

Glacier mooie tip om ook commerciele te boeken in geval van. Ben nog niet helemaal mee met die sun road die ik niet kan rijden vanwege camper Groote. Daar moet ik nog is in duiken.

Helena genomen omdat hij in de routeplanner stond maar kan omgewisseld worden :)

mvg Manuel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt Cody natuurlijk ook doen vanuit Yellowstone. Dus bijvoorbeeld eerst een nacht GT, dan bijvoorbeeld Grant Village, dan Cody via de East Entrance, en dan via de North Entrance weer naar Yellowstone. Dan rij je ook de mooie route via Cooke City.
Maar goed, dat betekent wat schuiven in de overnachtingen. Leg voor de zekerheid meerdere campings vast nu, op meerdere data en locaties, je kunt altijd nog annuleren. De plaatsen voor campers groter dan 20ft zijn al erg schaars.

De route vanaf Casper naar Cody is niet zo bijzonder. Wij reden die in 2017, misschien heb je iets aan ons verslag. Ik denk dat zeker het laatste stuk naar Grand Teton mooier is. Maar het voordeel van jouw route is dat je Grand Teton van noord naar zuid en andersom doet, dus je kunt beide routes door het park meenemen.
Vergeet niet de Moose Fall als je van GT naar Yellowstone rijdt.

Marianne
mikeycusoon
Amerika-newbie

He Marianne,

daar had ik nog niet aan gedacht, om ipv 3 nachten achter elkaar in YS dit te splitsen. dit opent weer perspectief :)

dank je wel (alweer)

grt Manuel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer