Wij lopen voor dit jaar erg vast met onze reiswensen, de reisperiode en met hetgeen wat wij vorig jaar niet hebben kunnen zien. Vorig jaar hebben wij o.a. door de overstromingen in augustus 2023 Death Valley en Sequoia links laten liggen en via de Tioga Road de oversteek naar Las Vegas gemaakt, als alternatief om toch sequoia de bomen te zien, zij wij nog in Mariposa Grove geweest.
Voor dit jaar zien wij alleen kans om eind mei en begin juni die kant nog op te gaan voor +/- 16/17 dagen, alleen zouden wij dan ook graag Yellowstone en Grand Teton aan de reisplanning willen toevoegen. Wij zouden dan wel graag vanuit SF willen starten en ook weer willen eindigen om ook weer even bij familie te zijn.
Qua activiteiten hoe wij onze dag zouden willen indelen, deel ik graag het volgende:
A) Wij vinden het leuk om op korte loopafstand alle highlights te zien;
B) Op èèn dag buiten al deze highlights om, vinden wij het leuk om maximaal èèn langere wandeling van maximaal 1,5 tot 2uur te doen (bijv. een wandeling op de West Rim Trail naar Scout Lookout/Angels Landing).
C) Wij vinden het ook lekker om bijv. een aantal uurtjes gewoon te relaxen en van al het moois te genieten.
Bovenstaande geeft een goede indicatie hoe wij onze dag willen invullen en wellicht dat hierin nu het e.e.a. te verschuiven en/of in te minderen is. Zelf zat ik aan de volgende tijdsbesteding te denken, is dit een realistische gedachte?
1. 2,5 dag bij aanvang reis SF en 1,5 dag aan het eind van de reis;
2. 2 volledige dagen bij South Lake Tahoe;
3. 2 of 2,5 volledige dagen bij Yosemite (vonden het park echt geweldig, of toch een dagje minder en compenseren met een dagje Yellowstone extra?);
4. 2 volledige dagen Sequoia;
5. 1 volledige dag Death Valley;
6. 2 of 3 volledige dagen Yellowstone;
7. 1 volledige dag Grand Teton;
8. 1 reisdag van Sequoia naar Death Valley of toch opsplitsen met overnachting in Bakersfield?;
9. 1 reisdag van Death Valley naar Grand Teton;
10. 1 reisdag van Yellowstone naar South Lake Tahoe.
Bij elkaar kom ik dan uit op minimaal 17 dagen. Het voelt voor mij gevoel te gehaast, maar toch zou dit realistisch moeten zijn. Dit zou dan de reisplanning zijn (conceptvoorstel):
Dag 1 Aankomst SF/Martinez
Dag 2 Napa Valley + Honkbalwedstrijd
Dag 3 0,5 dag SF/Martinez + Rijden Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Sequoia
Dag 7 Sequoia (slapen Bakersfield?)
Dag 8 Death Valley (slapen Pahrump/Las Vegas?)
Dag 9 Reisdag Pahrump – Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Reisdag Yellowstone – South Lake Tahoe
Dag 14 South Lake Tahoe
Dag 15 South Lake Tahoe --> Einde middag rijden wij dan door naar Martinez
Dag 16 SF/Martinez
Dag 17 0,5 dag SF/Martinez + Terugreis NL
Al met al ben ik erg benieuwd naar jullie adviezen, tegelijkertijd heb ik ook nog een aantal vragen, namelijk:
1. Is Yellowstone de moeite waard begin juni? Wat voor temperaturen kunnen wij verwachten, of zijn wij er echt nog te vroeg om met een korte broek te lopen?
2. Dit jaar valt het qua sneeuwhoeveelheid erg mee in Yosemite, hoe groot is de kans dat de Tioga Road/Glacier Point al halverwege mei geopend is? De huidige sneeuwhoogtes liggen gelijk aan het jaar dat alles halverwege is geopend, maar hoe nauwkeurig is deze graadmeter? Heeft iemand hier ervaringen mee?
3. Is het realistisch en de moeite waard om Crater Lake aan de planning nog toe te voegen? Indien ja, hoe zouden jullie dit inplannen?
Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven en ben erg heel benieuwd naar de feedback!