Nou, eerste schets gemaakt, maar zou toch graag van jullie ervaringen en kennis gebruik maken !
1 nacht staat vast: Salmon Creek Lodge. De rest kan er omheen gepland worden.
Periode eind juni/begin juli.
De route is in basis denk ik wel ok. We hebben eigenlijk 2-3 dagen ''over''. Ik heb deze nu even in Valdez, Mc Carthy en/of Seward gezet. Maar kunnen ook elders als extra nacht geplakt worden. Als we geen geschikte invulling voor deze dagen kunnen vinden is 2 dagen korter ook een overweging... best duur namelijk, Alaska... hahaha. Of gewoon lekker ergens wandelen natuurlijk... Fairbanks trekt me niet zo, dus die lus er uit gelaten.
dag 1 AMS, BRU of FRA - Anchorage
dag 2 Anchorage - Talkeetna
dag 3 Talkeetna - Denali
dag 4 Denali
dag 5 Denali - Paxson/Glennallen
dag 6 Paxson/Glennallen - Valdez
dag 7 Valdez
dag 8 Valdez
dag 9 Valdez - Mc Carthy / Kennecott
dag 10 Mc Carthy / Kennecott
dag 11 Mc Carthy / Kennecott
dag 12 Mc Carthy / Kennecott - Palmer (of ergens langs Glenn Hwy)
dag 13 Palmer - Soldotna
dag 14 Soldotna -Salmon Creek Lodge
dag 15 Salmon Creek Lodge - Homer
dag 16 Homer
dag 17 Homer - Seward
dag 18 Seward
dag 19 Seward - Anchorage
dag 20 Anchorage - vliegen
dag 21 thuis
Excursies etc:
Denali bustour (transit busses)
LuLuBelle glacier cruise Valdez
Glacier hike(s) Wrangel
Mill Town Tour Kennecott
Glacier Lake Paddling Wrangel
Knik Glacier truck ?
Beren in Salmon Creek
Kayakken / cruise Seward
Dan nu wat vragen:
- we zijn met 4 personen, 2 stellen. Tips voor cabins en b&b's welkom ! (willen niet vaak uit eten, dus zoeken of 2 cabins of grote cabins met min 2 slaap- en 2 badkamers). Uiteraard op afgelegen plekken zijn cabins met een beetje goede gezamenlijke toiletten/douches ook prima... of een b&b waar je gebruik mag maken van (buiten)keuken.
- we willen zelf rijden naar Mc Carthy. Willen dus in ANC een premium SUV huren (niet via Alamo, Hertz etc ivm gravelroads). Iemand ervaring met GoNorth of 4x4Alaska etc? (als auto té duur wordt nemen we gewoon een ''normale'' huurauto en gaan we vliegen/busje naar Mc Carthy. Nadeel is dan dat we daar minder makkelijk zelf kunnen koken en dus verplicht uit eten moeten of halfpension in de Kennicott Lodge moeten nemen).
- waar de ''extra nachten'' te plaatsen, wat te wijzigen, wat heb ik gemist ? Is Homer de moeite waard ?
- Valdez-Seward zouden we evt ook per ferry kunnen doen. Nu bewust qua dagen uit elkaar gehaald ivm Lulubelle en kayakken. Anders deze dicht op elkaar. Is de ferry de moeite waard ?
- welke excursies / aktiviteiten móeten er bij (ik hoop stiekem dat ik, ivm kosten, de beste al heb eigenlijk...

- Welke wandelingen zijn ''must do'' (max ca 5 uur)
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties !
Paul
Oja: meeste verslagen van eenieder hier op het forum met ''zoekterm'' Alaska uiteraard gelezen !