Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AnnieK: rondreis (Noord) West-Amerika zomer 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Reis AnnieK: rondreis (Noord) West-Amerika zomer 2025.
Hallo allemaal,
Komende zomervakantie willen mijn man en ik met onze zoons van 13 en 15 een rondreis maken naar het (noord)westen van Amerika.
Wij zijn in het verleden diverse keren naar de VS geweest; voor onze kinderen is het de eerste keer.
Aangezien wij ook wat nieuwe gebieden willen zien, kiezen we voor de combinatie van het noordwesten en Californië. Californië kennen we vrij goed; in het noordwesten zijn mijn man en ik alleen in Seattle geweest.
Dit gaat sowieso een hele intensieve reis worden met veel kilometers, dat weten we. We houden van korte wandelingen (dus geen urenlange hikes).
Ik ben benieuwd wat jullie van ons schema vinden. Zouden jullie bepaalde plekken overslaan of juist andere plekken toevoegen. Ik ben ook heel erg op zoek naar tips voor leuke accommodaties en bezienswaardigheden.
Ik weet dat in Amerika veel kamers 2 queen bedden hebben, maar we willen af en toe ook een airbnb of vakantiehuisje met evt 2 slaapkamers boeken. 2 hotelkamers per bestemming is geen optie; dan wordt het echt veel te duur.
Dag 1 Amsterdam-Portland
Dag 2 Portland (wat is een leuke wijk om te zitten?)
Dag 3 Portland-Forks (om westen Olympic NP te bezoeken)
Dag 4 Forks
Dag 5 Forks - Lake Crescent (noordkant Olympic bekijken)
Dag 6 Lake Crescent-Seattle
Dag 7 Seattle
Dag 8 Seattle-Mount Rainier NP (wat is een goede plaats om daar in de buurt te verblijven?)
Dag 9 Mount Rainier NP
Dag 10 Mount Rainier NP-Hood River
Dag 11 Hood River-Crater Lake NP ((wat is een goede plaats om daar te verblijven?) )
Dag 12 Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP-Redwood NP
Dag 14 Redwood NP
Dag 15 Rewood NP-San Francisco...hele lange rit...we dan niet langs de kust...hebben wij al eens gedaan)
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco-Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP (meer voor een indruk, zelf ben ik er al 2x geweest in Yosemite)
Dag 20Yosemite NP-Monterey
Dag 21 Monterey
Dag 22 Monterey-Pismo Beach of omgeving
Dag 23 Pismo Beach-Los Angeles (bv omgeving South Bay Area, daar heb ik vroeger een paar maanden gewoond)
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles
Dag 26 Los Angeles
Dag 27 Vlucht Los Angeles-Amsterdam
Dag 28 Aankomt in NL
In Los Angeles willen we ivm bezoek aan vrienden wat langer verblijven.
Ik vind het jammer dat we zo geen tijd hebben voor de zuidkust van Oregon (Coos Bay enzo), maar ja we moeten keuzes maken. Is dat leuker dan Hood River (I-84 east vanaf Portland) en Crater Lake? Wat zouden jullie kiezen?
Wat is er leuk om te doen in Olympic NP, Mount Rainier Park, Crater Lake NP...zijn daar ook veel kortere wandelingen?
Wie weet er leuke accommodaties (familiekamer, of appartment, huisjes met iets meer ruimte voor deze bestemmingen) of hele leuke eetadresjes?
Alles is welkom. Alvast bedankt voor jullie tips.
Groetjes, Annemarie.
Komende zomervakantie willen mijn man en ik met onze zoons van 13 en 15 een rondreis maken naar het (noord)westen van Amerika.
Wij zijn in het verleden diverse keren naar de VS geweest; voor onze kinderen is het de eerste keer.
Aangezien wij ook wat nieuwe gebieden willen zien, kiezen we voor de combinatie van het noordwesten en Californië. Californië kennen we vrij goed; in het noordwesten zijn mijn man en ik alleen in Seattle geweest.
Dit gaat sowieso een hele intensieve reis worden met veel kilometers, dat weten we. We houden van korte wandelingen (dus geen urenlange hikes).
Ik ben benieuwd wat jullie van ons schema vinden. Zouden jullie bepaalde plekken overslaan of juist andere plekken toevoegen. Ik ben ook heel erg op zoek naar tips voor leuke accommodaties en bezienswaardigheden.
Ik weet dat in Amerika veel kamers 2 queen bedden hebben, maar we willen af en toe ook een airbnb of vakantiehuisje met evt 2 slaapkamers boeken. 2 hotelkamers per bestemming is geen optie; dan wordt het echt veel te duur.
Dag 1 Amsterdam-Portland
Dag 2 Portland (wat is een leuke wijk om te zitten?)
Dag 3 Portland-Forks (om westen Olympic NP te bezoeken)
Dag 4 Forks
Dag 5 Forks - Lake Crescent (noordkant Olympic bekijken)
Dag 6 Lake Crescent-Seattle
Dag 7 Seattle
Dag 8 Seattle-Mount Rainier NP (wat is een goede plaats om daar in de buurt te verblijven?)
Dag 9 Mount Rainier NP
Dag 10 Mount Rainier NP-Hood River
Dag 11 Hood River-Crater Lake NP ((wat is een goede plaats om daar te verblijven?) )
Dag 12 Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP-Redwood NP
Dag 14 Redwood NP
Dag 15 Rewood NP-San Francisco...hele lange rit...we dan niet langs de kust...hebben wij al eens gedaan)
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco-Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP (meer voor een indruk, zelf ben ik er al 2x geweest in Yosemite)
Dag 20Yosemite NP-Monterey
Dag 21 Monterey
Dag 22 Monterey-Pismo Beach of omgeving
Dag 23 Pismo Beach-Los Angeles (bv omgeving South Bay Area, daar heb ik vroeger een paar maanden gewoond)
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles
Dag 26 Los Angeles
Dag 27 Vlucht Los Angeles-Amsterdam
Dag 28 Aankomt in NL
In Los Angeles willen we ivm bezoek aan vrienden wat langer verblijven.
Ik vind het jammer dat we zo geen tijd hebben voor de zuidkust van Oregon (Coos Bay enzo), maar ja we moeten keuzes maken. Is dat leuker dan Hood River (I-84 east vanaf Portland) en Crater Lake? Wat zouden jullie kiezen?
Wat is er leuk om te doen in Olympic NP, Mount Rainier Park, Crater Lake NP...zijn daar ook veel kortere wandelingen?
Wie weet er leuke accommodaties (familiekamer, of appartment, huisjes met iets meer ruimte voor deze bestemmingen) of hele leuke eetadresjes?
Alles is welkom. Alvast bedankt voor jullie tips.
Groetjes, Annemarie.
Laatst gewijzigd door AnnieK op 09 okt 2024, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rondreis (Noord) West-Amerika zomer 2025
Welkom !
1e reactie... hoop rijden in toch korte tijd en dus veel moois in het noord westen overslaan.
Maar goed, ik snap dat je NW wilt combineren met vriendenbezoek, dus mogelijk logisch. Vraag is dan: hoe belangrijk is het stuk SF-LA via zowel Yosemite en kust. Heb je overwogen om bijv alleen NW te doen, dan een binnenlandse vlucht naar LA en dan terug naar AMS?
Is wel een keer vliegen tussendoor, maar denk dat de kids de lange rit(ten) geen feest gaan vinden.
Kies je voor zoiets, dan kun je mooie en verrassende plekken in Washington en Oregon meepakken, daar rij je nu vooral aan voorbij met allen Mt Rainier en Olympic...
Paul
1e reactie... hoop rijden in toch korte tijd en dus veel moois in het noord westen overslaan.
Maar goed, ik snap dat je NW wilt combineren met vriendenbezoek, dus mogelijk logisch. Vraag is dan: hoe belangrijk is het stuk SF-LA via zowel Yosemite en kust. Heb je overwogen om bijv alleen NW te doen, dan een binnenlandse vlucht naar LA en dan terug naar AMS?
Is wel een keer vliegen tussendoor, maar denk dat de kids de lange rit(ten) geen feest gaan vinden.
Kies je voor zoiets, dan kun je mooie en verrassende plekken in Washington en Oregon meepakken, daar rij je nu vooral aan voorbij met allen Mt Rainier en Olympic...
Paul
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ga helemaal met Paul mee. Zonde van alle kilometers. Als je hetzelfde aantal kilometers wilt rijden, dan zou ik ze in Washington en Oregon gebruiken. Misschien een regio waar je niet zo snel weer komt als in het zuidwesten. Wij vonden het oosten van Oregon erg mooi bv.
Wie weet kun je nog ideeën uit ons verslag van vorig jaar halen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Wie weet kun je nog ideeën uit ons verslag van vorig jaar halen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij ook veel, met een aantal lange ritten. Vooral de rit van Mt Rainier naar Crater Lake is lang. Je mist veel onderweg.
Ook voor de Redwoods is de tijd niet ruim. Je zou misschien Portland over kunnen slaan, ik lees daar geen goede verhalen over. Voor Crater Lake is geen volle dag nodig.
Misschien heb je voor een groot deel van de route iets aan ons 2006-verslag en ons 2015-verslag.
In 2006 hebben we een aantal keren in een cabin op een KOA camping overnacht. Deze hebben soms 2 kamers. Het is ook een leuke afwisseling met hotels.
Marianne
Ook voor de Redwoods is de tijd niet ruim. Je zou misschien Portland over kunnen slaan, ik lees daar geen goede verhalen over. Voor Crater Lake is geen volle dag nodig.
Misschien heb je voor een groot deel van de route iets aan ons 2006-verslag en ons 2015-verslag.
In 2006 hebben we een aantal keren in een cabin op een KOA camping overnacht. Deze hebben soms 2 kamers. Het is ook een leuke afwisseling met hotels.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties.
Martin& Marianne ik heb een fout in het schema gemaakt....ik wil van Mt Rainier eerst een nacht naar Mount Hood. De dag erna naar Crater Lake NP. Dat maakt het wellicht iets behapbaarder.
Dank ook voor de tips van de KOA campings. Ik ga jullie reisverslag eens doornemen.
Het is inderdaad zeer intensief. We gaan er nog eens goed mee aan de slag.
Martin& Marianne ik heb een fout in het schema gemaakt....ik wil van Mt Rainier eerst een nacht naar Mount Hood. De dag erna naar Crater Lake NP. Dat maakt het wellicht iets behapbaarder.
Dank ook voor de tips van de KOA campings. Ik ga jullie reisverslag eens doornemen.
Het is inderdaad zeer intensief. We gaan er nog eens goed mee aan de slag.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis AnnieK: rondreis (Noord) West-Amerika zomer 2025.
Wij hebben afgelopen zomer 3 weken Oregon & Washington gedaan, mijn verslag vind je hier:
viewtopic.php?t=79956&start=60 viewtopic.php?p=1336776#p1336776
Wij hebben ook af en toe een accommodatie met meerdere slaapkamers geboekt. Ook hadden we hier overal een wasmachine met droger.
Mt Hood hebben we hier overnacht:
Bekijk SKI-Mount Hood Charm-Welches,Golf and SKI resort condo,W&D, WIFI,Near Woods,Hiking,Fishing op Booking.com! https://www.booking.com/Share-eHCdzB
Voor Mt Rainier zaten we hier:
https://www.airbnb.com/slink/NwQKQWCz
De mooiste acco van de vakantie. Maar vrij prijzig intussen.
Voor Crater Lake hebben we dit huisje geboekt:
https://www.airbnb.com/slink/W28spQQ3
Erg mooi en comfortabel met veel ruimte en ontzettend lieve hosts.
viewtopic.php?t=79956&start=60 viewtopic.php?p=1336776#p1336776
Wij hebben ook af en toe een accommodatie met meerdere slaapkamers geboekt. Ook hadden we hier overal een wasmachine met droger.
Mt Hood hebben we hier overnacht:
Bekijk SKI-Mount Hood Charm-Welches,Golf and SKI resort condo,W&D, WIFI,Near Woods,Hiking,Fishing op Booking.com! https://www.booking.com/Share-eHCdzB
Voor Mt Rainier zaten we hier:
https://www.airbnb.com/slink/NwQKQWCz
De mooiste acco van de vakantie. Maar vrij prijzig intussen.
Voor Crater Lake hebben we dit huisje geboekt:
https://www.airbnb.com/slink/W28spQQ3
Erg mooi en comfortabel met veel ruimte en ontzettend lieve hosts.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat betreft korte wandelingen: die zijn er in alle parken. De wandelingen die wij in Mt Rainier en Olympic NP deden waren allemaal kort. Voor die in Yosemite zou je op mijn wandelsite kunnen kijken.
Je kunt op de meeste NPS-sites een overzicht vinden van wandelingen, meestal verdeeld naar gebied en moeilijkheidsgraad.
Als je in Yosemite in het park wilt overnachten is Housekeeping Camp leuk. Het is wel basic maar je staat er prachtig aan de rivier en je hebt een picknicktafel en fire ring erbij.
Marianne
Je kunt op de meeste NPS-sites een overzicht vinden van wandelingen, meestal verdeeld naar gebied en moeilijkheidsgraad.
Als je in Yosemite in het park wilt overnachten is Housekeeping Camp leuk. Het is wel basic maar je staat er prachtig aan de rivier en je hebt een picknicktafel en fire ring erbij.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne...dank! Leuk om jullie oude reisverslagen te lezen...in 2006 ook met jonge tieners en in 2015 ook heel veel kilometers. Wij zien de autoritten ook als belangrijk onderdeel van de reis, met onderweg stops om iets te bekijken. Hoe vonden jullie kids het vele rijden destijds?
IngridUSA dank voor jouw tips! Ook heel veel gezien jullie zie ik...ik ga jullie verslag ook eens goed doornemen.
Jojostravelusa wat vonden jullie allemaal aanraders in het oosten van Oregon?
Paulr...vlucht naar LA kan ook, maar wij vinden het ook zo leuk om de kids Yosemite en de highway 1 in CA te laten zien. Wat zijn wat jou betreft enorme aanraders in Washington State en Oregon? Waar moeten we echt langs of langer blijven?
Dank weer voor jullie adviezen!
IngridUSA dank voor jouw tips! Ook heel veel gezien jullie zie ik...ik ga jullie verslag ook eens goed doornemen.
Jojostravelusa wat vonden jullie allemaal aanraders in het oosten van Oregon?
Paulr...vlucht naar LA kan ook, maar wij vinden het ook zo leuk om de kids Yosemite en de highway 1 in CA te laten zien. Wat zijn wat jou betreft enorme aanraders in Washington State en Oregon? Waar moeten we echt langs of langer blijven?
Dank weer voor jullie adviezen!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
We hebben een tour gedaan met een jetboat door de Hell's Canyon. Hele mooie omgeving en hele leuke tocht. Je wordt wel doorweekt, maar dat hoort erbij. Iets meer in het midden heb je natuurlijk John Day Fossil Beds met de Painted Hills en de prachtige blauw/groene Sheep Rock unit.
Wij reizen altijd met de camper, dus dan kom je op iets andere plekken dan als je in hotels overnacht. Zo waren wij zeer gecharmeerd van de eenzame camping bij Mitchell in het bos, de Cottonwood campground. We hadden de hele reis gebouwd om de rodeo in Pendleton eind september en dat was zeer zeker ook een hoogtepunt, maar niet voor iedereen te doen omdat het buiten het hoogseizoen is.
Lake Owyhee SP is ook zo'n mooie omgeving, maar ik weet zo niet of er in de buurt accomodatie te vinden is anders dan de camping. Dat geldt ook voor Balanced Rock Park.
Hebben jullie Craters of the Moon NP in de route opgenomen?
Wij reizen altijd met de camper, dus dan kom je op iets andere plekken dan als je in hotels overnacht. Zo waren wij zeer gecharmeerd van de eenzame camping bij Mitchell in het bos, de Cottonwood campground. We hadden de hele reis gebouwd om de rodeo in Pendleton eind september en dat was zeer zeker ook een hoogtepunt, maar niet voor iedereen te doen omdat het buiten het hoogseizoen is.
Lake Owyhee SP is ook zo'n mooie omgeving, maar ik weet zo niet of er in de buurt accomodatie te vinden is anders dan de camping. Dat geldt ook voor Balanced Rock Park.
Hebben jullie Craters of the Moon NP in de route opgenomen?
-
- Amerika-ontdekker
Jojostravelusa leuk om over jullie reis te lezen. Nee wij gaan niet naar Idaho (Craters of the Moon).
Waar ik me wel een beetje zorgen over begin te maken is Portland. Ik lees op dit forum veel negatieve dingen...is er daar een gedeelte waar je nog een beetje veilig kan zitten?
Waar ik me wel een beetje zorgen over begin te maken is Portland. Ik lees op dit forum veel negatieve dingen...is er daar een gedeelte waar je nog een beetje veilig kan zitten?
-
- Amerikakenner
Wat zou je daar specifiek willen zien of doen? Anders kun je die dag(en) mooi ergens anders inzetten. Wij hebben Portland ook links laten liggen. Te veel mooie andere plekken 

ik denk dat, als je wat rondjes van anderen hier bekijkt, dat je alle leuke plekken wel beschreven ziet worden: Silver Falls, Canon Beach, Mount Rainier, Mount Hood, Crater, Painted Hills, de regio Bend, Smith Rock, Cascades, Columbia River, etc.
Zie bijv. hier ons rondje van afgelopen zomer: viewtopic.php?f=16&t=79519
Zie bijv. hier ons rondje van afgelopen zomer: viewtopic.php?f=16&t=79519
-
- Amerika-ontdekker
Dank @paulr ik ga jouw reisverslag bekijken.
Ik komt toch nog even terug op Portland. Ik wilde eigenlijk naar die grote boekhandel Powell's daar, en ik heb gehoord dat er veel foodtrucks zijn, maar ik hoor teveel negatieve verhalen. Zijn Beaverton en bv Vancouver, WA aan de overkant betere plekken om te overnachten als je toch na aankomst in Portland een of 2 nachten een accommodatie wilt hebben?
Ik hoor jullie graag! Wie weet heeft @Almere vak V hier nog goede tips voor mij.
Alvast bedankt weer!
Ik komt toch nog even terug op Portland. Ik wilde eigenlijk naar die grote boekhandel Powell's daar, en ik heb gehoord dat er veel foodtrucks zijn, maar ik hoor teveel negatieve verhalen. Zijn Beaverton en bv Vancouver, WA aan de overkant betere plekken om te overnachten als je toch na aankomst in Portland een of 2 nachten een accommodatie wilt hebben?
Ik hoor jullie graag! Wie weet heeft @Almere vak V hier nog goede tips voor mij.
Alvast bedankt weer!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt de vlucht al vast? Je zou ook naar Seattle kunnen vliegen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne ja de vluchten zijn al geboekt Portland rechtstreeks met KLM en terug Los Angeles-Amsterdam met KLM.
Haha ben blijkbaar echt te lang niet in VS geweest; dacht echt dat Portland wel leuk zou zijn.
Waar zouden jullie verblijven na aankomst in Portland? We willen liever niet te lang rijden na de vlucht.
Haha ben blijkbaar echt te lang niet in VS geweest; dacht echt dat Portland wel leuk zou zijn.
Waar zouden jullie verblijven na aankomst in Portland? We willen liever niet te lang rijden na de vlucht.
-
- Amerika-ontdekker
Accommodatietips voor autorondreis met 2 tieners
Opmerking moderator
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het plannen van een reis naar VS in zomervak 2025 (2 volwassenen en 2 jongens van 13 en 15) en ik zoek leuke accommodaties. Niet alleen 2 queen beds in een kamer, maar bv ook leuke huisjes of iets met een aparte leefruimte erbij. 2 hotelkamers vind ik te prijzig. Ik vind sowieso de accommodaties in VS stuk duurder geworden.
Hebben jullie tips voor de volgende plekken?
- omgeving Redwood NP
- noordkust Californië
- San Francisco
- Yosemite NP
- Monterey
- omgeving Pismo Beach of andere leuke plek tussen Monterey en LA
- LA...ik heb voorkeur voor South Bay area
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben niet bekend met Portland, maar je zou er natuurlijk wel een nacht kunnen blijven en de volgende ochtend de boekwinkel bezoeken. De tweede nacht zou je dan ergens anders kunnen gebruiken.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor de Redwoods/noordkust CA. Er staat een aparte pagina in het blog met de overnachtingen. Ik neem aan dat je op twee verschillende plaatsen gaat overnachten?
Voor SF zou je bij een van de Motor Inns kunnen kijken, daar is het parkeren gratis. Wij hebben goede ervaringen met de Cow Hollow Motor Inn, de Coventry Motor Inn en de Columbus Motor Inn
Wij zaten voor Crater Lake zowel in 2006 als in 2015 in de Union Creek Resort; erg mooi gelegen en een leuk restaurant erbij.
Kijk ook eens of twee nachten daar nodig zijn, wat zijn de plannen bij Crater Lake?
Wat zijn de plannen bij Yosemite? Wil je in het park overnachten? Ik had e daarvoor al een tip gegeven. Als je dat zou willen moet je tijdig boeken want HKC is erg populair. Buiten het park ligt El Portal het beste. Je kunt ook kijken bij bijvoorbeeld Yosemite Bug.
Wij vonden Monterey erg duur. In 2019 zaten we in Borg' s Ocean Motel, dat was nog redelijk geprijsd en mooi geleggen.
Is kamperen iets voor jullie? Je zou dan twee tentjes kunnen doen; scheelt je, zeker in de parken en langs de kust, erg veel geld. Wij kamperen vaak erg luxe, dwz we gaan wel uit eten. Je hoeft dan ook niet zoveel mee te nemen of aan te schaffen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hi allemaal,
Wij zijn nog steeds druk met het plannen van onze reis volgende zomervakantie. We hebben al wat (annuleerbare) accommodaties geboekt.
Heeft er iemand misschien tips voor leuke accommodaties voor een gezin van 4 (2 volwassenen en 2 lange zoons van dan 13 en 15) in de volgende plaatsen? Het mag een hotel zijn, maar ook een leuke Airbnb of iets grotere accommodatie met 2 slaapkamers.
- Cannon Beach
- Portland (ik weet dat dit geen aanrader is, maar we zitten er ws toch 1 nacht)
- San Francisco
- Seattle
- omgeving Crater Lake NP (Crater Lake Lodge is al volgeboekt). Heeft er iemand ervaring met die Mazama cabins vlakbij het park. Ik heb al een leuke tip gehad voor een leuke Airbnb bij Crater (via dit forum), maar deze is nog niet boekbaar.
- Monterey
- Pismo Beach en omgeving
- South Bay Area Los Angeles (Hermosa Beach en omstreken) of een hele leuke andere plek daar
Klopt het dat dit jaar voor Olympic NP, Crater en Redwood NP geen reserveringen nodig waren? Voor Mount Rainier NP wel begrijp ik en ook voor Yosemite waar we ook naartoe gaan. We verblijven in Yosemite echter in het park, dus dan is volgens mij geen reservering nodig.
Gr,
Annemarie
Wij zijn nog steeds druk met het plannen van onze reis volgende zomervakantie. We hebben al wat (annuleerbare) accommodaties geboekt.
Heeft er iemand misschien tips voor leuke accommodaties voor een gezin van 4 (2 volwassenen en 2 lange zoons van dan 13 en 15) in de volgende plaatsen? Het mag een hotel zijn, maar ook een leuke Airbnb of iets grotere accommodatie met 2 slaapkamers.
- Cannon Beach
- Portland (ik weet dat dit geen aanrader is, maar we zitten er ws toch 1 nacht)
- San Francisco
- Seattle
- omgeving Crater Lake NP (Crater Lake Lodge is al volgeboekt). Heeft er iemand ervaring met die Mazama cabins vlakbij het park. Ik heb al een leuke tip gehad voor een leuke Airbnb bij Crater (via dit forum), maar deze is nog niet boekbaar.
- Monterey
- Pismo Beach en omgeving
- South Bay Area Los Angeles (Hermosa Beach en omstreken) of een hele leuke andere plek daar
Klopt het dat dit jaar voor Olympic NP, Crater en Redwood NP geen reserveringen nodig waren? Voor Mount Rainier NP wel begrijp ik en ook voor Yosemite waar we ook naartoe gaan. We verblijven in Yosemite echter in het park, dus dan is volgens mij geen reservering nodig.
Gr,
Annemarie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo AnnieK, je had deze vraag al gesteld. Geef eens aan wat jullie precies zoeken, dan is het makkelijker om te adviseren. En probeer ook zoveel mogelijk onze vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld of kamperen een optie is; dat maakt de kosten voor overnachten een stuk lager.
De Motor Inns in SF vind je niets? Als je iets anders neemt check dan goed of het parkeren inbegrepen is.
Kijk je voor Crater Lake nu naar twee nachten? Misschien lukt het wel om voor 1 nacht iets te vinden?
Voor de parken die je noemt waren geen reserveringen nodig. Voor Yosemite dit jaar wel maar als je in het park overnacht heb je die niet nodig. Check wel de verschillende NPS-sites regelmatig om te zien of er volgend jaar reserveringen nodig zijn.
Marianne
De Motor Inns in SF vind je niets? Als je iets anders neemt check dan goed of het parkeren inbegrepen is.
Kijk je voor Crater Lake nu naar twee nachten? Misschien lukt het wel om voor 1 nacht iets te vinden?
Voor de parken die je noemt waren geen reserveringen nodig. Voor Yosemite dit jaar wel maar als je in het park overnacht heb je die niet nodig. Check wel de verschillende NPS-sites regelmatig om te zien of er volgend jaar reserveringen nodig zijn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 okt 2024, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Voor Cannon Beach vond ik Ecola Creek Lodge heel leuk en betaalbaar. Mogelijk is echter een minimum van 2 nachten vereist. Je kunt rechtstreeks kijken, maar ook beschikbaar via Booking. De kamers zijn allemaal genummerd, dus je kunt dan precies zien welke je boekt. Overige accommodaties vond ik erg prijzig daar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht