Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Glacier NP werkzaamheden in 2025.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Glacier NP werkzaamheden in 2025.

Bericht door KWopreis »

Goedenavond,
Wij willen volgend jaar naar Amerika (maar twijfelen nog tussen NW of NO) :-)
Als ik naar NW kijk, zou ik naar het Glacier NP willen gaan. Nu lees ik op de website dat een deel van het park / wegen (?) dicht is in 2025.
In de Swiftcurrent Area / Many Glacier Area beginnen de werkzaamheden nu en duren tot halverwege 2026.
Het wordt mij niet duidelijk wat er nu wel/niet meer kan in dit park. Het ligt best ver buiten de route, als je in dit deel niet kan komen, is het dan nog de moeite waard om hier naartoe te rijden?
Wie kan mij helpen om dit in beeld te krijgen, of ervaringen te delen?
Dank je wel.
Laatst gewijzigd door markro op 21 okt 2024, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast voor de duidelijkheid.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Mount Glacier werkzaamheden in 2025

Bericht door Robbie&Irene »

Beste KWopreis, ik denk dat je de kop even moet aanpassen naar Glacier N.P. , mount glacier is niet bekend.

Ondanks de wzh aan het Many glacier gedeelte, wat toch een heel ander deel is, blijft een bezoek aan het Glacier N.P. het echt wel waard.
Maar houdt rekening met grotere drukte en de Time Entries die nodig zijn in dit park.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Glacier NP werkzaamheden in 2025.

Bericht door ONYX666 »

Timed entry volgens mij alleen als hje van het westen binnenrijd en niet van st mary (oost zijde)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Zoals ik het nu lees blijft het Many Glacier Hotel open. Ook in 2025.
De Swiftcurrent inn, de Many Glacier Campground en het parkeerterrein bij Swiftcurrent blijven gesloten.
Access to all trails will begin at the Many Glacier Hotel parking lot, with maps and signs indicating detours around the construction zone. Entry may be temporarily restricted in areas of the park when vehicle reservations end on September 8. Many Glacier may become too congested for visitor safety and resource protection. Parking is limited to the Many Glacier Hotel parking lot after September 15.

In 2025, the Many Glacier Hotel, Swan Mountain Outfitters and Glacier Boat Company will operate as usual. Swiftcurrent Motor Inn, Many Glacier Campground, and trailhead parking in the Swiftcurrent end of the valley will be closed the entire 2025 season.

Additional information regarding fall 2024 and 2025 season will be coming soon. Check the Glacier National Park website regularly for updates.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ONYX666 schreef:
21 okt 2024, 11:37
Timed entry volgens mij alleen als je van het westen binnenrijd en niet van st mary (oostzijde)
Zie dit topic voor meer informatie over de vehicle reservation system in 2024.

Marianne
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KWopreis »

Dank jullie wel voor je reactie. Het blijft dus de moeite waard. Wij gaan het meenemen in onze planning (als het NW wordt).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer