Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
Hallo,
We hebben definitief de knoop doorgehakt en we willen volgend jaar naar NW-Amerika. Nu nog vrij krijgen van het werk, maar ondertussen de route plannen. We gaan met twee volwassenen en onze kinderen van 18 en 16 jaar en willen met een camper reizen.
Hebben jullie nog advies en tips tav het reisschema?
- Ik weet nog niet goed, wat een mooie/leuke interessante tussenstop is tussen Yellowstone en Columbia Gorge (daar willen we raften). Wij willen liever iets minder zien, maar iets langer op een plek zijn.
- Ook dachten wij dat Mount Rainier / Columbia River Gorge een afwisseling is met Yellowstone om echt andere natuur te zien / ervaren. Anders weet ik niet of de kinderen het ook echt leuk blijven vinden.
- Er zitten nu drie lange reisdagen in, de rest valt volgens mij wel mee.
- Misschien kunnen we er nog een dag aan toevoegen, maar dan moet eerst de goedkeuring van het werk komen.
Dank je wel alvast.
za 19 juli - vliegen naar Salt Lake City
zo 20 juli - Salt Lake City
ma 21 juli - Salt Lake City - Antelope Island State Park (camper ophalen vandaag, kan vaak niet op zondag)
di 22 juli Antelope Island State Park - Grand Teton National Park
wo 23 juli Grand Teton National Park
do 24 juli Grand Teton National Park - Yellowstone
vr 25 juli Yellowstone
za 26 juli Yellowstone
zo 27 juli Yellowstone - ...???
ma 28 juli ???
di 29 juli ??? - Columbia River Gorge
wo 30 juli Columbia River Gorge (raften)
do 31 juli Columbia River Gorge - Mount Rainier NP
vr 1 aug Mount Rainier NP
za 2 aug Mount Rainier NP
zo 3 aug Mount Rainier NP- Anacortes (whale watching)
ma 4 aug Anacortes - Seattle
di 5 aug Seattle (camper inleveren)
wo 6 aug Seattle naar New York
do 7 aug New York
vr 8 aug New York
za 9 aug New York
zo 10 aug New York - terugvliegen naar Nederland
ma 11 aug - terug in Nederland
We hebben definitief de knoop doorgehakt en we willen volgend jaar naar NW-Amerika. Nu nog vrij krijgen van het werk, maar ondertussen de route plannen. We gaan met twee volwassenen en onze kinderen van 18 en 16 jaar en willen met een camper reizen.
Hebben jullie nog advies en tips tav het reisschema?
- Ik weet nog niet goed, wat een mooie/leuke interessante tussenstop is tussen Yellowstone en Columbia Gorge (daar willen we raften). Wij willen liever iets minder zien, maar iets langer op een plek zijn.
- Ook dachten wij dat Mount Rainier / Columbia River Gorge een afwisseling is met Yellowstone om echt andere natuur te zien / ervaren. Anders weet ik niet of de kinderen het ook echt leuk blijven vinden.
- Er zitten nu drie lange reisdagen in, de rest valt volgens mij wel mee.
- Misschien kunnen we er nog een dag aan toevoegen, maar dan moet eerst de goedkeuring van het werk komen.
Dank je wel alvast.
zo 20 juli - Salt Lake City
ma 21 juli - Salt Lake City - Antelope Island State Park (camper ophalen vandaag, kan vaak niet op zondag)
do 24 juli Grand Teton National Park - Yellowstone
vr 25 juli Yellowstone
za 26 juli Yellowstone
zo 27 juli Yellowstone - ...???
ma 28 juli ???
di 29 juli ??? - Columbia River Gorge
wo 30 juli Columbia River Gorge (raften)
do 31 juli Columbia River Gorge - Mount Rainier NP
vr 1 aug Mount Rainier NP
za 2 aug Mount Rainier NP
zo 3 aug Mount Rainier NP- Anacortes (whale watching)
ma 4 aug Anacortes - Seattle
di 5 aug Seattle (camper inleveren)
wo 6 aug Seattle naar New York
do 7 aug New York
vr 8 aug New York
za 9 aug New York
zo 10 aug New York - terugvliegen naar Nederland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Juli - Augustus Salt Lake City - Seattle - New York
Yellowstone is zo uniek, dat al het andere per definitie een afwisseling is.
Ik zou zeker minimaal een dag meer voor Yellowstone uittrekken. Neem de tijd om wat bijzondere geisers uit te zien barsten - er is zoveel meer dan alleen Old Faithful - en wat wandelingen te maken en wildlife te spotten. Kijk ook eens naar rangeractiviteiten. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag. Zie ook de planning voor Yellowstone in dat verslag.
Kijk alvast naar campings; de meeste zijn een jaar van te voren te reserveren, dus het kan zo hier en daar al vol zijn. Reserveren kan op www.yellowstonenationalparklodges.com.
In 2015 reden wij ook van Grand Teton richting het westen; kijk eens in ons verslag voor die route.
Ik vermoed dat New York een must is, maar eigenlijk zou je die dagen heel goed tijdens de rondreis kunnen gebruiken. Als je wel naar NY gaat doe het dan aan het begin van de reis; dat scheelt je een dag omdat je dan het tijverschil mee hebt. En je kunt dan ook wellicht al direct de camper ophalen zodat je geen volle dag SLC hebt. Tenzij dat een wens is?
In jouw route zou ik ook niet naar Antelope Island gaan op de dag dat je de camper ophaalt. Het ligt niet op de route en de reisdag de volgende dag wordt een stuk langer. Rij alvast een stuk naar het noorden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 nov 2024, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
Allereerst... ik zou ook niet zo snel zo'n rondreis combineren met NY. En zeker niet op het eind, want dan vlieg je eigenlijk alleen maar om. Vliegen vanaf SEA naar huis is ruim 9 uur, vliegen naar via NY met inchecken, uitchecken etc kost je zo een hele vakantiedag... eigenlijk zonde. Op de heenreis naar SLC is het nog wel een soort van logische route. Maar vanuit de noordwesten zou ik nooit via het oosten terugvliegen, maar direct naar huis.
Dan de gekozen plekken.
Uiteraard is het deel GT en YS goed te doen zo. Ik zou de 2e dag de camper ophalen en direct naar het noorden rijden. Zo bijzonder is SLC en omstreken niet. Vervolgens ga je naar Washington/Oregon waar echt heel veel en juist heel afwisselende dingen te bezoeken zijn. Nu pik je Mount Rainier uit en dat is natuurlijk prachtig. Maar ik denk dat er veel meer moois is dan de Columbia River. Waar wil je gaan raften ? Moet dat daar ? je kan bijvoorbeeld ook bij Gardiner Raften op de Yellowstone River.
Een combi van Washington/Oregon en Yellowstone is mooi, hebben wij afgelopen juni gedaan. Maar nu lijkt het er vooral op dat je veel moois voorbij gaat en vooral veel kilometers gaat maken door de reis zo in te steken zoals nu. Vergis je ook niet in de ''oversteek'' van Yellowstone naar het westen, dat is met een camper een pittige rit.
Lees je eens goed in wat er allemaal mogelijk is daar: Olympic NP, Crater Lake, Silver Falls, Bend en omgeving, Canon Beach, Painted Hills, etc etc
Wie weet stap je dan van het NYC idee af en kun je meer meepakken van het noord westen, zonde om over te slaan...
Paul
Onderstaand: routes en vliegtijden:
Dan de gekozen plekken.
Uiteraard is het deel GT en YS goed te doen zo. Ik zou de 2e dag de camper ophalen en direct naar het noorden rijden. Zo bijzonder is SLC en omstreken niet. Vervolgens ga je naar Washington/Oregon waar echt heel veel en juist heel afwisselende dingen te bezoeken zijn. Nu pik je Mount Rainier uit en dat is natuurlijk prachtig. Maar ik denk dat er veel meer moois is dan de Columbia River. Waar wil je gaan raften ? Moet dat daar ? je kan bijvoorbeeld ook bij Gardiner Raften op de Yellowstone River.
Een combi van Washington/Oregon en Yellowstone is mooi, hebben wij afgelopen juni gedaan. Maar nu lijkt het er vooral op dat je veel moois voorbij gaat en vooral veel kilometers gaat maken door de reis zo in te steken zoals nu. Vergis je ook niet in de ''oversteek'' van Yellowstone naar het westen, dat is met een camper een pittige rit.
Lees je eens goed in wat er allemaal mogelijk is daar: Olympic NP, Crater Lake, Silver Falls, Bend en omgeving, Canon Beach, Painted Hills, etc etc
Wie weet stap je dan van het NYC idee af en kun je meer meepakken van het noord westen, zonde om over te slaan...
Paul
Onderstaand: routes en vliegtijden:
New York erbij kan prima maar het is aan te raden dat op de heenreis te doen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nou, past prima? Vind ik niet in een reis van net iets meer dan 3 weken van SLC naar Seattle.
Nu zitten er heel veel kilometers in voor de (weliswaar) prachtige Mount Rainier, maar de CRG is nu ook weer niet zo spectaculair om daar die kilometers voor te maken. Idd Mount St Helens, Olympic, Painted Hills, omgeving Bend... allemaal dingen die er nu niet inzitten en de oversteek vanuit Yellowstone naar het Wexten is een behoorlijke. Wij hebben nu al 2 keer zoiets gedaan. Maar wel met al een hoop reizen in de achterzak dus er is al een hoop,gedaan.
En niet met een camper wat aanzienlijk scheelt in rij- en reistijd.
Ik denk ook dat het plan om op 1 dag van Mount Rainier naar Anacortes om te whalewatchen te veel is voor 1 dag. En de volgende morgen moet je de camper inleveren dus ook geen tijd. Ik zou andere keuzes maken
Zijn jullie wel eens eerder in Amerika geweest? Overweeg eventueel eens een rondje SLC of one way SLC - Las Vegas. Dan kun je bijvoorbeeld Moab opnemen. Prima plek om een paar dagen te verblijven en zo ongeveer alles is daar mogelijk van wandelen, buggytours en raften, tot aan spectaculaire jeeptochten, al dan niet met een gids. Lijkt me voor de kinderen ook erg leuk. Dat past qua kilometers ook beter bij een mogelijk bezoek aan New York, alhoewel ik het persoonlijk ook dan niet zou kiezen.
Succes met voorbereiden!
Nu zitten er heel veel kilometers in voor de (weliswaar) prachtige Mount Rainier, maar de CRG is nu ook weer niet zo spectaculair om daar die kilometers voor te maken. Idd Mount St Helens, Olympic, Painted Hills, omgeving Bend... allemaal dingen die er nu niet inzitten en de oversteek vanuit Yellowstone naar het Wexten is een behoorlijke. Wij hebben nu al 2 keer zoiets gedaan. Maar wel met al een hoop reizen in de achterzak dus er is al een hoop,gedaan.
En niet met een camper wat aanzienlijk scheelt in rij- en reistijd.
Ik denk ook dat het plan om op 1 dag van Mount Rainier naar Anacortes om te whalewatchen te veel is voor 1 dag. En de volgende morgen moet je de camper inleveren dus ook geen tijd. Ik zou andere keuzes maken
Zijn jullie wel eens eerder in Amerika geweest? Overweeg eventueel eens een rondje SLC of one way SLC - Las Vegas. Dan kun je bijvoorbeeld Moab opnemen. Prima plek om een paar dagen te verblijven en zo ongeveer alles is daar mogelijk van wandelen, buggytours en raften, tot aan spectaculaire jeeptochten, al dan niet met een gids. Lijkt me voor de kinderen ook erg leuk. Dat past qua kilometers ook beter bij een mogelijk bezoek aan New York, alhoewel ik het persoonlijk ook dan niet zou kiezen.
Succes met voorbereiden!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn ook afgelopen zomer van Mt Rainier (Packwood) naar Anacortes gereden. Met een auto, dus niet eens een camper. Wij gingen de volgende ochtend whalewatchen. Het was geen relaxte rit qua wegen (veel eenbaans) en drukte (groot Seattle) en we hebben er een kleine 4 uur over gedaan. Ook het laatste stuk naar Anacortes lijkt eindeloos. Als je dan nog een deadline hebt voor een middag afvaart lijkt me dat niet prettig. Je moet er daarnaast ook nog eens een half uur van te voren al zijn om om te kleden en zo.
Ik zou New York lekker bewaren voor een citytrip van een weekje. Zo komen beide reizen beter tot z’n recht.
Mocht je trouwens bij Blue Kingdom Tours willen gaan: ik heb daar vorig jaar daags voor kerst een gift certificate gekocht met 50% korting. Daarmee dus mooi 4 tickets voor de prijs van 2 aan kunnen schaffen. Dat was een erg mooie deal, dus ik zou zeker kijken of ze deze nu weer aanbieden. Was maar 1 of 2 dagen dat die aanbieding liep trouwens.
Ik zou New York lekker bewaren voor een citytrip van een weekje. Zo komen beide reizen beter tot z’n recht.
Mocht je trouwens bij Blue Kingdom Tours willen gaan: ik heb daar vorig jaar daags voor kerst een gift certificate gekocht met 50% korting. Daarmee dus mooi 4 tickets voor de prijs van 2 aan kunnen schaffen. Dat was een erg mooie deal, dus ik zou zeker kijken of ze deze nu weer aanbieden. Was maar 1 of 2 dagen dat die aanbieding liep trouwens.
Ook wij hebben Blue Kingdom gedaan met 50% korting (was dat jouw tip toen ook Ingrid ??
). Hadden toen al geboekt, maar die boeking geannuleerd en weer opnieuw met 50% korting dus. Moesten overigens tot bijna Victoria varen (voor ons idee dan...) om bij de orca's te komen. Was verder overigens een mooie (zodiac) tocht !
Even terug gezocht: geboekt op 24 december inderdaad !
Wij zijn nu voor allerlei excursies voor Alaska aan het kijken en hopen wat tijdens Black Friday te scoren en anders inderdaad weer met kerst...

Even terug gezocht: geboekt op 24 december inderdaad !
Wij zijn nu voor allerlei excursies voor Alaska aan het kijken en hopen wat tijdens Black Friday te scoren en anders inderdaad weer met kerst...
-
- Amerikakenner
Klopt Paul, dat scheelde ons ruim 250 dollar. Wel een gave boot inderdaad 

-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor de reactie. Ik had al veel gelezen op het forum, maar lees dat we weer terug naar de tekentafel moeten. Het klopt dat we niet alles kunnen doen en dat we veel moois overslaan, maar dat doe je altijd.
Dit is voor ons de eerste keer naar Amerika en hebben getwijfeld tussen NO en NW Amerika (ZW was ook al langs gekomen, maar vonden we in de zomer te heet, is fijner als we buiten de zomer op vakantie kunnen gaan).
New York was er in gekomen bij de reis in NO Amerika en vinden de pubers leuk om toe te voegen aan de reis. Ik zie ons niet een weekje New York op een ander moment inplannen.
Een rondje SLC (of Denver) heb ik ook gemaakt, maar vond ik dan toch jammer dat je niet ook bij de kust kwam. Maar als ik jullie goed lees, is het advies om niet richting Seattle te gaan, maar als we naar Yellowstone willen, meer in het midden te blijven. Of meer in de buurt van Seattle te blijven en niet naar het midden te gaan (als we New York erin laten).
Ik vind de optie die Tantelotje noemt, SLC naar LV ook nog een mooie, maar ga je dan ook naar Yellowstone, anders kun je beter een rondje LV doen? Want dan rijd je eigenlijk op en neer vanaf SLC? Daar zag ik niet een rondje in en zijn de afstanden ook zo groot, dat het zonde is om 'terug' te rijden.
Wij gaan eerst maar terug naar de tekentafel, wat we nu echt het belangrijkste vinden en wat we willen doen en dan opnieuw nadenken over de reis. Dank je wel.
Dit is voor ons de eerste keer naar Amerika en hebben getwijfeld tussen NO en NW Amerika (ZW was ook al langs gekomen, maar vonden we in de zomer te heet, is fijner als we buiten de zomer op vakantie kunnen gaan).
New York was er in gekomen bij de reis in NO Amerika en vinden de pubers leuk om toe te voegen aan de reis. Ik zie ons niet een weekje New York op een ander moment inplannen.
Een rondje SLC (of Denver) heb ik ook gemaakt, maar vond ik dan toch jammer dat je niet ook bij de kust kwam. Maar als ik jullie goed lees, is het advies om niet richting Seattle te gaan, maar als we naar Yellowstone willen, meer in het midden te blijven. Of meer in de buurt van Seattle te blijven en niet naar het midden te gaan (als we New York erin laten).
Ik vind de optie die Tantelotje noemt, SLC naar LV ook nog een mooie, maar ga je dan ook naar Yellowstone, anders kun je beter een rondje LV doen? Want dan rijd je eigenlijk op en neer vanaf SLC? Daar zag ik niet een rondje in en zijn de afstanden ook zo groot, dat het zonde is om 'terug' te rijden.
Wij gaan eerst maar terug naar de tekentafel, wat we nu echt het belangrijkste vinden en wat we willen doen en dan opnieuw nadenken over de reis. Dank je wel.
-
- Amerikakenner
Ik snap het hoor. Qua temperatuur vond ik onze reis door Oregon en Washington het meest ‘normaal’ met gewoon heerlijke warme en zonnige dagen en wat koeler aan de kust. Geen hitte gehad en ‘s nachts koelt het lekker af. Wij hebben nu 2x het zuidwesten bezocht, 1x Florida, 1x New York en 1x dus het noordwesten. Wij moeten zelfs nog steeds een keer naar Yellowstone!! Toch gekozen om nu noordwest te doen omdat er gewoon zoveel moois is dat ons aansprak, dat is echt niet normaal. Daarnaast is het er in de zomermaanden echt veel minder loeidruk dan op veel andere plekken.
Ik heb een samenvatting van mijn reis hier
viewtopic.php?t=79956&start=60
Daarnaast is er een geweldig topic “All About Oregon en Washington State”
viewtopic.php?t=74314
Daar heb ik zowat m’n hele reis uit samengesteld en ik had nog weken te kort
Less is more zeggen ze en dat gaat echt op voor een rondreis wat mij betreft. Veel succes met plannen!
Ik heb een samenvatting van mijn reis hier
viewtopic.php?t=79956&start=60
Daarnaast is er een geweldig topic “All About Oregon en Washington State”
viewtopic.php?t=74314
Daar heb ik zowat m’n hele reis uit samengesteld en ik had nog weken te kort

Less is more zeggen ze en dat gaat echt op voor een rondreis wat mij betreft. Veel succes met plannen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou - met SLC - zeker Yellowstone meenemen, dat zal ook de gedachte geweest zijn van Tantelotje. Maar je zoekt dan wel weer de warmte op, als je bijvoorbeeld Moab en Las Vegas meeneemt. Als je een probleem hebt met warmte moet je trouwens ook niet midden in de zomer aar NY gaan!KWopreis schreef: ↑04 nov 2024, 07:37Ik vind de optie die Tantelotje noemt, SLC naar LV ook nog een mooie, maar ga je dan ook naar Yellowstone, anders kun je beter een rondje LV doen? Want dan rijd je eigenlijk op en neer vanaf SLC? Daar zag ik niet een rondje in en zijn de afstanden ook zo groot, dat het zonde is om 'terug' te rijden.
Met de tijd die jullie hebben - als NY echt een must is - zou ik een rondje noordwesten niet gek vinden - dus zonder Yellowstone.
Je kunt ook kijken naar Seattle - San Francisco; en dan misschien SF als vervanging van NY? Je kunt dan de mooiste parken in Washington bezoeken en via Crater Lake en Redwoods naar SF rijden. Kijk eens in ons 206-verslag voor een route van Seattle naar SF (en dan gaat het op het eerste gedeelte, tot aan Yosemite). en kijk ook eens in ons 2015-verlsag voor het stuk vanaf Bend tot aan SF.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Inderdaad bedoelde ik een route inclusief Yellowstone. Grofweg SLC, Grand Teton, Vernal, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion en LV.
Prachtige route (vind ik
) maar idd is Utah in de zomer warm. Ik kan de hitte in het ZW goed hebben (beter dan de hitte van NY of Florida trouwens), maar dat is persoonlijk. Het houdt ons bijvoorbeeld niet tegen om te wandelen. Wel veel water meenemen.
Een route Noordwest is ook prachtig, of het idee van Marianne een one-way Seattle- SF.
Prachtige route (vind ik

Een route Noordwest is ook prachtig, of het idee van Marianne een one-way Seattle- SF.
-
- Amerika-ontdekker
Wat fijn dat jullie zo meedenken.
Ik heb naar alternatieve routes gekejen, maar dan blijven die 6 dagen New York natuurlijk beperkend.
Ik heb ook gekeken om een rondje of one way van Yellowstone en Rocky Mountains te doen (zoals iemand ook voorstelde). Ik vind de combi met Las Vegas ook interessant, dan is het niet de hele reis zo heet. Maar ook dat is best doorrijden volgens mij. Maar ik ga het eens op een rijtje zetten en met de familie overleggen (gaat de tiener mee als New York er niet in zit). Of toch een rondje NO Amerika, dat leek beter te passen.
Ik heb naar alternatieve routes gekejen, maar dan blijven die 6 dagen New York natuurlijk beperkend.
Ik heb ook gekeken om een rondje of one way van Yellowstone en Rocky Mountains te doen (zoals iemand ook voorstelde). Ik vind de combi met Las Vegas ook interessant, dan is het niet de hele reis zo heet. Maar ook dat is best doorrijden volgens mij. Maar ik ga het eens op een rijtje zetten en met de familie overleggen (gaat de tiener mee als New York er niet in zit). Of toch een rondje NO Amerika, dat leek beter te passen.
Lees je goed in voor NO usa. Dat is echt wel even anders dan alles in het westen…welk rondje of one way je in west ook gaat maken. De natuur en afwisseling is niet te vergelijken. En kijk ook eens goed naar reistijd etc als je NY meeneemt. Maar ook: wat als je nou wel eens een aparte reis NY gaat overwegen.wellicht in herfst-of meivakantie. Midden zomer in NY geen pretje….. check eens een retourtje NY met bijvoorbeeld JetBlue en 3-4 nachten….zal qua prijs niet veel schelen met de 6 dgn New York die je nu plant !
Ik blijf deze combi met west en ny dus afraden
Ik blijf deze combi met west en ny dus afraden

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lastige puzzel!
Ik denk dat je eerst moet vaststellen of je wel of niet naar NY gaat. Doe je dat wel, dan zou ik voor de rondreis niet te veel plannen. Maar als je het niet erg vindt om een paar lange reisdagen te hebben en niet alles onderweg te kunnen zien, dan is jouw voorstel natuurlijk wel een mogelijkheid. Misschien is het dan ook niet gek om je af te vragen of je het met een camper wilt doen. Het ophalen en inleveren kost je extra tijd, en voor de lange afstanden is het ook niet ideaal. Kijk ook eens wat de mogelijkheden zijn voor een one way met een camper; kan dat vanaf elke locatie?
Voor een route van ongeveer twee weken met niet te veel kilometers zou je ook naar een rondje Californië kunnen kijken. De temperaturen aan de kust en in parken als Yosemite en Sequoia en de oostkant van de sierra's zijn ook in de zomer goed te doen.
Een paar voorbeelden:
19-jul naar NY
20-jul NY
21-jul NY
22-jul NY
23-jul NY - San Francisco
24-jul San Francisco - Sequoia
25-jul Sequoia
26-jul Sequoia
27-jul Sequoia - Yosemite
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - Mammoth Lakes
31-jul Mammoth Lakes - Mammoth Lakes
1-aug Mammoth Lakes - Lone Pine
2-aug Lone Pine - Los Angeles
3-aug Los Angeles
4-aug Los Angeles
5-aug Los Angeles - Pismo Beach
6-aug Pismo Beach - Monterey
7-aug Monterey - San Francisco
8-aug San Francisco
9-aug San Francisco
10-aug San Francisco - vlucht
Of vanaf Seattle:
19-jul naar NY
20-jul NY
21-jul NY
22-jul NY
23-jul NY - Seattle
24-jul Seattle
25-jul Seattle - Olympic NP
26-jul Olympic NP
27-jul Olympic NP
28-jul Olympic NP - Mt Rainier
29-jul Mt Rainier
30-jul Mt Rainier
31-jul Mt Rainier - Columbia River Gorge
1-aug Columbia River Gorge - Bend
2-aug Bend
3-aug Bend - Crater Lake
4-aug Crater Lake - kust
5-aug kust - kust
6-aug kust - kust
7-aug kust - San Francisco
8-aug San Francisco
9-aug San Francisco
11-aug vlucht
En ja, ik ben veel meer een fan van het westen dan van het oosten.
Kijk eens in ons blog naar de verschillende routes die wij hebben gemaakt; je kunt daar altijd delen uithalen die je aanspreken.
Marianne
Ik denk dat je eerst moet vaststellen of je wel of niet naar NY gaat. Doe je dat wel, dan zou ik voor de rondreis niet te veel plannen. Maar als je het niet erg vindt om een paar lange reisdagen te hebben en niet alles onderweg te kunnen zien, dan is jouw voorstel natuurlijk wel een mogelijkheid. Misschien is het dan ook niet gek om je af te vragen of je het met een camper wilt doen. Het ophalen en inleveren kost je extra tijd, en voor de lange afstanden is het ook niet ideaal. Kijk ook eens wat de mogelijkheden zijn voor een one way met een camper; kan dat vanaf elke locatie?
Voor een route van ongeveer twee weken met niet te veel kilometers zou je ook naar een rondje Californië kunnen kijken. De temperaturen aan de kust en in parken als Yosemite en Sequoia en de oostkant van de sierra's zijn ook in de zomer goed te doen.
Een paar voorbeelden:
19-jul naar NY
20-jul NY
21-jul NY
22-jul NY
23-jul NY - San Francisco
24-jul San Francisco - Sequoia
25-jul Sequoia
26-jul Sequoia
27-jul Sequoia - Yosemite
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - Mammoth Lakes
31-jul Mammoth Lakes - Mammoth Lakes
1-aug Mammoth Lakes - Lone Pine
2-aug Lone Pine - Los Angeles
3-aug Los Angeles
4-aug Los Angeles
5-aug Los Angeles - Pismo Beach
6-aug Pismo Beach - Monterey
7-aug Monterey - San Francisco
8-aug San Francisco
9-aug San Francisco
Of vanaf Seattle:
19-jul naar NY
20-jul NY
21-jul NY
22-jul NY
23-jul NY - Seattle
24-jul Seattle
25-jul Seattle - Olympic NP
26-jul Olympic NP
27-jul Olympic NP
28-jul Olympic NP - Mt Rainier
29-jul Mt Rainier
30-jul Mt Rainier
31-jul Mt Rainier - Columbia River Gorge
1-aug Columbia River Gorge - Bend
2-aug Bend
3-aug Bend - Crater Lake
4-aug Crater Lake - kust
5-aug kust - kust
6-aug kust - kust
7-aug kust - San Francisco
8-aug San Francisco
9-aug San Francisco
11-aug vlucht
En ja, ik ben veel meer een fan van het westen dan van het oosten.

Kijk eens in ons blog naar de verschillende routes die wij hebben gemaakt; je kunt daar altijd delen uithalen die je aanspreken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Naar aanleiding van jullie reacties, hebben we de reis opnieuw bekeken en besloten dat we New York op een ander tijdstip zullen doen en dus drie weken hebben voor het NW van Amerika. Nu tickets en een camper zien te boeken...
Ik heb het reisplan aangepast. Hebben jullie nog tips?
Jullie hadden aangegeven om Antelope Island niet op te nemen, maar je kan ook niet direct 5 uur naar Grand Teton rijden en dan lijkt het mij ook wel fijn om een leuke omgeving te hebben om te beginnen en even bij te komen van de reis. Of is er nog een alternatief dat meer op de goede weg ligt, wat een leuk begin van de reis is (of eind als de tickets plus camper andersom voordeliger is).
zo 20 juli - Salt Lake city - camper ophalen - Antelope Island State Park
ma 21 juli - Antelope Island State Park
do 24 juli Grand Teton National Park
vr 25 juli Grand Teton National Park - Yellowstone
za 26 juli Yellowstone
zo 27 juli Yellowstone
ma 28 juli Yellowstone - Craters of the Moon
di 29 juli Craters of the Moon - Baker City
wo 30 juli Baker City - Columbia River Gorge
do 31 juli Columbia River Gorge
vr 1 aug Columbia River Gorge (raften)
za 2 aug Columbia River Gorge - Mount Rainier NP
zo 3 aug Mount Rainier NP
ma 4 aug Mount Rainier NP
di 5 aug Mount Rainier NP- Anacortes (whale watching)
wo 6 aug Anacortes
do 7 aug Anacortes - Seattle
vr 8 aug Seattle - camper inleveren
za 9 aug Seattle
zo 10 aug Seattle - terugvliegen naar Nederland
Ik heb het reisplan aangepast. Hebben jullie nog tips?
Jullie hadden aangegeven om Antelope Island niet op te nemen, maar je kan ook niet direct 5 uur naar Grand Teton rijden en dan lijkt het mij ook wel fijn om een leuke omgeving te hebben om te beginnen en even bij te komen van de reis. Of is er nog een alternatief dat meer op de goede weg ligt, wat een leuk begin van de reis is (of eind als de tickets plus camper andersom voordeliger is).
zo 20 juli - Salt Lake city - camper ophalen - Antelope Island State Park
ma 21 juli - Antelope Island State Park
do 24 juli Grand Teton National Park
vr 25 juli Grand Teton National Park - Yellowstone
za 26 juli Yellowstone
zo 27 juli Yellowstone
ma 28 juli Yellowstone - Craters of the Moon
di 29 juli Craters of the Moon - Baker City
wo 30 juli Baker City - Columbia River Gorge
do 31 juli Columbia River Gorge
vr 1 aug Columbia River Gorge (raften)
za 2 aug Columbia River Gorge - Mount Rainier NP
zo 3 aug Mount Rainier NP
ma 4 aug Mount Rainier NP
di 5 aug Mount Rainier NP- Anacortes (whale watching)
wo 6 aug Anacortes
do 7 aug Anacortes - Seattle
vr 8 aug Seattle - camper inleveren
za 9 aug Seattle
zo 10 aug Seattle - terugvliegen naar Nederland
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Aangezien Yellowstone werkelijk een uniek gebied is zou ik daar één dagje langer blijven, en dan een dagje minder in Grand Teton. In ons reisverslag (https://bravy.nl/vakantie/nw-amerika/nwusa-inl.htm) vind je wandelkaartjes met afstanden, hoogteverschillen en tijdsbesteding. Misschien heb je er wat aan. Geldt ook voor een stadswandeling door Seattle, Mount Rainier en de Columbia River Gorge.
De andere gebieden zij bij mij (nog) onbekend.
De andere gebieden zij bij mij (nog) onbekend.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
verstandig !
De route ziet er zo al beter uit. Tóch zou ik een paar dingen heroverwegen:
- Zoals Bravy zegt: denk een dagje teveel GT. Wij vinden GT fantastisch, maar we wandelen ook veel. Soms wel 7-8 uur op een dag... Wil je dat ook dan kun je prima deze dagen in GT vermaken (loop bijvoorbeeld helemaal naar het verste punt bij South Cascade Fork als je het bootje bij Jenny Lake neemt (bear viewing verzekerd !). Maar wil je van de hoogtepunten en viewpoints genieten dan kan het in een dagje korter...
- Rij na het ophalen van de camper zover mogelijk naar het noorden richting GT. En stop gewoon als je geen zin meer hebt. Onderweg doe je boodschappen, ga je einde middag de bbq in elkaar zetten en de camper inruimen. Je bent dan moe, dus elke camping is goed.... Dan ben je alvast stukje op weg naar GT en kan je daar de volgende dag al genieten.
- Ja, een dagje YS extra zoals al genoemd is wenselijk. Kies verschillende campings in YS zodat je minder heen en weer hoeft te rijden.
- 29/07: waarom Baker City ? Dit wordt een ''loze'' rijdag dan. Onderweg is niks te zien, kale vlaktes en snelweg...Ik zou iets verder rijden naar Sumpter. Bezoek daar het westernstadje en de Dredge. Je kan ook nog ietsje verder rijden en dan een camping zoeken. Wel een mooie omgeving ook.
- 30/07: ik zou via Mitchel rijden (de 26) en onderweg de Painted Hills bezoeken voordat je naar Columbia River rijdt.
- 31/7 en 1/8: de watervallen zijn mooi, maar 2 dagen in deze regio is echt lang. Wellicht dat anderen enthousiaster zijn dan ik, maar er zijn mooiere plekken in Washington en Oregon. Ik zou hier dus 1 dag korter verblijven. Mag ik vragen welke speciale raft tour je op het oog hebt ? Zoals gezegd: je kunt op meer plekken raften en de Columbia River lijkt me een nogal saaie rivier...
2-5/08: prima
5-8/08: Anacortes is prima voor de whalewatching. Wij wilden er dit voorjaar ook wat langer blijven, maar ben blij dat niet gedaan te hebben. Hier geldt hetzelfde voor als Columbia River: er zijn mooiere plekken ! Ik zou proberen om dus direct aan het begin een dag te sparen door naar het noorden te rijden, 1 dag te speren bij Columbia en dan heb je denk ik tijd om ná Mount Rainier een rondje Forks en Port Angeles toe te voegen en naar Olympic NP te gaan (bezoek dan Hohrain Forest en Huricane Ridge, dan heb je een goed beeld van dit park).
Veel plezier weer met het vervolg !
Paul

De route ziet er zo al beter uit. Tóch zou ik een paar dingen heroverwegen:
- Zoals Bravy zegt: denk een dagje teveel GT. Wij vinden GT fantastisch, maar we wandelen ook veel. Soms wel 7-8 uur op een dag... Wil je dat ook dan kun je prima deze dagen in GT vermaken (loop bijvoorbeeld helemaal naar het verste punt bij South Cascade Fork als je het bootje bij Jenny Lake neemt (bear viewing verzekerd !). Maar wil je van de hoogtepunten en viewpoints genieten dan kan het in een dagje korter...
- Rij na het ophalen van de camper zover mogelijk naar het noorden richting GT. En stop gewoon als je geen zin meer hebt. Onderweg doe je boodschappen, ga je einde middag de bbq in elkaar zetten en de camper inruimen. Je bent dan moe, dus elke camping is goed.... Dan ben je alvast stukje op weg naar GT en kan je daar de volgende dag al genieten.
- Ja, een dagje YS extra zoals al genoemd is wenselijk. Kies verschillende campings in YS zodat je minder heen en weer hoeft te rijden.
- 29/07: waarom Baker City ? Dit wordt een ''loze'' rijdag dan. Onderweg is niks te zien, kale vlaktes en snelweg...Ik zou iets verder rijden naar Sumpter. Bezoek daar het westernstadje en de Dredge. Je kan ook nog ietsje verder rijden en dan een camping zoeken. Wel een mooie omgeving ook.
- 30/07: ik zou via Mitchel rijden (de 26) en onderweg de Painted Hills bezoeken voordat je naar Columbia River rijdt.
- 31/7 en 1/8: de watervallen zijn mooi, maar 2 dagen in deze regio is echt lang. Wellicht dat anderen enthousiaster zijn dan ik, maar er zijn mooiere plekken in Washington en Oregon. Ik zou hier dus 1 dag korter verblijven. Mag ik vragen welke speciale raft tour je op het oog hebt ? Zoals gezegd: je kunt op meer plekken raften en de Columbia River lijkt me een nogal saaie rivier...
2-5/08: prima
5-8/08: Anacortes is prima voor de whalewatching. Wij wilden er dit voorjaar ook wat langer blijven, maar ben blij dat niet gedaan te hebben. Hier geldt hetzelfde voor als Columbia River: er zijn mooiere plekken ! Ik zou proberen om dus direct aan het begin een dag te sparen door naar het noorden te rijden, 1 dag te speren bij Columbia en dan heb je denk ik tijd om ná Mount Rainier een rondje Forks en Port Angeles toe te voegen en naar Olympic NP te gaan (bezoek dan Hohrain Forest en Huricane Ridge, dan heb je een goed beeld van dit park).
Veel plezier weer met het vervolg !
Paul
-
- Amerikakenner
Volledig eens met Paul voor wat betreft CRG en Anacortes: die 2 extra dagen zijn echt teveel van het goede, dat gaat saai worden (sorry). Ik zou ze direct inruilen voor Painted Hills, Smith Rock State Park en Mt Hood. Kijk eens even of dat plaatsen zijn die jullie aanspreken. Met Google afbeeldingen zie je dat gelijk 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zeker een dag Yellowstone erbij! En boek al iets alvast. Minimaal een nacht Madison en een nacht aan de oostkant. En verder afhankelijk van jullie planning en beschikbaarheid. Had je de planning van onze 2015-reis al bekeken?
Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor de genoemde Sumpter Dredge, wij vonden dat een erg leuke stop, en voor de Painted Hills.
Antelope Island kan, maar doe dan geen volle dag. Ik zie Bear Lake wel langskomen als tussenstop, maar ik zou zoals Paul zegt gewoon kijken hoe ver je komt. Zie hier voor ons bezoek aan Antelope Island, op weg van Springville naar Jackson.
Misschien kun je nog iets van Olympic NP meenemen. Whalewatchen zou dan ook kunnen bij Port Townsend. Kijk eens in ons 2006-verslag daarvoor.
Marianne
Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor de genoemde Sumpter Dredge, wij vonden dat een erg leuke stop, en voor de Painted Hills.
Antelope Island kan, maar doe dan geen volle dag. Ik zie Bear Lake wel langskomen als tussenstop, maar ik zou zoals Paul zegt gewoon kijken hoe ver je komt. Zie hier voor ons bezoek aan Antelope Island, op weg van Springville naar Jackson.
Misschien kun je nog iets van Olympic NP meenemen. Whalewatchen zou dan ook kunnen bij Port Townsend. Kijk eens in ons 2006-verslag daarvoor.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5108 Weergaves
-
Laatste bericht door MariekeH
-