Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Endt001: hulp nodig routeplanning met het Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Endt001
Amerika-ontdekker

Reis Endt001: hulp nodig routeplanning met het Yellowstone NP.

Bericht door Endt001 »

Opmerking moderator

Afgesplitst van topic: Reis Endt001: hulp nodig routeplanning West-Amerika.
Zie: viewtopic.php?f=36&t=79144

Hoi Roland (@Coyote

Ik zat mijn berichten nog eens na te lezen en jouw opmerking van Yellowstone NP heeft mijn interesse. Volgend jaar gaan we met het gezin een rondreis door Japan maken maar uiteraard ben ik ook alweer aan het rondkijken voor andere toekomstige mooie bestemmingen.

Heb je tips voor een leuke route en verblijven, waaronder die in Yellowstone NP zelf?

Alvast bedankt. voor je reactie.

Coyote schreef:
17 aug 2024, 04:20
@Endt001 Mooi en waardevol zo'n terugkoppeling. Zeker als je gebieden, zoals jullie, voor het eerst bezoekt. Het geeft een verfrissende en andere blik op de ervaringen van hen die vaker zijn geweest.

Wat Los Angeles betreft deel ik je mening helemaal. Ik heb het hier al vaker geroepen dat deze stad hier vaak ondergewaardeerd wordt. Ik herken helemaal jullie gevoel dat je je in een film waant. Persoonlijk vertoef ik liever in Los Angeles dan in San Francisco.

Wat Yosemite NP betreft, daar zul je mij niet snel zien overnachten, ooit 1x gedaan en ook ik vind de prijs/kwaliteit niet in verhouding staan. Ik kies daarom liever voor een plaats als Mariposa of Oakhurst als overnachtingsplaats. Al vele malen gedaan en vaak aangegeven hier. Ik heb er nooit moeite mee om 's ochtends heel vroeg te vertrekken.

Het enige park waar ik wel zou overnachten en tot nu toe ook alle 4x dat ik er geweest ben, gedaan heb is Yellowstone NP. Zat niet in jullie reis maar wellicht in de toekomst nog een keer. Kan me tenminste niet voorstellen dat jullie niet nog een keer naar Amerika gaan. :wink:

Roland
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Endt001: hulp nodig routeplanning West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt beter een nieuw topic aanmaken voor een nieuwe reis.
Kijk alvast eens in het noordwestenforum; daarin staan veel routes met Yellowstone erin. Erg leuk is bijvoorbeeld een rondje vanuit Denver of Salt Lake City, met onder andere South Dakota en Yellowstone en Rocky Mountain NP. en bij voldoende tijd de parken bij Moab.
In Yellowstone is overnachten in het park aan te raden vanwege de grote afstanden maar ik vermoed dat jullie de accommodaties niet zullen waarderen. Kijk eens in ons 2015-verslag voor een uitgebreid bezoek aan Yellowstone en meerdere accommodaties daar. Er staat ook een planning voor Yellowstone in dat verslag. Wij hadden toen trouwens de belangrijkste highlights van het park al tijdens eerdere bezoeken gezien.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reis Endt001: hulp nodig routeplanning met het Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

Voor een route naar Yellowstone via Denver of Salt Lake City zijn meerdere voorbeelden te vinden zoals Marianne ook al aangeeft. Een en ander natuurlijk ook afhankelijk van de duur van jullie reis.

Vanuit Denver heb ik 2x een rondje naar Yellowstone gemaakt. Mijn verslag en route van 2009 vind je hier. Wij namen toen overigens Las Vegas ook mee in de route. In 2023 ben ik ook vanuit Denver naar Yellowstone gereden maar nam toen een stuk Idaho mee, o.a. omdat ik toen ook Glacier NP bezocht. Een verslag van die reis vind je terug op mijn FB.

Qua overnachtingen in Yellowstone NP kies ik er het liefst voor om alle nachten in één accommodatie door te brengen. Mijn voorkeur (mede bepaald door de prijs) is Roosevelt Lodge. Ze hebben nu hele knusse cabins waar je heel goed kunt overnachten. Geen eigen douche en toilet. Maar dat heeft z'n charme ook wel vind ik. De douches en toiletten waren dik in orde toen ik er was. Roosevelt Lodge ligt in het noordoosten van Yellowstone. Van daaruit rijd ik dan 'de acht van Yellowstone' in 2 dagen. Ik houd ervan om al heel vroeg op pad te gaan (zeker handig als het onderste rondje wilt rijden).

Overigens zul je ook adviezen krijgen om meerdere overnachtingslocaties in Yellowstone NP te kiezen. Dat is maar net wat je zelf prettig vindt.

Succes met jullie planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij de link naar de diverse reisverslagen betreffende het noordwesten van de VS.
viewtopic.php?f=16&t=12012

Ook staan er reisverslagen betreffende het Yellowstone NP in het zuidwesten-subforum:
viewtopic.php?f=36&t=11994

En hier nog meer reisverslagen: https://reisverslagen.allesamerika.com/index.php

Beoordelingen van accommodaties door de forumleden gegeven betreffende het park en een stel plaatsen net buiten de parkgrenzen:
Yellowstone NP: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... k&staat=WY
West Yellowstone: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=MT
Gardiner: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... r&staat=MT
Cooke City: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=MT
Silver Gate: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=MT

Omdat de beoordelingen al wat ouder zijn, is het raadzaam om ook op de website Tripadvisor.com te kijken voor recentere ervaringen.

Een reisverslag van onze reis vanuit Denver naar onder andere het Yellowstone NP:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef:
25 nov 2024, 06:28
Qua overnachtingen in Yellowstone NP kies ik er het liefst voor om alle nachten in één accommodatie door te brengen. Mijn voorkeur (mede bepaald door de prijs) is Roosevelt Lodge. Ze hebben nu hele knusse cabins waar je heel goed kunt overnachten. Geen eigen douche en toilet. Maar dat heeft z'n charme ook wel vind ik. De douches en toiletten waren dik in orde toen ik er was. Roosevelt Lodge ligt in het noordoosten van Yellowstone. Van daaruit rijd ik dan 'de acht van Yellowstone' in 2 dagen. Ik houd ervan om al heel vroeg op pad te gaan (zeker handig als het onderste rondje wilt rijden).
Wij vonden Roosevelt ook erg prettig. Wij hadden in 2015 een cabin met badkamer; zie hier voor wat foto's. De meeste cabins hebben inderdaad geen eigen sanitair.
Ik raad altijd aan om zeker ook een overnachting bij Old Faithful te doen. Het is heel fijn om daar vroeg in de ochtend of tegen de avond langs de geisers te lopen. Het is dan veel minder druk, en erg mooi. Zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaring.
Accommodatie is te reservereen via www.yellowstonenationalparklodges.com. Het is handig om er vroeg bij te zijn zodat je nog voldoende keuze hebt. De betaalbaarste opties - zoals de Lake Lodge cabins, Old Faithful Snowlodge frontier cabin, en Roosevelt zijn snel vol.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij reizen altijd met een camper en omdat een truckcamper niet in Amerika te huur is, maar wel in Canada, hebben we in 2022 een topreis gemaakt vanuit Calgary naar o.a. Yellowstone en South Dakota. Misschien haal je ideeën uit ons verslag.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer