Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Harriesch: Seattle - Seattle Zomer 2026
Reis Harriesch: Seattle - Seattle Zomer 2026
In 2026 zijn we 12.5 jaar getrouwd en willen we graag met het gezin (drie kinderen: 8, 10 en 12 jaar) naar Amerika. We zijn in 2012 (SF - LA) en 2013 (Denver - Denver) met zijn tweeen al eerder op autorondreis geweest.
Het plan is om een rondreis van zo'n 4 weken (28 - 30 dagen) te maken in het Noordwesten. We zijn daar zelf nog niet geweest en de temperaturen zijn iets aangenamer in de zomervakantie. Daarnaast moet het onze eerst camperreis worden. Ik denk dat het verstandiger is om 4 weken met een camper te reizen ipv steeds 2 hotelkamers te moeten boeken (kamers met 5 slaapplekken zijn erg beperkt). De prijzen voor de camper vind ik momenteel wel fors (~7000 euro voor CA 30 ft en ~9500 RB 28 ft).
Ik zou graag jullie advies willen inwinnen voor het bepalen van de optimale route voor zowel de kinderen als voor onszelf. Forse reisdagen proberen we zoveel mogelijk te vermijden en er moet voldoende afwisseling zijn in activiteiten. De kids zijn momenteel wel al gewend om een halve dag (~ 4 uur) in Oostenrijk te wandelen.
Ik heb nu twee routes samengesteld, Route A met Grand Teton en Yellowstone NP en route B met Redwood en Lassen Volcanic NP. Route A is langer qua reisafstand met een aantal langere reisdagen achter elkaar van en naar Yellowstone. Yellowstone en Grand Teton NP hebben we zelf in 2013 al bezocht, maar zouden we de kinderen ook graag laten zien. Route B is iets korter en met een gelijkmatigere verdeling tussen de reisdagen. Deze route is volledig nieuw voor ons.
Route A met Yellowstone
do 23-07: Amsterdam - Seattle
vr 24-07: Seattle - Port Angeles (Olymic NP) - Camper ophalen
za 25-07: Port Angeles (Olymic NP)
zo 26-07: Port Angeles - Forks (Olymic NP)
ma 27-07: Forks - Hoh Rain Forest (Olymic NP)
di 28-07: Hoh Rain Forest - Mount Rainier NP
wo 29-07: Mount Rainier NP
do 30-07: Mount Rainier NP
vr 31-07: Mount Rainier NP - Hood River
za 01-08: Hood River - Silver Falls SP
zo 02-08: Silver Falls SP - Crater Lake NP
ma 03-08: Crater Lake NP
di 04-08: Crater Lake NP - Bend (Smith Rock SP)
wo 05-08: Bend - Mitchell (John Day Fossil Beds)
do 06-08: Mitchell - Sumpter
vr 07-08: Sumpter - Boise
za 08-08: Boise - Idoha Falls (Craters of the Moon)
zo 09-08: Idoha Falls - Grand Teton NP
ma 10-08: Grand Teton NP
di 11-08: Grand Teton NP - Yellowstone NP
wo 12-08: Yellowstone NP
do 13-08: Yellowstone NP
vr 14-08: Yellowstone NP
za 15-08: Yellowstone NP
zo 16-08: Yellowstone NP - Missoula
ma 17-08: Missoula - Spokane
di 18-08: Spokane - Seattle
wo 19-08: Seattle
do 20-08: Seattle (Boeing Tour)
vr 21-08: Seattle - Amsterdam
za 22-08: Amsterdam
Route B zonder Yellowstone
di 28-07: Hoh Rain Forest - Astoria
wo 29-07: Astoria - Newport
do 30-07: Newport - Coos Bay (Sunset Bay SP)
vr 31-07: Coos Bay - Redwood NP
za 01-08: Redwood NP
zo 02-08: Redwood NP - Lassen Volcanic NP
ma 03-08: Lassen Volcanic NP
di 04-08: Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP
wo 05-08: Crater Lake NP
do 06-08: Crater Lake NP - Bend (Smith Rock SP)
vr 07-08: Bend - Mitchell (John Day Fossil Beds)
za 08-08: Mitchell - Sumpter
zo 09-08: Sumpter - Wallowa Lake SP
ma 10-08: Wallowa Lake SP - The Dalles
di 11-08: The Dallas - Woodburn (shoppen)
wo 12-08: Woodburn - Silver Falls SP
do 13-08: Silver Falls SP - Mount Rainier NP
vr 14-08: Mount Rainier NP
za 15-08: Mount Rainier NP
zo 16-08: Mount Rainier NP - Anacortes
ma 17-08: Anacortes (Whale watching)
di 18-08: Anacortes - Seattle
Vragen:
* Welke route zouden jullie kiezen in ons geval (kinderen + camper)?
* Zouden jullie nog iets aanpassen aan de gekozen route?
* Hebben jullie tips voor activiteiten voor de kinderen (op bepaalde locaties)?
Het plan is om een rondreis van zo'n 4 weken (28 - 30 dagen) te maken in het Noordwesten. We zijn daar zelf nog niet geweest en de temperaturen zijn iets aangenamer in de zomervakantie. Daarnaast moet het onze eerst camperreis worden. Ik denk dat het verstandiger is om 4 weken met een camper te reizen ipv steeds 2 hotelkamers te moeten boeken (kamers met 5 slaapplekken zijn erg beperkt). De prijzen voor de camper vind ik momenteel wel fors (~7000 euro voor CA 30 ft en ~9500 RB 28 ft).
Ik zou graag jullie advies willen inwinnen voor het bepalen van de optimale route voor zowel de kinderen als voor onszelf. Forse reisdagen proberen we zoveel mogelijk te vermijden en er moet voldoende afwisseling zijn in activiteiten. De kids zijn momenteel wel al gewend om een halve dag (~ 4 uur) in Oostenrijk te wandelen.
Ik heb nu twee routes samengesteld, Route A met Grand Teton en Yellowstone NP en route B met Redwood en Lassen Volcanic NP. Route A is langer qua reisafstand met een aantal langere reisdagen achter elkaar van en naar Yellowstone. Yellowstone en Grand Teton NP hebben we zelf in 2013 al bezocht, maar zouden we de kinderen ook graag laten zien. Route B is iets korter en met een gelijkmatigere verdeling tussen de reisdagen. Deze route is volledig nieuw voor ons.
Route A met Yellowstone
di 28-07: Hoh Rain Forest - Mount Rainier NP
wo 29-07: Mount Rainier NP
do 30-07: Mount Rainier NP
vr 31-07: Mount Rainier NP - Hood River
za 01-08: Hood River - Silver Falls SP
zo 02-08: Silver Falls SP - Crater Lake NP
ma 03-08: Crater Lake NP
di 04-08: Crater Lake NP - Bend (Smith Rock SP)
wo 05-08: Bend - Mitchell (John Day Fossil Beds)
do 06-08: Mitchell - Sumpter
vr 07-08: Sumpter - Boise
za 08-08: Boise - Idoha Falls (Craters of the Moon)
zo 09-08: Idoha Falls - Grand Teton NP
ma 10-08: Grand Teton NP
di 11-08: Grand Teton NP - Yellowstone NP
wo 12-08: Yellowstone NP
do 13-08: Yellowstone NP
vr 14-08: Yellowstone NP
za 15-08: Yellowstone NP
zo 16-08: Yellowstone NP - Missoula
ma 17-08: Missoula - Spokane
di 18-08: Spokane - Seattle
Route B zonder Yellowstone
di 28-07: Hoh Rain Forest - Astoria
wo 29-07: Astoria - Newport
do 30-07: Newport - Coos Bay (Sunset Bay SP)
vr 31-07: Coos Bay - Redwood NP
za 01-08: Redwood NP
zo 02-08: Redwood NP - Lassen Volcanic NP
ma 03-08: Lassen Volcanic NP
di 04-08: Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP
wo 05-08: Crater Lake NP
do 06-08: Crater Lake NP - Bend (Smith Rock SP)
vr 07-08: Bend - Mitchell (John Day Fossil Beds)
za 08-08: Mitchell - Sumpter
zo 09-08: Sumpter - Wallowa Lake SP
ma 10-08: Wallowa Lake SP - The Dalles
di 11-08: The Dallas - Woodburn (shoppen)
wo 12-08: Woodburn - Silver Falls SP
do 13-08: Silver Falls SP - Mount Rainier NP
vr 14-08: Mount Rainier NP
za 15-08: Mount Rainier NP
zo 16-08: Mount Rainier NP - Anacortes
ma 17-08: Anacortes (Whale watching)
di 18-08: Anacortes - Seattle
Vragen:
* Welke route zouden jullie kiezen in ons geval (kinderen + camper)?
* Zouden jullie nog iets aanpassen aan de gekozen route?
* Hebben jullie tips voor activiteiten voor de kinderen (op bepaalde locaties)?
Laatst gewijzigd door Harriesch op 27 jan 2025, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Harriesch: Seattle - Seattle Zomer 2026
welkom !
Mooi vooruitzicht, en... route A en vooral niks meer aan doen
Wij hebben afgelopen jaar hetzelfde rondje gedaan, weliswaar met z'n 2-en en met een truckcamper (rijdt nét iets lekkerder). Ja, de ''oversteek'' naar YS en GT is lang, maar de heenweg via Mitchel, Sumpter en Craters breekt het wat op. Tussen Sumpter en Craters is het even doorbijten, vaak veel wind en erg saai stuk (vonden wij). Ik zou proberen in één keer van Sumpter tot Craters te komen en daar te overnachten.
Wij deden Mnt Rainier ''op de terugweg'' om zo na een lange ''terugrit'' nog een hoogtepunt te hebben.
Als je nog ergens een dag kan sparen kun je overwegen om tussen Olympic en Silver Falls nog Cannon Beach mee te nemen (alleen ligt dan Mount Hood /Columbia River weer wat uit de richting). Ik zou ook proberen Anacortes er in te krijgen: whalewatchen met een zodiac is een mooie start van de reis (https://www.bluekingdomtours.com/)
Oja, Crater Lake is mooi om te zien, maar ik denk dat 1 nacht volstaat...
Ik denk dat de kinderen Grand Teton, maar zeker Yellowstone met de geisers meer bijzonder vinden dan afzakken naar Lassen...
Enne... zeker voor een camper kiezen: even investeren, maar zo veel leuker voor kids en ook de gebieden waar je heen gaat !
Succes met plannen maken ! Paul
wie weet heb je wat aan de route en de tips die aan ons gegeven zijn vorig jaar: viewtopic.php?p=1314017#p1314017
Update van het schema:
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver - Anacortes
3. Anacortes - Port Angeles (ochtend Zodiac)
4. Port Angeles (Huricane Ridge)
5. Port Angeles - Hohrain
6. Hohrain - Mt st Helens
7. Mt st Helens - Columbia River (campings voldoende)
8. Columbia River (campings voldoende)
9. Columbia River - Painted Hills - Fish House RV
10. Fish House RV- bezoek Baker City (Oregon Trail site) - Picabo Angler RV
11. Picabo Angler RV - Grand Teton Gros Ventre
12. Grand Teton Gros Ventre
13. Grand Teton Gros Ventre - Colter Bay
14. Colter Bay - Yellowstone Bridge Bay
15. Yellowstone Bridge Bay
16. Yellowstone Bridge Bay - Yellowstone Madison
17. Yellowstone Madison
18. Yellowstone Madison - Craters of The Moon - ergens onderweg (Gem State RV)
19. ergens onderweg (Gem State RV) - Bend - LaPine State Park
20. LaPine State Park - Crater Lake
21. Crater Lake
22. Crater Lake - Silver Falls SP (mogelijk 2e nacht Crater Lake vervangen door ''ergens onderweg'')
23. Silver Falls SP - Woodburn Outlet - Mount Rainier Cougar Rock
24. Mount Rainier Cougar Rock
25. Mount Rainier Cougar Rock - Mount Rainier Ohanapecosh
26. Mount Rainier Ohanapecosh
27. Mount Rainier Ohanapecosh - Vancouver
28. Vancouver-Amsterdam
29. Amsterdam
Mnt st Helens: overgeslagen, weg dicht, ergens onderweg camping genomen
Columbia River maar 1 nacht, toen ergens ten zuiden van Mnt Hood geslapen.
Crater Lake: ivm teveel sneeuw (juni, camping dicht) alleen langs gereden en (nacht langer bij Bend, erg leuk daar) en een nacht ergens onderweg gevonden.
Mnt Rainier: Ohanapecosh niet meer geweest: teveel sneeuw voor leuke wandelingen, alvast stukje richting Vancouver gereden en geluierd bij een mooi meer met 27c
Mooi vooruitzicht, en... route A en vooral niks meer aan doen

Wij hebben afgelopen jaar hetzelfde rondje gedaan, weliswaar met z'n 2-en en met een truckcamper (rijdt nét iets lekkerder). Ja, de ''oversteek'' naar YS en GT is lang, maar de heenweg via Mitchel, Sumpter en Craters breekt het wat op. Tussen Sumpter en Craters is het even doorbijten, vaak veel wind en erg saai stuk (vonden wij). Ik zou proberen in één keer van Sumpter tot Craters te komen en daar te overnachten.
Wij deden Mnt Rainier ''op de terugweg'' om zo na een lange ''terugrit'' nog een hoogtepunt te hebben.
Als je nog ergens een dag kan sparen kun je overwegen om tussen Olympic en Silver Falls nog Cannon Beach mee te nemen (alleen ligt dan Mount Hood /Columbia River weer wat uit de richting). Ik zou ook proberen Anacortes er in te krijgen: whalewatchen met een zodiac is een mooie start van de reis (https://www.bluekingdomtours.com/)
Ik denk dat de kinderen Grand Teton, maar zeker Yellowstone met de geisers meer bijzonder vinden dan afzakken naar Lassen...
Enne... zeker voor een camper kiezen: even investeren, maar zo veel leuker voor kids en ook de gebieden waar je heen gaat !
wie weet heb je wat aan de route en de tips die aan ons gegeven zijn vorig jaar: viewtopic.php?p=1314017#p1314017
Update van het schema:
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver - Anacortes
3. Anacortes - Port Angeles (ochtend Zodiac)
4. Port Angeles (Huricane Ridge)
5. Port Angeles - Hohrain
6. Hohrain - Mt st Helens
7. Mt st Helens - Columbia River (campings voldoende)
8. Columbia River (campings voldoende)
9. Columbia River - Painted Hills - Fish House RV
10. Fish House RV- bezoek Baker City (Oregon Trail site) - Picabo Angler RV
11. Picabo Angler RV - Grand Teton Gros Ventre
12. Grand Teton Gros Ventre
13. Grand Teton Gros Ventre - Colter Bay
14. Colter Bay - Yellowstone Bridge Bay
15. Yellowstone Bridge Bay
16. Yellowstone Bridge Bay - Yellowstone Madison
17. Yellowstone Madison
18. Yellowstone Madison - Craters of The Moon - ergens onderweg (Gem State RV)
19. ergens onderweg (Gem State RV) - Bend - LaPine State Park
20. LaPine State Park - Crater Lake
21. Crater Lake
22. Crater Lake - Silver Falls SP (mogelijk 2e nacht Crater Lake vervangen door ''ergens onderweg'')
23. Silver Falls SP - Woodburn Outlet - Mount Rainier Cougar Rock
24. Mount Rainier Cougar Rock
25. Mount Rainier Cougar Rock - Mount Rainier Ohanapecosh
26. Mount Rainier Ohanapecosh
27. Mount Rainier Ohanapecosh - Vancouver
28. Vancouver-Amsterdam
29. Amsterdam
Crater Lake: ivm teveel sneeuw (juni, camping dicht) alleen langs gereden en (nacht langer bij Bend, erg leuk daar) en een nacht ergens onderweg gevonden.
Mnt Rainier: Ohanapecosh niet meer geweest: teveel sneeuw voor leuke wandelingen, alvast stukje richting Vancouver gereden en geluierd bij een mooi meer met 27c

- Almere vak V
- Amerika-expert
@Harriesch Ik zie 2 keer route B. Maar dat kan ook aan de lokale tijd hier liggen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee keer route B, maar wel verschillende routes.
Ik zou ook voor route A gaan, dus met Yellowstone. Je zou ook kunnen kijken wat de mogelijkheden van camperhuur zijn voor een one way, dus bijvoorbeeld starten in Salt Lake City en eindigen in Seattle. Dat geeft je wat meer tijd. Je zou zelfs in SF kunnen eindigen dan.
Voor Crater Lake zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. En dan iets eer tijd voor de kust.
Misschien heb je voor Yellowstone en de route richting Crater Lake iets aan ons 2015-verslag. Wij vonden de Sumpter Dredge erg interessant. En op het saaie stuk tussen Grand Teton en Sumpter zou je kunnen kijken naar sporen van de Oregon Trail. Het museum daarover in Baker City is ook aan te raden. Je zou de kinderen van te voren wat kunnen laten lezen, zoals De kinderkaravaan van An Rutgers van der Loeff.
Ook de verhalen van Lewis en Clark zijn interessant. Mocht dat jullie aanspreken dan kun je ook een bezoek brengen aan Fort Clatsop.
Wel een hoop geld zo'n camper. Daar kun je ook wel eens twee kamers voor nemen. En ik denk dat het best mogelijk is om ook kamers te vinden waar je met 5 personen kunt overnachten, eventueel met luchtbed en slaapzak. Alleen in Yellowstone zal dat lastiger zijn. Een tent is geen optie?
Marianne

Ik zou ook voor route A gaan, dus met Yellowstone. Je zou ook kunnen kijken wat de mogelijkheden van camperhuur zijn voor een one way, dus bijvoorbeeld starten in Salt Lake City en eindigen in Seattle. Dat geeft je wat meer tijd. Je zou zelfs in SF kunnen eindigen dan.
Voor Crater Lake zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. En dan iets eer tijd voor de kust.
Misschien heb je voor Yellowstone en de route richting Crater Lake iets aan ons 2015-verslag. Wij vonden de Sumpter Dredge erg interessant. En op het saaie stuk tussen Grand Teton en Sumpter zou je kunnen kijken naar sporen van de Oregon Trail. Het museum daarover in Baker City is ook aan te raden. Je zou de kinderen van te voren wat kunnen laten lezen, zoals De kinderkaravaan van An Rutgers van der Loeff.
Ook de verhalen van Lewis en Clark zijn interessant. Mocht dat jullie aanspreken dan kun je ook een bezoek brengen aan Fort Clatsop.
Wel een hoop geld zo'n camper. Daar kun je ook wel eens twee kamers voor nemen. En ik denk dat het best mogelijk is om ook kamers te vinden waar je met 5 personen kunt overnachten, eventueel met luchtbed en slaapzak. Alleen in Yellowstone zal dat lastiger zijn. Een tent is geen optie?
Marianne
Bedankt voor de info Paul. Ik ga ff puzzelen met je tips en adviezen.paulr schreef: ↑26 jan 2025, 21:12welkom !
Mooi vooruitzicht, en... route A en vooral niks meer aan doen![]()
***iets ingekort***
Mnt Rainier: Ohanapecosh niet meer geweest: teveel sneeuw voor leuke wandelingen, alvast stukje richting Vancouver gereden en geluierd bij een mooi meer met 27c![]()
Ik heb alvast een aantal vragen:
Hebben jullie de veerboot genomen tussen Anacortes en Port Angeles? Zo ja is dat een beetje te doen met een 30 ft RV en eventuele wachttijden? Ik probeer informatie over de ferry tussen Fort Casey en Port Townsend op te zoeken, maar de officiele site WSDOT ligt plat. (edit: ik las net in je eigen topic dat de site moeilijk bereikbaar is vanuit NL. Nu met VPN kom ik er wel makkelijk op

Daarnaast twijfel ik om het whalewatchen in Anacortes (bedankt voor de de tip van Blue Kingdom tours) eventueel als laatste stop te doen voordat we weer terug in Seattle zijn. Dat lijkt me ook wel een mooie als afsluiter.
Haha. Ik had heel mijn post in notepad voorbereid. Op het laatste moment nog de volgorde van de routes omgewisseld. Alleen vergeten om de letter aan te passen. De route met Yellowstone is dus A.Almere vak V schreef: ↑27 jan 2025, 10:34@Harriesch Ik zie 2 keer route B. Maar dat kan ook aan de lokale tijd hier liggen...

Een one way naar SLC zou eventueel wel kunnen icm Yellowstone. Er komt dan wel ongeveer 500 euro bij aan one way fee. Een route van Seattle naar SF via Yellowstone zie ik niet zo voor me. Ik ga nog even proberen te puzzelen met rondje Seattle. Ik ga Crater Lake aanpassen naar 1 nacht.Martin & Marianne schreef: ↑27 jan 2025, 10:52Twee keer route B, maar wel verschillende routes.![]()
Marianne
Ik heb jullie mooie reisverslagen al voor een groot deel doorgespit (ook nog voor onze eerdere reizen

De kosten voor een camper vs auto en hotels/motels/cabins zullen ongeveer vergelijkbaar zijn. Ik ben alleen bang dat het elke dag in- en uitladen van de spullen voor 5 personen gaat tegenzitten. Daarnaast zullen we met auto ook duurder uit te zijn voor het eten. Een tent is voor ons net een brug te ver.

Ja, we hebben de veerboot genomen. Kort tochtje, grote boot. De site ligt niet plat, maar alleen vanuit de USA te bereiken of met een VPN. Ik heb de ferry gereserveerd tijdens een ander kort tripje naar Las Vegas. Ik heb geen VPN, maar destijds overwogen iemand van het forum te vragen even een boeking te maken (Almere Vak V wellicht vragen?
). Je maakt een boeking die een paar dollar kost, vervolgens betaal je het juiste bedrag bij de boot. Ik kreeg overigens de indruk dat er maar weinig mensen een reservering hadden, gezien de rij waar ik als ''reservering'' in kwam te staan, terwijl de meerderheid van auto's in de rijen zónder reservering terecht kwamen.
edit: had je bericht maar half gelezen: VPN dus
edit 2: Blue Kingdom boek je trouwens me black friday, thanksgiving of kerst ! Scheelde ons 50% !!
De whaletour aan het einde is natuurlijk ook mooi. Als er 2 tours per dag zijn: kies de ochtend tour, de zee is vaak rustiger...
Een one way is duurder, maar check even het aantal km's dat je gaat rijden. Dat ding rijdt 1 op 4 en je rijdt door staten waar benzine wat duurder is! Het zou zo maar eens 1000 km schelen: 1 op 4 = 250 x ca 1,25 euro is 375,- (voorbeeld). Mogelijk zijn vliegtickets ook iets duurder. Maar je krijgt er dus véél meer vakantie voor terug, want het scheelt je dus minimaal 2-3 dagen voor het ''heen en weertje'' van west naar oost.
Ik deel mijn reissom altijd door ''nuttige vakantie - uren''. Dan zie je dat rechtstreeks vliegen, minder jetlag, geen omwegen, soms een one way, vaak wat duurdere maar beter gelegen hotels/campings (niet onnodig heen- en weer rijden) vaak héél veel waard zijn !

edit: had je bericht maar half gelezen: VPN dus

edit 2: Blue Kingdom boek je trouwens me black friday, thanksgiving of kerst ! Scheelde ons 50% !!
De whaletour aan het einde is natuurlijk ook mooi. Als er 2 tours per dag zijn: kies de ochtend tour, de zee is vaak rustiger...
Een one way is duurder, maar check even het aantal km's dat je gaat rijden. Dat ding rijdt 1 op 4 en je rijdt door staten waar benzine wat duurder is! Het zou zo maar eens 1000 km schelen: 1 op 4 = 250 x ca 1,25 euro is 375,- (voorbeeld). Mogelijk zijn vliegtickets ook iets duurder. Maar je krijgt er dus véél meer vakantie voor terug, want het scheelt je dus minimaal 2-3 dagen voor het ''heen en weertje'' van west naar oost.
Ik deel mijn reissom altijd door ''nuttige vakantie - uren''. Dan zie je dat rechtstreeks vliegen, minder jetlag, geen omwegen, soms een one way, vaak wat duurdere maar beter gelegen hotels/campings (niet onnodig heen- en weer rijden) vaak héél veel waard zijn !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was ook niet wat ik schreef. Het idee was om in SLC te beginnen en in Seattle of SF te eindigen. Als je al zo zuidelijk zit als Crater Lake kun je ook doorrijden naar SF..
Marianne
Bedankt voor de black friday tip voor whaletour.paulr schreef: ↑27 jan 2025, 21:05Ja, we hebben de veerboot genomen. Kort tochtje, grote boot. De site ligt niet plat, maar alleen vanuit de USA te bereiken of met een VPN. Ik heb de ferry gereserveerd tijdens een ander kort tripje naar Las Vegas. Ik heb geen VPN, maar destijds overwogen iemand van het forum te vragen even een boeking te maken (Almere Vak V wellicht vragen?). Je maakt een boeking die een paar dollar kost, vervolgens betaal je het juiste bedrag bij de boot. Ik kreeg overigens de indruk dat er maar weinig mensen een reservering hadden, gezien de rij waar ik als ''reservering'' in kwam te staan, terwijl de meerderheid van auto's in de rijen zónder reservering terecht kwamen.
edit: had je bericht maar half gelezen: VPN dus![]()
Ik heb dezelfde mening over nuttige vakantieuren. Ik wil graag ook de campgrounds in de parken zelf boeken. Daar ga ik ook een lijst van uitwerken incl. wanneer ze te reserveren zijn.
Ik heb met skyscanner een aantal vliegopties gecheckt voor vergelijkbare data dit jaar. Dit zijn de prijzen voor de directe vluchten. Prijzen met overstappen is zo'n max 100 euro goedkoper per ticket:
AMS-SEA / SEA-AMS komt op ongeveer 1000 euro per ticket
AMS-SLC / SEA-AMS tussen 1100 en 1200 euro per ticket
AMS-SEA / SLC-AMS tussen 1100 en 1200 euro per ticket
AMS-SLC / SFO-AMS tussen 1200 en 1300 euro per ticket
One way Seattle - Salt Lake City is zo'n 500 tot 1000 euro duurder voor de vliegtickets. One way Salt Lake City - San Francisco is zo'n 1000 tot 1500 euro duurder in totaal. Hier komen nog de one way fees voor de camper bovenop.
Ok duidelijk. Deze optie heb ik ook even gecheckt met skyscanner voor de vliegticket prijzen, maar is voor de huidige prijzen van dit jaar niet interessant.Martin & Marianne schreef: ↑27 jan 2025, 21:36Dat was ook niet wat ik schreef. Het idee was om in SLC te beginnen en in Seattle of SF te eindigen. Als je al zo zuidelijk zit als Crater Lake kun je ook doorrijden naar SF..
Marianne
Ik ga een alternatieve route uitwerken met SLC-SEA voor het geval de vliegtickets vergelijkbaar zijn als SEA-SEA trip volgend jaar.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen idee waar je woont. Maar vliegen vanuit Dusseldorf of Brussel kan soms een aardige duit schelen. Vaak met een overstap in Amsterdam. Vraag me niet waarom. Maar het is nu eenmaal zo.
Vrienden van ons zijn zelfs vorig jaar naar Frankfurt gereden om van Frankfurt rechtstreeks op Seattle te vliegen. Scheelde ze honderden euro's per ticket. Als je met zn vijven bent toch snel verdiend.
Ik heb de verschillende opties zojuist door skyscanner molen gehaald. Retour Seattle met een tussenstop vanaf Brussel is zo'n 150 euro goedkoper per ticket. One-ways met SLC en SEA zijn juist weer duurder en met tussenstop.Almere vak V schreef: ↑28 jan 2025, 23:36Geen idee waar je woont. Maar vliegen vanuit Dusseldorf of Brussel kan soms een aardige duit schelen. Vaak met een overstap in Amsterdam. Vraag me niet waarom. Maar het is nu eenmaal zo.
Vrienden van ons zijn zelfs vorig jaar naar Frankfurt gereden om van Frankfurt rechtstreeks op Seattle te vliegen. Scheelde ze honderden euro's per ticket. Als je met zn vijven bent toch snel verdiend.
Je laatste tip met vliegen vanaf Frankfurt is wel interessant. Zowel Lufthansa als Condor (geen ervaring mee) vliegen rechtstreeks op Seattle. Deze tickets zijn zo'n 150 tot 200 euro goedkoper dan rechtstreeks met KLM van Amsterdam. Daar kan dan makkelijk nog een hoteltje in Frankfurt voor de heenreis vanaf.
Het is pas voor 2026... wij vliegen komend voorjaar met Condor vanaf FRA naar Alaska (ik haat overstappen, deze is lekker rechtstreeks
. Ik kan je dus in juli laten weten hoe het was. Ze vliegen de routes naar de USA met de relatief nieuwe A330, lekker toestel. Bovendien zijn de vertrektijden ergens in de middag, dus in de ochtend die kant op rijden kan ook. Wij wonen in het westen van NL en gaan dus gewoon in de ochtend op tijd rijden en vliegen om ca 15.00 uur.... Qua totale reistijd wordt het ongeveer hetzelfde als we vanuit AMS vetrekken met een overstap naar ANC.. Stuur me maar een bericht over een half jaar met de vraag hoe het geweest is !
Als je vanaf BRU vliegt heb je wellicht wél een overnachting vooraf nodig. Een ''sleep & park'' arrangement in één van de omliggende hotels in dan wellicht een optie. Vorig jaar hadden we een kamer + 15 dgn parkeren voor 130,- per kamer (was wel in november)

Als je vanaf BRU vliegt heb je wellicht wél een overnachting vooraf nodig. Een ''sleep & park'' arrangement in één van de omliggende hotels in dan wellicht een optie. Vorig jaar hadden we een kamer + 15 dgn parkeren voor 130,- per kamer (was wel in november)
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij reizen ook altijd met een camper en misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2023. Toen deden we Washington en Oregon vanuit Vancouver. Op de eerste pagina staan onze voorbereidingen. Misschien haal je nog wat tips of ideeën uit het verslag.
By the way, ik zou ook voor de eerste route gaan.
By the way, ik zou ook voor de eerste route gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 4958 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 13 Reacties