Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle- Canada - Glacier- Yellowstone- ????

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Seattle- Canada - Glacier- Yellowstone- ????

Bericht door vana »

Hallo allemaal,

Ik ben al een beetje aan het stoeien gegaan met een route voor onze reis in 2008.
Dit keer willen we beginnen in het noordwesten en een stukje Canada meepakken.

Waarschijnlijk gaan we beginnen in Seattle om na een bezoek aan Olympic NP over te steken naar Vancouver Island.
Dan via Vancouver naar Banf- Icefield Parkway- Jasper.
Daarna gaan we via Glacier NP weer de VS in.

Ook dit keer willen we weer een bezoek brengen aan Yellowstone en misschien aan onze vriendin Kathy in Powell ( WY)

Daarna ligt de route helemaal open.

Het eerste plan was om richting Utah te gaan maar vandaag hebben we ineens bedacht dat we ook nog wel graag een wat uitgebreider bezoek aan Yosemite willen brengen. Dat betekent dat we dan zullen eindigen in San Fransisco.

Maar dan zitten we eigenlijk een beetje met het tussenstuk.

Dus onze vraag:

- Wie weet een leuke route van Yellowstone naar Yosemite?
- Wie heeft een mooi idee voor de totale route. Deze zal ongeveer 4 weken gaan duren.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 15 mar 2007, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik lees met belangstelling mee, want wij willen in 2008 'dwars door de USA' en dan van Chowchilla (da's bijna Yosemite) naar Yellowstone ...
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Spannend hé.
Misschien zien we elkaar nog ergens onderweg.
Oh nee, jullie gaan waarschijnlijk niet in het hoogseizoen.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nope, als het even kan gaan we volgend jaar in september, na het WK Vierspannen hier in Beesd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben deze route eens door Idaho, Oregon en noord Nevada gereden maar ook:
Vanuit West Yellowstone:
West Yellowstone-Idaho Falls-Craters of the Moon-Twin Falls (Perrine Bridge, Evil Knievel-The Falls)-Jackpot-Wendover(Bonneville Speedway)-Ely-Baker(Great Basin NP is een must)-Ely-Eureka (Loneliest Road in America, maar niet heus)-Fallon-Viginia City (ook de moeite waard)-Reno-Lake Tahoe-Donner Lake-Bodie SHP-Lee Vining (Mono Lake)-Yosemite NP.
Wij vonden dat een mooie route.
Yeehaw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marjon,
Wat heerlijk om nu al over een route na te denken. Jullie plannen lijken een beetje op een van onze varianten, dus ik ben heel benieuwd wat het gaat worden bij jullie.
Ik had eigenlijk hetzelfde in gedachten als de route die Yeehaw net voorstelde. Wij hebben in 2002 de loneliest road gereden. Inderdaad niet zo eenzaam als je op grond van die naam zou denken, maar echt druk was het niet. En zeker de moeite waard om eens te rijden.

Je kunt natuurlijk ook via Las Vegas rijden, maar dan hebben jullie een groot stuk bekend terrein, terwijl het stuk van Salt Lake City langs de interstate niet echt leuk is om te rijden.

In ons boekje met scenic highways and byways staat een scenic byway in Nevada die ik ooit nog wel eens wil doen (Lamoille Canyon, bij de I80), mischien kun je die nog meenemen.

Marianne
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hallo Vana,

Ook wij zijn al driftig bezig met onze reis voor 2008. Samen met vrienden willen wij in 3.1/2 week met 2 campers van San Francisco naar Seatlle rijden. Hieronder onze route. Ik heb ondertussen al heel veel informatie (o.a. door dit forum :doublethumb: ) verzameld.

26-jul 1 zo Vlucht ASD - San Francisco
27-jul 2 ma San Francisco
28-jul 3 di San Francisco (Camper ophalen) - Del Valle Campground
29-jul 4 wo Del Valle Campground - Mariposa (Sequoia)
30-jul 5 do Mariposa (Sequoia) - Yosemite (Raften/Bike)
31-jul 6 vr Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake
1-aug 7 za Mono Lake - Las Vegas
2-aug 8 zo Las Vegas - Outlet Center - Zion
3-aug 9 ma Zion - Bryce (Show?) (2 x overnachten Ruby's Inn)
4-aug 10 di Bryce (Quad/Horse riding)
5-aug 11 wo Bryce - Salt Lake City
6-aug 12 do Salt Lake City - Bear Lake (KOA Montpellier)
7-aug 13 vr Bear Lake (KOA Montpellier) - Grand Teton (2 x overnachten Signal Mountain Road Campground)
8-aug 14 za Grand Teton (Signal Mountain Road Campground)
9-aug 15 zo Grand Teton - Yellowstone - Old Faithful (2 x overnachten KOA Madison)
10-aug 16 ma Rondje Yellowstone (via Canyon Village - Fishing Bridge -Firehole Canyon Road) - (KOA Madison)
11-aug 17 di Yellowstone (KOA Madison) - Yellowstone (KOA Mammoth)
12-aug 18 wo Yellowstone (KOA Mammoth) - Georgetown Lake
13-aug 19 do Georgetown Lake - St. Regis
14-aug 20 vr St. Regis - Coeur d'Alene
15-aug 21 za Coeur d'Alene (Silverwood Theme Park)
16-aug 22 zo Coeur d'Alene - (2 x overnachten KOA Seattle)
17-aug 23 ma Seattle
18-aug 24 di Seattle ('s Ochtends camper terugbrengen in Ferndale; overnachten in hotel in Seattle?)
19-aug 25 wo Vlucht Seattle - ASD
20-aug 26 do Aankomst ASD
Jan Gijs
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Jullie gaan echt bijna dezelfde route als ons doen. Wij doen hem zo: Seattle, Olympic, Wells Gray, Jasper, Banff, Fort MacLeod, Glacier NP, Yellowstone, Salt Lake City.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Sla Waterton National Park alsjeblieft niet over. Zoooo mooooiiii.

vrolijke groetjes,
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

yarrah schreef:Sla Waterton National Park alsjeblieft niet over. Zoooo mooooiiii.

vrolijke groetjes,
Oké staat genoteerd :D

@JGK mooie route hoor. Wij gaan niet via Bryce en Las Vegas, daar zijn we nu al twee keer geweest.
Wij weten nog niet precies welke datum we gaan, maar zeker in het hoogseizoen omdat Joyce nog meegaat met ons. Misschien komen we jullie wel ergens onderweg tegen, zou leuk zijn.

@ Marianne. Die scenic Byway staat genoteerd. Die ligt waarschijnlijk wel op onze route.

@ Yeehaw. Dat is ook een hele mooie route maar voor ons toch te veel om.
We willen eigenlijk in een dag of drie, vier van Yellowstone naar Yosemite rijden.

Marjon
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Je zou langs de Columbia River Gorge richting Portland kunnen rijden. Mount Hood, Mount St Helens en dan naar het zuiden California in. Daar zijn ook nog een aantal mooie nationale parken.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

He Jan Gijs,

Wat grappig, wij rijden bijna dezelfde route alleen dan omgekeerd, wij beginnen in Seattle en rijden dan naar SFO!
Leuk om te zien, jullie route, ik ben erg benieuwd, wij zijn ervan overtuigd dat dit een supermooie route is.
Veel plezier alvast!
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

monster schreef:He Jan Gijs,

Wat grappig, wij rijden bijna dezelfde route alleen dan omgekeerd, wij beginnen in Seattle en rijden dan naar SFO!
Leuk om te zien, jullie route, ik ben erg benieuwd, wij zijn ervan overtuigd dat dit een supermooie route is.
Veel plezier alvast!
Gaan jullie ook in 2008?
Jan Gijs
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

JGK schreef:
monster schreef:He Jan Gijs,

Veel plezier alvast!
Gaan jullie ook in 2008?
Oeps... niet goed gelezen...nee, wij gaan aanstaande mei al...... maar wie weet gaan we volgend jaar weer terug :wink:
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

monster schreef:
JGK schreef: Gaan jullie ook in 2008?
Oeps... niet goed gelezen...nee, wij gaan aanstaande mei al...... maar wie weet gaan we volgend jaar weer terug :wink:
Geeft niet, maak maar een uitgebreid verslag :lol: dan halen wij er van zelf de leuke dingen wel uit :lol:

Suc6 verder met de voorbereidingen!
Jan Gijs
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

We zijn toch ook wat andere opties aan het bekijken voor de route na Yellowstone.
Eén vd opties is om een rondje Seattle te maken, dus vanaf Yellowstone via Idaho en een stukje Oregon (niet de kust) weer terug naar Seattle.

Nu vragen we ons eigenlijk af hoe het met de temperaturen zit in Washington, Oregon en Idaho in juli. Valt er veel regen, is het een stuk kouder dan bijvoorbeeld Wyoming en Utah?

Wij vinden het heerlijk om de hele vakantie zonder jas te lopen en in korte broek. Nu zal dat in Canada niet altijd lukken maar het tweede gedeelte willen we toch wel wat warmte hebben.
Daarom hebben we een beetje twijfels om deze route te nemen.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben over het algemeen in het Noordwesten en ook in Canada voornamelijk in de korte broek gelopen op de avonden na. Ik praat nu over het tijdvak juni tot half juli.

Ik ben bang dat je hier geen garantie hebt wat het weer betreft, maar dat je ook een beetje geluk moet hebben.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Marjon,

Wij hebben de twee weken vorig jaar in Washington en Oregon prachtig weer gehad (zelfs een onbewolkte Mt St Helens). Alleen de eerste dag in Seattle was het frisjes, verder was het heerlijk. Dat was de tweede helft van juli. Ik denk dat je aan de kust wat meer risico loopt, maar landinwaarts zijn de temperaturen goed in de zomer, vergelijkbaar met Wyoming denk ik.

Marianne
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Nou Marjon, wij gaan dit jaar de route doen die grootdeels met jouw plannen voor 2008 overeen komt.

Vanaf 1 juli kan ik je meer vertellen. Dan zijn we namelijk weer thuis. :(

Op dit kaartje zie je onze route voor komende vakantie (met dank aan Marjan & Roland):
Afbeelding

We beginnen en eindigen in Seattle.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij waren vorig jaar eind juni/begin juli in Seattle en omgeving en hebben enkel prachtig weer gehad (terwijl het bij ons in het oosten goot van de regen). Gegarandeerd mooi weer heb je natuurlijk niet, maar in de maand juli is er wel een grote(re) kans op. Ons reisverslag vind je hier: http://seattle2006nl.blogspot.com/
Het is eerlijk gezegd een van mijn favoriete gebieden, die we tot nu toe in ons land bezocht hebben. Maar ik ben dol op dieren en die zie je een stuk minder, als je het "rondje Zuidwesten" doet, bijvoorbeeld.
Langs de kust en in Yellowstone e.d. zie je veel dieren, dus dat maakt die plaatsen voor mij favoriet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer