Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is jou het meest bijgebleven uit Yellowstone NP?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Lexicon
Amerikafan

Wat is jou het meest bijgebleven uit Yellowstone NP?

Bericht door Lexicon »

Het hoogtepunt van onze reis wordt Yellowstone. Ik heb er al verschillende boeken over liggen met prachtige foto's. Het park in zijn geheel lijkt me echt prachtig

Wat is jou nou het meeste bijgebleven van je bezoek aan Yellowstone?
Een bepaalde geiser, meer?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De dieren! Gewoon langs de weg, bizons, grote herten, chipmunkjes ... ik vind natuur prachtig, meer ben altijd nog meer fauna dan floramens :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wat is jou het meest bijgebleven uit Yellowstone NP?

Bericht door Coyote »

Lexicon schreef:Wat is jou nou het meeste bijgebleven van je bezoek aan Yellowstone?
Een bepaalde geiser, meer?
Mij zijn de beren bij de Petrified Tree (nabij Tower Junction in het noordoosten van het park) het meest bijgebleven. 's Ochtends rond een uur of 7 was ik daar en toen zag ik enkele beren lopen. Op een gegeven moment liepen ze een stuk bos in, op nog geen tien meter afstand van mij.

Het ontbijt nam ik daarna bij Roosevelt Lodge. Toen ik na het eten van de zon zat te genieten op het deck voor het restaurant, liep er zomaar een beer voorbij. Toen die uit het zicht was, ben ik er achteraan gelopen en kwam bij een Ranger Station uit waar inmiddels een hoop mensen stonden. De beer zat rustig in het gras te eten.

Afbeelding

Op zo'n moment zou je willen dat je een camera met goede telelens hebt. :wink:

Verder is van mijn bezoek in 2005 vooral de rust 's ochtends vroeg bijgebleven. Ik ging die dagen voor dag en dauw op pad. Overal zag je wilde dieren. Bezoekers waren er bijna nog niet en op die momenten kun je echt genieten van het park vind ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zonder twijfel de dieren en dan speciaal de beren.
2 x een ontmoeting gehad met Rosie en haar 2 jonge op de weg van Canyon naar Tower.
Bij Tower-Roosevelt Big Red en nog verschillende andere beren.
Als eerste auto achter 4 grote bisonbullen die naast elkaar lopend de hele weg versperren was ook een schitterd gezicht.
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Inderdaad, de dieren. Maar ook de Norris Geysers bij zonsopkomst.

We zijn al een aantal keren in Yellowstone geweest en het is nooit hetzelfde, ook daarom vinden wij het park zo mooi.

groet, diny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor ons was de uitbarsting van de Great Fountain Geyser een van de hoogtepunten tijdens ons eerste bezoek aan Yellowstone.
Deze is vrij regelmatig maar slechts om de 8 a 12 uur in werking. Toen wij er in de buurt waren en we bij het visitor center hoorden dat hij binnen een paar uur uit kon barsten zijn we daar op een bankje gaan zitten en hebben het hele proces van begin tot eind meegemaakt. Je moet er de tijd voor nemen, maar het is werkelijk prachtig. Je ziet in eerste instantie het water stijgen, steeds verder, totdat de erupties beginnen. Er zijn altijd mensen die na de eerste uitbarstingen weggaan, maar blijven zitten loont echt, want het bleef maar doorgaan en de uitbarstingen kwamen steeds hoger. Prachtig!
Als je het geisergebied bezoekt is het handig om van te voren te kijken welke geiser wanneer uit zullen barsten, en een lunchpakket en eventueel wat leesvoer is ook niet gek.

Verder hebben we tijdens die vakantie ook een wandeling met een ranger gedaan, langs mudpots en andere vulkanische activiteiten. Ik vind zo'n rangerwandeling altijd geweldig, je hoort erg veel over de achtergrond van de activiteiten, en je komt op plaatsen waar je anders niet komt.

Een mooie ervaring tijdens onze tweede (en tot nu toe laatste) Yellowstone reis: ik heb toen met een dochter paardgereden en we zagen toen een jonge beer. Het is echt geweldig als je zo onverwaht een beer tegenkomt. Als je echt voor wild life gaat moet je echter wel tijd en geluk hebben; tijdens onze eerste vakantie hebben we in de hele week Yellowstone geen beer gezien.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Zonder enige twijfel onze ontmoeting met een black bear.
Hij speelde eerst aan de overkant van de weg en stak toen gewoon de weg over vlak voor onze neus.

Ook de buffel die recht op ons afkwam toen we even bij het visitorscentrum in het bos naar de w.c. gingen.

Ook een schitterende ervaring was het om twee ochtenden al om zes uur op pad te gaan. De nevel hing nog over de velden en overal zag je de dieren net ontwaken. Heel bijzonder was het dat onze twee pubers zonder mopperen ook zo vroeg opstonden en er nog van genoten ook.

De wandeling 's avonds vanaf Canyon Village binnendoor naar Grandview Point.

De coyote die bij Mammoth Hot Springs ineens midden op de weg stond.

Kortom wij zijn dol op Yellowstone en keren er volgend jaar zeker terug.

Marjon
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Net als iedereen: de beesten; de opwinding als je de eerste bizon ziet (van te voren je afvragen of je er wel een zou zien.. niet wetende dat je er honderden gaat zien in de vallei :lol: ) de allereerste ontmoeting met een beer, maar wat ik ook onvergetelijk vond: paardrijden! Niet dat het rijden zelf spectaculair is -alle paarden zijn heel braaf en je kan bij wijze van spreken achterstevoren gaan zitten breien- maar gewoon op zo'n beest door het landschap, echt schitterend! En ook de lol die 's morgens hebt als je totaal verkleumd uit je tent komt en in de eerste zonnestralen op de weg een bakje koffie staat te drinken.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

Wij vertrekken 4 juni voor de derde keer naar Amerika. En ook onze reis staat dit jaar m.n. in het teken van Yellowstone. Na deze reacties kan ik helemaal niet meer wachten!!!!! Ga vanavond proberen een plekje op de campground Canyon Village te reserveren.... Heb begrepen dat je alleen telefonisch kan reserveren.

Groet, Frederique
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

NATUUR in het algemeen met hoofdletters. Wat een prachtig park is Yellowstone.
De buffels, wat een imposante oerdieren zijn dat.
De groepen wapitiherten (elk).
De geisers (Old Faithful), de hete bronnen met hun kleuren, de pruttelende modderpotten.
De valleien en bossen.
De Old Faithful Inn, helemaal opgetrokken uit boomstammen en beneden kan je heerlijk ijs kopen en op het terras op de eerste verdieping kan je dat opeten, terwijl je naar de Old Faithful-geiser kijkt.
De diverse watervallen.

En dan heb ik nog niet eens alles gezien, want mijn verblijf was veel te kort. Ik moet nodig terug!

PS. Een beer zagen wij in het Grand Teton National Park.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Wij hebben een grizzly gezien in Yellowstone. Ver genoeg om veilig buiten de auto te kunnen kijken, dichtbij genoeg om met de verrekijker perfect te kunnen zien.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

HET hoogtepunt van een van onze bezoeken aan Yellowstone, was uiteraard die van de black beer die bij ons in de camper op bezoek kwam!!

Ik heb hieronder nog even het verslag van deze "berevisite" gekopieerd.... :wink:

<<<<We zijn hier helemaal alleen en na wat gefotografeerd te hebben, gaan we in de camper zitten om koffie te drinken en te overleggen wat we nu zullen doen. En dan gebeurt het....

We zitten tegenover elkaar aan de tafel op de kaart te loeren en opeens zegt Jan: "Er loopt ook een beer over de weg, pak gauw je fototoestel!". Ik denk dat hij me voor de gek heeft, maar als ik achterom kijk, zie ik tot mijn grote verbazing een grote bruine black bear recht op ons afkomen. We schreeuwen tegen elkaar en ik pak vlug het fototoestel en maak een foto door de voorruit (zie foto 1). De beer komt steeds dichter bij en Jan gritst de camera uit mijn handen, gooit de zijdeur van de camper open en neemt nog een foto als de beer nog geen meter van de camper af is (foto 2). Dan heeft hij nog net tijd om de hordeur dicht te trekken, voordat de beer ook bij de deur is. Bij de kruk zit een schuif die open staat en de beer steekt zijn neus door het gat naar binnen. Wij staan stijf en gefascineerd te kijken wat de beer zal gaan doen. Er zit alleen nog maar horregaas tussen ons en de beer en zijn neus dus door het gat. Van dit moment hebben we geen foto, want dit was wel even heel spannend!

Waarschijnlijk vond hij ons niet interessant genoeg en na een paar seconden stapt hij achteruit en loopt gewoon verder langs de camper (foto 3) en verdwijnt daarna in de bossen (foto 4).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wauw!!!! Dat was wat, een black bear bij ons op bezoek! Ik ben er nog opgewonden van. Dat je dit mee mag maken, zo'n joekel van een beer op een paar decimeter van je vandaan. Pfff......

Onze dag kon toen niet meer stuk en na al deze commotie rijden we door naar Mammoth Hot Springs>>>>>

Een moment om nooit te vergeten....... 8)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een moeilijke vraag! Er was toen wij er waren een adelaarsnest langs de weg, we hebben rivier ottertjes zien spelen, een zwarte beer en een grizzly gezien, allemaal fantastisch! Maar ook de Great Fountain Geyser en de geyser basins en de diepe kleuren. Ik zou er morgen naar terug willen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Yellowstone is gewoon een geweldig park waar heel veel te zien valt. Heel bijzonder vind ik de geysergebieden. Ik (wij) zijn gek op vulkanische gebieden en al die geysers, modderpotten, fumeroles, heetwaterbronnen, zijn geweldig mooi. Het is het grootste actieve gebied ter wereld.
Natuurlijk zijn de dieren die er leven ook prachtig. We hebben er ontelbare bizons en elk gezien. Maar ook bold eagles, een paar beren, elanden, een coyote, pronghorns en heeeel in de verte een wolf. Het mooiste vonden wij de ontmoeting met een moose die midden in de rivier stond te grazen van waterplanten.
Yellowstone is een uniek park en dit jaar gaan we voor de derde keer. Ik kan bijna niet meer wachten.

Hanny
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Yellowstone is gewoon prachtig, het park staat bij mij met superstip op 1. Wat ik het allermooist vond in het park zijn alle verschillende kleuren die de natuur kan hebben. Fantastisch gewoon! Of je nu de geisers bekijkt, of de modderpoelen, of de vennen. Die kleuren zijn toch zoooo mooi. De leukste herinnering heb ik aan het bezoek van de kudde buffalo's juist op het moment dat de Old Faithfull begon te spuiten. Prachtig!

Afbeelding
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Na al die verhalen hier, is het mij duidelijk; Volgend jaar staat Yellowstone ook op ons programma :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Ik kan haast niet wachten tot we daar zijn na al dit fraais te hebben gelezen . Al de dieren die je kan tegenkomen ,maar ook de natuur lijkt me indrukwekkend. Was het al maar augustus :!:
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

De grizzly die in ene voor onze voorbumper opdook!

Giant geiser die ruim 3 kwartier metershoge stralen spoot!

Met een pizzapunt en een blikje bier op de schommelstoel van de veranda van Old faithfull lodge naar de eruptie van Old Faithfull kijken.

's ochtends heel vroeg op pad, die prachtige kleuren en stoomwolken zien en je heel even alleen op aarde te voelen.

Zwarte beren die op hun gemak de bomen kaal schrapen terwijl wij op enkele meters afstand stonden te kijken.

Sneeuw in september!

Een jagende coyote!

Ik wil nog een keer! Zoooo mooi! :D
Skanda
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij gaan er begin september naar toe. Maar door zijn uitgestrektheid, vind ik het wel een moeilijk park om te plannen. We hebben er 4 dagen voor uitgetrokken, dat gaat waarschijnlijk nog veel te kort zijn. Maar het gaat toch het hoogtepunt van onze reis worden.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

En dan heb ik ook een vraagje. Ook wij gaan eind juni begin juli voor een week naar Yellowstone. Wij zijn zeer enthousiaste hikers. Een trail van 16/20 km en een stijgingspercentage van 500 meter doen we niet moeilijk over :D . Wie weet een trail die we absoluut niet mogen missen.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer