Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone half september??

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ron555
Amerika-ontdekker

Yellowstone half september??

Bericht door Ron555 »

Hoi,

kan iemand mij vertellen in hoeverre Yellowstone half september is kwa weer en drukte.
Ivm planning op het werk kan ik kiezen tussen begin augustus vertrekken of begin september.

Ik vertrek dan naar Las Vegas en rij vandaar om hoog richting oa. yellowstone.
(wil het een volgende route gaan rijden: las vegas/salt-lake-city/yellowstone/denver/las vegas)

Kwa vliegen (kosten)scheelt het enorm.
maar hoe is het met het weer en eventuele drukte?
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

hallo Ron555,
Wij zijn twee keer rond half september in Yellowstone geweest. Qua drukte en weer heel goed te doen. In de nacht en vroege ochtend koud (rond -4!) maar het warmt overdag lekker op. Alhoewel je het nooit weet, natuurlijk... Op sommige viewpoints was het druk, maar ik denk dat het in augustus nog veel drukker is. September dus!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij waren er in 2004 zelfs eind september, en dat was super! Inderdaad 's ochtends nog wat frisjes, maar de temperatuur draaide overdag lekker bij naar 20 graden. Wij zouden het zo weer doen, beter dan file rijden in augustus!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Idd september! Wel kans op vorst en sneeuw, maar nog niet van die dikke pakken. Je kunt ook prachtig zonnig weer treffen overdag. Bovendien grotere kans om beren te zien, omdat die dan naar beneden komen om nog even hun buikje vol te eten voor de winter.

Het kan evengoed nog druk zijn na laborday. Als je in het park wil overnachten in een lodge of cabin, kun je beter vooraf al reserveren.

Veel plezier! Skanda
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn ook 2x in september geweest. 1x het mooiste weer van de wereld en 1x sneeuw. De Beartooth Pass werd afgesloten toen wij op de top van die berg zaten Geen feest met een 8 cyl limo met alleen achterwielaandriijving. Voordeel van die sneeuw: Artist Point was onvergetelijk en in Yellowstone was de sneeuw ook snel weer weg. Maar de keus tussen augustus en september is niet moeilijk imo: September. De laatste keer zijn wij er in 2004 geweest en toen viel het met de drukte enorm mee.
Yeehaw
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Oke dan.

Dat is duidelijk.
Niemand die september niet ziet zitten.

Buiten vorst/sneeuw nog andere zaken waar ik rekening mee kan houden?
Hoe is het daar met muggen?

ps bedankt voor de reacties.
daar heb ik wat aan!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ron555 schreef:Hoe is het daar met muggen?
Het gaat daar heel goed met de muggen.

Maar voor de mens is dat wat minder. We hebben een keer een off-trail wandeling met een ranger in Lamar Valley gedaan. Het is dat we toen wat extra anti-muggenspul van enkele collega-wandelaars konden lenen, anders zou ik helemaal gek geworden zijn. (Niet dat daar veel voor nodig is :o )

Martin
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Het gaat daar heel goed met de muggen.
Hehe,
dat bedoel ik dus.
Afijn dat wordt dus spuitbusje deet inslaan.
Ik heb namelijk een *&$$#@* hekel aan bugs en met name degene die vinden dat ze iets van je willen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ook wij zijn medio september in Yellowstone. Als ik het goed begrijp is de kans om beren te zien dus vrij groot omdat ze hun buikje vol komen eten voordat de winter begint?
Dat zou fijn zijn, want we hebben in 2 Canada- en 2 US-reizen nog nooit een beer gezien!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ken dat gevoel Thebes, wij zagen pas onze eerste beer na 5 reizen, en daarna diverse keren, zelfs "gewoon" op een parkeerterrein tussen de auto's.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook wij zijn dit jaar ongeveer half september in Yellowstone, misschien ietsje later.
Voor het eerst doen wij een najaarsreis en zijn ook reuze nieuwsgierig of we nu eens een beer gaan spotten in de gebieden waar wij komen.
Dit wordt onze 6e grote reis en we hebben ooit 1x in de verte in Yellowstone eens 1 beer gezien!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Yellowstone zie je vanzelf wanneer er een beer te zien is. Dan staat een grote groep mensen met verrekijkers langs de kant van de weg.-lol-
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

En half-hysterische rangers die iedereen weg proberen te houden, :lol:
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Ik ga elk jaar rond die periode (eind september), de elks zijn dan volop bronstig aan het 'bugelen' en hebben prachtige geweien, en de beren zijn inderdaad ook gemakkelijker te zien. Oh, enne, in september heb je minder kans op bosbranden :wink:
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Wij zijn er vorige week geweest. Erg heet en er zaten niet zoveel muggen. Dus ik denk dat er dan in september nog minder zullen zitten. De temperatuur zal dan ook wel iets beter te doen zijn. Lijkt me een fijne tijd.
travelkids
Amerika-newbie

aug sneeuw, sept zon

Bericht door travelkids »

ik ben 2x geweest. De eerste keer half september en wij hadden toen prachtig weer. Overdag korte mouwen en 's nachts vorst.
In 2004 waren we er in augustus. Erg warm. Wij zijn toen na 12 dagen het park uitgegaan naar Cody voor de verjaardag van onze zoon, maar konden daarna niet meer terug, omdat toen de passen ondergesneeuwd waren... ik bedoel maar.
Het meeste wild zagen wij trouwens in Grand Teton (erg onderschat).
Bart40
Amerikakenner

Re: aug sneeuw, sept zon

Bericht door Bart40 »

Nee hoor Grand Teton trekt meer bezoekers per jaar dan Yellowstone.
Ondanks de achterlijke prijzen die ze daar voor hotelkamers soms durven te vragen.
Yep
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Yep »

Wij zijn er ook in september, dat wordt dus een dik dekbed in onze camper :lol:
Yep
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer