Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dejongmc: Even voorstellen - nieuwe Texaan MdJ

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
dejongmc
Amerika-newbie

dejongmc: Even voorstellen - nieuwe Texaan MdJ

Bericht door dejongmc »

Howdy, ik heb mij zonet aangemeld op dit forum omdat ik wellicht mijn ervaringen van emigreren naar de US met jullie kan delen.
Op 27 maart 2006 ben ik samen met mijn vrouw (Amerikaanse) en kind naar Houston Texas ge-emigreerd en zijn nu hier net langer dan een jaar en hebben het prima naar ons zin. Hebben alles weer op de rit, werk, auto, huis etc.

Als je vragen hebt laat het mij weten.

Groetjes, Marco
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom, Marco!

En ik zal mijn vragen maar afvuren:
1) Heb je toevallig een website of een blog waar jullie dagelijkse leven op te volgen is? Dan voeg ik het eventueel toe aan de ganse lijst die we al hebben: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5806

2) Hoe heb je je vrouw leren kennen?

3) Heeft zij ook in Nederland gewoond? (zo ja: wat vond zij daar van?)

4) Waarom heb je er voor gekozen om in Amerika te gaan wonen, en waarom dan specifiek Texas?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marco,

:welcome: op het forum.

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hoi Marco,

:welcome: op het forum!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Hoi hoi Welkom op dit forum!!

Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Kastelke!
onze blog - Bouwmanfamily
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dames, dames ... wat zijn jullie toch weer nieuwsgierig! :wink:
Life is good in the Tarheel State.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel schreef:Dames, dames ... wat zijn jullie toch weer nieuwsgierig! :wink:
Maar neen, we zijn LEERgierig. :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ook ik ben LEERgierig naar de antwoorden!!! (vooral omdat ik een texas-lover ben)

Welkom op het forum!!!

Groetjes, Jolanda
Florien
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Florien »

Hii,
Gaaf dat je in Amerika woont en Nederlands spreekt! :wink:
Mij zou je best kunnen helpen met het regelen van een visum,want ik snap er niks meer van!
Liefss,Florien :roll:
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

kastelke schreef:Maar neen, we zijn LEERgierig. :wink:
Je hebt mij dat interview nooit afgenomen. Is dit nieuw? :)

1. Ik heb geen blog. 2. In Parijs, in 1996. Getrouwd in de U.S. in december 1998. 3. Neen. Ze kent Nederland als toerist en vindt het een interessant land. Alles is daar anders. Vooral musea, winkels, tuinen, landschap en oude binnensteden boeien haar zeer . 4. In Nederland wonen is nooit een optie geweest.

--john
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JohnNJ schreef:
kastelke schreef:Maar neen, we zijn LEERgierig. :wink:
Je hebt mij dat interview nooit afgenomen. Is dit nieuw? :)
Ai, nou ben je toch niet triestig geworden, hoop ik? ;-)

Woonde jij of je (toenmalige) vriendin in Parijs, of waren jullie beiden op vakantie?
(zo, maak ik het nou een beetje goed?)
Elke
dejongmc
Amerika-newbie

Bericht door dejongmc »

Ok, hier mijn antwoorden:

1) Nee, we hebben geen website. Uit ervaring weet ik dat het veel tijd kost en nooit up-to-date is.

2) Ik heb mijn leren kennen in een bar in Leiden. Zij was op tour in Europa met een Gospel groep, had een avond vrij, kwam in de bar waar ik ook was en raakte aan de praat. De volgende avond moest ze optreden in het concertgebouw in A'dam. Ze gaf mij haar telefoonnummer van haar hotelkamer en als ik zin had om te komen, moest ik haar bellen. Dat deed ik en ze had gratis toegang voor mij geregeld en ik had het hele balkon voor mij zelf. Na het optreden wat gedronken in A'dam en sinds dien... nu getrouwd en een prachtige zoon.

3) Ja, zij woonde in New York en werkte in het World Trade Center. Door de terreur aanslag heeft ze haar baan verloren (en heel veel vrienden), is toen op toernee gegaan met de Gospel groep. Na de tour is ze teruggegaan naar NY, heeft haar spullen ingepakt en kwam naar NL. We hebben samen 5 jaar in Oegstgeest gewoond.

4) Mijn vrouw is geboren in Houston en het meerendeel van haar familie woont in Houston. Mijn vrouw kon nooit echt goed aarden in NL. Het was moeilijk om werkt vinden zonder hoge diploma's. Daarnaast wilden we allebei een groter huis (we hadden een appartement) en dat was voor ons in NL financieel niet haalbaar. Het spookte al langere tijd in mijn hoofd om NL eens te verlaten, want het verkeer is zo druk, en ik merkte dat men altijd vrij negatief was. Dat is hier anders.

Tot zo ver, moet weer aan het werk.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Welkom op het forum, Marco! :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dejongmc schreef: 1) Nee, we hebben geen website. Uit ervaring weet ik dat het veel tijd kost en nooit up-to-date is.
Da's waar, er kruipt heel wat tijd in als je de dingen bij wilt houden.
dejongmc schreef: 3) Ja, zij woonde in New York en werkte in het World Trade Center. Door de terreur aanslag heeft ze haar baan verloren (en heel veel vrienden), is toen op toernee gegaan met de Gospel groep.
Heeft die tour haar een beetje over dat verlies gekregen? Het moet voor de mensen die er op die manier bij betrokken geweest zijn niet makkelijk zijn, denk ik.
dejongmc schreef: Mijn vrouw is geboren in Houston en het meerendeel van haar familie woont in Houston. Mijn vrouw kon nooit echt goed aarden in NL. Het was moeilijk om werkt vinden zonder hoge diploma's. Daarnaast wilden we allebei een groter huis (we hadden een appartement) en dat was voor ons in NL financieel niet haalbaar.
Het viel me op toen we oplangs een aantal dagen in Zeeland op vakantie waren: die piep-piep kleine huisjes (in vergelijking met Vlaanderen en Amerika). Ik begrijp dat de Nederlanders allemaal zo enthousiast zijn over de ruime woningen in Amerika!
Is het voor jou niet moeilijk geweest om werk te vinden ginder?
En Houston, vindt ze het daar leuk? Want da's ook weer iets gans anders dan New York.
Zingt je vrouw nog in een gospelkoor?
Elke
dejongmc
Amerika-newbie

Bericht door dejongmc »

Hallo dames,

- Ja, het World Trade center gebeuren laat een hele diepe kras op je ziel achter, dat nooit meer weg gaat. Ooit moeten keizen naar welke begravenis je wilt gaan, want er zijn er 3 op een dag? Mijn vrouw dus wel, maar daar wil ik het verder niet over hebben.

- Betreft het vinden van een baan hier heb ik altijd in mijzelf geloofd dat dat wel goed komt. In NL hadden we ons appartement verkocht, grote spullen verkocht, baan opgezegd en naar Schiphol (in een noten dop). Eenmaal hier aangekomen ben ik na 2 maanden vakantie gaan solliciteren en binnen 6 weken uiteindelijk een goede baan gevonden in de telecom. Mijn vrouw is nu makelaar, dus als iemand van plan is op korte termijn te verhuizen naar de US, kan zij jullie helpen met het vinden van een appartment of koophuis. Ze spreekt nog een beetje NL.
texasdutch
Amerika-ontdekker

Re: dejongmc: Even voorstellen - nieuwe Texaan MdJ

Bericht door texasdutch »

Marco,

Welkom in Houston. Waar zit je? Ik woon in Spring en mijn zaak is op de grens van Houston en Spring, dicht bij I-45. Als je in de buurt bent, kom eens langs. We hebben de laatste tijd veel bezoek uit Holland. Door de lage dollar komen ze hier om auto's en pickups te kopen.

Ed Smeets, smeets@flex.net, http://www.globalcycles.com
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

En nog iemand uit Texas! Welkom op het forum!
Aan welke kant van Houston woon je? Misschien moeten we eens een AA-minimeeting organiseren hier, want er zijn ondertussen toch aardig wat Texanen hier op het forum.
Ik woon zelf ook in Spring, net als Ed. Heb beloofd om een keer bij hem langs te gaan, maar dat is er nog niet van gekomen. Binnenkort vakantie en dan heb ik meer tijd :-).
Fijn dat je je leven hier zo snel op hebt kunnen pakken en dat je het naar je zin hebt hier.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Dat wordt nog gezellig daar in Texas! :wink: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer