Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen, belg1980

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
belg1980
Amerika-ontdekker

Even voorstellen, belg1980

Bericht door belg1980 »

Hallo!

Tijd om me even voor te stellen! Zoals je al kon achterhalen uit m'n nick ben'k momenteel 27 en woonachtig in België.

Toen 'k vijf (1985) en tien (1990) was ben ik met mijn ouders voor het eerst naar de States gegaan. M'n vader moest er voor 't werk naar Clearwater (bij Tampa, FL) en we zijn er dan maar met het hele gezin heen gegaan (enkele weken). Gezien de jonge leeftijd herinner ik me niet veel meer van die trips, maar wat ik me herinner is enkel positief; Everglades, Alligatorland, Seaworld, Cape Canaveral, Disneyland, MGM Studio's,... de klassiekers dus. Na deze twee bezoeken aan Florida hebben we met het gezin nog heel wat andere (Europese) landen bezocht. Je kan dus zeggen dat het reizen in de familie zit.

In 2001 op uitwisselingsprogramma in Londen studeerde ik met een aantal Amerikanen waarmee ik bevriend werd. Zij overtuigden me om de zomer die erop volgde hen te komen bezoeken in San Francisco, en dat leek me wel wat. Een hele zomervakantie (juli, augustus en september) heb ik in San Francisco vertoefd en me werkelijk rot geamuseerd! Verblijf had ik op voorhand geregeld via craigslist.org zodat ik goedkoop de drie maanden kon doorbrengen (want ik was nog student). Wat ik er allemaal heb beleefd is iets te lang om hier neer te schrijven, maar na een aantal weken had ik er een vriendin en ben ik bij haar ingetrokken (ze woonde op Market Street, hell yeah). Na de drie prachtige maanden moest ik terug naar België om m'n studies verder te zetten.

Tijdens de drie maanden in San Francisco heb 'k twee weken de klassieke trip gedaan: San Francisco, Las Vegas en LA met de parken tussendoor (Zion, Brice, Grand Canyon, Yosemite, Death Valley, Joshua Tree,...). September 11 heeft op het einde van de drie maanden wat roet in het eten gegooid. Ik wou de laatste week nog een vriendin in Los Angeles bezoeken. Maar omwille van het hele gedoe ("LA is under attack") is dat niet gelukt. Drie dagen na 11 september ben ik over NY teruggekeerd naar België.

Een half jaar later - in 2002 - heb ik met m'n moeder een korte citytrip gemaakt naar NY. Van NY was ik eigenlijk niet echt weg. Nuja, een citytrip is te kort om zo'n grote stad te beoordelen. San Francisco was de stad waar 'k verliefd op geworden was en NY kon er helemaal niet aan tippen! In 2004 ben'k voor de 2e keer naar San Francisco gegaan, gecombineerd met een weekje Los Angeles. 'k Verbleef in Costa Mesa (Orange County) en vertoefde aan de badplaatsen: Laguna Beach, Newport Beach, Huntington Beach, Long Beach,... in San Francisco had ik het geluk een paar straten van Haight Ashbury (daar waar de flower power begon) te verblijven in een mooi Victoriaans huis. Zaliger kan je je niet voorstellen!

De zesde keer dat ik de States aandeed was in 2006. Mijn vrienden uit San Francisco waren bijna allemaal naar Seattle verhuisd. Vandaar m'n bezoek aan deze stad. Twee weken heb ik er verbleven en genoten van bijvoorbeeld Thanksgiving, snowboarden in Snowqualmi, bezoek aan de Microsoft kantoren in Redmond etc.

Maar San Francisco is en blijft toch de leukste stad die'k tot nu toe ben tegengekomen. Deze stad is een prachtige mix van leuke uitgaansmogelijkheden en restaurants, parken, prachtige stranden etc. De mensen zijn er supervriendelijk en er hangt een relax sfeertje. Tegelijk is er een grote werkgelegenheid, Silicon Valley ligt bv. vlakbij. Kortom een stad waar ik zeker wel een paar jaar of langer kan wonen! De Amerikaanse cultuur trekt me ook wel aan. De mensen zijn er vriendelijk, je bent er écht vrij, je krijgt meer kansen in jouw job etc.

DV2009 is de eerste lottery die'k heb meegedaan en direct raak. De eerste formulieren zijn al verstuurd, nu afwachten of ik een uitnodiging krijg op de ambassade. Echt gepint op een Green Card ben ik niet. Ben er eigenlijk beetje toevallig ingerold. Een paar uur voor de afsluiting van DV2009 had ik nog snel het web formulier ingevuld. Als ik uiteindelijk een Green Card krijg ga'k daar uiteraard gebruik van maken. Maar als het niet lukt, dan is dat spijtig, maar de wereld vergaat niet. Heb er ook al aan gedacht om een jaar in Australië te reizen, dat is relatief makkelijk als je <30 jaar en nog niet getrouwd bent. Maar eerste die Green Card afwachten, want misschien bepaalt dat wel de komende jaren van mijn leven.
Laatst gewijzigd door belg1980 op 13 jul 2008, 15:45, 8 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Even voorstellen, belg1980

Bericht door kastelke »

Wow, jij moet zeker in het Wereldrecordboek staan!:
belg1980 schreef: Zoals je al kon achterhalen uit m'n nick ben'k momenteel 227
(als auteur kan jij gewoon terug in je bericht gaan via de knop ‘wijzigen’, en het aanpassen)
belg1980 schreef: na een aantal weken had ik er een vriendin en ben ik bij haar ingetrokken
Maar ’t was een vakantieliefje? Je gaat nu terug op jacht mogen gaan?
belg1980 schreef: Maar San Francisco is en blijft toch de leukste stad
Velen zullen het met je eens zijn.
belg1980 schreef: Tegelijk is er een grote werkgelegenheid, Silicon Valley ligt bv. vlakbij. Kortom een stad waar ik zeker wel een paar jaar of langer kan wonen!
Terug kamers delen met anderen, of anders de grote spaarpot aanspreken! Of hopen dat je niet met $50,000 jaarsalaris rond moet komen.
belg1980 schreef: Echt gepint op een Green Card ben ik niet. Ben er eigenlijk beetje toevallig ingerold.
Aiai, dat is een gevaarlijke uitspraak hier! Er zijn hier mensen die jarenlang meedoen en er echt op hopen, dan win jij... Maar het is je gegund hoor!
belg1980 schreef: Als ik uiteindelijk een Green Card krijg ga'k daar uiteraard gebruik van maken.
Waarom zou het niet lukken? Je nummer is dermate laag dat je 100% zeker bent van de kaart, tenminste als je geen strafblad hebt, geen ernstige (mentale/besmettelijke) ziektes, en je hebt je school afgemaakt. Oh ja, men verlangt ook dat je “wat geld” hebt om de start te kunnen maken. Over dat aspect is al veel afgepraat, want nergens staat exact over hoeveel geld je moet kunnen beschikken. Bij sommigen is €5000 blijkbaar genoeg. In ieder geval: als je als vrijgezel vertrekt heb je natuurlijk een heel pak minder nodig dan wanneer je onmiddellijk een gezin in je kielzog hebt.

Welkom op het forum dus! Ik hoop dat je hier nog veel info kan vinden. Stel je vragen als je de antwoorden niet kan vinden. En ik hoop ook dat we jou nog een tijdje mogen volgen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Oeps, dat moest 27 ipv 227 zijn. Met 227 zou'k niet in aanmerking komen voor een Green Card vrees'k :D
Maar ’t was een vakantieliefje? Je gaat nu terug op jacht mogen gaan?
Ze is kort na 11 september naar Italië verhuisd en nadien is het snel verwaterd. 11 september heeft ook rechtstreeks impact gehad op haar leven. Ze werkte in het reisbureau van haar moeder. Maar die sector is bijna onmiddellijk ingestort. Daardoor kon ze de huur niet meer betalen (Market Street is superduur) en moest te terug intrekken bij haar ouders. Dus plots geen job en geen eigen appartement meer en dan ging ik er nog eens vandoor ook... Was niet makkelijk om alles in zo'n puinhoop achter te laten.
Terug kamers delen met anderen, of anders de grote spaarpot aanspreken! Of hopen dat je niet met $50,000 jaarsalaris rond moet komen.
Daar heb ik dus geen enkel probleem mee en dat lijkt me zelfs plezant, samenhokken! In San Francisco woonde ik ook steeds in bij andere mensen en dat is nooit een probleem geweest. Integendeel! De $50.000 zal ook wel lukken zeker? 'k Werk momenteel in de web sector en dat is daar 't mekka dus...
Aiai, dat is een gevaarlijke uitspraak hier! Er zijn hier mensen die jarenlang meedoen en er echt op hopen, dan win jij... Maar het is je gegund hoor!
Ja, da's waar. Ergens had ik gelezen dat het aantal toegelaten nationaliteiten samenhangt met het aantal inwoners. Aangezien deze site een .nl is en er geen gelijkaardige .be te bespeuren is denk ik dat Nederlanders zich veel meer inschrijven op de Lottery dan de Belgen. Misschien dat ik daarom meer kans maakte? Does this make sense?
Waarom zou het niet lukken? Je nummer is dermate laag dat je 100% zeker bent van de kaart, tenminste als je geen strafblad hebt, geen ernstige (mentale/besmettelijke) ziektes, en je hebt je school afgemaakt. Oh ja, men verlangt ook dat je “wat geld” hebt om de start te kunnen maken. Over dat aspect is al veel afgepraat, want nergens staat exact over hoeveel geld je moet kunnen beschikken. Bij sommigen is €5000 blijkbaar genoeg. In ieder geval: als je als vrijgezel vertrekt heb je natuurlijk een heel pak minder nodig dan wanneer je onmiddellijk een gezin in je kielzog hebt.
Zover ik weet heb ik geen strafblad en geen ernstige ziekte :) Heb een universiteitsdiploma en geld is ook geen probleem. Werk al een paar jaar en heb nog geen huis ofzo gekocht, dus heb een spaarpotje kunnen aanleggen dat hoger is dan $5.000. Maar ik ben realistisch. Er moet nog heel wat papierwerk worden gedaan en daar mogen geen fouten bij gebeuren...
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! :D

Groetjes van Marloes
TownyBE
Amerika-ontdekker

Bericht door TownyBE »

Hey man, ben hier ook nog niet heel lang op het forum...

Vind dat je een plezant verhaal hebt en ben mega jaloers dat je al zoveel in de States hebt gezeten...

Dus je zoekt er ook permanent gaan te wonen dan?

Heb je soms een link van waar je juist die aanvraag voor Green Card kan krijgen??

En ik heb hier ook gelezen dat je een diploma moet hebben, of dat het wel helpt om er binne te gerake, maar bedoele ze dan middelbaar diploma, zoals High School of moet je echt een Universiteisdiploma hebben??

Thanxx...
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Hey Towny!

Een universiteitsdiploma is niet vereist had ik ergens gelezen. Secundair onderwijs wel, dacht ik.

De Green Card Lottery, DV2009 editie is afgelopen. Wanneer de nieuwe wordt georganiseerd is nog niet geweten. Maar dit is in ieder geval de URL:

http://www.dvlottery.state.gov/

Veel succes!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer