Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw lid Janneke

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Dairyfarmer in spe!
Amerika-newbie

Nieuw lid Janneke

Bericht door Dairyfarmer in spe! »

Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen als nieuw lid.

Ik ben Janneke, 25 jaar en woonachtig in het Brabantse. Samen met mijn man Wilbert wil ik gaan emigreren naar de States. Wij zouden graag een melkveebedrijf willen runnen in de Mid-West. We zijn er al een aantal keer wezen werken en hebben ook al verschillende fantastische vakanties gehad. Wat is het daar mooi, de ruimte, de natuur, ik ben er helemaal verliefd op. Weg uit dat drukke gekkenhuis hierzo.

Als alles goed gaat kunnen we voorjaar/zomer 2009 vertrekken! Heb er al zin in en ben benieuwd dat de toekomst gaat brengen.

Ik wens jullie ook het allerbeste met jullie plannen.

Janneke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nieuw lid Janneke

Bericht door kastelke »

Janneke, welkom op het forum! En wat fijn dat jullie de Diversity Lottery gewonnen hebben, zodat het uitwerken van je Amerikaanse dromen een heel stuk makkelijker gaat!

Werken jullie nu ook al in die branche? Hoeveel koeien denk je te gaan houden in Amerika?
Ik las vorige week in de Vlaamse Vacature nog een artikel over een koppel Vlaamse boeren die naar ginder getrokken zijn. Ze vonden het heerlijk om niet beperkt te worden door een melkquotum, maar de dochters vonden het toch maar een beetje een 'achterlijk' gebied en 2 van de 3 (ondertussen 20-ers) denken er aan om toch terug te keren naar Belgie. De jongste dochter en de ouders hebben het er echter duidelijk naar hun zin!
'k Heb net even de papierbak overhoop gehaald om eens te gaan kijken, en ik vond het krantje nog. Als je interesse hebt, geef dan een seintje (eventueel via pb), dan probeer ik het in te scannen en mail ik het je door.
Het gaat over een familie die naar Sout Dakota getrokken is.
En daarnaast staat er nog een artikel in over Europeanen die megafarms runnen in Amerika (en de Van Bakel Groep die daar bij helpt).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ohio girl
Amerika-newbie

Bericht door Ohio girl »

Hallo Janneke,
Bij deze welkom op deze site. Als je naar de US komt dan is dit een goede bron van informatie. Normaal gesproken reageer ik nooit maar ik zag dat je in de dairy industry wilt gaan hierin de US. Laat me je wat raad geven If you think this is too good to be true most of the time it is. Staar je niet blind......... Verder veel succes met de gehele onderneming.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Janneke, hartelijk welkom op het AllesAmerika-forum.
Ohio girl schreef:Hallo Janneke,
Bij deze welkom op deze site. Als je naar de US komt dan is dit een goede bron van informatie. Normaal gesproken reageer ik nooit maar ik zag dat je in de dairy industry wilt gaan hierin de US. Laat me je wat raad geven If you think this is too good to be true most of the time it is. Staar je niet blind......... Verder veel succes met de gehele onderneming.
Ohio girl, hartelijk welkom op het forum.

Uit jouw bericht meen ik te begrijpen, dat jij het forum al langer bezoekt. Fijn, dat jij nu reageert op een bericht en misschien is het wel leuk om je ook voor te stellen op dit forum bij Nieuwe forumleden introductie.
Wij zijn op dit forum best wel nieuwsgierig. Vertel dan bijvoorbeeld eens hoe jij in Amerika bent terechtgekomen. Woon jij daar al lang en heb jij ervaring in de melkveehouderij?
Jij schrijft in jouw bericht, dat jij Janneke wat raad wil geven. Hetgeen jij nu geschreven hebt vind ik erg sumier. Kan jij ook op dit gebied misschien iets meer vertellen? Het is toch altijd fijn, om van de ervaring van anderen te kunnen leren.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heel veel succes gewenst met de voorgenomen plannen, Janneke!
Spannende tijden inderdaad :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Welkom Janneke. Spannend, zo'n emigratie!

Ik heb samen met mijn eerste echtgenoot tien jaar lang een melkveebedrijf gehad. Na zijn overlijden, nu bijna 10 jaar geleden, heb ik het bedrijf verkocht. Ik durfde het alleen met mijn twee nog hele kleine kinderen niet aan. Toch volg ik alles rondom de veehouderij met extra belangstelling, temeer omdat mijn zoon nu toch weer op de MAS (OK, MBO agrarisch :wink: ) zit. Geen koeienkerel trouwens, maar wel geïnteresseerd in alles rondom machines vooral.

Vrienden van ons hebben een grote kalveropfokranch en dairy in Californië, we komen er bijna elk jaar de laatste jaren, machtig interessant!

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhaal en jullie ervaringen straks!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kastelke schreef:Ik las vorige week in de Vlaamse Vacature nog een artikel over een koppel Vlaamse boeren die naar ginder getrokken zijn. (...) En daarnaast staat er nog een artikel in over Europeanen die megafarms runnen in Amerika (en de Van Bakel Groep die daar bij helpt).
Ik scande het inmiddels in. Als je me via een pb-tje even een mailadres doorgeeft, dan stuur ik het door.
Dat aanbod geldt ook voor andere mensen die die artikelen willen lezen.
Het gaat over een boerderij met een 300-tal koeien.
Bij Van Bakel gaat het blijkbaar over veel grotere boerderijen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kastelke, ik vind het wel leuk dat artikel te lezen. Mijn mailadres heb je van de meeting nog :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als correspondent van het Agrarisch Dagblad heb ik een aantal melkveehouders hier in het Middenwesten gesproken. Het is hard werken (en Spaans leren, ze hebben hier geen melkrobotten maar veel Mexicanen), maar zeker te doen, voor zover ik hoor.

Let wel even op naar welke staat je gaat. Minnesota maakt het veehouders erg moeilijk (ze zijn blijkbaar bang dat als het niet lukt, een immigrant de grond en de boerderij mee zal nemen!), South Dakota en Iowa zijn zeer vriendelijk, je krijgt een groene kaart als je een jaar lang minstens 300 koeien melkt, Wisconsin is aan het werk omeen soortgelijke regeling op te zetten. En dan gaan er ook mensen naar Texas.

Over Van Bakel in Ohio en elders hoor je verschillende dingen, sommige mensen zijn zeer tevreden, anderen minder. Maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.

Als je hier al een aantal keren geweest bent, zul je al de nodige contacten hebben. Anders heb ik nog wel een paar e-mail adressen.

Welkom. En succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum!

Groetjes van Marloes
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Janneke, je stuurde me wel een pb-tje, maar daar heb je je mailadres niet in vermeld. Via het forum kan ik geen bijlages naar je doorsturen. Dus als je eens even je mailadres laat weten (via pb, best niet publiek hier op het forum), dan stuur ik je het artikel door.
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer