Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kim doet ook een poging

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
kimm
Amerika-newbie

Kim doet ook een poging

Bericht door kimm »

Hallo allemaal,
Ik ben Kim. Mijn man en ik gaan dit jaar een poging doen om een greencard te winnen. Ik ben zelf nog maar 1x in Amerika geweest, maar mijn man zit er regelmatig voor zijn werk. We hebben het er al jaren over, maar gaan nu pas echt een poging doen. We hebben twee zoontjes, die zijn nu nog zo jong dat ze hoop ik makkelijk kunnen emigreren.
Groetjes!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kim doet ook een poging

Bericht door kastelke »

Welkom op het forum, Kim!
Straks ga ik een item openen -net zoals de voorgaande jaren- waar alle deelnemers aan de loterij zich kunnen melden. En wie weet mogen we dan over een aantal maanden wel noteren dat jij een van de winnaars bent!

Waar ben jij al in Amerika geweest?
En gaat je man voor zijn werk meestal naar 1 plaats toe, of reist hij heel de VS af?
Heb je er al een idee van waar je zou willen gaan wonen? En is je man al haast zeker van werk in Amerika als je een geldig visum hebt (green card), of is het echt van nul af aan terug beginnen zoeken?

Over je kinderen moet je je maar niet teveel zorgen maken, dat vlot meestal veel makkelijker dan wat je in gedachten had.
Als ze echt heel jong zijn en bv. nog niet hebben leren lezen en schrijven in het Nederlands, dan zou je er wel een hele uitdaging aan hebben om hen dat aan te leren terwijl je in Amerika zit (als je dat wilt, tenminste).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kimm
Amerika-newbie

Bericht door kimm »

Hoi Elke,
Bedankt voor je berichtje. Ik zat inderdaad al te zoeken naar een topic voor 2010.
Ik ben zelf in LA geweest. Was er maar een paar dagen, dus heb weinig gezien. Mijn man is vroeger vaak op rondreis door de VS geweest. En voor zijn werk vaak in Chicago en New York. We hebben geen idee waar we heen willen. In de buurt van Chicago of misschien toch aan de oostkust, maar de westkust lijkt me qua klimaat beter. Echt geen idee dus. Ik denk dat we het af laten hangen van het werk van mijn man. Het zal niet zo'n probleem zijn denk ik voor hem om iets te vinden. Hij heeft genoeg contacten en ervaring.
Ik ga de kinderen dan inderdaad zelf leren lezen en schrijven. Maar dat is geen probleem, want ik ben lerares. En als we inderdaad winnen begin ik hier vast met Engels. De oudste is 3 en kan al 'I love you' zeggen :D .
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum!

Groetjes van Marloes
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer