Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

introducing Driftergirl

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
driftergirl
Amerika-newbie

introducing Driftergirl

Bericht door driftergirl »

Hallo iedereen,

voilà .. eindelijk eens geregistreerd nadat ik al geruime tijd hier als gast het forum bezoek. Eerst en vooral dank aan de moderators en oprichter(s) van deze webstek. Het is enorm duidend, informatief en leuk. Verder is het een positief ingestelde community dus dat is ook meegenomen :)

Even een woordje over mezelf, ik probeer het kort te houden: mijn naam is Sue, ik ben 34 en kom uit Antwerpen. Aan mijn affectie voor de VS gaat een heel verhaal vooraf. Ik ben geboren in Seoul -Zuid-Korea en op jonge leeftijd geadopteerd door een Belgisch koppel met blonde haren en blauwe ogen. Ik ben Belg, hier opgegroeid en beschouw dit dus ook als mijn thuisland. Rond mijn tienerjaren begonnen de vragen over afkomst en identiteit de kop op te steken. Ik ben dan uiteindelijk jaren later, in 1997, aan mijn ROOTS speurtocht begonnen. Ik wist al dat ik in Korea geboren was van een Koreaanse moeder en een blanke Amerikaanse vader. Enfin, adoptiebureaus, consulaten, ambassades, brieven, faxen enzoveel later heb ik mijn dossier naar Spoorloos KRO gestuurd die me een jaar later wisten te vertellen dat ik onvoldoende informatie had. Uiteindelijk ben ik dan in 1999 voor de eerste maal zelf naar Korea gereisd. Tijdens deze tocht ben ik weinig of niets teweten gekomen over mijn bio-familie.

Terug in België, beetje blijven voortzoeken, Koreaans consulaat, ambassade, overheid, adoptiebureau enzovoort... In 2001 terug naar Korea, kleine scène gemaakt op het adoptiebureau (ik wist ondertussen dat ze info hadden, maar deze weigerden mee te delen) en enkele dagen na de commotie dan contact gelegd met de zussen van mijn bio-moeder. Zij wisten me te vertellen dat mijn moeder in 1978 naar US was geëmigreerd en dat ze een zoon had (..) Met een totaal gebrek aan recente informatie (hadden haar al 8 jaar niet meer gehoord) ben ik dan beginnen zoeken in de VS. Via de Koreaanse en Amerikaanse politiediensten, ambassades en consulaten kwam ik te weten dat ze in 1979 was gehuwd in Hawai en dat haar man, ondertussen ex-man afkomstig was uit Colorado.... Soit, om een lang verhaal kort te maken: ik heb in de zomer van 2001 mijn broer gevonden in Golden, Denver en bezocht dat jaar tijdens kerstmis. Twee handen op één buik :) Voor mijn bio-moeder lag het iets moeilijker, ze had met niemand meer contact en verbleef illegaal en na zoektochten in Colorado, California en 2x Hawai heb ik haar toch gevonden (13 dagen gewacht aan haar postadres). Ondertussen was ik ook al naar Washington DC gereisd om haar visa aanvragen in te zien en had ik dus al wel één en ander van de VS gezien. De gegevens mijn bio-vader zijn ook niet écht overduidelijk, maar mijn speurtocht naar hem zal ik pas aanvangen als ik iets meer tijd heb, ik ben ondertussen voltijds tewerkgesteld en voltijds student. Hopelijk binnen een jaartje ofzo...

De affectie voor de VS was er .. onmiddellijk. Ik was misschien zoals vele mensen voor mijn eerste reis in 2001 wel een beetje bevooroordeeld. Ja, je kent dat wel... het beeld dat wij van 'de Amerikaan' krijgen voorgeschoteld is niet steeds even gecultiveerd. Maar ik voelde me er.. (zal misschien gek klinken) vrijer dan hier in eigen land en in mijn koekestad. Vooral voor Hawai en San Francisco heb ik een boon, maar ondertussen woont mijn broer in Chicago en wordt het tijd dat ik daar eens passeer.

Over DV Diversity.. dit was mijn 4e deelname.. tja.. en Dinsdag was het dan zover. OMG!! Na een rotdag op werk, kwam ik donderwolkerig thuis, deed de brievenbus open en verwachtte weer een stapel rekeningen. En daar was ie dan... DE enveloppe... Holy F*** !!! Ik heb hele tijd staan roepen in mijn living, heb enkele vrienden gebeld, die net allemaal hun antwoordapparaat hadden opstaan wegens onderweg met trein, tram, bus of auto en heb, naar hun zeggen, verwarde berichten ingesproken :) Uiteindelijk ben ik goed gaan eten met een vriendin en de avond uitzonderlijk afgesloten met een paar stevige borrels. Ik had enorme hoofdpijn door alle spanning en opwinding, maar dat nam ik er maar al te graag bij. Wat betreft de hele procedure.. ja, ik zal hier de forums nog eens deftig moeten doornemen en alles een beetje structureren. Ik hoop dat jullie even veel geluk hebben als ik... Ik duim voor veel Belgische en Nederlandse winnaars. Ik hou jullie op de hoogte.

PS: ik reis volgende week af naar California en Washington DC. Mijn thesis gaat over Yosemite Nat'l Park. Ik doe onderzoek ter plaatse. Iemand uit die omgeving tips allerhande (logies, weer,...?)

grtjes Driftergirl *
20/05/2009 - NL verzonden vanuit KCC
09/06/2009 - ontvangst NL
nummer 26xxx
Laatst gewijzigd door driftergirl op 13 jun 2009, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: introducing Driftergirl

Bericht door Old Faithful »

Wat een verhaal :!:
:welcome: op het forum en hartelijk gefeliciteerd met het winnen. :beerchug:
Ik hoop dat je snel je draai zult vinden in wat overduidelijk het land van je dromen is.
Groet,

Old Faithful
AnnaTx
Amerika-newbie

Bericht door AnnaTx »

Dit meen je niet.. :) Wat een verhaal meid! Van harte gefeliciteerd !
Everything happens for a reason..
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Proficiat!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Amai, Driftergirl, wat een verhaal! Jij moet hier een film van laten maken of er een boek over schrijven, ga je pakken geld mee verdienen!

Geniet van die witte enveloppe (je kan hem inkaderen en boven je bed hangen :lol: ).
Lees op je gemak op het forum, en als je vragen hebt, dan stel je die maar. Heel veel is al te vinden via de Sticky's die bovenaan staan in het Emigratieforum, heel wat andere dingen kan je ook nog vinden via de zoekfunctie. Maar als je hulp nodig hebt, dan geef je maar een seintje!

En voor de Nederlanders: 'koekestad', da's " 't Stad" aka "De Stad", namelijk Antwerpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw, wat een verhaal!!

Van harte gefeliciteerd Driftergirl :beerchug:

Marjon
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

HEFTIG!!!! Alvast heel veel geluk met je GC en dat het maar mag brengen wat je ervan verwacht.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je hebt 't zeker verdiend Driftergirl!

Ik wens je alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen en natuurlijk veel succes met je onderzoek in Yosemite!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer