Bedankt voor de aardige woorden. Misschien verander je wel wat in Amerika maar hetzelfde kan ik zeggen voor Nederland...Ik heb op div. plaatsen in Ned. gewoond en mijn ervaring was dat in Noord-Holland de mensen veel directer tegen iemand zeggen wat ze bedoelen en dat kan je onaardig vinden of eerlijk.
Toen ik in het zuiden van Nederland woonde waar ik het grootste deel van mijn leven heb gewoond, werd er vaak "fake" beleefd gedaan wat misschien velen fijn vinden want dat is minder hard.
Om een voorbeeld te geven: In Amsterdan zeggen mensen als ze iets te duur vinden (in een winkel) "veel te duur dat koop ik niet of dat vind ik het niet waard", in het zuiden zeggen ze: "ik moet er nog even over nadenken en dan kom ik er nog wel op terug"...wij zeiden dan altijd "die zien we nooit meer terug"....
Het zelfde geldt schijnbaar voor dit forum, sommige vinden dat ik te direct schrijf en ik schrijf zoals ik ben en niet zoals iemand anders me wilt zien of horen...
Als we het bij een immigratie forum houden dan valt me op dat sommige hier liever met handschoenen aangepakt willen worden en liever niet de realiteit horen en andere juist blij zijn met de ervaring van diverse mensen die ook hier in USA anders kan zijn van regio tot regio en ook nog vanwege iedereen zijn background en redenen om hier te zijn.
Ik schrijf niet om mensen te beledigen of ze terecht te wijzen maar mijn ervaring te delen en vaak heb ik hier gelezen en ook hier van velen andere nationaliteiten gehoord dat de mensen geen clue hebben wat er allemaal te gebeuren staat na het winnen van de NL.
Zelfs mensen met een visum hier hebben de nodige problemen met verlengingen en sommige totaal niet. De economy is hier niet geweldig en zeker niet zoals toen wij hier kwamen in 2000, en zeker niet na 2001...later trok het weer aan en nu is het hier al moeilijk voor vele Amerikanen. Wij wonen hier heel prettig maar zien ook de bankowned and foreclosed properties en hebben velen Uhauls gezien die 's nachts komen en de volgende dag zijn de mensen foetsie. Winkel panden die leeg staan, enz.
Natuurlijk komen er weer betere dagen en wij willen hier niet weg...maar ik zou blij zijn geweest met eerlijke ervaringen van andere, maar zonder dat hebben wij het ook gered....zoals met alles...je hoeft mijn posts niet te lezen.
Ik weet ook niet of ik het een eer moet vinden dat dit forum een hele thread aan me heeft opgezet of dat ik me beledigd zou moeten voelen, maar dat laatste komt niet gauw voor aangezien ik geen grote ego heb en alleen maar schrijf om andere te helpen, anders had ik allang niet meer gereageerd.