Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ratje: Hallo allemaal

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Ratje
Amerika-newbie

Ratje: Hallo allemaal

Bericht door Ratje »

Hallo allemaal,

Ik ben Ratje, en ik kom uit het zuiden van het land, Nederland wel te verstaan.
Ben op dit moment 19 jaar jong, en ik studeer HBO Bouwkunde.
Ik heb al geruime tijd interesse in Amerika, en af en toe wordt ik er een beetje gek van. Ik weet niet waarom het zo is, maar het is gewoon zo. Heb in juli mijn eerste trip naar Amerika gedaan. We (ouders en zus) zijn begonnen in Californië, waarna we door zijn gegaan naar Nevada en Arizona, en hebben onze reis afgesloten in New York. Ik vond het geweldig en denk er nog dagelijks aan. Ik heb ontelbaar veel foto's gemaakt die ik nog best vaak terug kijk. Wat een prachtig land. Het is niet alleen alles wat ik gezien heb en gedaan, maar ook vele andere dingen zoals bijvoorbeeld de mensen, de taal, de sporten.
Hierdoor is mijn interesse alleen nog maar groter in Amerika!

Ook lijkt het me al een paar jaar interessant om te studeren in het buitenland, en in het bijzonder Amerika. Zoals het er nu naar uitziet is de beste optie om een stage te doen denk ik. Maargoed, ik weet niet of dat er ook echt van gaat komen. Aan de ene kant heb ik het hier heel goed, en aan de andere kant wil ik ook gewoon iets anders proberen. Ik heb hier bijvoorbeeld veel vrienden en een vriendin (bijna 3 jaar) en ze zou het ook helemaal niet leuk vinden als ik het zou doen, omdat ik dan voor lange tijd weg ben.

Overigens denk ik dat de stage voor mij de enige manier is om ooit nog in Amerika te 'wonen', maar zeg nooit nooit. Zo heb ik het een en andere gelezen over het H1B Visum. Hier wordt onder andere gepraat over architecten en ingenieurs als specials occupations. Betekent dat als je in Nederland de titel architect/ingenieur hebt, dat je dan in aanmerking komt, of moet je dan nog een Amerikaanse studie volgen?

De toekomst zal uitwijzen of ik Amerika ooit als thuis ga zien, of dat het gewoon een vakantie land is. Het staat vast dat er zeker nog tripjes zullen volgen, en dat ik tijd op dit forum door zal brengen ;)!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Ratje: Hallo allemaal

Bericht door hekkie »

Hallo Ratje,

Welkom op ons forum. We kennen dat gevoel van verslaving als je eenmaal in Amerika bent geweest. Het is idd een prachtig land en menigeen heeft de droom zich daar te vestigen.

Dat dat niet eenvoudig is, is bekend, maar je weet maar nooit. Je kunt in elk geval op ons forum veel info vinden over Amerika en er over praten.

Veel plezier op dit forum!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou me om die vrienden maar geen zorgen maken. En die vriendin (die je dus al hebt vanaf je 16e?) zal ook rustig op je wachten als ze de ware is. En als ze niet de ware is, dan weet je dat tenminste.

Met je 19e al besluiten om maar in Nederland te blijven en niet je interesses te volgen, lijkt me alleen maar een recept voor veel 'had ik het maar gedaan' denken later. Als je het nu niet doet, wanneer dan wel? Als je 65 bent en met pensioen? Als je 40 bent en aan je 'midlife crisis' bezig bent?

Plus: je zult in de VS (of ergens anders) veel nieuwe vrienden maken. En er lopen hier ook nog wel wat potentiele vriendinnen rond als het in Nederland mis zou gaan.

Een stage proberen te regelen (via een vakorganisatie in Nederland of in de VS) is een goed begin.

Ga, doe en succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ratje
Amerika-newbie

Bericht door Ratje »

Bedankt voor jullie reacties ;)

Dat klopt Bennogr al vanaf mijn 16e is zij mijn vriendin. Maar ook voor mij zal het moeilijk zijn om die maanden zonder mijn vriendin te zitten ;).
Maargoed tegen die tijd gai k gewoon zoeken, en mocht er iets leuks tussen zitten dan pak ik die kans denk ik gewoon met beide handen aan!

Ik spreek jullie nog wel op dit forum!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer